OP1.2 2. TUNTI. PÄÄTÖKSENTEON PERUSTEITA Hyvä päätös Kehitä Päätöksen- tekotapaasi Tutustu itseesi Tunne vaihtoehtosi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Mitä minun tulee opiskella, jos haluan työskennellä…
Advertisements

Intro Opiskelupaikan valinta on nuorelle yksi elämän saumakohdista. Näissä saumakohdissa kannattaa aina hidastaa hieman vauhtia ja käyttää muutama ylimääräinen.
HÄMEEN AMMATTIKORKEAKOULU AMK-tutkinto •Laajuus opintopistettä •Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat.
Terveys- ja sosiaalipalvelujen henkilöstö 2011
AMK-opiskelijat Pirkanmaalla
Rakennusmestarit ja –insinöörit työnjohtajina ja asiantuntijoina
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
Päivi Koski-A. Suomalais-venäläinen koulu
Mitä minun tulee opiskella, jos haluan työskennellä…
Liikunnan perus- ja täydennyskoulutus oppilaitoksissa
Mikä minua kiinnostaa? Valitsemista helpottavia kysymyksiä?
HÄMEEN AMMATTIKORKEAKOULU AMK-tutkinto Laajuus opintopistettä Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat vaihtoehto.
Päiväopetus / nuorten suomenkielinen koulutus Koulutustarjonta ja haku
usala.swf LASTENTARHANOPETTAJA usala.swf.
TAMPEREEN AMMATTIKORKEAKOULU TAMK TAMKIN RESURSSIT opiskelijaa 187,29 milj. mk 31,5 milj. euro 18 koulutus- ohjelmaa henkilöstö opetushenkilöstö.
AMMATILLISET PERUSTUTKINNOT
VAMK pähkinänkuoressa (1/3)
Osaajaksi Kareliassa o Monialaista oppimista ja kehittämistä o Laadukas opetus o Hyvät valmiudet työelämään  Sitä kautta pystyt kehittymään alasi asiantuntijaksi.
Kokemuskoulutustoiminnan yleiset tavoitteet Kokemuskoulutuksella pyritään vaikuttamaan siihen, että pitkäaikaissairaan, vammaisen tai läheisen kokemustieto.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
KuvataideKuvataide. 8.Lk Muotoilu -rakennellaan ja muotoillaan -työstetään eri materiaaleja mm. Lasia, savea, jäätä jne. Tehdään: -pienoismalleja -käyttöesineitä.
Esittelyvideo. Esittelyvideo Lapin AMK Opiskelijoita Henkilökuntaa 500.
21. Kulttuuriala s. 96‒99 Kulttuuriala.
Ammatillinen koulutus/ kaksoistutkinto vaihtoehtona:  Selvitä: mitkä ammatit voi opiskella toisella asteella? ◦ mitä työtehtäviä kuhunkin ammattiin kuuluu?
Virtuaali-informaatikkojen tapaaminen Tampere,
Sosiaali- ja terveysalan yksikkö, Oulu
Mitä on kulttuuri?.
Opiskelijoiden vuosipalaute 2015.
Antaa arvoa sinulle. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Osaava kouluttaja ja kehittäjä Toiminta-ajatus Rakennamme Lapin tulevaisuutta asiakaslähtöisesti.
Antaa arvoa sinulle. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Osaava kouluttaja ja kehittäjä Rakennamme Lapin tulevaisuutta asiakaslähtöisesti ja aktiivisesti.
Oulun ammattikorkeakoulu. Suomalainen koulutusjärjestelmä.
Esittelyvideo Lapin AMK Opiskelijoita noin Henkilökuntaa noin 500.
Arjen kohtaamisia ja oppimisen oivalluksia - Kummiluokka-yhteistyö vammaisalalla Jyväskylä Marjaana Araneva Erityiskoulutus- ja päivätoimintayksikkö.
Salla Seppänen Koulutusvastuujohtaja Kulttuuri-, luonnonvara-, sosiaali- ja terveysala Savonia ammattikorkeakoulu Sosiaalialan AMK–verkosto VERKOSTOPÄIVÄT.
Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, Lähihoitaja (koulutus kestää 3 vuotta) Satakunnassa Porin ja Rauman WinNova Sataedu Harjavalta - Yhteishaun lisäksi.
Mainio Vire Oy Mitä työnantaja odottaa koulutusorganisaatioilta Kristiina Hautakangas
ESITTELE KIINNOSTAVA KOULUTUSALA Kakkoset. Tutkimusmatka Tutustu ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen koulutustarjontaa
JATKOKOULUTUS MIHIN ISONA?. YLIOPISTOLLINEN JA AMMATTIKORKEAKOULUTUS Humanistinen ala: kielen, kulttuurin, taiteen ja historian tutkimus (esim. historia,
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
KAKKOSTEN VANHEMPAINILTA KEVÄT 2016 Teija Rosenqvist.
Ammattikorkeakoulujen talous- ja hallintopäivät Rehtori Arto Karjalainen.
LYHYT INFO VALINTAPERUSTEISTA JATKO-OPINTOIHIN OP1.2.KEVÄT 2016.
MILLE ALALLE LÄHTISIN?. YLIOPISTOLLINEN JA AMMATTIKORKEAKOULUTUS Humanistinen ala: kielen, kulttuurin, taiteen ja historian tutkimus (esim. historia,
LASTENNEUROLOGIA poliklinikka ja päiväsairaala rakennus 45 TERVETULOA.
Kaivoshankkeen integrointi opetukseen Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän opettajien neuvottelupäivät –
OPISKELIJAKSI KASVATUSTIETEIDEN TIEDEKUNTAAN. Opiskelu Kasvatustieteen kandidaatti –3 vuotta –180 op Kasvatustieteen maisteri –2 vuotta –120 op.
Yhteiset tutkinnon osat 35 osp Pakolliset osa-alueet 19 osp Valinnaiset osa-alueet 16 osp → syventävät pakollisten osa-alueiden sisältöjä.
Opiskelijoiden vuosipalaute 2016.
Terveys- ja sosiaalipalvelujen henkilöstö 2013 Reijo Ailasmaa.
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
MILLE ALALLE LÄHTISIN?.
JAMK tutuksi päivä HAKUINFO OPOILLE.
Löydänkö näistä unelmani?
OPS-koordinaattori Tuija Vänni
Löydänkö näistä unelmani?
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Kauhavan lukion vanhempainilta Opinto-ohjaaja Henna Teikari
5 Työn monet kasvot s. 45–50.
MILLE ALALLE LÄHTISIN?.
Lukion ainevalinnat ja opiskelijarekrytointi, hyvien arvosanojen (L, E, M tai C) määrä aloittain AVAIN Monitieteistä tutkimusyhteistyötä Oulun yliopistossa:
Toisen asteen koulutus
Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK
Päiväopetus / nuorten suomenkielinen koulutus Koulutustarjonta ja haku
Kirjoittajaprofiilit
Opiskelu Oulun yliopistossa
Astetta enemmän! Viitaniemen koulu Anne Venemies, opinto-ohjaaja Gradia Jyväskylä.
Metropolia Ammattikorkeakoulu
Hanke
Tilastoja kevään 2016 yhteishausta
Väyläopinnot Yhteistyössä Karelia ja Riveria
Esityksen transkriptio:

OP TUNTI

PÄÄTÖKSENTEON PERUSTEITA Hyvä päätös Kehitä Päätöksen- tekotapaasi Tutustu itseesi Tunne vaihtoehtosi

TÄLLÄ TUNNILLA: KUUNTELE ALAJAOTTELU TARKASTI -> POHDI OMAA VALINTAASI TEE VALINTA -> MENE VALITSEMASI ALAVAIHTOEHDON KOHDALLE RYHMIEN MUODOSTAMINEN OPON JOHDOLLA ESITTÄYTYMINEN & TUTUSTUMINEN VALITKAA RYHMÄLLENNE PJ SIIRTYMINEN ERI LUOKKIIN RYHMÄTYÖSKENTELYYN ALAN KOKONAISKATSAUKSEN LUOMINEN YKSILÖTYÖSKENTELYYN: KOULUTUSVAIHTOEHTOJEN JAKAMINEN AIKATAULUISTA JA TEHTÄVISTÄ SOPIMINEN

SOSIAALI- JA TERVEYSALA, LÄÄKETIEDE (ESIM. SAIRAANHOITAJA, TERVEYDENHOITAJA, KÄTILÖ, SOSIONOMI, TOIMINTATERAPEUTTI, SOSIAALITYÖNTEKIJÄ, LÄÄKÄRI)

TEKNIIKKA, ICT (ESIM. INSINÖÖRI, DIPLOMI-INSINÖÖRI: KONE-, PAPERIKONE-, SÄHKÖ-, ENERGIA-, MATERIAALI-, KEMIANTEKNIIKKA-, RAKENNUS-, TIETOTEKNIIKKAINSINÖÖRIT)

LIIKUNTA- JA TERVEYSTIETEET (ESIM. LIIKUNNANOHJAAJA, FYSIOTERAPEUTTI, LIIKUNTASUUNNITTELIJA, LIIKUNNANOPETTAJA, RAVITSEMUSTERAPEUTTI)

TURVALLISUUS-, PELASTUS- JA KULJETUSALA (ESIM. VARTIJA, PALOMIES, POLIISI, SOTILAS, LENTÄJÄ, AUTONKULJETTAJA, LOGISTIIKKAINSINÖÖRI)

LIIKETALOUS, KAUPPATIETEET JA OIKEUSTIEDE (ESIM. TRADENOMI, EKONOMI (KAUPPATIETEEN MAISTERI), JURISTI, TUOMARI)

KASVATUS-, OPETUSALA JA PSYKOLOGIA (ESIM. LASTENTARHANOPETTAJA, NUORISO-OHJAAJA, LUOKANOPETTAJA, AINEENOPETTAJA, PSYKOLOGI)

TAIDE, KULTTUURI JA MUOTOILU (ESIM. MUOTOILIJA, MEDIANOMI, ARTESAANI, KULTTUURITUOTTAJA, TANSSIJA, NÄYTTELIJÄ, KUVATAITEILIJA)

KIELET, HISTORIA, PERINTEET JA VALTIOTIETEET (ESIM. TULKKI, KIELENKÄÄNTÄJÄ, TUTKIJA, MUSEOALA, POLIITIKKO, ASIANTUNTIJA KUNNALLIS- TAI VALTIONHALLINTOON)

MATKAILU- JA RAVINTOLA-ALA (ESIM. RESTONOMI, HOTELLINJOHTAJA, SIIVOUSESIMIES, KULUTTAJANEUVOJA, KIINTEISTÖNHUOLLON ESIMIES)

KOULUTUSALAT SOSIAALI- JA TERVEYSALA, LÄÄKETIEDE TEKNIIKKA JA ICT LIIKUNTA JA TERVEYSTIETEET TURVALLISUUS-, PELASTUS- JA KULJETUSALA LIIKETALOUS, KAUPPATIETEET JA OIKEUSTIEDE KASVATUS, OPETUS JA PSYKOLOGIA TAIDE, KULTTUURI JA MUOTOILU KIELET, HISTORIA, PERINTEET JA VALTIOTIETEET MATKAILU- JA RAVINTOLA-ALA