Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Rekrytointitarpeiden ennakointi (ART)
Kotka-Haminan seutu Kotka-Pyhtää Hamina – Miehikkälä –Virolahti Kuntakohtaiset laskelmat Heikki Miettinen
2
Rekrytointitarpeen laskenta
Laskelma kuvaa eläkkeelle siirtymistä (Kevan ennuste) ja henkilöstötarpeiden ennakoitua muutosta korvaavan rekrytointitarpeen Henkilöstötarpeiden ennakointi kussakin ammattiryhmässä perustuu palvelua käyttävän väestön ennustettuun muutokseen (Tilastokeskus 2012) ja palvelun nykyiseen käyttöön eri ikäryhmissä. Henkilöstötarve ei huomioi mahdollista henkilöstön ali-/ylimitoitusta tai esim. ostopalvelujen muuttuvaa käyttöä Kevan eläkepoistumaennuste kuvaa vanhuus- ja työkyvyttömyyseläkkeille siirtyviä Laskelmat sisältävät: Virka- ja työsuhteiset Vakinaiset ja määräaikaiset KuEL- tai VEL-vakuutetut Myös vapailla ja työlomilla olijat Mukana ei ole: Kuntayhtymien henkilöstö Maatalouslomittajat Palomiehet Palo- ja pelastustoimen muu henkilöstö sen sijaan on (esim. hallinto- ja tukipalvelutehtävät), koska heitä ei voida erottaa ennusteista. Heidän osuutensa on kuitenkin niin pieni, ettei sillä ole merkitystä kokonaisuudessa.
3
1. Kotka-Haminan seutu yhteensä
4
Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet
5
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu
6
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v
7
Lähde: Keva, luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Lähde: Keva, luokitus FCG
8
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
9
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
11
Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu Esimerkiksi vuonna 2025 rekrytointitarve olisi 219 henkilöä. Eläkkeelle siirtyisi 178 henkilöä ja henkilöstötarve kasvaisi edellisestä vuodesta 41 henkilöllä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa
12
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus + 0,5 %/vuosi
13
2. Kotka-Pyhtää
14
Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet
15
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu
16
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v
17
Lähde: Keva, luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Lähde: Keva, luokitus FCG
18
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
19
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
21
Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu Esimerkiksi vuonna 2025 rekrytointitarve olisi 144 henkilöä. Eläkkeelle siirtyisi 111 henkilöä ja henkilöstötarve kasvaisi edellisestä vuodesta 32 henkilöllä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa
22
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus +0,5 %/vuosi
23
3. Hamina-Miehikkälä-Virolahti
24
Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet
25
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu
26
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v
27
Lähde: Keva, luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Lähde: Keva, luokitus FCG
28
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
29
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
31
Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu Esimerkiksi vuonna 2025 rekrytointitarve olisi 75 henkilöä. Eläkkeelle siirtyisi 66 henkilöä ja henkilöstötarve kasvaisi edellisestä vuodesta 8 henkilöllä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa
32
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus +0,5 %/vuosi
33
4. Kuntakohtaiset laskelmat Hamina
34
Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet
35
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu
36
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v
37
Lähde: Keva luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Lähde: Keva luokitus FCG
38
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
39
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
41
Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu Esimerkiksi vuonna 2025 rekrytointitarve olisi noin 63 henkilöä. Eläkkeelle siirtyisi noin 57 henkilöä ja henkilöstötarve kasvaisi edellisestä vuodesta noin 7 henkilöllä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa
42
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus +0,5 %/vuosi
43
4. Kuntakohtaiset laskelmat Kotka
44
Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet
45
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu
46
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v
47
Lähde: Keva, luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Lähde: Keva, luokitus FCG
48
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
49
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
51
Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu Esimerkiksi vuonna 2025 rekrytointitarve olisi noin 63 henkilöä. Eläkkeelle siirtyisi noin 57 henkilöä ja henkilöstötarve kasvaisi edellisestä vuodesta noin 7 henkilöllä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa
52
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus +0,5 %/vuosi
53
4. Kuntakohtaiset laskelmat Miehikkälä
54
Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet
55
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu
Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät)
56
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v
Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät)
57
Lähde: Keva, luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä Lähde: Keva, luokitus FCG
58
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät) *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
59
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät) *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
61
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu
Esimerkiksi vuonna 2025 rekrytointitarve olisi noin 7 henkilöä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa
62
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus +0,5 %/vuosi
63
4. Kuntakohtaiset laskelmat Pyhtää
64
Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet
65
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu
Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät)
66
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v
Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät)
67
Lähde: Keva, luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä, yhteensä -luku vuonna 2018 sisältää myös pienemmät ryhmät) Lähde: Keva, luokitus FCG
68
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät) *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
69
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät) *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
71
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu
Esimerkiksi vuonna 2025 rekrytointitarve olisi noin 8 henkilöä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa
72
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus +0,5 %/vuosi
73
4. Kuntakohtaiset laskelmat Virolahti
74
Henkilöstötarpeen laskennan pohjana olevat palvelutarve-ennusteet
75
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus ei muutu
Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät)
76
Henkilöstön laskennallinen tarve, tuottavuus + 0,5 %/v
Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät)
77
Lähde: Keva, luokitus FCG
Henkilöstön eläkepoistumaennuste Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä. Yhteensä -luku vuonna 2015 sisältää myös pienemmät ryhmät) Lähde: Keva, luokitus FCG
78
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (1)
Trendi ilman tuottavuuden muutosta Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät) *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
79
Henkilöstötarpeen muutos ja eläköityminen (2)
Tuottavuus +0,5 % vuodessa Näytetään vain henkilöstöryhmät, joissa vähintään 8 henkilöä (yhteensä -luku sisältää myös pienemmät ryhmät) *arvioitu vakuutettujen määrän perusteella ** Henkilöstömäärän laskennallinen muutos *** Kevan ennuste
81
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus ei muutu
Esimerkiksi vuonna 2026 rekrytointitarve olisi noin 6 henkilöä. Lisäksi rekrytointitarvetta tulee henkilöstön muun vaihtuvuuden kautta Kunnan omasta rekrytointitarpeesta osa voi jäädä toteutumatta palvelujen ostojen kasvun kautta Eläkkeelle siirtymistä voidaan hyödyntää henkilöstömäärän sopeuttamisessa
82
Tarpeen muutoksesta ja eläköitymisestä johtuva laskennallinen rekrytointitarve, tuottavuus +0,5 %/vuosi
83
Ammattiryhmä-luokitukset
84
Käytetyt luokitukset
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.