Ammattikorkeakoulun kehittämispäivä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tutkimus- ja kehitystoiminta vuonna 2009 T&K-keskus, Sirpa Nypelö Tilastointitiedot perustuvat WebHansan taloustietoon.
Advertisements

Vieraskielisen koulutuksen yhteishaku • syksyllä 2007 alkavan vieraskielisen koulutuksen opiskelijavalinta yhteishaun avulla (ei koske vieraskielistä aikuiskoulutusta)
Avoin ammattikorkeakouluopetus. AVOIN AMMATTIKORKEAKOULUOPETUS  Opinnot ovat avoimia kaikille kiinnostuneille koulutustaustasta,
Suomen koulutusjärjestelmä
Osaamisen ja sivistyksen asialla AMK-vieraskielisen koulutuksen yhteishaku Annika Grönholm Harek/YO-opas syystapaaminen
KORKEAKOULUN KIELIPOLIITTISET LINJAUKSET Anneli Airola Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu Kielten ja viestinnän vastuuopettajat
Savonian koulutus tulevaisuudessa Vararehtori Mervi Vidgrén
Ajatuksia Lapin yliopistosta – Helka Urponen Tutkintotavoitteista koulutusta neljässä tiedekunnassa Lisäksi Arktisessa keskuksessa, kv- maisteriohjelmia.
Vieraskielisten koulutusohjelmien kehittämispäivät ”Ulkomaalaisten opiskelijoiden integrointi ja työllistyminen”
Hallitusohjelmatavoitteiden viestintä Taustatietoa Akavan koulutuspoliittisille tavoitteille Rahaa koulutukseen – Suomi kukoistukseen.
Strategiakausi käynnistyi. Mitä uutta opintohallintoon? Päivi Pakkanen Rehtorin kanslia/ Tutkimus- ja opintoasiat / Opintoasioiden.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
MAAKUNTAKORKEAKOULU ALUEELLISEN OSAAMISEN KEHITTÄJÄNÄ
KANSAINVÄLINEN HARJOITTELU OSANA OPINTOJA Bolognan vanavedessä – seminaari, Turku Helli Kitinoja Kansainvälisten asiain päällikkö Seinäjoen ammattikorkeakoulu.
Avaintietoja Tutkinto-opiskelijoita Avoimen yliopiston ja täydennyskoulutuksen opiskelijoita Henkilöstöä Vuosibudjetti 256, 5 M€, josta.
Yliopistojen uusi rahoitusmalli TEKin näkemyksiä
O PETUSMINISTERIÖ/Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto/ Ammattikorkeakouluyksikkö/ Maija Innola/ as / /1. Tavoitesopimus Sopimuksen.
Toteut Tavoite, kaikki AMK:t AMKH esitys 12.2 OPM vastine 27.2 AMKH tarkis. tavoite Lukuvuodessa vähintään 45 op suorittaneiden osuus.
Yrittäjyys HAAGA-HELIAssa Arenen yrittäjyysstrategia, miksi juuri nyt Jari Laukia.
Osaajaksi Kareliassa o Monialaista oppimista ja kehittämistä o Laadukas opetus o Hyvät valmiudet työelämään  Sitä kautta pystyt kehittymään alasi asiantuntijaksi.
RAKENNUSMESTARIKOULUTUS Pekka Nykyri, , 1 Taustaa OPM:n asettamat tavoitteet Koulutuksen aloitus Opintosuunnitelma OAMK:n opintosuunnitelman.
Haku ammatilliseen koulutukseen Kevään yhteishaku , haku päättyy klo Valinnan tulokset voi julkaista aikaisintaan Syksyn yhteishaku.
Opintopolku.fi ja opiskelijavalinta
Esittelyvideo. Esittelyvideo Lapin AMK Opiskelijoita Henkilökuntaa 500.
Haussa käytettävä tutkinto ja hakeminen Mikäli hakijalla useampi tutkinto, hän voi valita seuraavista parhaan pistemäärän tuottavan vaihtoehdon: a)Ylioppilastutkinto.
Korkeakoulu pohjoisen Suomen tarpeisiin –7 850 opiskelijaa mukaan lukien n. 90 ulkomaista tutkinto- ja 180 vaihto-opiskelijaa n. 50 maasta aikuisopiskelijaa.
VALOA Valmennuksella kansainvälisiä osaajia työmarkkinoille
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Tavoitteen asettaminen: tunnusluvut 1 Toteutuma 2007 Toteutuma 2008 OPM tavoite v Tavoite 2012 Lukuvuodessa vähintään 45 op suorittaneiden.
Viranomaistietovirtojen tavoitearkkitehtuuri: nykytilan kuvaus Korkeakoulujen valtakunnallisen tietovarannon ja OKM:n tiedonkeruiden ohjausryhmän kokoukselle.
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. Ammatillinen koulutus Suomessa 2015 toimitusjohtaja Petri Lempinen Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys.
Oulun seudun ammattikorkeakoulu. Ammattikorkeakoulu suomalaisessa koulutusjärjestelmässä Oppivelvollisuuskoulutus Perusopetus Esiopetus Ylioppilas- tutkinnot.
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
Aikuiskoulutuksen yhteishaku syksyllä 2007 alkavan aikuiskoulutuksen opiskelijavalinta yhteishaun avulla – tutkintoon johtava aikuiskoulutus – ylempään.
Antaa arvoa sinulle. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Osaava kouluttaja ja kehittäjä Rakennamme Lapin tulevaisuutta asiakaslähtöisesti ja aktiivisesti.
Oulun ammattikorkeakoulu. Suomalainen koulutusjärjestelmä.
SeAMK kehittämisohjelma Kehittämisseminaari Tapio Varmola.
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
Ammattikorkeakoulujen talous- ja hallintopäivät Rehtori Arto Karjalainen.
Musiikin koulutusseminaari - valtakunnallinen koulutusrakenne ja työnjako Maija Innola Korkeakoulu- ja tiedepolitiikan osasto.
Miten Mikkelin ammattikorkeakoululla menee?. Esityksen sisältö MAMKin suoriutumisen historiaa Vuosi 2010 toiminnan ja talouden tulosten valossa Vuoden.
Tietojen kerääminen korkeakouluilta Tietovarastointi korkeakouluissa-seminaari Vesa Hämäläinen
Kaivoshankkeen integrointi opetukseen Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän opettajien neuvottelupäivät –
Work Research Centre University of Tampere Toisen asteen koulutuksen läpäisy ja keskeyttäminen: valikoituja tuloksia Simo Aho Ari Mäkiaho.
AMMATTIKORKEAKOULUJEN OHJAUS JA RAHOITUS TULEVAISUUDESSA Johtaja Hannu Sirén
Yhteiskunta- ja kulttuuritieteiden yksikkö Orientoivat opinnot, syksy 2016 Sosiaalityön orientoivat opinnot Yhteiskunta- ja kulttuuritieteiden yksikkö.
Kajaanin ammattikorkeakoulu Arto Karjalainen Rehtori Kajaanin ammattikorkeakoulu
AHOT Humakissa AHOT– aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen 1 Syksy 2015 HUMANISTINEN AMMATTIKORKEAKOULU.
Terveys- ja sosiaalipalvelujen henkilöstö 2013 Reijo Ailasmaa.
MTI:N PERUSTAMISEN VAIHEET
Erilaisia vaihtoehtoja….
OKM:N JA TILASTOKESKUKSEN TIEDONKERUUT VIRTA-OPINTOTIETOPALVELUSTA 2016 Helena Majamäki KOTA-seminaari.
Yhteinen tavoitteemme
Yhteistyöneuvottelu Rovaniemellä
Kauhavan lukion vanhempainilta Opinto-ohjaaja Henna Teikari
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
OKM TIEDONKERUUT Ylitarkastaja Jukka Haapamäki.
Kasvatusalan tutkintorakenne-suositukset
Korkeakoulujen opiskelijavalintojen uudistus Ilmari Hyvönen
Toisen asteen koulutus
Ammattikorkeakoulujen yhteiset verkostohankkeet
Päiväopetus / nuorten suomenkielinen koulutus Koulutustarjonta ja haku
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Tilastotietoa teknologiateollisuuden rekrytointitarpeista, henkilöstön koulutustaustasta ja teknologia-alojen koulutuksesta.
Avoin ammattikorkeakoulu
Lukiolaisen jatko-opinnot
Seinäjoki Kohtaamo 2019.
Esityksen transkriptio:

