Yleistä iTEC on nelivuotinen yhteiseurooppalainen hanke, jossa keskitytään tulevaisuuden oppimaisemien suunnitteluun ja pilotoimiseen. Euroopan komission.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat
Advertisements

+ Lainsäädännön haasteet Ammatillisen koulutuksen viennin edistämishanke (2015, OPH) Kirsi Koivunen, Jyväskylän koulutuskuntayhtymä AMMATILLINEN KOULUTUSVIENTI.
Innovatiiviset hankinnat vauhdittamaan SOTE-kehitystä Kansliapäällikkö Päivi Sillanaukee STM, Meritulli.
PowerPoint Esitysgrafiikkaohjelma. Esitysgrafiikka ohjelmaa voi käyttää moniin eri tarkoituksiin  Tärkein on ehkä suullisen esityksen täydentäminen.
Kurttila & Lang  iTEC on nelivuotinen yhteiseurooppalainen hanke, jossa keskitytään tulevaisuuden oppimaisemien suunnitteluun ja pilotoimiseen.
+ Lainsäädännön haasteet Koulutusvienti vauhtiin Kirsi Koivunen, Projektipäällikkö, Jyväskylän koulutuskuntayhtymä AMMATILLINEN KOULUTUSVIENTI.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
ITEC – Suomi 4. sykli pähkinänkuoressa. Skenaario – oppimiskertomus - oppimisaktiviteetti maaliskuu 2013 oppimiskertomus oppimisaktiviteetti 1 oppimisaktiviteetti.
Pilotointien esittely elokuu Taustaa  Mitä on tapahtunut ennen?  Esipilotoinneista pilotointeihin ja arviointiin. elokuu iTEC - Designing.
ITEC – Suomi 3. sykli. iTEC Designing the future classroom syyskuu 2012.
iTEC (Innovative Technologies for an Engaging Classroom)
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Järjestöverkoston tapaaminen
iTEC-pilotointien Suomen aloitustilaisuus Oulu
Työelämäosaajana OKM.
Tuloksista ja niiden levittämisestä
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
30 kuukautta 7 milj. euroa visio oppimisaihioiden käytöstä
MUUTTUVA OPPIMAISEMA Oulun normaalikoulu koordinointihankkeet
Infoa tutoropettajille
Koulutusviennin strategiset linjaukset
HANKINNAN SUUNNITTELU TOIMITTAJASUHTEEN HALLINTA
Sähköisen hyvinvointikertomus hyvinvointiklinikalla
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Pilotoinnit käytännössä
Mitä VamO-hankkeessa on meneillään Rovaniemellä
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
Strateginen ennakointi
iTEC – Suomi 4. sykli pähkinänkuoressa
Järvikalan jäljet: saalistietoa ja kestävyyttä
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Tiedotusta, valistusta, yhteistyötä…
Valinnaisiaineista Valinnaiset tunnit ovat osa yhteisinä oppiaineina opetettavien taide- ja taitoaineiden opetusta ja ne myös arvioidaan osana tätä opetusta.
Kumppanuuden monet ulottuvuudet
AIKATAULU & VIESTINTÄ:
FinELibin Tieto tutkijan työpöydälle –kyselyn tiedotus ja tulokset Oulun yliopiston kirjastossa Oulun yliopiston kirjasto, Anna-Kaarina Linna ja Tiina.
Harjoituskurssiesityksen otsikko
Koulutuspäällikkö Taina Eriksson, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu
Valtakunnallisen ELO-ryhmän puheenjohtajat ja sihteerit kokous Verkko-Ohjaus Marko Kilpeläinen.
iTEC – Suomi 5. sykli pähkinänkuoressa
Nuorten tieto- ja neuvontapalvelut kansallinen koordinointi 2006
Strategiset ohjelmat hyvinvointia rakentamassa - kommenttipuheenvuoro Tilaajapäällikkö Taru Kuosmanen T A M P E R E E N K A U.
Kirjastoauto.
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
ITEC – Suomi 4. sykli.
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
LAPIN Maakunta-akatemia
OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Vanhempien ja lasten osallisuuden lisääminen
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
Maakunnan, kunnan ja muiden toimijoiden yhteistyömallit -työryhmä: tiedotettavat asiat Työryhmä täsmentää toimeksiantoa joulukuussa järjestettävässä.
Liiketoimintasuunnitelman esitys
12 suositusta pelastustoimen viestinnästä
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
Mika Nieminen, projektipäällikkö, ICT-palvelukeskus Vimana
Oulun kaupungin vuorovaikutussuunnitelma
School Education Gateway
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Koonnut Henriikka Mustajoki Kehittämispäällikkö TSV
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
Inarin nuorisovaltuuston kärkihankelista
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Digitaalinen turvallisuus turvaa digitaalisia palveluita ja tiedonhallintaa.
Esityksen transkriptio:

