Kulttuurikurssi - historia ja yhteiskuntaoppi / HVu Carl Gustaf Emil Mannerheim Villistä lyseolaisnuorukaisesta… kansakunnan kaapin päälle!

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi!
Advertisements

TYÖN AIHE Oma nimi ja ryhmän tunnus
Eläinaiheisen Power Point esityksen tekeminen
Taitajat framilla Taru Toivonen & Teemu Vesalainen.
Ylioppilastutkin to. YO-kokeiden rakenne: PAKOLLISET AINEET (4 kpl) KAIKILLE PAKOLLINEN: Äidinkielen koe tai Suomi toisena kielenä KOLME PAKOLLISTA SEURAAVISTA.
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
 Valitse itseäsi kiinnostava ja sinulle sopiva kirja.  Kannattaa pohtia seuraavia asioita:  Mikä on kirjan aihepiiri?  Onko kirjan pituus sinulle.
TUTUSTU KIRJAILIJAAN Tarinoita kirjoittajan takaa.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Mari Kontinen Martikanpellon koulu Joutseno
7. Pyhien kirjojen tulkinta ja tutkimus Ydinsisältö.
LAPSEN ESIOPETUSSUUNNITELMA Lapsen nimi Esiopetuspaikka ja toimintavuosi Esiopetuksesta vastaava opettaja Syntymäaika HuoltajuusYhteishuoltajuusYksinhuoltajuus.
Tervetuloa koulutukseen!. Ohjelma Kuulumiskierros Toimintaa Itsensä virittäminen ennen ryhmätilannetta Kotitehtävän läpikäynti Tulevaisuustyöskentely.
Mummolaan kun pyöräilemme, pilvenhattaraa ei näy. Tea Luukkonen, Jenina Pyhäjärvi & Hanna-Kaisa Rautio.
Matematiikkaa 3 a Kertausjakso – Laskuja MATEMATIIKKAA 3A, KERTAUSJAKSO LASKUJA © VARGA–NEMÉNYI RY 2016.
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
YK eli Yhdistyneet kansakunnat
Ideoinnista ja suunnittelusta liikkeelle!
Tekijänoikeudet © Marjo Ahola
Johdanto + alueen esittely
1 Eläinten luokittelu.
Kurssipäiväkirja Valokuvaus ja graafinen suunnittelu
FINSKÝ INTENSIVNÍ  Titta Hänninen.
Sosiaalinen media.
Tekijänoikeudet Etsitään pareittain vastaukset eri tilanteisiin, käyttäkää lyijykynää! Katsotaan yhdessä, keskustellaan Kootaan tilanteet ja selitykset.
ASIANTUNTIJAESITYKSEN LAATIMINEN
RADIO ja televisio suomessa
Luku- ja tenttivihjeet 10
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
HI8 – kulttuurimatka historiaan London calling!
AINEVALINTAINFO 1. ja 2. VUOSIKURSSI
Uusia tuulia YLTin opetuksessa
Terveystiedon ainereaali
TEKIJÄNOIKEUDET Veera 9B.
6. Pyhien kirjojen sisältö
OPETUSVINKKI 3 Prometheus-myytti Luku 2 – Myytit.
Kirjoita ja puhu asiantuntevasti Aalto-yliopisto / Tiina Airaksinen
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Monialainen yhteispalvelu
esitysgrafiikkaohjelma Lyhyt johdanto ohjelman käytön perusteisiin
TYÖMARKKINAJÄRJESTÖT
Posteritilaisuus – HX-ryhmä
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
PDPP.
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Oppimiskäsitykset Maanantaina Torstaina 24.9.
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Opintopsykologi Katja Hietanen
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Mikä Paltamo-mallissa kannustaa – ja mikä ei?
Oma roolini osallistajana ja vuorovaikuttajana
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
MUSIIKIN TUNTISUUNNITELMARAKENNE/KASOPE/mervasti oulu
Tapahtuman otsikko Tapahtuman päivämäärä Tapahtuman kellonaika
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Kumppaniksi Voimavarat työssä vertailu
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Kurssivalinnat 2019  Tulevat abit.
Toiselle vuosikurssille
Kaikenkarvaiset ystävämme
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Työpöytäharjoitus 2.1. Reitinvalinta
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Luonnontiedeaiheinen projekti
YO-info Syksy 2019.
Kirjamessupäivystäjien perehdytys
To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus
Esityksen transkriptio:

Kulttuurikurssi - historia ja yhteiskuntaoppi / HVu Carl Gustaf Emil Mannerheim Villistä lyseolaisnuorukaisesta… kansakunnan kaapin päälle!

Suoritustapa: Vierailu: esim. Helsingin Kaivopuistossa Mannerheim-museossa Vierailusta kirjoitetaan oppimispäiväkirja. Itsenäinen projekti Tutustu museon sivuihin www.mannerheim-museo.fi Historia Suomen Marsalkka Kronologia Kokoa Mannerheim -mind map (esim. power point –esityksenä) Tärkein fakta Mannerheimin elämästä jaoteltuna eri elämänalueisiin esim. yksityiselämä, ura, merkitys Suomen historiassa, muut mitkä? Tutustu myös Mannerheimista kertovaan valokuva-arkistoon samoilla internetsivuilla. Valitse jokaisesta neljästä osiosta mielestäsi vaikuttavin kuva. Liitä kuvat mind mapin jatkoksi. Otsikoi kuvat omin sanoin ja valmistaudu kertomaan niistä. Lopuksi kokoonnutaan yhteiseen ”Mannerheim-seminaariin” Mind mapien ja valokuvien esittelyt. Keskustelua. Huom! Mieti ennen seminaaria oma kantasi kysymykseen: Mikä on Mannerheimin merkitys nykypäivän näkökulmasta? Ps. Mannerheim-teemaa on kenties mahdollista myöhemmin jatkaa osana kulttuurikurssia Mannerheim-elokuvan ja uuden näkökulman merkeissä! ”Candida pro causa ense candido!” (Mannerheimin tunnuslause – löydät suomennoksen museon sivuilta!)