Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra."— Esityksen transkriptio:

1 Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra

2 Facebook  Suosituin verkossa toimiva yhteisöpalvelu, joka on kaikille avoin  Verkostoitumiseen työn, ystävyyden, harrastusten tai muun kiinnostuksen perusteella  Voi välittää lyhyitä viestejä, jakaa valokuvia ja videoita  Käyttäjä luo palveluun oman profiilinsa haluamillaan tiedoilla sekä yksityisasetuksilla ja alkaa jakaa viestejä muiden käyttäjien kanssa  Facebookiin voi luoda myös yritystilin.

3 Facebookin käyttö  Käyttäjät viettävät enemmän aikaa nykyään Facebookissa kuin muualla verkossa  Tällä hetkellä käyttäjiä on jo miljardi  Suomessa käyttäjiä on jo 2 miljoonaa  Jos Facebook olisi valtio se olisi maailman kolmanneksi suurin Kiinan ja Intian jälkeen

4 Facebook-tilastoja:  56% käyttäjistä päivittää statuksensa kerran viikossa  15% käyttäjistä päivittää sen kerran päivässä  16% käyttäjistä ei ole koskaan päivittänyt statustaan  53% käyttäjistä kommentoi toisen käyttäjän tilaa kerran viikossa  26% tykkää toisen käyttäjän sisällöstä vähintään kerran päivässä  49% käyttäjistä kommentoi toisen käyttäjän kuvia vähintään 1-2 kertaa viikossa

5 Yrityksenä Facebookissa Yrityskäyttöä varten on kaksi vaihtoehtoa:  Facebook-sivustot  Facebook-ryhmät  Sivustoja käytetään silloin, kun halutaan internet-näkyvyyttä omalle liiketoiminnalle.  Ryhmiä käyttävät organisaatiot ja järjestöt, jotka haluavat samoin ajattelevia ihmisiä yhteen.

6

7 Näkyvyyttä yritykselle  Monille yrityksille Facebookin sivustosta on tullut pääasiallinen verkkosivu kotisivujen sijasta. Internet- näkyvyyttä halutaan liiketoiminnalle, brändille tai jollekin muulle kaupalliselle tuotteelle.  Käyttäjät voivat tilata uutisvirtaansa kiinnostavien yritysten tai organisaatioiden uutisia.  Facebookin julkisiin sivustoihin ei tarvitse kirjautua sisään vaan uutisvirtaa voi lukea, vaikka ei olekaan yhteisöpalvelun jäsen.

8 Facebook-markkinointi Suomalaiset yritykset käyttävät Facebookia:  tiedottamiseen (92%)  brändin rakentamiseen (81%)  asiakassuhteiden hoitamiseen (71%)  uusien asiakkaiden hankintaan (57%)  lisämyyntiin (47%)  rekrytointiin (28%)  tuotekehittämiseen (22%) Hill & Knowlton ja Verkostoanatomian yhteistyössä tekemä tutkimus ;Suomalaisten Facebook-sivujen tila 2012

9 Facebook-viestintä  Keskimäärin sivuilla aktivoituu 4 % sen faneista. Yksi prosentti kirjoittaa ja kolme prosenttia ”tykkää”. Loput seuraavat ja tarkkailevat sisältöä.  Viestintätiheyden ja aktiivisuuden välillä on suora yhteys: mitä useammin viestit, sitä suurempi osa käyttäjistä aktivoituu.  Eniten aktiivisuutta Facebook-sivuilla on klo 10 ja klo 20.  Miehet ovat vähemmän aktiivisia kuin naiset. Naisten osuus kaikesta vuorovaikutuksesta oli 57%

10 Facebook-sivuston luominen omalle yritykselle

11 Luo sivu yrityksellesi; voit valita kategorioista Paikallinen yritys tai Yritys. Jos sinulla ei ole henkilökohtaista tiliä Facebookissa voit luoda yritystilin.

12 Luo sivu yrityksellesi;

13 Hanki faneja

14 Anna sivullesi yrityksen nimi

15 Aloitussivu

16 Perustietojen täyttäminen

17 Hallinnoi oikeuksia; voit piilottaa sivun, kunnes se on valmis. Voit määritellä asetuksista saavatko asiakkaat julkaista sisältöä seinälläsi.

18 Apuvälineissä voit kehittää sivuasi, mainostaa Facebookissa tai linkittää sivun Twitteriin. Huom! mainostaminen on maksullista.

19 Yrityksen Facebook-sivuston tilastoja  Kävijätiedoista pystyt tarkastelemaan kuinka tykkääjät ovat vuorovaikutuksessa sivujesi kanssa  Pystyt tarkastelemaan tykkäävien henkilöiden ikä-, ja sukupuolijakaumaa, maanosaa ja kaupunkia, mistä he tulevat sekä kieltä, mitä he puhuvat

20 Facebook maksulliseksi?  Facebook on ryhtynyt kokeilemaan päivitysten maksullisuutta Yhdysvalloissa  Facebook tarjoaa käyttäjilleen statuspäivitysten parempaa näkyvyyttä maksua vastaan. Kun maksat päivityksestä, näkyy se silloin kaikille  Vaikka maksullisuus ei ole vielä Suomessa, niin facebook on jo heikentänyt tykättyjen sivujen näkyvyyttä ihmisten etusivujen uutisvirrassa http://www.itviikko.fi/uutiset/2012/10/05/facebook-hivuttautuu-maksullisemmaksi--suomen-aikataulusta-ei-tietoa/201239312/7


Lataa ppt "Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google