Yleistä iTEC on nelivuotinen yhteiseurooppalainen hanke, jossa keskitytään tulevaisuuden oppimaisemien suunnitteluun ja pilotoimiseen. Euroopan komission rahoitus (9.45 milj. euroa) mukana 14 opetusministeriötä koulupilotoinnit yli 2500 koululuokassa 12 eri maassa tähän asti suurin ja strategisesti merkittävin European Schoolnetin ja sitä tukevien ministeriöiden toteuttama hanke

iTEC- hanke Suomessa hankesuunnitelma 2010

Pilotointi käytännössä Learning stories <-> Learning activities

iTEC tavoitteita Toimia ideapajana, joka antaa päättäjille, tutkijoille, teknologia-alan toimijoille ja innovatiivisille opettajille mahdollisuuden kehittää skenaarioita tulevaisuuden oppimaisemista Testata ja arvioida kehitettyjä skenaarioita laajimmissa Euroopassa tähän asti toteutetuissa tieto- ja viestintäteknologian alan koulupilotoinneissa. Kerätä yhteen johtavia asiantuntijoita eri maista ja tuottaa heidän avullaan suosituksia poliittisille päättäjille. Vaikuttaa opetuksen uudistamisprosesseihin sekä kansallisella että eurooppalaisella tasolla.

Pilotointi käytännössä oppimiskertomukset Kolme oppimiskertomusta 1. Kerro tarina – audiovisuaalista tarinankerrontaa 2. Luo objekti – objektin suunnittelua ja muotoilua 3. Luo peli – oppimispelin suunnittelua ja toteutusta Oppimiskertomukset ovat esimerkinomaisia kertomuksia siitä, kuinka kunkin aihealueen pilotointi voidaan toteuttaa Opettaja valitsee yhden oppimiskertomuksen aihealueen toteutettavakseen

Pilotointi käytännössä oppimisaktiviteetit Oppimisaktiviteetit 1. unelmoi 2. tutki (vertaile/observoi) 3. kartoita 4. reflektoi 5. valmista 6. kysy 7. näytä 8. tee yhteistyötä Oppimisaktiviteetit Kuvaavat oppimiskertomusten mahdollisia toteutustapoja Sisältävät vinkkejä toteutuksesta, työskentelymenetelmistä sekä teknologiasta Opettaja muokkaa ryhmälleen ja aiheeseen sopivaksi Aktiviteettien käyttö on erittäin tärkeää pilotoinneissa, sillä ne sisältävät varsinaisen pilotoitavan aineksen

Opettajan rooli Opettajan tulee kehittää inspiroida ohjata kuunnella kyseenalaistaa tukea arvioida

Pilotointi käytännössä oppimisaktiviteetit Osallistumiseen kuuluu pilotoitavan opetuskokonaisuuden suunnittelu ja toteuttaminen pilotoinnin dokumentoiminen oppimaisema.fi –julkaisualustalle osallistuminen Skypellä järjestettäviin tapaamisiin koordinaattoreiden kanssa (2-4 kpl) Teacher Questionnaire –kyselyyn vastaaminen pilotoinnin lopussa (n. 20 min) Tavoitteena on, että toteutettu pilotointi muodostaa opetuksellisen kokonaisuuden, joka suunnitellaan ja toteutetaan oppimiskertomusten ja – aktiviteettien pohjalta Tuntimäärää ei ole määritelty, laajuus on käytännössä ollut 8-16 tuntia

iTEC- hanke Suomessa muuta 10 suomalaista opettajaa osallistunut iTECin kansainvälisiin työpajoihin Oulussa järjestettiin maaliskuussa 2013 Aalto yliopiston toteuttama iTECin kehitystyöhön liittyvä Winterschool- työpaja. Työpajaan osallistui n. 40 opettajaa eri puolilta Eurooppaa Täydennyskoulutuskurssien suunnittelu (Future Classroom Scenarios; Oulun yliopisto, eSafety; Opetushallitus)