Pääsihteerin rekryprosessi Recruitment process of the secretary general (a free translation) English version from page 12 onwards.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tietokantakehitys kiinteäksi osaksi modernia ohjelmistokehitystä Vesa Tikkanen |
Advertisements

1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
ohje kuunteluanalyysiin
Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Esitietolomake Initial Information:
Ribbon regulations. CURRENT REGULATIONS 1 § Ylioppilaskunnan nauha Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan (AYY) tunnus on kaksivärinen ylioppilaskuntanauha.
SCI-opiskelijoiden hyvinvointiselvitys Miten tukea opiskelijoiden opiskelukykyä? OpeVeivit Elina Lehkonen.
Irmeli Sinkkonen TkL, tutkija
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
ENG Masters, part 2, Citing
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
INFRA ry Vastuuhenkilö Eija Ehrukainen Ottaa käsiteltäväkseen myös asfalttialan ympäristöasiat Seurataan, vaikutetaan ja ohjeistetaan: Lainsäädännön muutokset.
Kielistrategian toimeenpanosuunnitel man toteutuminen / Fulfilling the Plan for trilingualism Milja Asikainen Edustajiston kokous Representative.
Callidus-tutorointi pähkinänkuoressa
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
AYY goals for Municipal Elections Presentation to council Council meeting Säde Palmu,
Ainon toimitusneuvosto Editorial Council of Aino Joanna Haahti
Yhteistyössä Suomen Olympiakomitea ja Adecco Finland.
Ylioppilaskunnan suunta -kuulumiset Milja Asikainen, Jani Kurki, Mikko Latva-Käyrä, Joona Orpana Pinja Raitanen
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Apply application system for BIZ (doc) Instructions for evaluators / Ohjeet arvioitsijoille TK/Opitieto.
Ylioppilaskunnan pääsihteerin hakukuulutus ja hakuaikataulu Milja Asikainen AYYE 4/
Toiminta-arkkitehtuurin palvelut Outi Tasala
Pääsihteerin rekrytointiprosessi - välipäivitys
Infinitiivi + to-partikkeli
Work phrases Use the > key in your keyboard to check out the meanings of the following phrases one by one. Repeat until you know them well.
Tervetuloa suomen kielen kurssille!
SANAJÄRJESTYS.
SANAJÄRJESTYS.
OLLA-verbit Olla-verbejä on englannin kielessä kaksi: ’be’ ja ’have’.
Reports in Apply / eAge system
Kysymysten muodostaminen
IMMIGRATION TO RUSSIA / FINLAND
Healthy Cities konferenssi
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
Verbin perusmuoto 1 ’TO SING’ OR ’SING’.
How should I ask my questions?
Pääsihteerin rekrytointityöryhmän nimittäminen / Appointment of the Secretary General's recruitment group Milja Asikainen.
AINO LISÄMENOARVIO Edustajisto
Ancient Egypt 3300BC-1000BC By: Katri & Eevi
KNX - DALI harjoitus 2 Ryhmä ECG-ohjaukset RATKAISU
Reflection in PLE Reflektio PLE:ssä
MyData – asiakas keskiöön
voida (can, to be able to) & saada (to get, receive)
Yhdessätekemistä yli rajojen
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Shortened clauses / sentences
Toiminta-arkkitehtuurin palvelut
Rakennusautomaatioyhdistys (RAY, “Building Automation Organization”) Sauna & introduction of Aalto University’s intelligent building technology pilot.
Vesikemian Professori
Optional A2 languages.
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
The Icelandic model Bragi Gudbrandsson, General Director of the Government Agency for Child protection in Iceland.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Language proficiency requirements implementation in Finland
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Aurinkolahti Comprehensive School
© Haaga-Helia StartUp School
Taiteilijoiden kanssa työskentely Yhteisöprojekteissa
Alustan hyödyntäminen opetuksessa Intermediate microeconomics 2018
Information for teachers
Lecture slides start on the next page.
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
Esityksen transkriptio:

Pääsihteerin rekryprosessi Recruitment process of the secretary general (a free translation) English version from page 12 onwards

REKRYTOINTIRYHMÄN LÄHTÖKOHDAT Tehdä esitys hakukuulutuksesta Kommentit ja palaute edustajistolta ja työntekijöiltä Haastatella työntekijät Kuulla ajatuksia myös sidosryhmiltä Kerätä palautetta lomakkeella Hakijaprofiilin tekeminen kommenttien perusteella Hakemusten käsittely Haastattelut Esitys edustajistolle

HAKUKUULUTUKSEN TEKEMINEN Pohjana viime kerran hakukuulutus Lisäksi mukaan nyt haluttuja ominaisuuksia Palautetta ja kommentteja edustajistolta toimistolta Valintatyöryhmä poisti vaatimuksen yliopisto-opinnoista ja AYY- tai ylioppilaskuntakokemuksesta.

