Johtajien tunnistaminen ja kehittäminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Mission Gallup 08 nettikyselyn yhteenveto. Jeesus tunnetuksi kautta maailman Taustatietoja • 446 vastaajasta 38% (m) ja 62% (n) • Vapaakirkollisia 84%
Advertisements

Hampuri, Saksa Löytää suunta, joka mahdollistaa Lions Clubs Internationalin saavuttavan sen täyden potentiaalin kansainvälisenä.
Ongelma Mikä tuottaa kamppailua oikeudessa? • 1: Tulkinnat yksittäisistä tapauksista • 2: ”Asiayhteyksien” väliset välienselvittelyt • 3: Kysymys siitä,
XX RESPONSE KEHITTÄMISKUMPPANUUS RESPONSE-KEHITTÄMISKUMPPANUUS
MIKÄ ON TIIMI?.
Työ, teho ja yksinkertaiset koneet
Vakuutusmaksutulon jakauma
1 Ihmissuhdetarpeiden täyttäminen lapsen elämässä Raamatullinen malli terveiden ihmissuhteiden saavuttamiseksi.
Pelisääntökysely Kisa-Eagles kausi /2//13.
RAKKAUS USKO TOIVO - ihmiseltä ihmiselle
1 N-piirin johtajuusvalmennus Vapaaehtoistyön johtaminen.
SUOMEN PANKKI | FINLANDS BANK | BANK OF FINLAND Yritysrahoituskysely 2012.
Laajennustoiminnan tärkeys. 2Lions Clubs InternationalLaajennustoiminnan tärkeys Miksi laajennus on tärkeää? Jäsenkannan uudistaminen ja kasvattaminen.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Markku Lappalainen Aalto University Sustainability in Building Design.
Elämyshankekyselyn tulokset © Sovita Toteutus: Opiferum1.
Ohjaustarvearvio ja ohjaustarve kartta/ Ryhmänohjaajan näkökulma
Viikko 3 (16. – ) 3. JAKSO ALKAA Maanantai: (16.1.) - Tiistai: (17.1.) -9.LK: Tutustuminen II-asteen oppilaitoksissa Keskiviikko: (18.1.) -Rästikoe.
TAUOLLA TYÖKAVEREIDEN KANSSA
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Pelkosenniemi 1.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kittilä 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kemi 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
1 Senioreiden säästäminen ja maksutavat 2014 SENIOREIDEN SÄÄSTÄMINEN JA MAKSUTAVAT
V V V V V V V V V V V V Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon palvelujen ja kustannusten vertailu 2009 Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon.
Säännöt 30 kuvaa 45 sekuntia / kuva 10 sekuntia kirjoitusaikaa Vastaus suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, tieteellisellä nimellä tai sen 3+3 lyhenteellä.
Säännöt 30 kuvaa 45 sekuntia / kuva 15 sekuntia kirjoitusaikaa Vastaus suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, tieteellisellä nimellä tai sen 3+3 lyhenteellä.
Säännöt 30 kuvaa 45 sekuntia / kuva 10 sekuntia kirjoitusaikaa Vastaus suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, tieteellisellä nimellä tai sen 3+3 lyhenteellä.
Viikko 17 (22. – 26.4.) Maanantai: (22.4.) - Tiistai: (23.4.) - Keskiviikko: (24.4.) LK: Tapporumpu-esitys salissa klo Torstai: (25.4.)
Säännöt 30 kuvaa 45 sekuntia / kuva 10 sekuntia kirjoitusaikaa Vastaus suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, tieteellisellä nimellä tai sen 3+3 lyhenteellä.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Työmarkkinatutkimus 2012 Yksityinen sektori
Säännöt 30 kuvaa 45 sekuntia / kuva 15 sekuntia kirjoitusaikaa Vastaus suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, tieteellisellä nimellä tai sen 3+3 lyhenteellä.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
