Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2018

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Advertisements

Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan
Syömisen hallinta - käyttäytymisketju vihje tunteet ajatuksia valinta.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan. Aikakausmedian Maksimoi Mixisi caset  Mainonnan teho todennettu tutkimuksella!  Tutkimusyhteistyössä tripod.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Social Media Consultant Meltwater Buzz Laura Tuutti Sosiaalisen median seurannasta lähtökohta tuottavaan markkinointiin.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan. Aikakausmedian tehocaset  Mainonnan teho todennettu tutkimuksella!  Tutkimusyhteistyössä tripod research oy.
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
© Dagmar 2006 Mediasidonnaisuustutkimus 2007 Tomi Härmä Dagmar Market Intelligence
Internet-markkinointi on muotoista Muotoja ja kanavia.
Mitä on kulttuuri?.
Magazines bring power to advertising. Aikakausmedia Powercases Advertising effectiveness proven in studies! tripod research oy as research partner M3.
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Lähdekritiikki SÄRMÄ S Lähde - alkuperäinen ammennuspaikka.
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2017
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / huhtikuu 2017
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2017
Naisten tietolähteiden käyttö
Jarkko Muhonen TeamProg
Raportin lukuohje Lukukerrat
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Viini-lehden liiketoiminta printin ulkopuolella
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2017

Yritys ja markkinointi mediassa
Aikakausmedioiden someyleisöt / kesäkuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2017
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / lokakuu 2017
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / marraskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / lokakuu 2018
Venäjä-markkinointi
Vuosikertakamaa – Asiaa & viihdettä jo vuodesta 1938!
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / huhtikuu 2018
Ajankohtaista aikakausmedioista kevät 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / joulukuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / joulukuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / kesäkuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / marraskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2018
LIITE vuotiaiden Audio-visuaalinen kulutus
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2019
Esityksen transkriptio:

Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2018 %-osuus yleisöstä muutos %-osuudessa vrt. maaliskuu 2017 Facebook 57,7 -1,6 Twitter 20,1 -0,7 Instagram 19,3 +2,2 YouTube 1,9 +0,1 Pinterest 1,0 -0,1 Seuraajia kaikissa kanavissa* (kpl) 3 274 106 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2018 *) Kaikkien seurattujen lehtien somekanavien tykkääjät, seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä.

Yleisömäärien kehitys 03/2017 – 03/2018 3 274 106 kaikki kanavat yhteensä + 487 375  17 % 2 786 731 + 236 308  14 % 1 888 145 1 651 837 + 79 330  14 % 658 215 578 885 + 156 196  33 % 633 526 477 330 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2018

Yleisömäärien kasvu / maaliskuu 2018 kaikki kanavat yhteensä Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2018 *) kuukausien keskiarvo 2016 tammikuusta alkaen

Eniten seuraajia kaikissa kanavissa TOP 20 / maaliskuu 2018 1. Aku Ankka 204 983 2. Talouselämä 201 025 3. Suomen Luonto 146 272 4. Seiska 144 894 5. Suomen Kuvalehti 134 384 6. Demi 109 033 7. Kodin Kuvalehti 79 321 8. Soppa365 78 148 9. Markkinointi & Mainonta 75 479 10. Idealista 64 462 seuraajia* 11. Kotivinkki 63 486 12. Yhteishyvä 63 311 13. Me Naiset 62 695 14. Maku 59 915 15. Suomen Sotilas 53 421 16. Tiede 46 916 17. Meidän Perhe 42 893 18. Trendi 40 644 19. Avotakka 40 092 20. Kauneus & Terveys 39 180 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2018 *) Kaikkien seurattujen lehtien somekanavien tykkääjät, seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä.

Eniten seuraajia Facebookissa TOP 20 / maaliskuu 2018 1. Aku Ankka 150 175 2. Suomen Luonto 96 001 3. Seiska 81 825 4. Demi 63 070 5. Kodin Kuvalehti 59 525 6. Idealista 52 982 7. Yhteishyvä 52 695 8. Suomen Sotilas 50 234 9. Soppa365 47 360 10. Me Naiset 37 544 seuraajia 11. Kotivinkki 34 401 12. Talouselämä 34 237 13. Meidän Perhe 31 533 14. Potilaan Lääkärilehti 30 371 15. Tiede 29 677 16. Vauva 27 808 17. GTi-Magazine 25 069 18. Trendi 24 638 19. Maku 23 571 20. X 23 540 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2018

