OPIT UE1 LAJM.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

TAITOTASO 1 = ALKEISTAIDOT
ATK- POHJAINEN ARVIOINTI PAKOLLINEN GE2 (YHTEINEN MAAILMA – kulttuurimaantieteen kurssi) KEVÄT 2012.
Opitaan ja työskennellään yhdessä
Matkapuhelintutkimuksia
Esitysgrafiikasta Harjoitus.
Valmennuskurssi sosiaalitieteiden tutkinto-ohjelmaan
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
Esitysgrafiikasta.
Diplomityö - mission possible
USKONTO JA KULTTUURI.
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
Uskonnon materiaalit ja uusi OPS
Johdatus ohjelmointiin – if -lause Tutkijayliopettaja Manne Hannula Opetusharjoittelu (ohjaava opettaja Jukka Jauhiainen)
Ops seminaari Askola.
Kpl 7. Opin muotoutuminen Muistiinpanot 7. luokan oppikirjan 7. kappaleeseen (Juhani Räsänen: Kirkkohistoria) Kuvat:
PYHÄ KOLMINAISUUS Stefan Holm: Kirkon jäsenenä – Oppikirja 9. luokalle. Kappale 7. Kuvat:
VANHA TESTAMENTTI UE1 LAJM. TEHTÄVÄ Lue oppikirjan sivut 104–106 Poimi Jaakobin ja Raakelin tarinasta nykyihmiselle (a) tutut ja (b) vieraat piirteet.
EUROOPAN KIRKOT NYKYAIKANA UE2 LAJM. TEHTÄVÄ Tee ohjelmajulistus parisi/ ryhmäsi kanssa, jolla voitaisiin konkreettisesti tukahduttaa ja sensuroida opiskelijoitten.
YHTEISÖLLISYYS USKONNOSSA UE1 LAJM. TEHTÄVÄ Mitä uskonnollisia yhteisöjä muistat? Luokittele mainitut yhteisöt kirjan sivujen 42–45 tietojen avulla –
USKONNON MÄÄRITTELEMINEN UE1 LAJM. TEHTÄVÄ Tee oma määritelmä uskonnosta Yritä vastata omin sanoin kysymykseen: ”mitä uskonto on?”
JOHDATUS RAAMATTUTUTKIMUKSEEN UE1 LAJM. TEHTÄVÄ Opettaja jakaa luokan viiteen ryhmään Jokaisen ryhmän tulee muistella ilman apuvälineitä tehtävän mukaisia.
7. Pyhien kirjojen tulkinta ja tutkimus Ydinsisältö.
KESKIAJAN KRISTILLISYYS UE2 LAJM. TEHTÄVÄ Lue kirjan sivut 38–41 ja merkkaa opettajan jakamaan karttaan nuolin ja vuosiluvuin alueet, joille kristinusko.
UUSI TESTAMENTTI UE1 LAJM. Uuden testamentin maailma.
KOULUIKÄ PS2 LAJM. TEHTÄVÄ Mitä muistat ensimmäisestä koulupäivästä? Jos et itse muista paljoa, niin kysy vanhemmiltasi asiaa.
KRISTILLISEN OPIN KEHITTYMINEN ENNEN JA JÄLKEEN KONSTANTINOLAISEN KÄÄNTEEN UE2 LAJM.
ORTODOKSINEN KIRKKO PS2 LAJM. Sana ortodoksi Orthos (kr.) = oikea Doksos (kr.) = oppi Seitsemän ekumeenista konsiilia vuosien 325– 757 välillä määritteli.
AIKUISUUS PS2 LAJM. TEHTÄVÄ Milloin ihminen on aikuinen? – (1) Juridinen näkökulma – (2) Biologinen näkökulma – (3) Psykologinen näkökulma Kierrä luokassa.
12. Reformoidut kirkot Ydinsisältö.
1 JUMALA Luku 1 – Opetusvinkki 1.
Opetusvinkki 2: Erilaisia jumalakäsityksiä
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
Tutkielman teko-ohjeet
Tervetuloa vanhempainiltaan!
AINEELLISUUS USKONNOISSA
1 MITÄ FILOSOFIA ON? FI1 LAJM.
IHMISEN ELÄMÄNKAARI JA KEHITYSPSYKOLOGIAN TUTKIMUSMENETELMÄT
MOTTO, VISIO, MISSIO TAI MUU VASTAAVA OTSIKKO
Opetussuunnitelma uudistuu lukiossa
PELASTUS Luku 4 – Opetusvinkki 1.
Uskonnon ulottuvuudet
USKONTO JA KULTTUURI UE1 LAJM.
Mitä uskonto on?.
USKONNOLLINEN KOKEMUS
Filosofiaa lapsille –tehtävä 1 (kaikille)
RITUAALIT UE1 LAJM.
3. Katsomukset vastaavat perimmäisiin kysymyksiin
Oma kuva päänpäällä Piirretään oma kuva päänpäällä paperia pitäen.
Quizlet-sovelluksen käyttöopas
1 Ydinsisällöt.
Luku 9 – Uskonto ja kulttuurien kehitys
TIEDE JA KRISTINUSKO UE2 LAJM.
RAAMATUN TULKINTA UE1 LAJM.
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
USKONTOTIETEEN PERUSTEET
OPISKELEN KYSYMYSTEN AVULLA
Uskonnon koe 1.
Kirjatehtävä uskontojen pelastuskäsityksistä
Mikä on elämänkatsomus?
YDINSISÄLTÖ Luku 3 – Oppi.
Valmistautuminen luennoille
OPETUSVINKKI 2 – Jumalan kuvaaminen Luku 3 – Oppi.
YDINSISÄLTÖ Luku 2 – Myytit Luku 2 – Myytit.
Koulutusiltapäivä lk. 7-9 opettajille
ELÄMÄNFILOSOFIA FI02 LAJM.
Tervetuloa ilmastoneuvotteluihin!
Jumala Luku 1 – Motivointi 1.
TERVETULOA ILMASTO- NEUVOTTELUIHIN! Istu oman delegaatiosi pöytään.
Sivuaineopiskelijoiden info
Esityksen transkriptio:

OPIT UE1 LAJM

Oppien synty Taustana myyttien kokoaminen kirjalliseen muotoon ja asiantuntijoiden tulkintaprosessi

Oppien merkitys Opit vastaavat perimmäisiin kysymyksiin Keskeiset opit on koottu uskontunnustuksiin Tärkeimmät opit käsittelevät jumalaa ja pelastusta

TEHTÄVÄ Opiskele oppikirjan sivun 26 taulukon jumalakäsityksiä Opettaja jakaa luokan ryhmiin Jokainen ryhmä saa pakan kortteja, joissa on 10 erilaista jumalakäsitystä Kortit asetetaan väärinpäin ryhmän keskelle Jokainen nostaa vuorollaan yhden kortin ja yrittää selittää kortin jumalakäsityksen Tarkistakaa käsitykset oppikirjan sivun 26 taulukon avulla

TEHTÄVÄ Oppikirjan sivun 29 tehtävä 2: ”Vertaa tosiinsa uskontojen erilaisia (a) jumalakäsityksiä ja (b) pelastuskäsityksiä”

Kuvalähteet https://en.wikipedia.org/wiki/First_Council_of_Nicaea http://drunken-peasants-podcast.wikia.com/wiki/File:Dharma_Wheel.png http://sundaysatsang.blogspot.fi/2014/08/lord-ganesha-by-swami-sivananda.html