CSC / Tietohallinnon asiakkaat ja tuotteet / Teemu Kemppainen 24.5.2010 TKI-työpaja 24.5.2010 klo 13-16 Esittäytyminen Käsitemalli 1.0, T&K&I-osuus, laajennusperiaatteet.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KORKEAKOULUN KIELIPOLIITTISET LINJAUKSET Anneli Airola Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu Kielten ja viestinnän vastuuopettajat
Advertisements

Ammattikorkeakoulujen TKI-johtajaverkosto
CSC / Tietohallinnon asiakkaat ja tuotteet / Teemu Kemppainen TKI-käsitemallinnustyöpaja klo Esittäytyminen 5 min Käsitemallin.
CSC / Tietohallinnon asiakkaat ja tuotteet / Teemu Kemppainen Aikataulu 09:00-09:30Mallin kehitys versioon 1 ja tästä eteenpäin; UML-notaatio.
CSC / Tietohallinnon asiakkaat ja tuotteet / Teemu Kemppainen Käsitemalli kuvaa relevantit tiedot kohdealueelta. Tietotarpeet määrittävät relevantit.
4.2 Korkeakoulujen valtakunnallisen tietovarannon toteuttaminen s.11.
Soveltuuko asiantuntijatehtävien luokittelu tutkijoiden, yliopistojen ja rahoittajien käyttöön? RAKETTI-TUTKI / Tietomallityöryhmän seminaari
Korkeakoulujen tietomalli: Tutkimus
TUTKI Tietomallityöryhmä RAKETTI-TUTKI Tietomallityöryhmä.
Korkeakoulujen, OKM:n ja CSC:n tietohallintoyhteistyö RAKETTI –hankkeen jälkeen Ilmari Hyvönen
Kati Kettunen Palvelujohtaja Opetus- ja opintopalvelut
Avoin tiede ja tutkimus ammattikorkeakouluissa AMK-kirjastopäivät, Jyväskylä Jaana Latvanen, informaatikko / projektikoordinaattori Seinäjoen.
Avoin tiede ja tutkimus ammattikorkeakouluissa ATT Osaajakoulutus, Helsinki Seliina Päällysaho, tutkimuspäällikkö, SeAMK Jaana Latvanen, informaatikko,
OP1.2. Tiedotusasiat Kurssivalintojen tarkastus (tarjotin aukeaa 1.4. klo 18.00) Lue tarkka ohjeistus Wilman tiedotteista (31.3. alkaen) Korkeakoulujen.
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Oy / XAMK Kestävän hyvinvoinnin ja teknologian ammattikorkeakoulu Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun (Xamk)
Ammattikorkeakoulujen julkaisutiedonkeruun kehittäminen Hanna-Mari Puuska Julkaisutiedonkeruuseminaari Turku.
Kirjasto kaikille Kirjastoalan AMK-koulutuksen näkökulma Päätösseminaari Ritva Hyttinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus Turku AMK.
OKM TIEDONKERUUT Ylitarkastaja Jukka Haapamäki.
Työhyvinvointikysely Koulutuksen tutkimuslaitos Kysymysten ja osa-alueiden keskiarvot 2012, 2011 ja 2010 Vastaajia
Koulutuksenjärjestäjän kommenttipuheenvuoro KJY ry:n aluekehitysseminaari Eeva-Maija Mäntynen, OSEKK:n kehitysjohtaja.
Jyväskylän yliopiston tietovarasto Yliopistopalvelut, strateginen kehittäminen Jenni Kokko
Tutkimustietovaranto
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
OILI-palvelun tilanne
Semanttisen yhteentoimivuuden viitekehys
OPETUS- JA KULTTUURIMINISTERIÖN
korkeakoulutuksen ja tutkimuksen ICT:n
Metropolian kokemuksia vapaaehtoistoiminnan opinnollistamisen juurruttamisesta Mai Salmenkangas
korkeakoulutuksen ja tutkimuksen ICT:n
Koulutus- ja opetusyhteistyö
OKM:N HALLINNONALALLE
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
raportointi ja tietojen
Tietopolitiikka ja julkisen hallinnon ICT
Tutkimustietovaranto – Virran tuomaa Työpaja
Opiskelija Työelämä Henkilöstö Kansainvälinen toiminta
VIRTA-julkaisutietopalvelu ja tutkijan tietovirrat
Turun ammattikorkeakoulu on osaajan yhteisö – tulevaisuuden teknillinen korkeakoulu ja hyvinvoinnin kehittäjä. Koulutamme käytännön huippuosaajia.
Palvelujärjestelmä Valinnanvapaus säädöksien luonnos on julkaistu
Terveystiedon YO-kirjoituksiin valmistava kurssi
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
Suorien tiedonkeruiden tilannekatsaus
Taiteellisen toiminnan raportointi VIRTA-julkaisutietopalveluun
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
JHKA tietoarkkitehtuurin kehittämispolku 2018
OKM raportointitarpeet Jukka Haapamäki 25. 9
OKM AJANKOHTAISTA
OILI-palvelun tilanne
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
Yliopistojen intrapäivä
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminnan tilastolukuja 2012–2016
Infra-alan koulutus PRE-ohjelma, Infra FINBIM –työpaketti Kimmo Laatunen Dr. Ari Ahonen
Jyväskylän yliopisto, työelämäpalvelut
Toinen kotimainen kieli, ruotsi
Berliiniin! Euroopan korkeakoulutusalueen eteneminen
Työpaja 4: Maakuntien tarpeet valtakunnallisille sote toimijoille
Henkilökohtainen budjetointi
Toinen kotimainen kieli, ruotsi
Omnia.fi/yhteishaku.
Tutkintorakenteesta tutkinnon perusteeksi
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
Organisoituminen ja käynnistyminen
Opinnoista töihin teemaryhmän kokous KP OTE
OY-Oamk-yhteistyön organisointi
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
WebOodin version 4.6 yhteenveto
EXAm sähköinen osaamisen arviointi -ajankohtaista
Tutkimushallinnon sanaston julkistus ja sanaston käyttö
Esityksen transkriptio:

CSC / Tietohallinnon asiakkaat ja tuotteet / Teemu Kemppainen TKI-työpaja klo Esittäytyminen Käsitemalli 1.0, T&K&I-osuus, laajennusperiaatteet Indikaattorit, johdetut käsitteet, käsitteet Viranomaisten konkreettiset T&K&I-alueen raportointitarpeet tällä hetkellä (OPM, Tilastokeskus, Suomen Akatemia) Käsitemalli-info: käsitteiden ja indikaattorien yhteys T&K&I-työryhmän organisointi Päätöskahvit klo 15:30

CSC / Tietohallinnon asiakkaat ja tuotteet / Teemu Kemppainen ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen yhteistä käsitettä, 50 kaavioita, käsitteiden väliset yhteydet Sanasto: käsitemääritelmät, synonyymit, käännökset Vapaasti käytettävissä: Alustava työ ja ”kirjoituspöytähahmotelma” tehty työryhmissä korkeakoulujen (~20 korkeakoulua) substanssi-asiantuntijoiden kanssa - Yleis-, henkilöstö- ja taloushallinnon ryhmä - Opintohallinnon ryhmä - T&K&I-ryhmän työ jatkuu: seuraava tapaaminen Korkeakoulujen yhteinen käsitemalli 1.0

CSC / Tietohallinnon asiakkaat ja tuotteet / Teemu Kemppainen T&K&I-osa-alueen laajentaminen T&K&I-työ kesken: Julkaisu, asiantuntijatehtävä, tutkimusryhmä- ja projekti, t&k-toiminnan tulos hahmoteltu Tämänhetkisessä mallissa on tarvittavat tiedot tunnettujen TKI- indikaattorien laskemiseen (osa-alue pilotoimatta) Jatkokehitys ja laajennusperiaatteet 2009-> Tietovaraston rakennushankkeissa saadaan oikeata dataa jonka perusteella mallia täsmennetään ja laajennetaan Mallia laajennetaan uusien tieto- ja raportointitarpeiden mukaan (tulosindikaattorit) Mallista haastavaa poistaa osia, jotka otetaan (on otettu) käyttöön Laajennuksia voidaan tehdä helposti Vaikuta käsitemalliin! Tule mukaan työryhmiin Kommentoi wikissä:

CSC / Tietohallinnon asiakkaat ja tuotteet / Teemu Kemppainen Muutosprosessi

CSC / Tietohallinnon asiakkaat ja tuotteet / Teemu Kemppainen Käsitteet, johdetut käsitteet ja indikaattorit Indikaattorit Johdetut käsitteet Käsitemalli Opintojakso, opetuksen toteutus, opiskelija Opetuksen kohderyhmä Ulkomainen opiskelija, kotimainen kielikurssi, vaihtoopiskelija Tarjottujen kielten kurssien määrä suhteessa ulkomaisten opiskelijoiden (ml. Vaihto-opiskelijat) määrään

CSC / Tietohallinnon asiakkaat ja tuotteet / Teemu Kemppainen B06.03 Kansainvälisten yhteisjulkaisujen osuus kaikista kansainvälisistä julkaisuista Politiikkatavoite: Lisätään tutkimuksen kansainvälistymistä (III) amk / yo Laskukaava (Kansainväliset yhteisjulkaisut) / (Kaikki kansainväliset julkaisut) Määritelmä Kansainvälinen yhteisjulkaisu tarkoittaa julkaisua, jossa A) on vähintään yksi kansalaisuudeltaan ulkomaalainen ja vähintään yksi kanslaisuudeltaan suomalainen kirjoittaja ja B) julkaisun julkaisija on ei-suomalainen tai se on ensijaisesti julkaistu muualla kuin Suomessa.