TYÖNTEKIJÖIDEN KUULEMINEN Valintatyöryhmä haastatteli halukkaita työntekijöitä Haastateltiin yhteensä 7 henkilöä. Henkilöt eri sektoreilta ja lisäksi kaksi tukitoiminnoista. Esille esimieheltä toivottavia ominaisuuksia Palautteen kerääminen lomakkeella Esille mikä on nykyisellään hyvin ja missä olisi kehitettävää

IDEOITA SIDOSRYHMILTÄ Valintatyöryhmä kuuli ajatuksia myös SYL:n, SLL:n ja HYY:n pääsihteereiltä Valintatyöryhmä halusi uusia ideoita ja näkemystä myös AYY:n ulkopuolelta

PALAUTTEEN KERÄÄMINEN LOMAKKEELLA Haluttiin kuulla toimiston väkeä (lomake työntekijöiden sähköpostilistan kautta) Avoimia ideoita mihin suuntaan PS:n roolia pitäisi viedä Mikä menee nyt huonosti Mikä menee hyvin Hyviä kehitysideoita Selkeitä kokonaisuuksia mitä toivottiin kautta linjan

HAKIJAPROFIILIN LUOMINEN Pohjana hakukuulutuksessa mainitut kriteerit Painotettiin hakukuulutuksen ominaisuuksien saadun palautteen pohjalta Lomake, haastattelut, muut palaute Painotetut ominaisuudet Esimiestaidot kommunikaatio- ja viestintätaidot kehittävä ote henkilöstön ja ylioppilaskunnan toiminnan suhteen

HAKEMUSTEN KÄSITTELY Valintatyöryhmä luki saapuneet hakemukset ja ennakkotehtävät Tämän perusteella päätettiin kutsua 6 hakijaa haastatteluun

HAASTATTELUT Ennen haastatteluita valintatyöryhmä päätti kysymykset Paino case-esimerkeissä, joilla haettiin syvempiä vastauksia painotettuihin ominaisuuksiin Kysymys kokonaisuudet Yleiset (motivaatio, perusnäkemys AYY:sta, organisaation tuntemus) Esimiestaidot- ja johtamistaidot Viestintä- ja kommunikaatiotaidot Lisäksi haastatteluiden aikana oli yksi tehtävä

ESITYS EDUSTAJISTOLLE Kaksi hakijaa esitettiin edustajistolle Jatkoon valituilla henkilöillä vastaukset olivat monipuolisimpia, ja ne osoittivat syvää ymmärrystä niin ylioppilaskuntatoiminnasta kuin omista vahvuuksista ja kehityskohteista. Heillä oli molemmilla vahvoja ideoita yhteisön ja työympäristön kehittämiseen. Niissä huomioitiin erityisesti työntekijät ja hallitus, mutta myös vapaaehtoiset ja koko ylioppilaskunnan yhteisö. Edustajiston iltakoulu 7.4, jossa edustajistolla pidempi aika kysymysten esittämiseen. Tilaisuudessa oli hävettävän vähän osallistujia. Edustajiston päättävä kokous 14.4

PALAUTE REKRYTOINTIRYHMÄLLE Nimetön palaute (lomake sulkeutuu sunnuntaina 24.4) Voit myös ottaa yhteyttä ryhmään nykyisen pääsihteerin, tai ryhmän puheenjohtajan kautta. Milja Asikainen Janne Koskenniemi

STARTING POINT FOR THE RECRUITMENT GORUP Form a proposal on the job advertisement Comments and feedback form the council and employees Interview the employees Hear ideas from other interest gorups Gather feedback via a form Form a profile that reflects the sought-after secretary general, according to comments Processing the applications Interviews Proposal to the council

FORMING A PROPOSAL ON THE JOB AD Based on the last job advertisement Additionally includes now realised attributes Feedback and comments from the office people The recruitment group removed the requirement on university education and AYY- and student union knowledge.

HEARING THE EMPLOYEES The group interviewed volontary employees Interviewed a total of of 7 people, who were from different sectors. Additionally two were from the service side. Got attributes that reflect a good foreman Gathering feedback via a form Got data on what is currently in good shape and what could be improved

IDEAS FROM INTEREST GORUPS The gorup heard thoughts from SYL:n, SLL:n ja HYY secretary generals (National Union of University Students in Finland, The Union of Upper Secondary School Students in Finland, and the Student Union of Helsinki University) The recruitment group wanted to get new ideas and views from the outside of AYY

GATHERING FEEDBACK VIA A FORM The gtoup wanted to hear the people at the office (form sent via internal office employee mailing list) Open ideas on what direction the Secretary General-role should evolve What isn't going so great right now What is going well now Good points on development Clear big picture on what was generally desired

FORMING A PROFILE THAT REFLECTS THE SOUGHT-AFTER SECRETARY GENERAL The attributes on the job advertisement were used as basis Wheighing the job ad attributes according to given feedback The Form, the interviews, other feedback The wheighed attributes Foreman skillset Communication skills A development-mindset regarding personnel and the operation of the Student Union

PROCESING THE APPLICATIONS The recruitment group read the applications and preliminary tasks Based on these the gorup called 6 applicants to the interviews

INTERVIEWS The group decided on the questions prior to the interviews The case-examples, which sought after deeper answers reflecting the weighed attributes, were emphasized The questions were divided in three sections General (motivation, basic view on AYY, knowledge on the organization) Foreman skillset and leadership skills Communicational skills Additionally there was one task during the interviews

PROPOSAL TO THE COUNCIL Two applicants were proposed to the council The chosen candidates the most thought out answers that communicated a deep understanding of student union work as well as personal strenghts and development points. They both had strong development ideas for the AYY community and working environment. They especially noted the staff and board, but also the volunteers and the whole community. Council interview session 7.4, where a longer time for questions was arranged. The participation in the event was low. Council meeting 14.4

FEEDBACK TO THE RECRUITMENT GROUP Anonymous feedback (form closes on sunday 24th April) You can also contact the group via the current secretary general or the group chair. Milja Asikainen Janne Koskenniemi