Kirsi Peltonen Yasaman Shirazi

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Turun kauppakorkeakoulu  Turku School of Economics GIS KAUPAN ALAN TUTKIMUKSESSA Meri Malmari Turun kauppakorkeakoulu
Advertisements

Ninja Keränen, muko-08. • Aiemmin tehty tutkimusta keskittyen musiikin vaikutukseen lapsen kehityksessä. • Oma kiinnostus psykologiaan musiikin lisäksi:
Tutkimussuunnitelma Teränkäyttöharjoitusten vaikutus luistelumotoriikan kehittymiseen kielihäiriöisillä lapsilla Mika Hakasaari.
Miten HELDA ja TUHAT liittyvät koulutukseen ja miten ne otetaan huomioon eri tasoilla? Teodora Oker-Blom Viikin tiedekirjasto.
USKONTO/aineenopettajat AD 4 Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Pieni on parempi ! Koulujen koko ja laatu Peter Backa.
Olen, mitä en ole; en ole, mitä olen – narratiivisen työtavan koulutus 3 Tapio Malinen wwww wwww wwww.... tttt aaaa tttt hhhh aaaa tttt aaaa.... ffff iiiiHPI/
Kirsi Peltonen Graduaiheita Syksy 2012 Kirsi Peltonen
Kulttuurisidonnainen maalaus lapsen silmin Tutkimus kuvallisesta kuva-analyysistä meksikolaisten ja suomalaisten peruskoulun 1:llä ja 6:lla luokalla.
Tutkimussuunnitelma Leikin mahdollisuudet äidinkielen opetuksessa 1. ja 6. luokalla Tanja Kaspala.
Y LEISTÄ Vanhempien ja opettajan erilaisia näkemyksiä lapsen toiminnasta ryhmän jäsenenä Yleensä puhutaan kodin ja koulun välisestä yhteistyöstä Vanhempien.
A! Aalto University 1 Semanttinen Kalevala: Sisällöntuotanto, toteutus ja demonstraatio Tuomas Palonen ja Joeli Takala Semantic Computing Research Group.
University of Helsinki3/29/2015 Erilaisuus kasvatuksessa Comenius-projektin tutkimuksien esittelyseminaari Professori Kirsi Tirri Käytännöllisen.
Markus Talvio Quest-kouluttaja, tutkija, luokanopettaja Lions Quest tunne- ja vuorovaikutustaitojen ohjelmien laatukriteerien valossa
MIIHKALI TACHOVISKI HAASTAVA KÄYTTÄYTYMINEN JA SIIHEN PUUTTUMINEN.
InBCT 2.2 Mukautuvat käyttöliittymät
Kysymyksenasettelun avulla luovaan ongelmanratkaisuun matematiikassa
Tutkimusmetodiikan suuntauksia 2 ov Outi Cavén Dosentti, tutkimusjohtaja Telecom Business Research Center.
Kouluterveydenhuolto Koulutulokkaan vanhempainaamu.
Opiskelupaikan valinta ja opintojen imu Tiina Lindblad Itä-Suomen yliopisto.
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Tutkimussuunnitelma Jaakko Seikkula
Tampereen yliopiston avoimuuden käytännöt ja palvelut tutkijoille Minna Niemi-Grundström johtaja, Tampereen yliopiston kirjasto Avoimen tieteen osaajakoulutus.
MICF: Developing a mobile application for ICF An international collaborative of the Functioning and Disability Reference Group of the World Health Organisation’s.
Kelan AVH-kuntoutus kuntoutujan arjen selviytymisessä ja
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI
Normaalikoulujen tuki perusopetuksen opetussuunnitelmatyölle
Mitä Yhteispeli tarjoaa koululle? Miten ilmoittaudutte Yhteispeliin?
Johdatus elämänkatsomustietoon Kouluvierailut
Konfliktialueilla traumatisoituneet lapset ja nuoret Suomessa
CICO/CICOplus tutkimus
Projektityö Blogi/Wiki –ryhmät – sähköposti opettajalle
Tutkimusinfrastruktuurien tietopankki
Miten koulu ympäristönä edistää terveyttä, turvallisuutta ja toiminnallisuutta
Open Science Turun yliopistossa
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Graduinfo Tutkimusaiheet: Peltonen
Ajoituskaavio Timing plan Valo-ohjauksen partituuri - mutta silti väistyvää tekniikkaa The score of signal control - however, recessive technology Kari.
Finna.fi:n somemarkkinointi
OILI - tilannekatsaus Synergiaryhmä Ossi Raatikainen, CSC.
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Kelan AVH-kuntoutus kuntoutujan arjen selviytymisessä ja
CICO/CICOplus tutkimus
Ekaluokalle 2017.
Avoimen tiedon julkaisuprosessi ja lisensointi
Tuottotehtävä tekstitaitokokeessa
Lukion liikuntadiplomi
Liikunnanopetus heterogeenisessä ryhmässä
Optional A2 languages.
Pro gradu -tutkimuksen ohjausseminaarit
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
Books, Libraries and Open Access Avoimen tutkimuskirjallisuuden edistäminen Helsingin yliopiston kirjastossa Marjo Kuusela Helsinki University Library.
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
OT-keskus Erityistaso
- ja tähän mahdollinen ala
Activity Square Europe
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Elina Vierikko Saija Helmi
Laadukas verkkototeutus -valmennus Syksy 2018
Tutkoke
YHDESSÄ HYVÄ OTE Etelä-Karjala ja Kymenlaakso
Oma nimi | Opettajan nimi | Koulu
Start Up Activities Chisato Anttilainen.
Kirjoita omia muistiinpanoja tähän
Finnish Schools on the Move: Students’ physical activity and school-related social factors Henna Haapala.
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
Osallisuuden toimintamalli
Maaliskuun päivämääriä Oppimisen ilo ja sisäinen motivaatio
Kunnallisen nuorisotyön osaamiskeskus Kanuuna
Luonnontiedeaiheinen projekti
Esityksen transkriptio:

Kirsi Peltonen Yasaman Shirazi Emotionaalisen ja sosiaalisen toimintakyvyn sekä luovuuden tukeminen luokkamuotoisen intervention avulla Kirsi Peltonen Yasaman Shirazi

Interventio koostuu kommunikaatiota tukevasta ja narratiivisesta osuudesta Mittareita Emotional Quotient Inventory: Youth Version (EQ-i:YV) Strength and Difficulties Questionnaire (SDQ) The Torrance Test of Creative Thinking (TTCT) NVC Narrative

Aineisto Valmis aineisto: Kerättävä aineisto Iran: Suomi Group 1 ==>  Hejrat School  ==> control Group ==> N:35 Group 2 ==> Avecinna Scool ==> NVC Intervention ==> N :25 Group 3 ==> Bentol Hoda Scool ==> Narrative Intervention ==> N:25 Group 4 ==> Sedighe Kobra School ==> NVC+ Narrative interventions ==> N: 19 Kerättävä aineisto Suomi Group 5 (SYKSY 2016) ==> Valmistavat luokat: Juhannuskylän koulu + Tesomajärven koulu ==> NVC+ Narrative interventions ==> N: 20 Group 6 ==> (KEVÄT2016)  Normaalikoulu ==> control Group ==> N:35 Group 7 ==> (KEVÄT2016) Normaalikoulu ==> NVC Intervention ==> N :25 Group 8 ==> (KEVÄT2016) Normaalikoulu ==> Narrative Intervention ==> N:25 Group 9 ==> (KEVÄT2016) Normaalikoulu ==> NVC+ Narrative interventions ==> N: 19

Graduntekijänä Osallistuisit intervention toteuttamiseen yhdessä tutkijoiden ja opettajien kanssa Osallistuisit tutkimuksen toteuttamiseen (kyselylomakkeet) yhdessä tutkijoiden kanssa Saisit käyttöösi iranilaisen vertailudatan Tutkimukseen otetaan 2 gradun tekijää