V V V V V V V V Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon palvelujen ja kustannusten vertailu 2009 Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon palvelujen.
TMA.003 / L3 ( )1 3. Funktioista 3.1. Kuvaus ja funktio Olkoon A ja B ei-tyhjiä joukkoja. Tulojoukon A  B = {(x,y) | x  A, y  B} osajoukko on.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
Harrastajatutkinto Säännöt Pisteytys 30 kuvaa 45 sekuntia / kuva
Säännöt 30 kuvaa 45 sekuntia / kuva 15 sekuntia kirjoitusaikaa Vastaus suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, tieteellisellä nimellä tai sen 3+3 lyhenteellä.
Säännöt 30 kuvaa 45 sekuntia / kuva 10 sekuntia kirjoitusaikaa Vastaus suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, tieteellisellä nimellä tai sen 3+3 lyhenteellä.
TYTTÖJEN PELAAJAKARTOITUSJÄRJESTELMÄ
Aihe: 30 Asiaa 30 asiaa, jotka olemme oppineet pornoleffoista.
JEESUS EI SÄÄSTELE SANOJA… Matt 11: JEESUS EI SÄÄSTELE SANOJA… 1. VOIKO IHMINEN ITSE TEHDÄ PARANNUKSEN JA USKOA? 2. LAKI JA EVANKELIUMI.
Yrittäjien äänestyskäyttäytyminen 50,7 57,6 55,0 23,4 20,3 21,9 11,4 9,3 8,0 5,2 5,5 6,9 4,2 4,5 3,6 0,7 1,7 1,3 1,7 0,0 0,0 0,7 0,0 0,0 2,7 1,0 3,3.
Viikko 11 (11. – 15.3.) Maanantai: (11.3.) - Tiistai: (12.3.) -Alakoulun liikuntapäivä klo Yläkoulun liikuntailtapäivä klo Keskiviikko:
Säännöt 30 kuvaa 45 sekuntia / kuva 10 sekuntia kirjoitusaikaa Vastaus suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, tieteellisellä nimellä tai sen 3+3 lyhenteellä.
Suuntaamattoman graafin syvyyshaku
1 Raha-asioiden suunnitteleminen ja nykyinen rahatilanne Senioritutkimus 2011.
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Maatalous, maaseutuyrittäminen rahavirrat 2008 ja 2007 Pohjois-Savo Jari Kauhanen MTK- Pohjois-Savo.
Työttömät* työnhakijat ELY-keskuksittain *) Työttömät ilman lomautettuja Lähde: Työ- ja elinkeinoministeriön työttömyystilastot Työttömät* työnhakijat,
Eksponentiaalinen kasvaminen ja väheneminen
1 Akavalaisten ja kaikkien palkansaajien palkkatietoja Lähde: Tilastokeskus n Palkkarakennetilasto 2007, diat 2-24 n Sektorikohtaiset palkkatilastot.
Maitotaito PIENEN VAUVAN PÄIVÄ Maitotaito.
Viikko 34 (22.8. – 26.8.) Koulukuvaukset Maanantai: (22.8.) - Tiistai: (23.8.) - Keskiviikko: (24.8.) - Torstai: (25.8.) -Yläkoulu: Koulupoliisin.
N-piirin johtamisvalmennus Lionsklubin muutosjohtaminen.
Säännöt 30 kuvaa 45 sekuntia / kuva 15 sekuntia kirjoitusaikaa Vastaus suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, tieteellisellä nimellä tai sen 3+3 lyhenteellä.
Viikko 12 (19. – ) 7.LK TET-VIIKKO Maanantai: (19.3.) -9.LK tukarit: Suunnittelupalaveri klo Tiistai: (20.3.) -6A ja 9D: Ympäristömessut.
KORIPALLON VIRALLISET PELISÄÄNNÖT 2014
Pedagoginen johtaminen ja kehittäminen ammattikorkeakoulussa
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Viikko 3 (14. – ) Maanantai: (14.1.) -3. JAKSO ALKAA Tiistai: (15.1.) -9.LK: Tutustuminen II-asteen oppilaitoksissa klo 9-15 Keskiviikko: (16.1.)
Lionsklubin muutosjohtaminen 107 N Apj-Lpj seminaari Bykulla
Heuristinen arviointi Käyttöliittymäseminaari Jere Salonen.
AJANKÄYTÖN SEURANTA, SUUNNITTELU JA HALLINTA
Tilinpäätös 2004.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
Tapahtukoon sinun tahtosi
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Yhdessä työskentelyn prosessi, yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi.
Menestys tiimityön kautta
Esityksen transkriptio:

Johtajien tunnistaminen ja kehittäminen

Ajatuksia johtajuudesta “Johtajuutta ei harjoiteta niinkään sanoin, vaan pikemminkin asentein ja teoin.” Harold Geneen,Perustaja, MCI Communications

Ajatuksia johtajuudesta “Erinomaiset johtajat vetoavat seuraajiensa sydämmiin – ei heidän mieliinsä.” Tuntematon kirjoittaja

Ajatuksia johtajuudesta “Oletan, että johtajuus joskus merkitsi lihaksia; mutta nykyään se merkitsee ihmisten kanssa toimeentulemista.” Indira Gandhi

Ajatuksia johtajuudesta “Johtajuuden perusytimeen kuuluu se, että johtajalla täytyy olla visio.” Theodore Hesburgh Ajatuksia johtajuudesta “Miksi on tärkeää, että me järjestönä valitsemme johtajamme viisaasti?” Heidän päätöksensä vaikuttavat toimintaamme He vaikuttavat siihen, kuinka muut näkevät meidät Johtajuus vaikuttaa jäsenyyteen Jos seuraamme tehottomia johtajia, meistä voi itsestäänkin tulla tehottomia

Miksi olemme täällä? Johtajuuden merkitys Uusi johtajasukupolvi Johtajien kehittäminen “Ihmettelet varmaan sitä, miksi olemme täällä….” Käy läpi kaikki tämän esitelmän tavoitteet: Olemme täällä tarkastellaksemme johtajuuden merkitystä. Me olemme kaikki käyttäneet sanaa “johtajuus”, mutta tarkoittaako se samaa asiaa meille kaikille? Olemme täällä puhuaksemme uusien lionjohtajien tunnistamisen tärkeydestä Olemme täällä keskustellaksemme siitä, mitä voimme tehdä uusien johtajien kehittämiseksi

Mitä johtajuus on? “Johtajat ovat yksilöitä, jotka määrävät työryhmän suunnan, saavat ryhmän jäseniltä sitoumuksen siihen ja motivoivat jäseniä saavuttamaan suunnan määrittämät tulokset. Yksilöt eivät voisi toimia näin yksinään.” Mukautettu J.A. Congerilta, Learning to Lead Aloita määritelmästä: Jotkut ovat monimutkaisia

Mitä johtajuus on? “Johtajuus on muiden toimien ja pyrkimysten mobilisoimista yhteisten päämäärien saavuttamiseksi.” Toiset ovat yksinkertaisia

Tarvitsemmeko me johtajia? Mieti, kuinka elämä olisi erilaista ilman johtajuutta: Perheissä Koulutuksessa Työelämässä Palvelujärjestöissä Miksi on tärkeää, että kehitämme ja valitsemme tehokkaita johtajia? Heidän päätöksensä vaikuttavat siihen, kuinka toimimme He vaikuttavat siihen, kuinka muut näkevät meidät Heidän toimintansa vaikuttaa jäsenyyteen Jos seuraamme tehottomia johtajia, meistä voi itsestäänkin tulla tehottomia

Menestyksekkäät johtajat ovat kykeneviä kommunikoimaan motivoimaan rakentamaan tiimejä ratkomaan ongelmia selvittämään konflikteja hallitsemaan muutosta edistämään luovuutta Keskustele johtamisen perustaidoista: kommunikoinnista motivoinnista tiimien rakentamisesta ongelmien ratkomisesta konfliktien selvittämisestä muutoksen hallitsemisesta luovuudesta

Menestyksekkäiden johtajien työskentelytavat Haasta vanhat tavat Luo yhteinen visio Anna muille tilaa toimia Näytä tietä Anna rohkaisua Johtajuudesta tekemänsä kattavan tutkimuksen tuloksena Jim Kouzes ja Barry Posner ovat laatineet listan menestyksekkäiden johtajien käytännöistä. He esittelívät sen kirjassaan The Leadership Challenge.

