Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Advertisements

Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Suomalaisten suhtautuminen autoihin ja autoiluun KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
Suomalaisten asennoituminen mainontaan 2009 Perusosa.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja 2014 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä Tulokset laskettu.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2017
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / huhtikuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2017
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Naisten tietolähteiden käyttö
Raportin lukuohje Lukukerrat
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2017
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / kesäkuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2017
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä
Aikakausmedioiden someyleisöt / lokakuu 2017
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä, kevät 2016
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / marraskuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / lokakuu 2018
Aikakauslehtien lukijat eroavat toisistaan suhteessa lehteen ja siinä olevaan mainontaan Segmentointi KMT 2017.
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / huhtikuu 2018
Ajankohtaista aikakausmedioista kevät 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / joulukuu 2017
Aikakausmedioiden someyleisöt / joulukuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / kesäkuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / tammikuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / marraskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / helmikuu 2018
Aikakausmedioiden someyleisöt / maaliskuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / toukokuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / heinäkuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / elokuu 2019
Aikakausmedioiden someyleisöt / syyskuu 2019
Esityksen transkriptio:

Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016

1. Lukemisen ja mainonnan väittämät 2. Suomalaisten suhtautuminen mainontaan 3. Mainonnan estäminen

72 % suomalaisista kokee, että painetun aikakauslehden tarjoamaa hemmotteluhetkeä ei voi korvata sähköisesti. Lähde: KMT AL + total 2016

53 % saa parhaiten tietoa omasta harrastuksesta tai kiinnostuksen kohteesta alan erikoislehdistä. Lähde: KMT AL + total 2016

30 % on ostanut jotain aikakauslehdessä näkemänsä mainoksen perusteella. Lähde: KMT AL + total 2016

Lukemisen ja mainonnan väittämät 1/3 % suomalaisista, täysin tai melko samaa mieltä Lähde: KMT AL + total 2016

Lukemisen ja mainonnan väittämät 2/3 % suomalaisista, täysin tai melko samaa mieltä Lähde: KMT AL + total 2016

Lukemisen ja mainonnan väittämät 3/3 % suomalaisista, täysin tai melko samaa mieltä Lähde: KMT AL + total 2016

Lähde: KMT AL + total 2016

30 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä ”Olen ostanut tuotteita aikakauslehdessä näkemieni mainosten perusteella” 30 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Elle 53 Gloria Sport Fit 51 Trendi Cosmopolitan 49 Kaksplus 48 Meidän Perhe Deko. 47 Kunto Plus Lähde: KMT AL + total 2016

Lähde: KMT AL + total 2016

”Luen mielelläni bloggareiden ostosuosituksia” 13 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Elle 46 Demi 43 Cosmopolitan 41 Trendi 40 Fit 34 Sport Kaksplus 31 Vauva Image 28 Meidän Perhe Lähde: KMT AL + total 2016

Lähde: KMT AL + total 2016

”Mainokset ovat kiinnostava osa aikakauslehden sisältöä” 31 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Trendi 52 Elle 49 Gloria Meidän Perhe Sport Kaksplus 48 Antiikki & Design 46 Fit Vauva Deko. 45 Lähde: KMT AL + total 2016

Lähde: KMT AL + total 2016

45 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä ”Pysyn parhaiten ajan tasalla ammatillisista asioista seuraamalla ammattilehtiä” 45 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Metsälehti 73 Maatilan Pellervo 72 Yrittäjäsanomat Aarre 71 Opettaja Koneviesti 70 Tekniikka & Talous 67 Arvopaperi 65 Golflehti Meidän Talo 64 Lähde: KMT AL + total 2016

Lähde: KMT AL + total 2016

53 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä ”Saan parhaiten tietoa harrastuksistani ja mielenkiintoni kohteista alan erikoislehdistä” 53 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Juoksija-lehti 78 Kippari 76 Golflehti 75 Auto Bild Suomi 73 Tivi Vene MikroBitti 72 Vauhdin Maailma Erä 71 Urheilulehti Lähde: KMT AL + total 2016

Lähde: KMT AL + total 2016

44 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä ”Jos lukemassani aikakauslehdessä on tuotenäyte, kokeilen sitä mielelläni” 44 % suomalaisista on täysin tai melko samaa mieltä Samaa mieltä, % lukijoista Elle 69 Trendi 68 Cosmopolitan 67 Demi Fit 65 Viva Vauva 64 Kotivinkki 63 Mondo Oma Aika Lähde: KMT AL + total 2016

1. Lukemisen ja mainonnan väittämät 2. Suomalaisten suhtautuminen mainontaan 3. Mainonnan estäminen

suomalaisesta suhtautuu aikakauslehtimainontaan myönteisesti. 2/3 suomalaisesta suhtautuu aikakauslehtimainontaan myönteisesti. Lähde: KMT AL + total 2016

