Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

KOHTI VAIKUTTAVUUDEN TODENTAMISTA Voimaa työhön –lautapeliin liittyvät asiakaskyselyt ja tutkimus Mindgame 9.3.2012.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "KOHTI VAIKUTTAVUUDEN TODENTAMISTA Voimaa työhön –lautapeliin liittyvät asiakaskyselyt ja tutkimus Mindgame 9.3.2012."— Esityksen transkriptio:

1 KOHTI VAIKUTTAVUUDEN TODENTAMISTA Voimaa työhön –lautapeliin liittyvät asiakaskyselyt ja tutkimus Mindgame 9.3.2012

2 Tavoite asiakaskyselyjen ja tutkimuksen kautta Kerätä asiakaspalautetta pelin kehittämisen ja markkinoinnin tarpeisiin Käytännön toteutus: –VAIHE 1: Yksi ja sama kyselylomake, jonka välittömästi pelin pelaamisen jälkeen pelaajat täyttävät – lomakkeen luominen – deadline:? – vastuuhenkilö:? –VAIHE 2: Pelin ollessa markkinoilla palautekysely sähköisesti, tämän toteutus ideoitava ennen pelin painoa. Tutkia tieteelliset kriteerit täyttävästi pelaamisintervention vaikutuksia työyhteisön/ tiimin myönteisen työhyvinvoinnin kuvaajiin Käytännön toteutus: –OSA 1: Vaikuttavuus tutkimus – 2kk:n tutkimusjakso –OSA 2: Vaikuttavuus tutkimus – kertaluontoinen pelikokemus –OSA 3: Kontrolliryhmä – työhyvinvointiluento ja siihen liittyen samankaltaiset mittaukset kuin osissa 1 ja 2.

3 ”Myönteisen työhyvinvoinnin lisääntyminen ja vahvistuminen vaatii työyhteisössä SANOJA ja niiden innostamina liikkeelle lähteviä TEKOJA!”

4 Vaikuttavuustutkimus, OSA 1, 2 kk:n tutkimusjakso (päiväkoti Vaahterapuun lapset?) ALKU- MITTAUS 1. PELIKERTA lyhyesti, max. 20min 2. PELIKERTA paneutune, min. 1h 3. PELIKERTA lyhyesti, max. 20min 4. PELIKERTA paneutuen, min. 1h LOPPU- MITTAUS 1vk 2vk1vk 2vk

5 Alku- ja loppumittaus ALKU- MITTAUS 1. PELIKERTA lyhyesti, max. 20min 2. PELIKERTA paneutun e, min. 1h 3. PELIKERTA lyhyesti, max. 20min 4. PELIKERTA paneutue n, min. 1h LOPPU- MITTAUS Mitattavat muuttujat: 1.Vuorovaikutuksen määrä ja laatu – toisiin työntekijöihin ja esimieheen ? (tuki, palaute, kannustus, arvostus) 2.Työnimu ? (tarmokkuus, uppoutuminen, sinnikkyys) 3.Affektiivisen hyvinvoinnin tuntemukset (Warrin mittari, 14 tunnetta, joista muodostuu 4 summamuuttujaa: Mukavuus, Innostuneisuus, Ahdistuneisuus ja Alavireisyys) 4.Subjektiivinen arvio omasta jaksamisesta ja työhyvinvoinnista sekä sama organisaatio tasolla 5.Arvio pelin pelaamisen vaikutuksesta eri osatekijöihin -TÄTÄ PITÄÄ IDEOIDA TARKEMMIN YHDESSÄ – ELI mihin tavoittelemme pelin pelaamisella olevan vaikutusta, niitä tekijöitä olisi tärkeä mitata.

6 Jokaisen pelikerran jälkeen lyhyt kysely? ALKU- MITTAUS 1. PELIKERTA lyhyesti, max. 20min 2. PELIKERTA paneutun e, min. 1h 3. PELIKERTA lyhyesti, max. 20min 4. PELIKERTA paneutue n, min. 1h LOPPU- MITTAUS -Ei ole välttämätöntä, tällä voi olla jopa negatiivisia vaikutuksia? -Tämä kuitenkin tärkeä kehittää, sillä se sama kuin yksittäisten pelaamiskokemusten jälkeen

7 Vaikuttavuustutkimus, OSA 2, kertaluontoinen pelikokemus ALKUMITTAUS 1. PELIKERTA paneutune, min. 1h LOPPUMITTAUS 1pvä2vk

8 Alku- ja loppumittaus – samalla sapluunalla kuin osassa1? Mitattavat muuttujat: 1.Vuorovaikutuksen määrä ja laatu – toisiin työntekijöihin ja esimieheen ? (tuki, palaute, kannustus, arvostus) 2.Työnimu ? (tarmokkuus, uppoutuminen, sinnikkyys) 3.Affektiivisen hyvinvoinnin tuntemukset (Warrin mittari, 14 tunnetta, joista muodostuu 4 summamuuttujaa: Mukavuus, Innostuneisuus, Ahdistuneisuus ja Alavireisyys) 4.Subjektiivinen arvio omasta jaksamisesta ja työhyvinvoinnista sekä sama organisaatio tasolla 5.Arvio pelin pelaamisen vaikutuksesta eri osatekijöihin -TÄTÄ PITÄÄ IDEOIDA TARKEMMIN YHDESSÄ – ELI mihin tavoittelemme pelin pelaamisella olevan vaikutusta, niitä tekijöitä olisi tärkeä mitata. ALKU- MITTAUS 1. PELIKERTA paneutune, min. 1h LOPPU- MITTAUS

9 Vaikuttavuustutkimus, OSA 3, kontrolliryhmä – työhyvinvointiluento ja mittaukset ALKUMITTAUS Työhyvinvointi- luento 2h LOPPUMITTAUS 1pvä2vk Alku- ja loppumittaukset samat kuin muissa vai olisiko hyvä olla karsitut?

10 Yhteistyökumppaniksi UUDEN, INNOSTAVAN, OIVALLUKSIA SYNNYTTÄVÄN lautapelin kehittämiseen

11 Voimaa työhön –lautapelin tekijäryhmä: Terhi Mets projektin vetäjä työ- ja organisaatiopsykologi, ratkaisukeskeinen työnohjaaja ja valmentaja terhi@mindgame.fi Susanna Ojalehto projektin graafikko, AD susanna@creame.fi Tommi Rasi työhyvinvoinnin asiantuntija, psykologi, ratkaisukeskeinen psykoterapeutti tommi@... Toni Mets työterveyshuollon asiantuntija, kognitiivinen psykoterapeutti toni@mindgame.fi

12 Voimaa työhön -lautapeli Myönteisen työhyvinvoinnin kehittämisen työkalu Mets, Ojalehto, Rasi & Mets


Lataa ppt "KOHTI VAIKUTTAVUUDEN TODENTAMISTA Voimaa työhön –lautapeliin liittyvät asiakaskyselyt ja tutkimus Mindgame 9.3.2012."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google