Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
6: Liikkeenjohdon semiotiikkaa
Tyhjän arkin syndrooma Tiedotteen paradigmat ja syntagmat Leif Åberg kevät 1998 Kuudes istunto 1.4.
2
Jaksotus 1 Strateginen johtaminen
2 Semioosi viestinnän kontekstissa 4.3. 3 Liikkeenjohdon mantrat ja karnevaalit: semiotiikka ja ohjausprosessi 11.3. 4 ”Kaikkien tarinoiden äiti”. Profilointi 18.3. 5 ”Valkoinen kääpiö”. Liikemerkin mahti 25.3. 6 ”Tyhjän arkin syndrooma”. Tiedotteen paradigmat ja syntagmat 1.4. 7 ”Se.Suuri.Suomalainen.”. Semiotiikka ja markkinointi 8.4. 8 ”Muutoksen merkit”. Luotaus semioottisena järjestelmänä 15.4. 9 ”Pääkonttorin merkit”. Tilan semiotiikkaa 22.4. 10 Synteesi: liikkeenjohdon semioottisen teorian rakennuspuut 29.4. 11 Kurssikooste 13.5.
3
Viimeksi tapahtui: Liikemerkki Semioottiset teoriat ja mallit:
yritysviestinnän osatekijänä semioottisena merkkinä Semioottiset teoriat ja mallit: Roland Barthesin merkkien analyysi
4
Elementtejä: Tiedote Lehtijuttu Semioottiset teoriat ja mallit:
syntagman ja paradigman käsitteet
5
Tiedote ja uutinen Tiedote käsittelee äskettäin tapahtunut-ta, juuri tapahtuvaa tai tulossa olevaa, yleisesti kiinnostavaa uutta asiaa (Elisa Ikävalko 1995) Uutinen on neutraa-liksi tarkoitettu ajankohtainen, faktapohjainen todellisuuden kuvaus (Pertti Hemánus 1990)
6
Syntagma (MITÄ) ja paradigma (MITEN)
Syntagmaattiset valinnat
7
Syntagma (MITÄ) ja paradigma (MITEN)
Paradig- maattiset valinnat Syntagmaattiset valinnat
8
Syntagma (MITÄ) ja paradigma (MITEN)
yllätyksellinen Paradig- maattiset valinnat tavanomainen Syntagmaattiset valinnat
9
Tärkein otsikkoon ja ingressiin, detaljit leipä- tekstiin
Tiedotteen ja uutisen perussyntagma: 5M + K: mitä, missä, milloin, miten, miksi, kuka perusparadigma: käännetty pyramidi Tärkein otsikkoon ja ingressiin, detaljit leipä- tekstiin
10
Syntagma, paradigma ja keikautettu uutispyramidi
yllätyksellinen Paradig- maattiset valinnat tavanomainen Syntagmaattiset valinnat
11
Synteesi:
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.