Printtimainonnasta pidetään kaiken kaikkiaan enemmän kuin mainonnasta digitaalisissa kanavissa. Lähde: KMT AL + total 2016

Myönteisesti mainontaan suhtautuvat eri medioissa, % suomalaisista, suhtautuu melko myönteisesti tai myönteisesti Lähde: KMT AL + total 2016

Vain 16 % suomalaisista suhtautuu asiakaslehtimainontaan kielteisesti. Lähde: KMT AL + total 2016

Kielteisesti mainontaan suhtautuvat eri medioissa, % suomalaisista, suhtautuu melko kielteisesti tai kielteisesti Lähde: KMT AL + total 2016

Jokaista kielteisesti aikakauslehtimainontaan suhtautuvaa kohden on 2,8 myönteisesti suhtautuvaa. Lähde: KMT AL + total 2016

Myönteisesti mainontaan suhtautuvat yhtä negatiivisesti suhtautuvaa kohden Lähde: KMT AL + total 2016

Aikakauslehtimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Gloria 81 Fit 80 Cosmopolitan Trendi Sport 79 Elle Me Naiset Lapsen Maailma Kauneus & Terveys Meidän Perhe 78

Asiakaslehtimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Kaksplus 82 Antiikki & Design Meidän Perhe 79 Kotivinkki Terveydeksi! Apteekin asiakaslehti Unelmien Talo & Koti 78 Me Naiset Tivi Anna Askel

Ammatti- ja järjestölehtimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Yrittäjäsanomat 72 Kaksplus 71 Meidän Perhe 70 Tivi 69 Tekniikka & Talous Talouselämä 67 Lapsen Maailma Arvopaperi Vene Vauva 66 Erityisen positiivista suhtautuminen on ammattilehtien lukijoiden keskuudessa

Aikakauslehtien verkkomainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Demi 55 Cosmopolitan 53 Fit 49 Kaksplus 47 Elle 46 Vauva Meidän Perhe 45 Sport Urheilulehti 44 Arvopaperi Erityisen positiivista suhtautuminen on nuorten naisten lehtien ja naisten erikoislehtien lukijoiden keskuudessa

Blogimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Demi 49 Cosmopolitan 45 Meidän Perhe 44 Fit 42 Kaksplus 41 Vauva Sport 40 Elle 38 Trendi 37 Kunto Plus 34 Erityisen positiivista suhtautuminen on nuorten naisten lehtien ja naisten erikoislehtien lukijoiden keskuudessa

Somemainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Demi 54 Cosmopolitan 48 Elle 43 Fit 41 Vauva Meidän Perhe 40 Kaksplus 39 Sport 38 Trendi Urheilulehti 37 Erityisen positiivista suhtautuminen on nuorten naisten lehtien ja naisten erikoislehtien lukijoiden keskuudessa

TV-mainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Fit 64 Demi 63 Cosmopolitan Arvopaperi 62 Tekniikka & Talous Trendi 61 Sport Meidän Perhe 60 Urheilulehti Golflehti

Radiomainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Fit 57 Demi 56 Meidän Perhe 55 Vauhdin Maailma Cosmopolitan 54 Sport Kaksplus Lapsen Maailma 52 Vene Urheilulehti

Sanomalehtimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Kaksplus 91 Kotimaa Opettaja 90 Kotivinkki Oma Aika Talouselämä 89 Unelmien Talo & Koti Trendi Me Naiset Kauneus & Terveys

Iltapäivälehtimainontaan myönteisimmin suhtautuvat lukijat Lähde: KMT AL + total 2016 Myönteisesti suhtautuvia lukijoita % Meidän Perhe 82 Kaksplus 80 Sport Oma Aika Fit 79 Urheilulehti Vauhdin Maailma Cosmopolitan 78 Kauneus & Terveys Unelmien Talo & Koti

1. Lukemisen ja mainonnan väittämät 2. Suomalaisten suhtautuminen mainontaan 3. Mainonnan estäminen

59 % suomalaisista ei estä digitaalista mainontaa millään laitteella. Lähde: KMT AL + total 2016

18–24 -vuotiaista mainonnan tietokoneella estää lähes puolet, ja mobiilissa lähes joka kymmenes. Lähde: KMT AL + total 2016

Lähde: KMT AL + total 2016

Mediakohtaiset tulokset saat ilman tunnuksia Mediakorttipalvelusta Lisää KMT-koosteita www.aikakauslehdet.fi/KMT Mediakohtaiset tulokset saat ilman tunnuksia Mediakorttipalvelusta www.mediakortit.fi

www.aikakausmedia.fi  www.mediakortit.fi