Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum."— Esityksen transkriptio:

1 Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum

2 Facebook  Suosituin verkossa toimiva yhteisöpalvelu, joka on kaikille avoin  Verkostoitumiseen työn, ystävyyden, harrastusten tai muun kiinnostuksen perusteella  Voi välittää lyhyitä viestejä, jakaa valokuvia ja videoita  Käyttäjä luo palveluun oman profiilinsa haluamillaan tiedoilla sekä yksityisasetuksilla  Facebookiin voi luoda myös yritystilin

3 Facebookin käyttö  Käyttäjät viettävät enemmän aikaa nykyään Facebookissa kuin muualla verkossa  Tällä hetkellä käyttäjiä on jo miljardi  Suomessa käyttäjiä on 2 miljoonaa (2013)  Jos Facebook olisi valtio se olisi maailman kolmanneksi suurin Kiinan ja Intian jälkeen

4 Facebook-tilastoja:  56% käyttäjistä päivittää statuksensa kerran viikossa  15% käyttäjistä päivittää sen kerran päivässä  16% käyttäjistä ei ole koskaan päivittänyt statustaan  53% käyttäjistä kommentoi toisen käyttäjän tilaa kerran viikossa  26% tykkää toisen käyttäjän sisällöstä vähintään kerran päivässä  49% käyttäjistä kommentoi toisen käyttäjän kuvia vähintään 1-2 kertaa viikossa Lähde: Whats’s An Average Day on Facebook? Social Media Today-sivusto: http://socialmediatoday.com/tmonhollon/440122/facebook-facts-whats-average-day-facebook http://socialmediatoday.com/tmonhollon/440122/facebook-facts-whats-average-day-facebook

5 Yrityksenä Facebookissa Yrityskäyttöä varten Facebookissa voi luoda:  Facebook-sivuston tai  Facebook-ryhmän  Sivustoja käytetään silloin, kun halutaan internet-näkyvyyttä omalle liiketoiminnalle.  Ryhmiä käyttävät organisaatiot ja järjestöt, jotka haluavat samoin ajattelevia ihmisiä yhteen.

6 Suosittuja suomalaisia brändejä SocialBakersin TOP-listalta: http://www.socialbakers.com/facebook- pages/brands/finland/ http://www.socialbakers.com/facebook- pages/brands/finland/

7 Näkyvyyttä yritykselle  Monille yrityksille Facebookin sivustosta on tullut pääasiallinen verkkosivu kotisivujen sijasta.  Internet-näkyvyyttä halutaan liiketoiminnalle, brändille tai jollekin kaupalliselle tuotteelle.  Käyttäjät voivat tilata uutisvirtaansa kiinnostavien yritysten tai organisaatioiden uutisia.  Facebookin julkisiin sivustoihin ei tarvitse kirjautua sisään vaan uutisvirtaa voi lukea, vaikka ei olekaan yhteisöpalvelun jäsen.

8 Facebook-markkinointi Suomalaiset yritykset käyttivät Facebookia:  tiedottamiseen (92%)  brändin rakentamiseen (81%)  asiakassuhteiden hoitamiseen (71%)  uusien asiakkaiden hankintaan (57%)  lisämyyntiin (47%)  rekrytointiin (28%)  tuotekehittämiseen (22%) Lähde: Hill & Knowlton ja Verkostoanatomian yhteistyössä tekemä tutkimus ;Suomalaisten Facebook-sivujen tila 2012

9 Facebook-viestintä  Keskimäärin sivuilla aktivoituu n. 4 % sen faneista. Yksi prosentti kommentoi ja kolme prosenttia ”tykkää”. Loput seuraavat ja tarkkailevat sisältöä.  Viestintätiheyden ja aktiivisuuden välillä suora yhteys: mitä useammin viestejä, sitä suurempi osa käyttäjistä aktivoituu.  Miehet vähemmän aktiivisia kuin naiset. Naisten osuus kaikesta vuorovaikutuksesta n. 57% Lähde: Hill & Knowlton ja Verkostoanatomian yhteistyössä tekemä tutkimus ;Suomalaisten Facebook-sivujen tila 2012

10 Mainostaminen Facebookissa  Mainokset: Facebook-mainokset ovat maksettuja viestejä yrityksiltä. Yritys voi luoda mainoksia sivustaan ja kohdentaa ne kohdeyleisön sijainnin, sukupuolen, iän, kiinnostuksen kohteiden, työpaikan tai koulutuksen kanssa. Mainoksia voi kohdentaa myös käyttäjiin, jotka ovat jo luoneet yritykseen yhteyden.

11 Mainostaminen Facebookissa  Sponsoroidut tarinat: Sponsoroidut tarinat ovat viestejä, joissa kerrotaan, kuinka käyttäjien kaverit ovat olleet vuorovaikutuksessa sivun, sovelluksen tai tapahtuman kanssa. Yritys tai organisaatio on maksanut tarinoiden näkyvyydestä.  Sponsoroidut tulokset: Sponsoroitujen tulosten ansiosta voi ostaa mainoksia hakutuloksiin ja tuoda siten omaa sivua tai paikkaa paremmin esiin.

12 Mainostaminen Facebookissa  Markkinoitu julkaisu: Kun markkinoi omaa julkaisua (tilapäivityksiä, kuvia, tarjouksia, videoita tai kysymyksiä), se näkyy tavallista useamman sivusta tykkäävän ihmisen uutisissa. Julkaisun kanssa vuorovaikutuksessa olleiden käyttäjien kaverit myös näkevät tarinan todennäköisemmin uutisissaan.

13 Mainostamisen kustannukset  Mainoksille asetetaan päivittäis- tai kokonaisbudjetti jolloin mainostajat hallitsevat, kuinka paljon he käyttävät kuhunkin kampanjaansa.  CPM:llä tarkoitetaan tuhannen näyttökerran kustannuksia.  CPC:llä tarkoitetaan klikkauskohtaisia kustannuksia. Jos maksat klikkauksista, sinua veloitetaan joka kerta, kun joku klikkaa mainostasi tai sponsoroitua tarinaasi.  Kilpailuttaminen: Kaikki mainokset ja sponsoroidut tarinat kilpailevat keskenään

14 Ohjeita yrittäjille Facebook-sivuston luomiseen, mainontaan ja markkinointiin: http://facebook.com/business/ http://facebook.com/business/


Lataa ppt "Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google