Ammattikorkeakoulun kehittämispäivä 23.1.2009

OPM:n, KTAMK:n ja Lappian välinen sopimus 2010-2012 Sopimus 3 vuodelle, jonka jälkeen siirrytään nelivuotisiin kausiin Rahoituspäätökset vuosittain Välivuosina neuvottelut tarvittaessa Ohjaus kirjallisen palautteen kautta Esitys ministeriöön 16.2. mennessä Neuvottelu 5.5. Rovaniemellä, mukana konsortion osapuolet

Sopimuksen rakenne Korkeakoululaitoksen yhteiset tavoitteet AMK:n tehtävä, profiili ja painoalat Keskeiset kehittämiskohteet Rahoitus Muut esitykset ja sopimuksen liitteet

Sopimusesitys 16.2.2009 Koulutusalakohtaiset määrälliset tavoitteet ja tunnusluvut Amk:n tehtävä, profiili ja painoalat Vuonna 2010 alkavat amk-tutkintoon ja yl. amk-tutkintoon johtavat koulutusohjelmat Keskeiset, strategiatyön mukaiset kehittämistoimet 2010-2012 hanke-esityksinä Amk:n toimenpiteet innovaatio- toiminnan edistämiseksi

Määrälliset tavoitteet (alustavat valmistelutiedot) AMK-tutkinto Kokonais- opiskelijamäärä Tutkinto- tavoite Kulttuuriala 250 25 Luonnontieteet 223 Sosiaali-, terveys ja liikunta 796 175 Tekniikka 678 90 Yhteiskuntatieteet 447 Ylempi AMK-tutkinto 70 yhteensä 2390 420

