Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

HUIPPU Elokuu 2017.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "HUIPPU Elokuu 2017."— Esityksen transkriptio:

1 HUIPPU Elokuu 2017

2 Miten valmistaudumme reformiin?
Mahdollistamme opiskelijoille yksilölliset ja joustavat opintopolut -Kehitämme digitaalisen  ohjauksen ja palautteenannon välinettä (Workseed) -Päivitämme opetus- ja toteutussuun- nitelmia (Amosaa) -Kehitämme Top-ohjaajakoulutusta -Päivitämme opiskelijan, opettajan ja  top-ohjaajan työssäoppimista koskevat palautelomakkeet -Päivitämme ja terävöitämme palautteen- keruun prosessia Varmistamme työpaikkaohjaajien ja opettajien ohjaus- ja arviointiosaamisen Varmistamme työpaikalla tapahtuvan oppimisen ja näyttöjen laadun

3 TUTKINNON PERUSTEET  (Opetushallitus) Opintojen sisällöt, arviointi, ohjaaminen, dokumentointi Variassa Koulutuksen järjestäjäkohtainen toteutussuunnitelma opettajan oma työsuunnitelma Osaamisen arviointia koskeva suunnitelma AMOSAA Tutkinnossa vaadittava osaaminen kerrotaan selkeinä työtehtävinä, jotka etenevät vaiheittain. Opiskelija seuraa omaa etenemistään, opettaja/ top-ohjaaja antavat palautetta. Prosesseista, työtehtävistä ja -välineistä kerrotaan selkokielellä, kuvilla ja videoilla. OPA ei ole oppimisympäristö. Varian pilotissa sovelluksena: Workseed OPA etenemisen seuraamisen väline Opiskelijahallinto-järjestelmä (nyt winha) eHOS Tulee valtakunnallinen lomake

4 Opintojen eteneminen Workseedissä
(esim. Auton tai moottoripyörän huoltaminen 45 osp) Tekniset perusteet -perehdyin työturvallisuusohjeisiin -leikkasin peltiä, mittasin ja porasin reiät jne… Ohjausta/palautetta Ohjausta/ palautetta Rengastöiden tekeminen -tein auton kevennyksen ja varmistamisen -irrotin pyörät jne.. Digitaaliset ympäristöt Auton kokonaisrakenne -nostin auton nosturilla -irrotin renkaat -poistin nesteet ja öljyt… Työpaikka Digitaaliset ympäristöt Oppilaitos Työpaikka oppiminen Ohjausta/ palautetta oppiminen Oppilaitos oppiminen oppiminen oppiminen Työpaikka Oppilaitos Sähkön perusteet -perehdyin sähkön eri käsitteisiin -tein jännitemittauksia -merkitsin pyörät -mittasin rengaspaineet -pesin pyörät oppiminen oppiminen Ohjausta/ palautetta oppiminen Ohjausta/ palautetta Ammattiosaamisen näyttö -irrotin ovat ja penkit -irrotin moottorin ja vaihteiston

5 Workseedin pilotointi
200 lisenssiä ASTE- ja HUIPPU-hankkeissa Alat: Logistiikka, 1 ensimmäisen vuoden opiskelijoiden ryhmä (yksi tutkinnon osa: kuorma-auton tavarankuljetusten hallinta) Autoala, 1-2 ryhmää, ensimmäisen vuoden opiskelijoita (yksi tutkinnon osa: auton tai moottoripyörän huoltaminen) ICT-ala, 2 ryhmää tiimiopetuksessa, projektioppimisen kokeilu Sosiaali- ja terveysala, aikuisopiskelijat osa ryhmästä ja työssäoppimisen aikana toisesta ryhmästä osa (haaste: avataan ja testataan uusilla perusteilla) Hotelli-, ravintola- ja catering ala: uutena mukaan, tarkentuu Anne Raasakka -

6 WORKSEED – opettajan näkymä
Etusivu: Tapahtumat Anne Raasakka -

7 WORKSEED – opettajan näkymä
Tutkinnon osa: työtehtävät ja ammattitaitovaatimusten ympyrä Anne Raasakka -

8 WORKSEED – opettajan näkymä
Listaus ryhmän tilanteesta: Taidot Anne Raasakka -

9 WORKSEED – opiskelijan näkymä
Viimeaikaiset harjoitteet eli työtehtävät: Tapahtumat Anne Raasakka -

10 WORKSEED – opiskelijan näkymä
”Harjoitteet” eli työtehtävät, jotka kyseiselle opiskelijalle on avattu Anne Raasakka -

11 WORKSEED – opiskelijan näkymä
Kyseisen tutkinnon osan ammattitaitovaatimukset-ympyrä: Taitoni Anne Raasakka -


Lataa ppt "HUIPPU Elokuu 2017."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google