CERN-TIEDEOPISKELUPROJEKTI

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
CERN Projekti Jyväskylän normaalikoulussa 2000 – 2007.
Advertisements

Kansainvälistä joustavaa oppimista ITK, Aulanko Education and Technology Transfer Division, CERN Switzerlandhttp://cern.ch/webuniversity.
MONISÄRMÄINEN HUMANISMI Keksi tähän kuva? kulttuurit taiteet traditiot yhteisöt yhteiskunnat.
Osaamisen ja sivistyksen asialla Lahjakkuutta ja erityisvahvuuksia tukevan opetuksen kehittämishanke Kirjoittajan nimi Tilaisuuden nimi Päiväys/
Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat
Ammattikorkeakoulutuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät sekä yliopettajapäivät Seinäjoella Aija Töytäri-Nyrhinen, TtL Projektipäällikkö.
Ryhmäkysymys 1 SDG, eettinen vastuu, vihapuhe… Miten integroidaan opetukseen ja oppimiseen? Kokemuksia ja esimerkkejä: Kestävä kehitys ja kestävän tulevaisuuden.
For learning and competence Kolmannet Yyterin kv-päivät Kansainvälisyyden dynaamiset tilat tai Kansainvälisyys dynaamisessa tilassa Paula Mattila.
1 PERUSTERVEYDENHUOLLON YKSIKÖIDEN JA THL:n VERKOSTOTAPAAMINEN
Potkuri ja Starttiraha Pirkka Hyssälä. STARTTIRAHA.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
{ Meidän päiväkodin digistrategia Case: Jyväskylän kaupunki ja eHipsu-hanke Meidän päiväkodin digistrategia.
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Th, TtM, kehittämispäällikkö Ulla Korpilahti
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Normaalikoulujen tuki perusopetuksen opetussuunnitelmatyölle
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Mitä Yhteispeli tarjoaa koululle? Miten ilmoittaudutte Yhteispeliin?
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Sisällönkuvailun asiantuntijaryhmä
ERASMUS + -PROJEKTI LUKUVUODET JA
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
LOKOMO- Laatua opinto-ohjaukseen kohdennetusti moniverkostoissa
Infoa tutoropettajille
Miten koulu ympäristönä edistää terveyttä, turvallisuutta ja toiminnallisuutta
Kotiväen foorumi laatupäällikkö Marita Syrjälä
Jyväskylän vanhempainfoorumi ry JVF
YLIOPPILASKIRJOITUKSET
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
”Meidän opisto”.
Oulun normaalikoulun lukio
Oulun normaalikoulun lukio
Työnhaun +opiskelun taidot
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Cern-tiedeopetusprojekti Vieremän Lukiossa
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
innostavat ja aktivoivat opetusmenetelmät
Jämsän ammattiopiston opiskelijayhdistys on perustettu
Opetustoimi osana Jyväskylää
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Strategiset ohjelmat hyvinvointia rakentamassa - kommenttipuheenvuoro Tilaajapäällikkö Taru Kuosmanen T A M P E R E E N K A U.
Ravinne- ja energiatehokas maatila
Jyväskylän yliopisto, työelämäpalvelut
Ammatillisen koulutuksen reformista
KA1 - Yhdessä olemme enemmän
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Facebook ryhmäytymisen ja ohjauksen tukena – vai oliko niin?
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Oppimisympäristönäkökulmia
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Toinen kotimainen kieli, ruotsi
YHTEISHAKUILTA TERVETULOA! Huhtasuon yhtenäiskoulu ti
Koulutuksen tutkimuslaitos
OSAAMISEN KARTTUMINEN TYÖELÄMÄN TOIMEKSIANTOJEN KAUTTA
Toinen kotimainen kieli, ruotsi
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Inarin nuorisovaltuuston kärkihankelista
Matkalla ympäri vuoden
Esityksen transkriptio:

CERN-TIEDEOPISKELUPROJEKTI YHTEISTYÖSSÄ KIURUVEDEN, SONKAJÄRVEN JA VIEREMÄN FYSIIKAN OPISKELIJAT JA OPETTAJAT VIEREMÄN LUKIO Petterintie 12 74200 Vieremä

