Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Nuorten Tietokoneenkäyttö.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Nuorten Tietokoneenkäyttö."— Esityksen transkriptio:

1 Nuorten Tietokoneenkäyttö.
pelit Sisällön tuottaminen Sosiaalinen media Ohjelmointi Nuorten kuvagalleriat Blogit Videoiden tuottaminen Musiikki Verkkosivut Nuorten pelaaminen, haitta vai hyöty? Luovat pelit. Ikärajat ja niiden noudatus/rajoittaminen Nuorten useimmiten käyttämät sosiaaliset mediat. Nettikiusaaminen Haitallinen tai hyödyllinen sisältö

2 Nuorten sisällön tuottaminen
Nuoret tuottaa Internetiin monenlaista sisältöä. Ohjelmia, Kuvat Blogit Videot Musiikki Verkkosivut

3 Ohjelmointi Nuoret voi luoda ohjelmia, joita voidaan hyödyntää IT- ja Muiden Atk-alojen yrityksissä Nuoret voi tuottaa pelejä Nuoret on potentiaalisempia tekemään tällaisia ohjelmia mitä aikuiset Mitä nuorempana ohjelmoinnin aloittaa, sitä nopeampaa/paremmin sen/sitä oppii.

4 Minecraft on ruotsalaisen  Markus "Notch" Perssonin kehittämä peli
Pelin kehittäjä on 32-vuotias Peli on saavuttanut suuren suosion ympäri maailmaa 1,801,487 kappaletta myyty maailman ympäri Kappalehinta oli aluksi 10€, nykyisemmin 14,95€ Persson on tienannut siis pelillä vähintään 18 miljoonaa. Persson aloitti ohjelmoinnin noin seitsemän vanhana.

5 Omistaja Bill Gates Perustettiin Gatesin ollessa 20. Gates tienasi ensimmäiset isot rahansa ohjelmilla 15-vuotiaana, kun hän kehitti liikennettä mittaavan ohjelmansa, summa oli kaksi tuhatta dollaria. Gatesin omaisuus on ollut suurimmillaan noin sata miljardia Amerikan dollaria.

6 Nuorten kuvagalleriat
Tunnetuimpia nuorten gallerioita: Irc-galleria (”Galtsu”) , ii2, Facebook. Nuoret voi jakaa kuvia ja kommentoida toisten kuvia. Kuvat voi olla itsestä, eläimestä, tai vaikkapa kaverista

7 Blogit Henkilöiden ”päiväkirja” Kaikki sisältö avointa
Blogeissa voidaan jakaa kuulumisia

8 Pelit Haitta vai hyöty? Luovat pelit Ikärajat ja niiden noudattaminen

9 Haitta vai hyöty? sisältää tietoa ikärajoista ja niiden noudattamisesta ja laeista. Ikärajat luotu lasten suojaksi. Nuori itse tietää mikä on sopivaa itselleen, jos ei niin kyseisen ikärajan pelejä nuorelle ei pitäisi ostaa.

10 Sosiaalinen media Paljon kohuttu
Hyödyllinen jos haluaa pitää yhteyttä kaukana asuviin kavereihin. Myös tietoa lähellä asuvista kavereista. Sisältää mainoksia jolla palvelun toimintaa pyöritetään Ihmiset yrittävät onkia tietoja luottokorttien väärennökseen erilaisten ”pelien”/sovellusten avulla

11 Useimmiten käytetyt sosiaaliset mediat
Facebook Twitter Myspace Youtube Irc-galleria ii2 Yms.

12 Nettikiusaaminen Voi olla: Tavaroiden/käyttäjien varastamista pelistä, haukkummista, uhkailua tms. Usein ei aiheuta mitään suurempaa. Voi häiritä nuorta vakavasti. Se kuinka vakavasti henkilö ottaa nettikiusaamisen riippuu henkilöstä.

13 Haitallinen sisältö. Muutama vinkki: Nuoren ei tulisi käyttää sovelluksia Facebookissa, koska jotkut voi viedä tunnuksia/vakoilla nuoren profiilia. Puhelinnumeron laittaminen mihinkään ei hyvä idea. Jos numero on laitettu johonkin niin laskut saattavat kasvaa kummasti.

14 Hyödyllinen sisältö Uutispalvelut
Yritys-seuranta Esim: Sony Ericsonin/Youtuben sivun ”tykkääminen” Facebookissa. Apu kavereilta Tuki jos esimerkiksi läheinen loukkaantuu/kuolee Neuvot jos esim ongelma tietokoneen kanssa Keskustelu kavereiden kanssa Yms.

15 ”Mun Tekelehet”


Lataa ppt "Nuorten Tietokoneenkäyttö."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google