Opetusministeriön tunnuslukutavoitteet 2012 61% 70% 65% 16,3 3,5 Lukuvuodessa väh. 45 op suorittaneiden osuus Tutkinnon suorittaneiden osuus AMK:ssa perustutkinnon aloittaneista tutkinnon suorittaneiden osuus 5 vuoden kuluttua Opiskelijat (FTE) / opettajat Tutkinnot / opettajat

Tunnuslukutavoitteet, jatkoa Opettaja- ja tutkijavierailut Suomesta ja Suomeen Julkaisujen määrä/pt. opettajat ja t&k-henkilöstö Kilpailtu kansallinen tutkimusrahoitus (SA, Tekes)/kokonaisrahoitus AMK:jen t&k-hankkeissa suoritetut opintopisteet/läsnäolevien opiskelijoiden määrä Työllisten osuus työvoimaan kuuluvissa vuonna x tutkinnon suorittaneissa Maksullinen palvelutoiminnan tulojen määrä/koko tulorahoitus 1,0 0,44 0,8 3,3 95% 14%

T&K-hankkeissa suoritetut opintopisteet 2007

KTAMK: tunnuslukutavoitteet 2012 61% 62% 65% 17 3,5 Lukuvuodessa väh. 45 op suorittaneiden osuus Tutkinnon suorittaneiden osuus AMK:ssa perustutkinnon aloittaneista tutkinnon suorittaneiden osuus 5 vuoden kuluttua Opiskelijat (FTE) / opettajat Tutkinnot / opettajat

KTAMK:n tunnuslukutavoitteet, jatkoa Opettaja- ja tutkijavierailut Suomesta ja Suomeen Julkaisujen määrä/pt. opettajat ja t&k-henkilöstö Kilpailtu kansallinen tutkimusrahoitus (SA, Tekes)/kokonaisrahoitus AMK:jen t&k-hankkeissa suoritetut opintopisteet/läsnäolevien opiskelijoiden määrä Työllisten osuus työvoimaan kuuluvissa vuonna x tutkinnon suorittaneissa Maksullinen palvelutoiminnan tulojen määrä/koko tulorahoitus 1,0 0,40 0,9 3,8 80% 20%

Tuloksellisuusmittarit Korkeakoulurakenne 15% Opiskelijarekrytointi 10% Opintoprosessin tehokkuus ja laatu 20% Kansainvälistyminen 15% Tutkimus- ja kehittämistoiminta 20% Aluevaikuttavuus ja työelämäyhteistyö 20%

Tuloksellisuusmittarit Korkeakoulurakenne Vetovoimaisten hakukohteiden osuus kaikista hakukohteista Opiskelijoita toimipistettä kohden Tutkintotavoitteissa pysyminen

Tuloksellisuusmittarit 2. Opiskelijarekrytointi Samana vuonna tai edellisenä syksynä toisen asteen koulutuksessa päättäneiden osuus amk:n nuorten koulutuksen paikan vastaan ottaneissa Vain ammatillisen perustutkinnon suorittaneiden opiskelijoiden osuus aloittaneista amk-tutkintoon johtavassa nuorten koulutuksessa

Tuloksellisuusmittarit 3. Opintoprosessin tehokkuus ja laatu Lukuvuodessa väh. 45 op- suorittaneiden osuus amk-tutkintoa ja yl. amk-tutkintoa suorittavissa Opintopisteen hinta Tutkinnon suorittaneiden osuus tutkinnon suorittaneiden ja keskeyttäneiden yhteismäärästä lukuvuoden aikana Opetuksesta, ohjauksesta ja harjoittelusta saatu palaute

Tuloksellisuusmittarit 4. Kansainvälistyminen Tutkintoon hyväksyttävät vieraskielisessä koulutuksessa kalenterivuonna suoritetut opintopisteet x 5 + koko tutkintoon sisältyvät ulkomailla suoritetut opintopisteet Ulkomaalaisten opiskelijoiden tutkinnot suhteessa tutkintojen kokonaismäärään Opettajien ja tutkijoiden liikkuuvuus Suomesta ja Suomeen

Tuloksellisuusmittarit 5. Tutkimus- ja kehittämistoiminta Kilpailtu tutkimusrahoitus (SA, Tekes) Yritysrahoitus (kotim. Ja kv) ja Eu-rahoitus suhteessa amk:n kokonaisrahoitukseen AMK:n henkilöstön tuottamien julkaisujen määrä T&K –hankkeissa suoritettujen opintopisteiden määrä

Tuloksellisuusmittarit 6. Aluevaikuttavuus ja työelämäyhteistyö Työllisten osuus työvoimaan kuuluvissa Maksullisen palvelutoiminnan tulojen määrä suhteessa koko tulorahoitukseen Yrittäjien osuus tutkinnon suorittaneiden kokonaismäärästä Avoimessa amk:ssasuoritettujen opintopisteiden määrä