Missä mennään? Ryhmätöiden tilannekatsaus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
MAT PÅ SVENSKA. TAVOITTEET oppilas yritetään saada innostumaan ruotsin kielestä arkipäivän tilanteiden ja kielenkäytön avulla oppilas oppii hahmottamaan.
Advertisements

Portfolio Juha Lehtinen VALOKUVAUS. Opinnot Kymenlaakson kansanopisto, kuvallisen viestinnän linja 1992:  Piirustus 160t  Kuvallinen viestintä 34t 
BYOD-strategia - Tuo oma laitteesi BYOD-strategian tavoitteet Aikuislukiot tarjoavat oppimisympäristön, jossa opiskelijat voivat työskennellä.
Työn nimi (=eläinlaji) Työn tekijä Tallenna tämä sivu luokan omaan kansioon > Omat tiedostot > Biologia > Nisäkkäät > Nisäkkään ja tekijöiden nimet. Noudata.
Case: PK-yritys sosiaalisen median maailmassa Liina Matveinen toimitusjohtaja Iskelmä Rex ja Oi fm.
Tervetuloa koulutukseen!. Lankarulla-piiri 1.Mikä asia on jäänyt erityisesti mieleen koulutuksesta? 2. Millä sanalla kuvailisit koulutusta?
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Yleisten kirjastojen yhteisluettelotyöryhmä
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Some – opettajan ja opiskelijan työkaluina
Muuttumisen MahdollisuudeT
Lukiolaisen itc.
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Pelisuunnittelua Ryhmä 3.
Laaja-alaisen oppimiskokonaisuuden julkaisut, raportit ja esitykset
Mitä koulupäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme?
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
Pedagoginen kehittäminen
HANKINNAN SUUNNITTELU TOIMITTAJASUHTEEN HALLINTA
Terveysteknologia Tutustutaan, mitä kaikkea terveysteknologialla voidaan tarkoittaa ja miten se auttaa terveyden hoidossa ja sairauksien ehkäisyssä.
TAI-E1126 Taidekasvatusseminaari
Opeka-kyselyn tulokset
LARK 5 MERCURIAn osahanke
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Ajankohtaista yhteentoimivuuden näkökulmasta
TIETOTURVA.
OILI - tilannekatsaus Synergiaryhmä Ossi Raatikainen, CSC.
Edupalvelut.fi Matti Lähtevänoja, Kuopion kasvun ja oppimisen palvelualue, Kallaveden lukio.
Pedagoginen oppimis- ja arviointityökalu
Monialainen yhteispalvelu
Opettajan nimi | kurssin numero
Lisätietoja: Opettaja Marjo Paasisalo
Valtakunnallisen ELO-ryhmän puheenjohtajat ja sihteerit kokous Verkko-Ohjaus Marko Kilpeläinen.
Tervetuloa Innopajaan
Yliopistojen intrapäivä
PDPP.
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Alustava suunnitelma Kanta-mittarien kehittämisestä
SePPO-osahanke Keudassa Lahti
Kehittämismatriisi Resurssit (miten resursoidaan?)
Laadukas verkkototeutus -valmennus Syksy 2018
Koulutusiltapäivä lk. 7-9 opettajille
Kurssin esittely Ryhmät organisaatiossa Organisaatiotaso
Metallurgian seminaari
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
Palvelupolku –Päijät-Hämeen maakunta päiväaikaiset toiminnat (vammaispalvelut)
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Miten tavoitamme vähävaraiset perheet?
ARKI NÄPPÄRÄSTI HALTUUN- Neuropsykiatrisesti oireilevien nuorten palveluiden kehittäminen Lohjalla ALKUTILANNE 1/2017 Mitä palveluita Lohjalla on nepsy-
Korkeakouluille visuaalista analytiikkaa tarjoava Alasin-palvelu – työkaluja korkeakoulujen tiedolla johtamisen tueksi Korkeakoulun kehittämisen kannalta.
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Uudet opettajat ja TVT Kasvu ja oppiminen
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

Missä mennään? Ryhmätöiden tilannekatsaus POM31AK Viestintä ja mediataito Kainulainen & Lokka 2009

Ryhmätöiden tehtävänannosta Tavoitteet: Oman pedagogisen mediakompetenssin, ymmärryksen ja tiedon lisääminen omakohtaisen työskentelyn kautta. Testataan käytännössä jotakin kouluun sopivaan mediatyökalua. Helppojen teknisten sovellusten kartoittaminen. Sähköisen oppimateriaalin tuottaminen perusopetukseen ryhmätyönä. Yleistä: pyritään alentamaan teknistä kynnystä laitteiden käytössä. Mahdollisia laitteita, ohjelmia, työkaluja voivat olla mm. Videokamera, still-kamera, äänityslaite, kannettava, kännykkä. Ilmaisohjelmat kuten Audacity, Levelator, kuvankäsittely ym. Web 2.0 alustat, Blogi , Wikipedia, Google Docs jne. Lähteitä löytyy kirjoista, lehdistä ja netistä. Ohjausta ja lähdevihjeitä saa tarvittaessa. Aikataulu: aloitus 22.9. yhteinen tapaaminen ja tilannekatsaus 20.10. deadline 11.11. esittely sekä palautetta 17.11.

Laatikaa selvitys (miellekartta, kirjoitettu kuvaus tms Laatikaa selvitys (miellekartta, kirjoitettu kuvaus tms.) ryhmänne tähänastisesta työskentelystä

Selvityksestä ja suunnitelmasta tulee ilmetä Työn aihe (ja tekijät) Työskentelystä mitä on jo tehty aiheen parissa mitä aiotte tehdä aiheen parissa mitä mediatyökalua tulette käyttämään ja miten millaista sähköistä oppimateriaalia tulette tuottamaan.

Evääksi matkalle http://www.youtube.com/watch?v=_A-ZVCjfWf8