Naperopesissäännöt 5 § 7 §

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
B – TYTÖT Miesvartiointi
Advertisements

PESÄPALLOTUOMARIN OHJEKIRJA
TT-VOLLEYN JOUKKUEIDEN ja HARJOITUSRYHMIEN OHJESÄÄNNÖT HARJOITUKSIA, PELEJÄ JA TURNAUKSIA VARTEN.
Pallo vaihtaa omistajaa a j e k. o r g ) Estäminen vyötärön alle potkuissa ja aina, kun pallo vaihtaa omistajaa.
Joukkueenjohtajat. Kaudesta 2013  Aluesarjajoukkueita 117 ja maakuntasarjassa 20 (12+8)  Kymenlaakson joukkueita mukana enemmän  Oman alueen lisensoituja.
TOIMITSIJAKOULUTUS Tiina Pelander.
Pajulahden leiri HJK Arabia -06 HJK Töölö -06 Marko Hirvonen
Harrastekiekon starttipalaveri harrasteliigat
SISÄPELITAKTIIKOISTA MIESPESÄPALLOSSA Lajinkehittämistyö Mikko Kylmälä.
Tikkurilan Palloseura
TITANIA – Pesäpallon analysointiohjelma
PESÄPALLON PELISÄÄNNÖT
Harrastekiekon starttipalaveri III-V divisioonat Suomen Jääkiekkoliitto1.
Liike ja valppaus p p Ilman palloa, käännöksissä katse parissa
© Suomen Pesäpalloliitto ry
Pesäpallon Historia ja Kilpailutoiminta
Vihellän aloituksen VierasKoti Vierasjoukkue aloittaa ottelun.
Pelikirja D-tytöt YlöR JOUKKUE Joukkueessa on kenttäpelaajia ja vaihtopelaajia Kaikki pelaajat ovat kavereita Auta kaveria  1. ja 2. kosketus.
FC WILD VALMENNUSLINJA versio 2011/ Harjoitukset Taito, taito ja taito  Nopeudesta ei hyötyä jos ei taitoa, harjoitukset pallollisia Liikkuva.
Seuratoiminnan kehittäminen
Kurra 2003 TT-Kulta Turnaus la
Todennäköisen käsite alakouluikäisille
1. 5v2 pallonhallinta + prässi + tilanteenvaihto
Sääntötietoutta.
1.2. Tuloperiaate ja permutaatiot
PESÄPALLON PELISÄÄNNÖT
Todennäköisyyslaskennan alkeet ennen esikoulua
TOIMITSIJAT Ajanottaja Pöytäkirjanpitäjä
E-Kinkunsulatusturnaus Raksila 2, Oulu.
Tuomaritoiminta Muutoksia kaudelle 2010 *Rangaistusjärjestelmä *Pelitekojen mitätöinti poistuu *Kaikki täsmennykset / muutokset on tehty huomioiden:
KORIPALLON VIRALLISET PELISÄÄNNÖT 2014
JäPS PELIFILOSOFIA 7v7 Puolustuspeli: 2 – Hyökkäyspeli:
JäPS PELIFILOSOFIA 9v9 Puolustuspeli: 2 – Hyökkäyspeli:
Ohjeistus Copa Del VJS toimintaan Copa Del VJS 3v3.
TERVETULOA FC POHU T00 HAASTE- JA HARRASTETURNAUKSEEN! LA-SU PITÄJÄNMÄEN TEKONURMI Pelitapa: Haaste 9v9, harraste 7v7, puolikas kenttä,
RaKen ja JoKin T99-02 joukkue järjestää aikuisharrasteturnauksen LA klo , Tervetuloa! Pelitapa ja aika (Järjestävä joukkue pidättää.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Esitelmä 15 – Mikko Harju Optimointiopin seminaari - Kevät 2010 Korreloitu tasapaino ja sosiaaliset.
Hannunniitun kenttä, Virmuntie 1, Turku
Mitä halutaan pelin tulevaisuudelta? Mika Helminen kilpailupäällikkö Meidän kaikkien peli -seminaari Holiday Club Tampereen kylpylä.
T YTÖT 00 ALOITUSPALAVERI KAUDELLE Jäähallin kokoustila.
Ohjeistus VJS Talvi-Liiga toimintaan VJS Talvi-Liiga 4v4.
Harrastekiekon starttipalaveri Stadi- ja Töölöliigat
NuPS T03 Pelaajapalaveri Joukkueen NuPS T03 pelaajat
2016.  Turnauspäivä ja aika: Lauantai  Ensimmäiset pelit molemmissa ikäluokissa ja tasoissa alkavat klo 11  Paikka: Astrum Stadion, Halikontie.
TUOMARIKOULUTTAJAT JYVÄSKYLÄ KAUSI 2016 UUTTA MUISTA!
Vihellän aloituksen VierasKoti Vierasjoukkue aloittaa ottelun.
P07 WARASTO-Turnaus Hippo-areena KHT, Halikko Lauantaina
PHSB PELIKIRJA PELITAPA  AKTIIVINEN  PYRITÄÄN VOITTAMAAN 1-1 TILANTEET  KOKO KENTÄLLÄ PALLONRIISTOIHIN PYRKIVÄ JA PELIÄ NOPEASTI KÄÄNTÄVÄ TAPA.
1v1 harjoitteet. 1v1 kuljettaminen ja kääntyminen Lähtee valmentajan syötöstä. Pelaajat kisailevat pallosta ja pyrkivät tekemään maalin kumpaan tahansa.
Syysturnauksessa pelataan kilpa- ja haastesarja alla olevien otteluohjelmien mukaisesti Kilpasarjassa pelaavat: Ylämyllyn Yllätys, MP Sininen, LAUTP kilpajoukkue,
07 – Vanhempainilta Kauden avaus Kiekko-Vantaa Itä Ry.
Matematiikkaa 3b © Varga–Neményi ry 2017
Jalkapallo Aapo Manni.
Uefa B Lopputyö Jussi Riikonen Teema Hyökkäys Pelinavaaminen
Abien YO-INFO Viherlaakson lukio 2016.
VIRALLISEN OTTELUPÖYTÄKIRJAN TÄYTTÖOHJEET
KORIPALLON VIRALLISET PELISÄÄNNÖT 2014
MPS Havainnointi Pelaajan tulee havainnoida:
National Hockey LEAGUE
Vanhempainkokous.
Seura-asujen hankinta
FJK -06 PELIMUOTO 8 VS 8 PELITAPA 3 – 1 – 3 / Tasapaino koko kentällä
Lukkarin taktiikka omat vahvuudet/heikkoudet joukkueen pelitapa
Jalkapallo.
LISÄKILPAILUSÄÄNTÖMUUTOSESITYKSET
Juniorivalmentajapolku 1- taso: Introilta – Pelitaito Tavoite: Ymmärtää pelitaidon ja lajitaidon erot sekä tietää tärkeimmät pelitaitojen osa-alueet.
Huomioitavaa pienpesiksen pelaamisessa
G-tuomarikoulutus Paikka ja aika.
”Vanhojen” tuomarien koulutus
Vanhojen tuomarien koulutus
Esityksen transkriptio:

Naperopesissäännöt 5 § 7 § F- ja G-juniorijoukkueiden otteluissa noudatetaan pesäpallon pelisääntöjä seuraavin poikkeuksin: Yleistä välineistä Ulkovuorossa olevan joukkueen tulee säilyttää välineensä vaihtopenkkialueellaan. Laiminlyönnistä opastetaan pelaajaa ja huomautetaan joukkueen puheoikeuden käyttäjää, laiminlyönnin toistuessa tuomitaan puheoikeuden käyttäjälle varoitus. Joukkue Joukkueen muodostavat enintään kaksi pelinjohtajaa ja 7–12 pelaajaa ja vaihtopelaajat, joista samassa ulkovuorossa aktiiviseen pelitoimintaan voi osallistua enintään 9 pelaajaa. Samassa sisävuorossa aktiiviseen pelitoimintaan osallistuvat joukkueen kaikki 7–12 pelaajaa. Joukkueen koostumusta voi muuttaa kesken ottelun, jos pelaajia on enemmän kuin 12. Joukkueen jokaisen pelaajan tulee osallistua peliin lyöntijärjestysnumerolla (1–9) vähintään yhden kokonaisen jakson tai yhden sisä- ja ulko­vuoron aikapelisäännöillä pelattaessa. 5 § 7 §