Eniten seuraajia Twitterissä TOP 20 / maaliskuu 2018 1. Talouselämä 164 919 2. Suomen Kuvalehti 117 009 3. Markkinointi & Mainonta 74 405 4. Seiska 51 010 5. Mikrobitti 20 901 6. Image 18 647 7. Tiede 15 596 8. Tivi 11 273 9. Vihreä Lanka 9 512 10. Suomen Luonto 9 346 seuraajia 11. Urheilulehti 8 646 12. Arvopaperi 7 443 13. Tekniikka & Talous 6 964 14. Potilaan Lääkärilehti 5 674 15. Ylioppilaslehti 5 508 16. Suomen Lääkärilehti 5 079 17. Tekniikan Maailma 5 033 18. Demi 4 655 19. Mondo 4 248 20. Jääkiekkolehti 3 894 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2018

Eniten seuraajia Instagramissa TOP 20 / maaliskuu 2018 1. Suomen Luonto 40 015 2. Maku 31 154 3. Demi 30 962 4. Avotakka 27 521 5. Soppa365 27 148 6. Kotivinkki 24 810 7. Glorian ruoka & viini 20 660 8. Glorian Koti 20 484 9. Me Naiset 20 234 10. Aku Ankka 19 207 seuraajia 11. Kodin Kuvalehti 18 728 12. Mondo 18 480 13. Deko 18 329 14. Unelmien Talo & Koti 16 331 15. Koti ja keittiö 16 020 16. Elle 14 512 17. Trendi 14 003 18. Kauneus & Terveys 13 734 19. Cosmopolitan 13 593 20. FIT 13 113 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2018

Eniten uusia seuraajia kaikissa kanavissa / maaliskuu 2018 1. Yhteishyvä 4 595 2. Talouselämä 2 047 3. Vauva 1 898 4. Suomen Luonto 1 533 5. Me Naiset 1 374 6. Kodin Kuvalehti 1 158 7. Koti ja keittiö 1 117 8. Elle 1 110 9. Anna 943 10. Suomen Kuvalehti 896 uusia seuraajia* 11. Meillä Kotona 820 12. Maku 789 13. Tekniikan Maailma 780 14. Meidän Perhe 755 15. Markkinointi & Mainonta 741 16. Tiede 701 17. Kotivinkki 697 18. Soppa365 664 19. Tieteen Kuvalehti 633 20. ET-lehti 571 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2018 *) Kaikkien seurattujen lehtien somekanavien tykkääjät, seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä.

Eniten uusia seuraajia Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa / maaliskuu 2018 1. Yhteishyvä 3 698 2. Vauva 1 551 3. Elle 864 4. Kodin Kuvalehti 862 5. Anna 680 6. Suomen Luonto 649 7. Me Naiset 626 Tieteen Kuvalehti 9. Koti ja keittiö 614 10. Tekniikan Maailma 562 TWITTER uusia seuraajia 1. Talouselämä 1 870 2. Suomen Kuvalehti 740 3. Markkinointi & Mainonta 721 4. Tiede 174 5. Suomen Luonto 172 6. Tekniikan Maailma 160 7. Suomen Lääkärilehti 147 8. Kuntalehti 103 Tehy 10. Tekniikka & Talous 98 INSTAGRAM uusia seuraajia 1. Yhteishyvä 789 2. Me Naiset 717 3. Suomen Luonto 682 4. Soppa365 603 5. Maku 594 6. Koti ja keittiö 495 7. Meillä Kotona 406 8. Nuotta 402 9. Avotakka 366 10. Meidän Perhe 343 Lähde: Aikakausmediat somessa 3/2018

