1. Blogin pitäminen ja hallinta

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Historia • Blogger-palvelun perusti pieni sanfranciscolainen yritys nimeltään Pyra Labs jo vuoden 1999 elokuussa • Bloggerin kehittivät kolme kaveria,
Advertisements

Topintupa , mobiilipilotti Blogien käyttöönotto.
Kuinka tehdä blogi o365:ssä
Blogit Oppimistehtävä Jorma Ronkainen IT-laitos2.
MAT PÅ SVENSKA. TAVOITTEET oppilas yritetään saada innostumaan ruotsin kielestä arkipäivän tilanteiden ja kielenkäytön avulla oppilas oppii hahmottamaan.
Tervetuloa Tekesin asiointipalveluun! Palvelussa annetut tiedot tallentuvat suoraan Tekesin tietokantaan, mikä vähentää virheiden mahdollisuutta ja nopeuttaa.
Youth Against Drugs & Internet. Sisältää päihdetietoa YAD:n verkkokaupan Yhteystietoja SIVUT UUDISTUVAT VUODEN 2011 AIKANA.
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Avoimuuden huomiointi tutkimuksen suunnittelussa Jessica Parland-von Essen CC-BY 4.0 Opetus- ja kulttuuriministeriö.
Kesätyöt Tehtäviä. Luokkagallup Kuinka moni on ollut kesätöissä? Kuinka moni on ollut useammassa kuin yhdessä kesätyössä? Kuinka moni on hakenut kesätöihin?
Markku Lang Pasi Kurttila. Markku Lang Pasi Kurttila.
PowerPoint Esitysgrafiikkaohjelma. Esitysgrafiikka ohjelmaa voi käyttää moniin eri tarkoituksiin  Tärkein on ehkä suullisen esityksen täydentäminen.
Arviointi osana oppimisprosessia
LAPSEN ITSEARVIOINTI Alueelliset koulutukset Itäinen, Pohjoinen ja Eteläinen alue Syksy 2016.
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013
Oppilaskysely 2017 Perusopetuspalvelut
Mikä ihmeen oppisopimus?
Mitä koulupäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme?
Hyvä sähköposti.
PALAUTEKYSELY Tämä palautekysely on suunniteltu pohjaksi jatkuvalle kehittymisellemme valmennusten tarjoajana. Sen tarkoitus on 1) auttaa meitä kehittämään.
pieni pala sinusta, tehdään meistä kakkuja
Projektityö Blogi/Wiki –ryhmät – sähköposti opettajalle
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
Korkeakoulukirjastojen tulokset
TERVEYSTIETO 8 2. Tunteiden kirjo.
Peda.netin oma tila Luo peda.netin omaan tilaasi sivu Hiekanpään koulu 7-9lk Lisää sivun lukijoiksi kaikki sinua opettavat opettajat Tee sivun alle uusi.
Vinkkivideo työnhausta
Tiedotusta, valistusta, yhteistyötä…
Koulutusesityksen otsikko
Kielitietoisuus.
Merkityksellisyys (työ)elämässä
Henkilöstön koulutus Kirjoita aihe tähän.
Kokemuksia etävalmennuksesta
Ready, steady. FLY FURTHER. Kansainvälisyys on taitolaji katja
Työmuistitesti Näet seuraavaksi 20 sanan listan.
Liikuntaluokalle Nurmon yläasteelle syksyllä 2018
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
PDPP.
Oulun yliopiston intranetprojekti
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
CLT132 Tehtävät (viikko 7).
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Muutokset matematiikan opetuksessa
- ja tähän mahdollinen ala
Pelaajalle tehtävät ennen fba-tapahtumaa - tunnusten aktivointi huoltajan toimesta - harjoituspäiväkirjan pitäminen.
Saapuneet-kansio Lajiteltu Kansion puhdistaminen
Mitä avuksi esiintymiseen?
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
Laajennettu tehtävätoimeksianto (Taatila-Suomala 2008, 30-36)
Myeway ohjeita Valmennuspäälliköille tehtävät ennen fba tapahtumaa - valmentajien ja joukkueenjohtajien lisäys.
CLT132 Tehtävät (viikko 1).
Otsikko ja kuva -asettelu
Liikuntaluokalle Nurmon yläasteelle syksyllä 2019
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Luku 04 Psyykkinen toiminta on monitahoista.
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
”Projektin nimi” -projekti
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
Vuosikello – yritys (xx.xx.20xx)
Kulttuurishokki ja henkilökohtainen hyvinvointi
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ! 21 Taita tästä
2.3 Tutustutaan kirjastoihin
opintoja Oulun kaupungin lukiolaisille etänä & verkossa
Esityksen transkriptio:

1. Blogin pitäminen ja hallinta Written by M.Britland

Oppimistavoitteet Ymmärtää mikä Blogi on Oppia kuinka blogi luodaan Oppia luomaan kirjoituksia ja hallinnoimaan omaa blogia Ymmärtää itsearvioinnin merkitys Oppimistavoitteet

Oppimistulokset Oma blogisivu, jota päivitetään säännöllisesti Esim. peda.netissä tai bloggerissa Oppimistulokset

Video: Mitä bloggaus on?

Tutustuminen ja keskustelu Artikkeli: mistä aloitan http://www.bloggaus.fi/aloitteleva-bloggaaja/bloggaajan-aloitusopas/ Vältä aloittelijan virheitä http://www.bloggaus.fi/aloitteleva-bloggaaja/kuinka-valtyt-aloittelijan-virheilta-blogissasi/ Malliblogeja… http://alice-on-ice.blogspot.fi/2013/08/taitoluistelu-on-hullujen-hommaa.html http://www.extrapetite.com/ http://icehockeyallovertheworld.blogspot.fi/2017/04/mestiksen-kausi-taputeltu-kylla-se.html

Tehtävät: Blogin luominen Kirjaudu valitsemasi blogin ylläpitosivulle (Edublogs, Wordpress, Blogger etc) Luo oma tili (huom. Ikärajat) Luokassa oppimasi perusteella luo oma blogi valitse teema/aihe luo ensimmäinen postaus eli blogimerkintä

Tehtävät: Blogin pitäminen Lisää joka viikko ainakin yksi uusi kirjoitus. Voit käyttää seuraavia aiheita: Mitä tehtäviä olet tehnyt? Laita niistä joitakin blogiisi. Mitä olet tehnyt tällä viikolla? Mikä on ollut vaikeaa tai helppoa? Mitä olet oppinut? Miten voisit kehittyä? Mitä teet ensi viikolla? Jaa blogisi vapaasti ystävien kanssa Pyydä kavereita kommentoimaan postauksiasi He voivat auttaa sinua kehittämään blogisivujasi.