Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPISKELUA JA OPINNÄYTETYÖTÄ. KIRJASTOALAN MEDIATAIDOT Kirjastopäivät , Seinäjoki Sara Lahtinen, Tradenomi, SeAmk.
Advertisements

Asiakaskeskeinen ja innovatiivinen hoitotyö Hoitotyön koulutusohjelma/ projektiopinnot, Turun ammattikorkeakoulu 2015 Hanna Hietarinta.
JOINT ENTRE - YRITT Ä JYYDEN EDIST Ä MISHANKE Suomalais-saksalainen Double Degree (BBA) FH Hannover - SEAMK Liiketoiminta, Yritt ä jyys M. Arola 10/2008.
TORNION KAUPUNGIN NUORISOPALVELUT STRATEGIA
Ikäihmisten hyvinvointipalvelut nyt ja tulevaisuudessa vanhustyön johtaja Anna Haverinen
Tekniikan ja luonnonvara-alan yksikkö LUONNONVARA-ALAN OSASTO.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Terveys 2000 –seurantatutkimus: fyysisen aktiivisuuden ja kunnon osatutkimus.
Virtuaaliopas Tiina Tomera Innovaatiopaketti MINNO® Innovaatioprojekti 2015 Esitys työelämän yhteistyökumppaneille Virtuaaliopas Tiina.
KOHTI VAIKUTTAVUUDEN TODENTAMISTA Voimaa työhön –lautapeliin liittyvät asiakaskyselyt ja tutkimus Mindgame
Oppisopimuskoulutus yrityksen kilpailutekijänä. Yksi taho vastaa oppisopimuskoulutuksesta Yhtenäiset ohjeet Byrokratian selättäminen vs. raha Koulutuksen.
SENIORI/NAISTENSALI. NAISET/MIEHET YLI 75-VUOTIAAT.
Opiskelijoiden palautteita Villa Elban ryhmäytymispäivältä ”Terveisiä Villa Elbaan!” Kansilehtivaihtoehto.
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Yhteistyösopimuksen laadinta
Palvelukotien asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n palveluasumiseen
Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n kotihoitoon
Minna Olkinuora-Tauru
Opinnäytetöiden kirjaaminen Wilmaan huhtikuu 2015
o7318so Seniori- ja vanhustyö 6 op
1. Millä tavoin tämä osa-alue parantaa hyötyä asiakkaalle?
Julkaisusyöttöpalvelun toteutus
MATKAILU Kuuluu nopeimmin kasvaviin elinkeinoihin maailmassa.
Riskien arviointi, Oulun eteläinen osakokonaisuus
Aikuissosiaalityö moniammatillisessa päihde- ja mielenterveystyössä Monialaisen yhteistyön asiakaslähtöinen palvelumalli PPPR hankkeen päätösseminaari.
Monialainen yhteispalvelu
FinELibin Tieto tutkijan työpöydälle –kyselyn tiedotus ja tulokset Oulun yliopiston kirjastossa Oulun yliopiston kirjasto, Anna-Kaarina Linna ja Tiina.
VALMISTAUDU MEININKI-HENKILÖSTÖKYSELYYN työntekijä
Kuopion kaupunkiseudun joukkoliikenne Asiakastyytyväisyys
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Mikä on S-Business-kortti?
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
<Hankkeen nimi>
Mikä Kykyviisari? Maksuton työ- ja toimintakyvyn itsearviointimenetelmä työikäisille Perustuu vastajaan omaan arvioon tilanteestaan Arvioi suuntaa-antavasti.
Rekrytointitarpeiden ennakointi (ART)
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Kysely Varsinais-Suomen maakunnan verkkopalveluista Maria Nykyri /muutosorganisaation viestintäyksikkö Elokuu 2018.
Taloustorstai Kuntaliiton kysely hallitusohjelman ja kehyspäätöksen vaikutuksista kuntatalouteen SÄÄSTÖKYSELY Mikko Mehtonen.
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Työyhteisöhaastattelujen yhteenveto
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
TäsmäKoulutus ja muut osaamisen kehittämisen palvelut
Tiedon avaaminen Trafissa ja avaamisen haasteet
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
167. Sinettiseurojen tyytyväisyyskysely - Seuratoimijat ja valmentajat
Uusi suunta työelämään -hanke
<Hankkeen nimi>
Henkilökohtainen budjetointi
Suunnittelu Vain hyvällä suunnittelulla päästään vapaaehtoistoiminnassakin tuloksiin. Suunnittelun perustana on tilanteen analysointi. Analyysin jälkeen.
Esitys maakunnan rekrytointipalvelusta
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Tutkimus- ja kehittämistoiminta Raahen seutukunnassa 2001–2017
”Projektin nimi” -projekti
Teollisen suunnittelun vaikuttavuus
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Keski-Pohjanmaa / Kainuu / Oulunkaari / Lappi
Potilas- ja kansanterveysjärjestöjen näkökulma lääkejakelun kehittämiseen Etusivuvaihtoehto 1.
Finanssialan henkilöstö ja osaaminen
SAUX Sähköinen arkisto
Näyttöpinta-alan laajennus virtuaalitodellisuuden keinoin
Teollisuuden merkitys Rauman seudun hyvinvoinnille
some ja netti neuvottelupäivät Tampere
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Toward Active Old Age ”Kohti Aktiivista Vanhuutta”
Nuorten kuuleminen Valtakunnallisen nuorisotyön ja –politiikan ohjelman valmistelu Materiaalin tuottaneet 1. vuosikurssin yhteisöpedagogi (AMK) -opiskelijat.
Koulutuskiertue Suomen Sotaveteraaniliitto, Leena Seppälä.
Esityksen transkriptio:

Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

Tutkimuksen toteutus Turun Osuuskaupan hotellit Sokos Hotel Hamburger Börs & City Börs Sokos Hotel Seurahuone Radisson Blu Marina Palace Millä perusteilla asiakkaat valitsevat hotellinsa TOK:n hotellien välillä? Kvantitatiivinen tutkimus Sisäänkirjautumisvaiheessa jaettu lomake Yhden sivun mittainen, yksinkertainen, nopeasti täytettävä Sekä suomeksi että englanniksi Tavoitteena 100 vastausta/hotelli 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

Kuluttajakäyttäytyminen majoituspalveluissa Hankkiminen/Kuluttaminen/Luopuminen Asiakkaan päätöksentekomalli Päätöksiin vaikuttavat Henkilökohtaiset tekijät demografiset/psykologiset/sosiaaliset Yritykselliset tekijät Mainonta, hinta, laatu… Tarpeen tunnistaminen Tiedon etsiminen Vaihtoehtojen arviointi Osto Kuluttaminen Kulutuksen jälkeinen arviointi Hankinnasta luopuminen 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

Kuluttajakäyttäytyminen majoituspalveluissa Palveluiden kuluttaminen Osittain aineettomia Asiakas mukana toteutuksessa Kulutetaan samalla kuin tuotetaan Asiakkailla erilaisia odotuksia, joita ei välttämättä itsekään tiedosta  Vaikuttaa laatukokemukseen 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

Kyselyn toteutuminen Hamburger Börs 38 kpl (45) 19 miestä, 21 naista Hotelli Vastauksia Sukupuoli Matkan tarkoitus Keski-ikä Hamburger Börs 38 kpl (45) 19 miestä, 21 naista Vapaa-aika: 90,5% Työ: 9,5% 42,6 vuotta City Börs 4 kpl 2 miestä, 2 naista Vapaa-aika 53,8 vuotta Seurahuone 58 kpl (63) 40 miestä, 18 naista Vapaa-aika: 36,2% Työ: 63,8% 43,5 vuotta Marina Palace 92 kpl (97) 31 miestä, 59 naista Vapaa-aika: 88,0% Työ: 12,0% 46,1 vuotta 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

Varauskanavat Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

Matkaseura Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

Valintakriteerit Hotelli 1. 2. 3. Hamburger Börs Seurahuone Aikaisemmat kokemukset Hinta Saavutettavuus/ kanta-asiakkuus Seurahuone Saavutettavuus Kanta-asiakkuus/ aikaisemmat kokemukset Marina Palace Imago/hinta 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

Valintakriteerit Hotellit valittu melko samanlaisin kriteerein City Börs: saavutettavuus, kanta-asiakkuus, huoneen hinta Kyselystä kävi ilmi hotellien ”järjestys” Seurahuone  Hamburger Börs  Marina Palace 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

Työn onnistuminen ja hyöty Varauksista suuri osa tehdään edelleen puhelimitse  henkilökohtaisen palvelun arvostus Selkeästi eniten vaikuttavat tekijät kaikkien hotellien kesken: Saavutettavuus Kanta-asiakkuus Hinta Aikaisemmat kokemukset Imago 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

Työn onnistuminen ja hyöty Tulevaisuudessa palvelujen tuottamiseen vaikuttavat mm. Ikääntyminen Teknologian kehitys Verkostoituminen Turun Osuuskaupan sisällä hyvät mahdollisuudet verkostoitumisen hyödyntämiseen  Palvelujen räätälöinti 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

Työn onnistuminen ja hyöty Kansainvälisesti tulee huomioida myös alle 30-vuotiaiden asiakasryhmä Kyselyn perusteella esimerkiksi ystävien kanssa matkustavia hyvin vähän TOK voisi keskittää eri asiakassegmentit tiettyihin hotelleihin Seurahuone (+City Börs): hinta (nuoret) Hamburger Börs: perheet Marina Palace: pariskunnat 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

Kiitos! Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu