Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Rekrytointitarpeiden ennakointi (ART)

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Rekrytointitarpeiden ennakointi (ART)"— Esityksen transkriptio:

1 Rekrytointitarpeiden ennakointi (ART)
Kotka-Haminan seutu Kotka-Pyhtää Hamina – Miehikkälä –Virolahti Kuntakohtaiset laskelmat Heikki Miettinen

2 Rekrytointitarpeen laskenta
Laskelma kuvaa eläkkeelle siirtymistä (Kevan ennuste) ja henkilöstötarpeiden ennakoitua muutosta korvaavan rekrytointitarpeen Henkilöstötarpeiden ennakointi kussakin ammattiryhmässä perustuu palvelua käyttävän väestön ennustettuun muutokseen (Tilastokeskus 2012) ja palvelun nykyiseen käyttöön eri ikäryhmissä. Henkilöstötarve ei huomioi mahdollista henkilöstön ali-/ylimitoitusta tai esim. ostopalvelujen muuttuvaa käyttöä Kevan eläkepoistumaennuste kuvaa vanhuus- ja työkyvyttömyyseläkkeille siirtyviä Laskelmat sisältävät: Virka- ja työsuhteiset Vakinaiset ja määräaikaiset KuEL- tai VEL-vakuutetut Myös vapailla ja työlomilla olijat Mukana ei ole: Kuntayhtymien henkilöstö Maatalouslomittajat Palomiehet Palo- ja pelastustoimen muu henkilöstö sen sijaan on (esim. hallinto- ja tukipalvelutehtävät), koska heitä ei voida erottaa ennusteista. Heidän osuutensa on kuitenkin niin pieni, ettei sillä ole merkitystä kokonaisuudessa.

3 1. Kotka-Haminan seutu yhteensä

4 Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet

5 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu

6 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v

7 Lähde: Keva, luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Lähde: Keva, luokitus FCG

8 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

9 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

10

11 Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu Esimerkiksi vuonna 2025 rekrytointitarve olisi 219 henkilöä. Eläkkeelle siirtyisi 178 henkilöä ja henkilöstötarve kasvaisi edellisestä vuodesta 41 henkilöllä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa

12 Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus + 0,5 %/vuosi

13 2. Kotka-Pyhtää

14 Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet

15 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu

16 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v

17 Lähde: Keva, luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Lähde: Keva, luokitus FCG

18 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

19 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

20

21 Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu Esimerkiksi vuonna 2025 rekrytointitarve olisi 144 henkilöä. Eläkkeelle siirtyisi 111 henkilöä ja henkilöstötarve kasvaisi edellisestä vuodesta 32 henkilöllä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa

22 Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus +0,5 %/vuosi

23 3. Hamina-Miehikkälä-Virolahti

24 Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet

25 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu

26 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v

27 Lähde: Keva, luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Lähde: Keva, luokitus FCG

28 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

29 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

30

31 Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu Esimerkiksi vuonna 2025 rekrytointitarve olisi 75 henkilöä. Eläkkeelle siirtyisi 66 henkilöä ja henkilöstötarve kasvaisi edellisestä vuodesta 8 henkilöllä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa

32 Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus +0,5 %/vuosi

33 4. Kuntakohtaiset laskelmat Hamina

34 Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet

35 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu

36 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v

37 Lähde: Keva luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Lähde: Keva luokitus FCG

38 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

39 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

40

41 Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu Esimerkiksi vuonna 2025 rekrytointitarve olisi noin 63 henkilöä. Eläkkeelle siirtyisi noin 57 henkilöä ja henkilöstötarve kasvaisi edellisestä vuodesta noin 7 henkilöllä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa

42 Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus +0,5 %/vuosi

43 4. Kuntakohtaiset laskelmat Kotka

44 Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet

45 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu

46 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v

47 Lähde: Keva, luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Lähde: Keva, luokitus FCG

48 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

49 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

50

51 Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu Esimerkiksi vuonna 2025 rekrytointitarve olisi noin 63 henkilöä. Eläkkeelle siirtyisi noin 57 henkilöä ja henkilöstötarve kasvaisi edellisestä vuodesta noin 7 henkilöllä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa

52 Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus +0,5 %/vuosi

53 4. Kuntakohtaiset laskelmat Miehikkälä

54 Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet

55 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu
Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät)

56 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v
Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät)

57 Lähde: Keva, luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä Lähde: Keva, luokitus FCG

58 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät) *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

59 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät) *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

60

61 Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu
Esimerkiksi vuonna 2025 rekrytointitarve olisi noin 7 henkilöä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa

62 Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus +0,5 %/vuosi

63 4. Kuntakohtaiset laskelmat Pyhtää

64 Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet

65 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu
Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät)

66 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v
Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät)

67 Lähde: Keva, luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä, yhteensä -luku vuonna 2018 sisältää myös pienemmät ryhmät) Lähde: Keva, luokitus FCG

68 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät) *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

69 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät) *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

70

71 Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu
Esimerkiksi vuonna 2025 rekrytointitarve olisi noin 8 henkilöä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa

72 Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus +0,5 %/vuosi

73 4. Kuntakohtaiset laskelmat Virolahti

74 Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet

75 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu
Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät)

76 Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v
Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät)

77 Lähde: Keva, luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä. Yhteensä -luku vuonna 2015 sisältää myös pienemmät ryhmät) Lähde: Keva, luokitus FCG

78 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät) *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

79 Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät) *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste

80

81 Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu
Esimerkiksi vuonna 2026 rekrytointitarve olisi noin 6 henkilöä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa

82 Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus +0,5 %/vuosi

83 Ammattiryhmä-luokitukset

84 Käytetyt luokitukset

85

86

87


Lataa ppt "Rekrytointitarpeiden ennakointi (ART)"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google