Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Laatumittauksen 2011 tuloksia. Tiedättekö Kuinka hyviä olette? Miten pärjäätte suhteessa parhaaseen? Missä laadun vaihtelu on suurta? Mihin suuntaan laatunne.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Laatumittauksen 2011 tuloksia. Tiedättekö Kuinka hyviä olette? Miten pärjäätte suhteessa parhaaseen? Missä laadun vaihtelu on suurta? Mihin suuntaan laatunne."— Esityksen transkriptio:

1 Laatumittauksen 2011 tuloksia

2 Tiedättekö Kuinka hyviä olette? Miten pärjäätte suhteessa parhaaseen? Missä laadun vaihtelu on suurta? Mihin suuntaan laatunne on kehittynyt? Don Berwick, IHI

3 Kaikki mukaan Mittaus on lisärasitus, josta pitää saada myös palautetta ja hyötyä – Mittaus vaikuttaa työtä helpottavasti/parantavasti – Ongelmiin tartutaan – Tuloksista syntyy työsuunnitelma seuraavalle vuodelle Mitä tehdään toisin Miten varmistetaan, että muutokset toteutuvat ja pysyvät

4 Tuloksista kertominen Mahdollisimman pian valmistumisen jälkeen Kaikki tulokset niiden käyttöön, jotka ovat kiinnostuneita Väylä ideoiden esittämiseen – Yhteinen arviointitilaisuus – Muu kanava

5 Arviointitilaisuus Käytettävissä oleva aika ratkaisee – Jos aikaa vähän, näytä vain tärkeimmät tulokset – Jos aikaa enemmän, anna kaikkien arvioida tuloksia Varaa aikaa parannusehdotuksiin (kirjaa) – Keskustelu ryhmissä moniammatillisesti usein hedelmällistä Mahdollinen jatkokäsittely laatu- /prosessivastaavien toimesta

6 HYVÄN HOIDON MALLI LAADUN MITTAAMINEN KORJAAVAT TOIMET ANALYYSI Kirjallinen prosessikuvaus Erillis- ohjeet Merkitsevyys- analyysit Arvioiva keskustelu Audit –laatu– mittaus Rekisteritiedon käyttö Tyytyväisyys- kyselyt Prosessien muuttaminen Henkilökunnan koulutus Resurssi- muutokset LAADUN JATKUVA KEHITTÄMINEN JATKUVA VARMISTAMINEN Toimintaympäristön analyysi – ulkoisten tekijöiden vaikutus omaan prosessiin

7 Lukumäärät merkitty pylväisiin.

8

9 Standarditaso merkitty yhtenäisellä viivalla, Suomen paras merkitty katkoviivalla (80.0%, 95% CI: 24.5, 135.5). Terveyskeskuksen arvoa verrattu kaikkiin yhteensä 2011: * p<0.05, ** p<0.01 ja *** p<0.001.

10

11 Kenen mittauksia seurataan RR mittauksen tekijäYht HoitajaLääkäriItsemittaus Kirjaus tkl1157120119704328 sh19111158592885 th2044506922786 muu4421056 Yht515613683531 10055

12 Lukumäärät merkitty pylväisiin.

13

14

15

16

17

18

19

20

21 2009 ja 2010 %-osuudet (16,9 ja 12,1) laskettu kaikista sRR-arvoista kuitenkin niin, että itsemittaukset >155. Vuonna 2009 itsemitauksena saatuja arvoja oli 20%, vuonna 2010 niitä oli 40%. Itsemittauksen arvo on 4 viimeisen kaksoismittauksen keskiarvo.

22 Lukumäärät merkitty pylväisiin. 2006 vuoden %-osuus laskettu vain vastaanotolla mitatuista arvoista.

23 Tärkeää Huonot tulokset eivät ole kenenkään henkilön syy, vaan systeemin (prosessin) Olemme koolla juuri prosessia parantaaksemme Anna palautetta hyvistä tuloksista (joita aina löytyy) Ei liian montaa asiaa kerralla parantamisen kohteeksi – Mutta niitä ajetaan sitäkin sinnikkäämmin


Lataa ppt "Laatumittauksen 2011 tuloksia. Tiedättekö Kuinka hyviä olette? Miten pärjäätte suhteessa parhaaseen? Missä laadun vaihtelu on suurta? Mihin suuntaan laatunne."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google