Mukana olleet mediat (207 kpl) / maaliskuu 2018 3H+K Aarre Advokaatti Aku Ankka Alibi Allergia, Iho & Astma Anna Antiikki & Design Apu Arkkitehti Arkkitehtiuutiset Aromi Arvopaperi Askel Asuntoinfo Auto Bild Suomi Automaatioväylä Avotakka Baana Bussiammattilainen Caravan Cosmopolitan Deko Demi Diabetes DigiKuva Eeva Elintarvike ja Terveys Elle Elämä Enertec Erä ET Matkaopas ET-lehti Evento Fakta FIT GEO Gloria Glorian Koti Glorian ruoka & viini Goal GTi-Magazine HerkkuLeivonta Hevoshullu Hifimaailma Hiihto HR Viesti Hymy Hyvä Terveys Idealista Ihana Image Improbatur Insinööri Juoksija Jääkiekkolehti Kaksplus Kameralehti Katso Kauneimmat Askartelut Kauneimmat Käsityöt Kauneus & Terveys Kello & Kulta Kemia-Kemi Kippari KITA Kiinteistö & Talotekniikka Kodin Kuvalehti Koiramme Kommuntorget - Finlands kommuntidning Koneviesti Koti ja keittiö Kotiliesi Kotiliesi Käsityö Kotilääkäri KotiMikro Kotipuutarha Kotitalo Kotivinkki Koululainen Kuluttaja Kuntalehti Kuntatekniikka Kunto Plus Kuriren Lapsen Maailma Leivotaan Lumo Maailman Kuvalehti Maalla Maku Maku Kaneli & Sokeri Markkinointi & Mainonta Me Naiset Mediuutiset Meidän Mökki Meidän Perhe Meidän Talo Meillä Kotona Metsälehti Mikrobitti Minä Olen Mondo Moodi Moottori Motiivi National Geographic Suomi ….

Mukana olleet mediat (207 kpl) / maaliskuu 2018 … Nuotta Nyyrikki Oluelle Oma Aika OMjooga Ortodoksiviesti Palokuntalainen Parnasso Partiojohtaja Pelastustieto Pelit Perhokalastus Perusta Pikkukaupunki Pinni Positio Potilaan Lääkärilehti Print&Media prointerior Projektiuutiset prometalli - metallialan ammattilehti PUUTARHA&kauppa Pyöräily+Triathlon Rakennuslehti Reserviläinen Riffi RONDO Classic Sairaanhoitaja Sana Sanansaattaja Secretarius Seiska Selkosanomat Seura Shaker Siivet Soppa365 Sport Suomen Kiinteistölehti Suomen Kuvalehti Suomen Luonto Suomen Lääkärilehti Suomen Sotilas SuomiViihde Super Suuri Käsityö Systeri Systole Sähköala.Fi Taide Taika TAITO Talentia Talotekniikka Talouselämä Taloustaito Teatteri & Tanssi -lehti Tee Itse Tehy Tekniikan Historia Tekniikan Maailma Tekniikka & Talous Terveydeksi Tidningen Folkhälsan Tiede Tieteen Kuvalehti Tieteen Kuvalehti Historia Tilisanomat Tivi TM Rakennusmaailma Trendi Tunne & Mieli Tuulilasi TV-maailma Työ Terveys Turvallisuus Ulkopolitiikka Ultra Unelmien Talo & Koti Urakointi Uutiset Urheilulehti Uusiouutiset V8-Magazine Valitut Palat - Reader's Digest Vapaa-ajan Kalastaja Vapaussoturi Vauva Vegaanikeittiö Vene Verotus ViherPiha Vihreä Lanka Viini Vinkki VIVA Voi hyvin X Yhteishyvä Ylioppilaslehti Ylioppilaslehti Aino Ympäristö ja Terveys

Uudet kanavat seurannassa / maaliskuu 2018 Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest X x Improbatur (seurattava tili korjattu oikeaksi)

Seurannasta poistuneet kanavat / maaliskuu 2018 Facebook Twitter Instagram YouTube Pinterest Terveydeksi x Improbatur (seurattava tili korjattu oikeaksi)

Aikakausmediat somessa -seuranta Aikakausmedia seuraa kuukausittain suomalaisten aikakausmedioiden seuraaja-, tykkääjä- ja tilaajamääriä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä. Seurannassa ovat mukana Aikakausmedian jäsenten mediat, joilla on käytössään yksi tai useampi mainittu sosiaalisen median kanava. Seuranta tehdään jokaisen kuukauden viimeisenä päivänä.

Aikakausmediat somessa -seuranta Someseurannan tulokset päivittyvät jokaisen kuukauden alussa: www.aikakauslehdet.fi/some   Seuraamalla Aikakausmediaa SlideSharessa saat ilmoituksen aina uuden raportin ilmestyttyä. Kaikki raportit ovat ladattavissa PowerPointina ja Pdf:nä.

www.aikakausmedia.fi  www.mediakortit.fi