Vanhojen tapojen haastaminen Kohtaa ja voita esteet Älä koskaan pelkää epäonnistumista Tutkimukset osoittavat, että useimmat tehokkaista johtajista ovat kohdanneet haasteita ja muutoksia. Nämä johtajat ovat huomanneet, että jos he haluavat suorittaa tärkeän tehtävän menestyksekkäästi, heidän tulee ensin haastaa olemassa olevat menettelytavat. He eivät myöskään anna epäonnistumisen riskin estää heitä saavuttamasta päämääriään. Anna esimerkki johtajasta, joka haastoi vanhat menettelytavat. Esim. Nelson Mandela

Yhteisen vision luominen Tiimin tavoitteet Innostus Todellinen johtaja varmistaa, että hänen visionsa on yhdenmukainen tiimin vision kanssa. Päämäärä on tiimin yhteinen, eikä ainoastaan yhden henkilön tavoite, josta muut tarvitsee vakuuttaa. Kouzes ja Posner huomauttavat, että: Johtajilla on halu saada jotain aikaiseksi He ymmärtävät, että ihmiset eivät seuraa, jolleivat he koe visiota omanaan He tuntevat tiiminsä jäsenet ja tietävät, kuinka heidän kanssaan tulee kommunikoida He tunnistavat tiimin jäsenten tarpeet ja intressit He osoittavat innostusta visiotaan kohtaan ja levittävät innostusta myös muille Anna esimerkki johtajasta, jonka loi yhteisen vision. Esim. Martin Luther King

Tilan antaminen muiden toiminnalle Jaetut päätökset Tarkoitus Ohjaus ja tuki Luottamus ja varmuus Johtajat eivät kontrolloi, vaan he: Näkevät arvon siinä, että antavat muiden tehdä päätöksiä Tietävät, että tiimin jäsenten tulee kehittää käsitys “omistajuudesta”, jotta heidän työnsä olisi merkityksellistä Ohjaavat ja tukevat Edistävät luottamusta ja varmuutta tiimin jäsenten keskuudessa Anna esimerkki johtajasta, joka antoi muille mahdollisuuden toimia. Esim. Melvin Jones (Voit valita yhden alueesi menestyksekkäistä kouluttajista tai johtajista.)

Näytä muille tietä Toimi esimerkkinä muille Tee se, mitä olet luvannut Pienet asiat = onnistuminen Johtajat: Toimivat esimerkillisesti: he tekevät asiat ensimmäisinä Eivät pyydä muita tekemään asioita, joita eivät itse suostu tekemään Varmistavat, että he tekevät sen, minkä ovat luvanneet Ymmärtävät, että pienet asiat johtavat kollektiivisesti koko tiimin onnistumiseen Anna esimerkki johtajasta, joka näytti muille tietä. Esim. Gandhi

Anna rohkaisua Älä anna periksi vaikeina aikoina Yksinkertaiset teot/suuret eleet Anna tukea muiden motivoimiseksi Johtajat rohkaisevat tiimiään jatkamaan, vaikka se olisikin vaikeaa. He: Rohkaisevat yksinkertaisten tekojen ja/tai suurten eleiden kautta Tarjoavat tunnustusta ja palkintoja ja juhlivat menestystä Opastavat ja tarjoavat tukea muiden motivoimiseksi Anna esimerkki johtajasta, joka antoi muille rohkaisua. Esim. Äiti Teresa

Menestyksekkäiden johtajien työskentelytavat Omaatko sinä nämä ominaisuudet? Vanhojen tapojen haastaminen Yhteisen vision luominen Tilan antaminen muiden toiminnalle Tien näyttäminen Rohkaisun antaminen Näetkö ne muissa? Keskustele niistä tavoista, joilla panostamme työhömme lionjohtajina. Ota huomioon matkustaminen, kokoukset, puhelinsoitot, puheet jne. Käytämmekö kaikkia näitä tilaisuuksia mahdollisuutena omien johtotaitojemme harjoittamiseksi? Mieti omia kokemuksiasi. Etsimmekö uusia johtajia samalla, kun harjoitamme omaa rooliamme lionjohtajina? Siirtymävaihe: Eikö meidän tulisi aloittaa?

Ketä johtajamme ovat? Viralliset Epäviralliset Keskustele virallisista ja epävirallisista johtajista: Virallisia johtajia ovat valitut tai nimitetyt johtajat: piirin virkailijat, johtajat, klubivirkailijat jne. (Anna esimerkkejä virallisista johtajista, jotka ovat osittaneet todellista johtajuutta) Epävirallisia johtajia ovat ne lionit, jotka eivät välttämättä toimi johtajina “auktoriteettinsa” perusteella, vaan jotka pikemminkin osoittavat onnistunutta johtajuutta kokouksissa sekä suunnittelu- ja projektityössä. (Anna esimerkkejä tuntemistasi epävirallisista johtajista, jotka osoittavat johtajuutensa tehokkaasti.) Yksi asia, joka meidän tulisi pyrkiä varmistamaan johtajuuden kehittämisestä puhuessamme, on se, että epävirallisille johtajille tarjotaan rohkaisua ja mahdollisuus tulla järjestön viralliseksi johtajaksi.

Miksi meidän täytyy kehittää uusia johtajia? …@#..!! Vääriin lioneihin keskittyminen Valokeila voi olla suunnattu väärään kohteeseen ja valokeilassa voi olla lion, joka: Ei edusta lionismin ihanteita Ei tarjoa hyvää esimerkkiä On uhkaava muita kohtaan Kommentoi negatiivisesti muita lioneita tai kritisoi heidän luonteenpiirteitään Käyttää manipulatiivisia, kontrolloivia tai diktatuurimaisia keinoja Pyrkii johtoasemiin ainoastaan vallan vuoksi

Miksi meidän täytyy kehittää uusia johtajia? Samoihin lioneihin keskittyminen Monet nykyisistä johtajistamme ovat ylityöllistettyjä. (Anna esimerkki tyypillisen klubi- tai piirivirkailijan työmäärästä.) Uudet johtajat voivat helpottaa niiden johtajien painolastia, jotka nyt kantavat paljon vastuuta.

Miksi meidän täytyy kehittää uusia johtajia? Tietämättömyys Jotkut voivat olla tietämättömiä palvelemiemme jäsenten ja paikkakuntien tarpeista.

Miksi meidän täytyy kehittää uusia johtajia? Uudet ideat Jokainen yksilö tuo mukanaan ainutlaatuisia kokemuksia, ideoita ja arvoja. Uudet johtajat tuovat mukanaan myös paljon innostusta… He haluavat tehdä työnsä hyvin ja todistaa olevansa johtoasemansa arvoisia. Innostus

Tunnista uusi johtajasukupolvi Heijasta jäsenyyttä Uusi johtajasukupolvi ei tarkoita vain nuorempien johtajien ryhmää. Se tarkoittaa kaiken ikäisten ja kokonaisvaltaisesti jäsenpohjaa heijastavien lionien kokoonpanoa, joka koostuu toistensa lahjoja ja taitoja kunnioittavista lioneista, jotka voivat yhdessä opastaa meitä sekä nyt että tulevaisuudessa.

Kuinka toteutamme sen? Kysymys kuuluu: kuinka menettelemme uusien johtajien tunnistamisessa ja kehittämisessä? Olemassa ei ole yhtä oikeata vastausta, vaan tiettyjä asioita, jotka voimme tehdä, sekä resursseja, joita voimme käyttää

Harjoita itse tehokasta johtajuutta Haasta vanhat tavat Luo yhteinen visio Anna muille tilaa toimia Näytä tietä Anna rohkaisua Noudata itse menestyksekkäiden johtajien työskentelytapoja kaikessa liontyössäsi.

Jaa johtajuuden konsepti muiden lionien kanssa Haasta vanhat tavat Luo yhteinen visio Anna muille tilaa toimia Näytä tietä Anna rohkaisua Käytä hyväksesi jokainen tilaisuus jakaa piirisi tai klubisi ryhmien ja yksilöiden kanssa se, mitä tiedät johtajuudesta. (Anna esimerkkejä siitä, milloin näin on mahdollista tehdä ja kuinka) Tarjoudu toimimaan mentorina.

Tunnista potentiaali Etsi lioneja, jotka osoittavat johtotaitoja Etsi lioneja, jotka ilmaisevat kiinnostusta olla toiminnassa aktiivisemmin mukana Pidä silmäsi auki ja tarkkaile seuraavaa johtajasukupolvea ja niitä, jotka jo osoittavat johtajuutta joillain tapaa tai jotka osoittavat toimintansa kautta haluavansa itselleen enemmän vastuuta.

Rohkaise Rohkaise heitä osallistumaan lioneiden mentorointiohjelmaan Rohkaise heitä pyrkimään lionvirkaan Rohkaise heitä tutustumaan LCI:n johtajakoulutukseen: Johtajakoulutusinstituutit Sähköinen oppiminen Rohkaise potentiaalisia johtajia suorittamaan lionien mentorointiohjelman neljä tasoa Rohkaise heitä ottamaan seuraava askel ja pyrkimään lionvirkaan ja kerro heille, että tuet heidän pyrkimystään Rohkaise heitä ja tue heidän osanottoaan instituutteihin ja seminaareihin Muistuta heitä, että lionien verkkosivut tulevat lisäämään lionien oppimiskeskuksessa johtajille tarjolla olevia resursseja

Tue Merkityksellisiä projekteja Mentorointia ja opastusta Tunnustamista Henkilökohtaista tyydytystä Tue heidän pyrkimyksiään aina kun mahdollista varmistamalla, että he: Ovat mukana merkityksellisissä projekteissa ja toiminnassa Saavat sellaista mentorointia ja opastusta, joka auttaa heitä menestymään Saavat tunnustusta työstään Saavat henkilökohtaista tyydytystä muiden palvelemisesta

Tehtävämme Sopia tarpeista Kehittää uusia johtajia Palkita ja keskittää huomio Nykyisinä, uutta johtajuutta edistämään pyrkivinä lionsjohtajina, tehtävämme on: Auttaa muita lioneja huomaamaan tarpeen uusille johtajille sen varmistamiseksi, että lionismi pysyy vapaaehtoistyöjärjestöjen eturintamalla Keskittyä kaikilta liontoiminnan alueilta tulevien johtajien tunnistamiseen ja kehittämiseen Laittaa uudet johtajat valokeilaan ja taata, että heille annetaan tunnustusta ja että he tuntevat itsensä palkituiksi henkilökohtaisista suorituksistaan

Ajatuksia johtajuudesta “Todellista johtajuutta tulee harjoittaa seuraajien hyödyksi, ei johtajien kokomusten rikastuttamiseksi.” Robert Townsend Lopuksi meidän tulee muistaa, että johtajuudessa ei ole kyse statuksesta ja vallasta, vaan palvelusta ja kovasta työstä. Kiitos ajastanne.

Johtajien tunnistaminen ja kehittäminen Jätä tarvittaessa aikaa kysymyksille ja vastaukselle.