Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Sensing the Web 2. lokakuuta, 2007Puh: 045 127 9001 Petteri Hannonen

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Sensing the Web 2. lokakuuta, 2007Puh: 045 127 9001 Petteri Hannonen"— Esityksen transkriptio:

1

2 Sensing the Web 2. lokakuuta, 2007Puh: 045 127 9001 Petteri Hannonene-mail: ph@ampparit.com

3 Sisältö Taustaa Ampparit.com –uutisportaali Ampparit Pro Business Intelligence –työkalu Julkisen tiedon hyödyntäminen Amppareissa

4 Taustaa Ampparit ”Big Bang” –Idea maaliskuussa 2004 –Florian Berger (tietotekniikka), Petteri Hannonen (liiketoiminta) Ampparit.com – personoitava uutisportaali –Portaali aukesi 1. heinäkuuta, 2004 –Tänään tarjolla uutiset, sää, TV-ohjelmatiedot, blogi, mobiiliversiot Ampparit Pro Business Intelligence –työkalu –Lanseeraus lokakuussa 2007 –Räätälöitävää internet-seurantaa (uutiset, pääkirjoitukset, blogit, keskustelualueet, tiedotteet) Ampparit Oy –Perustettu kesäkuussa 2007 –Tavoitteet kansainväliset

5 Ampparit.com -uutisportaali Personoitava uutisportaali: –Tarjoaa sivuillaan uutislinkkejä kaikista Suomen suosituimmista/tärkeimmistä verkkomedioista –Sää-palvelu (5 vuorokauden ennusteet 51 paikkakunnalle) –TV-ohjelmatiedot –Blogi –Mobiiliversiot (Ampparit Lite PDA-laitteille, Ampparit Mini tavallisille matkapuhelimille) Suomen johtava uutisaggregaatti: 1. Tällä hetkellä noin 80 lähdemediaa, joista koostuu yli 150 lähdesivua 2. *TNS Gallupin viikottaisen Metrix-websivustomittauksen mukaan (vko 38/2007): Eri kävijöitä 53 49052. sija (+71% / 12kk) Käyntitiheys 8,1 käyntiä/kävijä1. sija (+24% / 12kk) Sivunäytöt yli 2 000 00034. sija(+128% / 12kk) Vierailut n. 435 000 26. sija (+109% / 12kk) Positiiviset suhteet: 1. Käyttäjiin; palaute runsasta sekä rakentavaa  monet kehitysideat juuri käyttäjiltä 2. Medioihin; vuoropuhelua kehityksestä, tulevista muutoksista, jne. (Sisältää mm. Sanoma WSOY:n ja Alma Median medioita, YLE, jne.) (Sisältää mm. Sanoma WSOY:n ja Alma Median medioita, YLE, jne.) * http://www.gallupweb.com/tnsmetrix http://www.gallupweb.com/tnsmetrix

6 http://www.ampparit.com

7 http://www.ampparit.com/saa

8 Ampparit Pro Business Intelligence Seuraa internet-julkaisuja 24 tuntia vuorokaudessa (uutiset, pääkirjoitukset, blogit, keskustelualueet, tiedotteet)  Liiketoimintaa palvelevan tiedon hankinta, hallinta sekä analysointi tehokkaampaa Sisältää: –Räätälöitävän internet-seurannan –Pikahakukoneen –Reaaliaikaisen uutisvirran (kuten Ampparit.com) –Graafiset sekä datamuodossa olevat tilastot seurantatuloksista Henkilökohtainen työkalu: –Etsii tietoa tauotta asiakkaan tarpeiden, eli tallennettujen hakusanojen mukaisesti –Tulosten tarkastelu itselle sopivana ajankohtana, kirjautumalla sisään käyttäjätiliin –Uusista tuloksista saa halutessaan sähköposti-ilmoituksen  Aikaa ja resursseja ei enää tarvitse kuluttaa tiedon etsimiseen!

9

10 Julkisen tiedon hyödyntäminen Amppareissa Tilanne tänään: –Viiden vuorokauden sääennusteet 51 paikkakunnalle –Säädata Foreca Oy:ltä, sääkartta itse kehitetty –Oma Flash-osaaminen mahdollisti sääosion Lähitulevaisuuden kehityshanke: –Investointi TV-ohjelmatietoihin –TV-osion uudelleenrakentaminen Suuri Visio: –Käyttäjän automaattinen tunnistaminen IP-osoitteen perusteella  Paikallisten uutisten, sää- ja TV-tietojen tarjoaminen automaattisesti käyttäjän mukaan –Nykyään tieto ei ole tarpeeksi tarkkaa/luotettavaa, eikä tarpeeksi helposti saatavilla  Tällä hetkellä käyttäjän on itse kerrottava, mistä hän tulee

11 Kysymyksiä?

12 Kiitos. 2. lokakuuta, 2007Puh: 045 127 9001 Petteri Hannonene-mail: ph@ampparit.com


Lataa ppt "Sensing the Web 2. lokakuuta, 2007Puh: 045 127 9001 Petteri Hannonen"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google