Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Advertisements

Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
1 Sektorin nimi Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja Syksy 2009/Kevät 2010.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
1 Sektorin nimi. 2 Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja 2009.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Lukija 2007.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja 2014 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä Tulokset laskettu.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2017
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / huhtikuu 2017
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2017
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Naisten tietolähteiden käyttö
Raportin lukuohje Lukukerrat
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2017
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä 2016
Peitto & nopeus Peitto = kuinka monta kohderyhmään kuuluvaa kampanjalla tavoitetaan/kuinka suuri osuus kohderyhmästä mainoksella tavoitetaan. Shopper Plus,
Aikakausmedioiden someyleisöt / kesäkuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2017
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä
Aikakausmedioiden someyleisöt / lokakuu 2017
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä, kevät 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / marraskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / lokakuu 2018
Aikakauslehtien lukijat eroavat toisistaan suhteessa lehteen ja siinä olevaan mainontaan Segmentointi KMT 2017.
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / huhtikuu 2018
Ajankohtaista aikakausmedioista kevät 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / joulukuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / joulukuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / kesäkuu 2018
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / naiset
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana /
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / miehet
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / marraskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2019
Esityksen transkriptio:

Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017 Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus Kevät 2017 Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017

Lehden lukijamäärä eli lukijaestimaatti kertoo, kuinka monta tuhatta lukijaa kunkin painetun lehden yhdellä keskimääräisellä numerolla on.

Peittoprosentti kertoo, kuinka suuren osan kohderyhmästä kyseinen media tavoittaa. KMT:ssa mukana olevien aikakauslehtien (90 kpl) kuukausittainen peitto kaikista suomalaisista oli 89 %.

Aikakauslehdet, joilla on eniten lukijoita, kaikki Lukijaestimaatti ja painetun lehden peitto kohderyhmässä Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 1 Yhteishyvä 1 930 43 2 Pirkka 1 714 38 3 OP Lehti 621 14 4 Aku Ankka 610 5 Taloustaito 457 10 Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 6 Terveydeksi! Apteekin asiakaslehti 438 10 7 Hyvä Terveys 386 9 8 ET-lehti 378 Eeva 369 Apu 366

Aikakauslehdet, joilla on eniten lukijoita, naiset Lukijaestimaatti ja painetun lehden peitto kohderyhmässä Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 1 Yhteishyvä 1 211 53 2 Pirkka 1 046 46 3 OP Lehti 361 16 4 Terveydeksi! Apteekin asiakaslehti 328 14 5 Eeva 319 Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 6 Hyvä Terveys 300 13 7 Kodin Kuvalehti 282 12 8 ET-lehti 261 11 9 Aku Ankka 255 10 Avainasiakkaiden Apoteekki-lehti 243

Aikakauslehdet, joilla on eniten lukijoita, miehet Lukijaestimaatti ja painetun lehden peitto kohderyhmässä Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 1 Yhteishyvä 719 33 2 Pirkka 668 31 3 Aku Ankka 355 16 4 OP Lehti 260 12 5 Taloustaito 253 Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 6 Moottori 243 11 7 Tekniikan Maailma 238 8 Tiede 203 9 Tieteen Kuvalehti 182 10 Metsästys ja Kalastus 180

Aikakauslehdet, joilla on eniten lukijoita, tytöt 12–19-v. Lukijaestimaatti ja painetun lehden peitto kohderyhmässä Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 1 Aku Ankka 72 33 2 Demi 68 31 3 Pirkka 52 24 4 Yhteishyvä 46 21 5 Cosmopolitan 30 14 Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 6 Suuri Käsityö 22 10 7 Seiska 19 9 8 Tiede 17 Maku Kotiliesi Käsityö

Aikakauslehdet, joilla on eniten lukijoita, pojat 12–19-v. Lukijaestimaatti ja painetun lehden peitto kohderyhmässä Lehti Lukijoita (000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 1 Aku Ankka 84 37 2 Tiede 30 13 3 Pirkka 22 10 4 Tieteen Kuvalehti 20 9 5 Seiska 16 7 Lehti Lukijoita (’000) Peitto kohde-ryhmässä (%) 6 Moottori 16 7 Yhteishyvä 15 8 Metsästys ja Kalastus 14 9 Erä 13 10 Tekniikan Maailma 12 5

Aikakauslehdet, joilla on eniten lukijoita (vertailu) Kaikki Naiset Miehet Tytöt 12–19 v. Pojat 12–19 v. 1. Yhteishyvä Aku Ankka 2. Pirkka Demi Tiede 3. OP Lehti 4. Terveydeksi! Apteekin asiakaslehti Tieteen Kuvalehti 5. Taloustaito Eeva Cosmopolitan Seiska 6. Hyvä Terveys Moottori Suuri Käsityö 7. Kodin Kuvalehti Tekniikan Maailma 8. ET-lehti Metsästys ja Kalastus 9. Maku Erä 10. Apu Avainasiakkaiden Apoteekki-lehti Kotiliesi Käsityö

Kokonaistavoittavuusluku kertoo lehden keskimääräisen numeron lukijamäärän, johon on lisätty keskimääräisen viikon aikana lehden eri digitaalisia versioita käyttäneiden määrä (netto).

Aikakauslehdet, joilla suurin kokonaistavoittavuus Lehti Kokonais-tavoittavuus (000) Vain painettu (%) Painettu + digi (%) Vain digi (%) 1. Yhteishyvä 2 015 85 11 4 2. Pirkka 1 741 97 2 3. OP Lehti 624 99 4. Aku Ankka 612 5. Me Naiset 505 41 48 Lehti Kokonais-tavoittavuus (000) Vain painettu (%) Painettu + digi (%) Vain digi (%) 6. Anna 495 42 11 47 7. Kodin Kuvalehti 58 10 32 8. Taloustaito 462 98 1 9. Hyvä Terveys 445 81 6 13 10. ET-lehti 438 5 14

Digitaalinen viikkotavoittavuus kertoo keskimääräisen viikon aikana lehden eri digitaalisia versioita käyttäneiden määrän (netto).

Aikakauslehdet, joilla suurin digitaalinen viikkotavoittavuus (keskiarvo syksyn 2016 ja kevään 2017 viikoista) Lehti Keskiarvo viikkotavoittavuudesta s2016/k2017 (000) 1 Me Naiset 246 2 Talouselämä 210 3 Yhteishyvä 177 4 Kodin Kuvalehti 139 5 Anna 123 Lehti Keskiarvo viikkotavoittavuudesta 2016 (000) 1 Maku 123 2 Demi 117 3 Tekniikka & Talous 110 4 Kauneus & Terveys 106 5 Tiede 98

Mediakohtaiset tulokset saat ilman tunnuksia Mediakorttipalvelusta Lisää KMT-koosteita www.aikakauslehdet.fi/KMT Mediakohtaiset tulokset saat ilman tunnuksia Mediakorttipalvelusta www.mediakortit.fi

www.aikakausmedia.fi  www.mediakortit.fi