TIEDELEIRIRYHMÄMME MUODOSTAVAT ALUEVERKOSTOMME ELI TIEDELEIRIRYHMÄMME MUODOSTAVAT Kiuruveden lukion 8 opiskelijaa + opettaja Simo Räty Sonkajärven lukion 4 opiskelijaa + opettaja Riki Kalmari Vieremän lukion 8 opiskelijaa + opettaja Mirja Oikarinen VIEREMÄN LUKIO Petterintie 12 74200 Vieremä

JO KOLMAS KERTA VIEREMÄN LUKIOLLE Aiemmat yhteiset CERN-tiedeleirit Lv 2011-2012 Kiuruvesi-Sonkajärvi-Vieremä Lv 2013-2014 Pyhäjärvi-Sonkajärvi-Vieremä + Jari Joutsenvaara CUPP Haimme mukaan myös lukuvuodeksi 2015-2016, mutta sillä kertaa emme tulleet valituksi. VIEREMÄN LUKIO Petterintie 12 74200 Vieremä

CERN-TIEDEOPETUSVERKOSTON TOIMINNAN TAVOITE VALTAKUNNALLISEN CERN-TIEDEOPETUSVERKOSTON TOIMINNAN TAVOITE antaa haasteita luonnontieteistä kiinnostuneille lahjakkaille nuorille tarjota tiedeopiskelumahdollisuus kansainvälisessä tiedeyhteisössä myös pienten ja syrjäisten lukioiden opiskelijoille edistää monipuolisten oppimis- ja opiskeluympäristöjen käyttöä tukea lukioiden ja opettajien verkostoitumista ja yhteistyötä VIEREMÄN LUKIO Petterintie 12 74200 Vieremä

YHTEISTYÖTAHOT Mukana toiminnassa ovat HIP (Helsinki Institute of Physics), Helsingin yliopiston fysiikan tutkimuslaitos CERN, Genevessä sijaitseva maailman suurin hiukkasfysiikan tutkimuskeskus OPH, opetushallitus Jyväskylän yliopisto, fysiikan laitos alueverkostot eli me, n. 200 lukiota ympäri Suomen VIEREMÄN LUKIO Petterintie 12 74200 Vieremä

Kuinka kaikki tällä kertaa alkoi… 29.1.2016 virtuaalikokoontuminen opettajien kesken ja hakemuksen laadinta 24.3. saapui tieto valinnastamme Infomateriaalin valmistaminen opiskelijoille ja huoltajille -> Sitovat ilmoittautumiset Geneveen lähdemme 28.11. ja varsinaiset CERN-tiedeleiripäivät ovat 30.11.-2.12.2016 VIEREMÄN LUKIO Petterintie 12 74200 Vieremä

ONNISTUMISEN EDELLYTYKSET Motivoituneet ja innostuneet opiskelijat ja opettaja Koulun tuki Kodin tuki ja kannustus Yhteistyötahot ja taloudelliset tukijat Aiemmilla kerroilla tärkeänä tukena ovat olleet Ponsse, IsVet Oy, Vieremän Lions Club, Linja-autoliike Y. Makkonen Oy ja Miilu-lehti Kiitos kaikille! VIEREMÄN LUKIO Petterintie 12 74200 Vieremä

TIEDEOPISKELUUN OSALLISTUMINEN EDELLYTTÄÄ OPISKELIJALTA Tiedollista valmentautumista ja sitoutumista opiskeluun erilaisissa oppimisympäristöissä, mm. Pedanet https://peda.net/vierema/vierem%C3%A4n-lukio Moodlen CERN-kurssi Valmentaviin opintoretkiin osallistumista, mm. Jyväskylän seminaari 26.8.2016 Varainkeruuseen sitoutumista Esitysten valmistamista ja raportointia -> Olkaa hyvät! VIEREMÄN LUKIO Petterintie 12 74200 Vieremä