Naperopesissäännöt Joukkueen ensimmäisen vuoroparin lyöntijärjestys arvotaan ennen ottelun ensimmäistä vuoronvalintaa. Arvonta suoritetaan sokkoarvontana. Arvonnassa joukkueen lukkariksi nimetty nostaa ensin pelituomarin sekoittamista ja tarjoamista arvoista itselleen lyöntijärjestysnumeron (1–9) kertovan kortin. Seuraavaksi nostavat itselleen lyöntijärjestysnumeron kertovan kortin pelaajat, jotka eivät aloittaneet edellistä otteluaan lyöntijärjestysnumerolla. Sen jälkeen muut pelaajat nostavat ennen arvontaa määrätyssä järjestyksessä itselleen pelaajanumeron (1–12) kertovan kortin. Joukkueen pelaajamäärän ylittävän numeron kertovia arpakortteja ei käytetä arvonnassa. Sisäjoukkueen pelinjohtajat saavat hillitysti johtaa joukkueensa peliä, mutta he eivät saa vedota syöttöjä vääriksi. Sisäjoukkueen pelinjohtajan vedotessa syötön vääräksi joukkueelle tuomitaan tekninen palo. Ulkovuorossa olevan joukkueen peliä saavat hillitysti johtaa kenttäpuolelta joukkueen molemmat pelinjohtajat, toinen etukentän 2-puolelta ja toinen takakentän 3-puolelta. He eivät kuitenkaan saa oleskella varsinaisella pelialueella eikä pesien tai tuomariston välittömässä läheisyydessä.

Naperopesissäännöt 8 § Otteluaika Virallinen F- ja G-juniorijoukkueiden pesäpallo-ottelu kestää 2+2+1 vuoroparia. 2+2+1 vuoroparin otteluissa jaksoissa pelataan täydet vuoroparit. Jos jaksovoitot ovat kahden pelatun jakson jälkeen tasan, ratkaistaan ottelun voittaja supervuoroparilla. Jos ottelu on supervuoroparin jälkeen edelleen tasan, ratkaistaan ottelun voittaja kotiutuskilpailulla. Valtakunnallisilla leireillä otteluaika on leirien kilpailumääräysten mukainen. 8 §

Naperopesissäännöt 12 § Vuoronvaihto Vuoronvaihto tapahtuu, kun joukkueen kaikki pelaajat ovat olleet kerran lyöntivuorossa ja kolme sisäpelaaja on palanut, tai viimeistään kun kaikki pelaajat ovat olleet kaksi kertaa lyöntivuorossa. Jos joukkueessa ei ole yhdeksää pelaajaa, vuoronvaihto tapahtuu, kun joukkueen pelaajat ovat olleet yhteensä yhdeksän kertaa lyöntivuorossa ja kolme sisäpelaajaa on palanut, tai viimeistään kun joukkueen käyttämien lyöntivuorojen määrä on 9 + joukkueen pelaajien lukumäärä. 12 §

Naperopesissäännöt 40 § Eteneminen ajotilanteessa Ajotilanne syntyy, kun kaikilla kenttäpesillä on juoksija ja lukkari syöttää lyöntivuoroiselle pelaajalle ensimmäisen syötön. Ajotilanteessa on vaihtopakko, eli jokaisen juoksijan on päästävä turvaan seuraavalle pesälle tai päästävä lopulliseen ratkaisuun. Vaihtopakon alainen pelaaja on turvassa pesällään, kun lyöjällä on lyöntejä jäljellä. Lyöjän muututtua lopullisesti juoksijaksi vaihtopakon alainen pelaaja menettää pesäturvansa pallon tullessa pesällä olevan ulkopelaajan haltuun. F- ja G-juniorijoukkueiden peleissä kolmospesällä oleva vaihtopakon alainen pelaaja menettää pesäturvansa lyöjän muututtua lopullisesti juoksijaksi. Jos lyöjän viimeinen lyönti on laiton, vaihtopakko raukeaa. 40 §