Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

2B Vanhempainilta 20.4. 2017.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "2B Vanhempainilta 20.4. 2017."— Esityksen transkriptio:

1 2B Vanhempainilta

2 Tämän illan aiheet Luokkaretki 18.5. Grilli-ilta 23.5. Some
SUVAITSEVAISUUS Arviointi Nivelvaiheen keskustelut 3. luokan tilanne Tämän kevään aikataulut kevättapahtumat

3 Korkeasaari 18.5. Lähtö koululta on klo 8.30 ja paluu lähtee Helsingin päästä klo Olemme koululla n. klo 16. Bussiin on 57+2 paikkainen eli mahdumme juuri ja juuri. Meitä on 59. 2A on 26 oppilasta 2B on 25 oppilasta Sitten aikuisia lähtee 8: 2opea 2 koulunkäynninohjaajaa ja 4 vanhempaa. 2A:sta on luvannut lähteä valvojiksi: ?? 2B:stä on luvannut lähteä Kirsi Mäkinen ja Outi Lahtinen. Kustannukset: K.J. Forsblomin bussiin hinta on 440€. (sisältää ALV 10%) Opaspalvelut 80€. Sisäänpääsy on 5€/oppilas. Maksamme Aktia-säätiön avustuksella 250€ ja koulun retkibudjetista (150€/luokka) bussin ja oppaiden palvelut Korkeasaaressa. Luokan rahasta maksetaan sisäänpääsymaksu 5€/oppilas.

4 Grilli-ilta Kokonniemi 23.5.2017 klo 17.30 alk.
Kuka ottaa kopin luokan vastuuvanhempien lisäksi? Paikanvaraus? Polttopuut? Tulet aluille klo alkaen. Grillattavat? Leikitystä?

5 Sosiaalinen media+pelit+internet
Pohtikaa pienissä ryhmissä seuraavia asioita: Mikä on mielestänne Sopiva peliaika päivässä 3. luokkalaiselle Paljonko annetaan Ruutuaikaa päivässä? Mitä pelejä teillä pelataan? Mitä pelejä / medioita on kielletty? Toivotteko yhteisiä pelisääntöjä luokan vanhemmille/perheille? Tehdään ”huoneentaulut” lapsille * Käsittelemme niitä perjantaina koulussa yhdessä lasten kanssa

6 SUVAITSEVAISUUS MEILLÄ OLI VIIME VUODEN PROJEKTINA KAIKKI KULTUURIT, JOTKA LUOKASTA LÖYTYVÄT. Toivon, että jokainen perhe keskustelee kotona asiasta. Ketään ei saa syrjiä leikissä välitunnilla tai ryhmien muodostamisessa. Yhdenvertaisuus tarkoittaa että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia riippumatta heidän sukupuolesta, iästä, etnisestä tai kansallisesta alkuperästä, kansalaisuudesta, kielestä, uskonnosta ja vakaumuksesta, mielipiteestä, vammasta, terveydentilasta, seksuaalisesta suuntautumisesta tai muusta henkilöön liittyvästä syystä. Luokassa on ollut kiusaamista ja nimittelyä kansallisen alkuperän takia. Sen pitää loppua heti! Erään oppilaan sanoin: ”Kaikki olemme sisältä samanvärisiä!”

7 arviointi Uusi ops on muuttanut oppiaineiden arviointia paljon
Työskentelytaidot mukana oppiaineen arvioinnissa Työskentelynprosessin arviointi Käyttäytymisen arvioinnin kriteerit vuosiluokilla 1-3 Yleisiä periaatteita oppiainekohtaiset

8 Toisen vuosiluokan päätteeksi tehtävä arviointi

9 Oppilaan oppimisprosessin kannalta keskeisiä,
laaja-alaisen osaamisen tavoitteisiin perustuvia näkökulmia, joihin opettaja kiinnittää huomiota arvioidessaan oppilaan edistymistä ja antaessaan siitä palautetta oppilaalle ja huoltajalle ovat:

10 edistyminen kielellisissä valmiuksissa, erityisesti
kysymisen ja kuuntelemisen taidot vuorovaikutustaidot ja taito ilmaista itseään eri keinoin edistyminen työskentelytaidoissa, erityisesti taito työskennellä itsenäisesti ja ryhmässä edistyminen taidossa huolehtia omista ja yhteisesti sovituista tehtävistä

11 Lisäksi annetaan palautetta oppilaan opiskelun etenemisestä eri oppiaineissa.
Lukuvuositodistuksessa ilmaistaan, onko oppilas saavuttanut kunkin oppiaineen tavoitteet hyväksyttävästi.

12 Toisen vuosiluokan lopulla oppimisen arvioinnin pääpaino on oppimisen edistymisen arvioinnissa.
Oppilaalle annetaan lukuvuositodistuksen lisäksi myös muuta ohjaavaa palautetta opetuksen järjestäjän päättämällä tavalla. Tavoitteena on tuoda esille oppilaan vahvuuksia oppijana ja vahvistaa itsetuntoa ja oppimismotivaatiota.

13 Usein on tarpeen arvioida ja suunnitella yhdessä myös oppilaan tarvitsemaa ohjausta ja tukea.
Nivelvaihetta lähestyttäessä korostuu opettajan, oppilaan ja huoltajan välinen vuorovaikutus. On tärkeää, että oppilaan omat arviot ja toiveet sekä huoltajan näkemykset tulevat kuulluiksi.

14 Käyttäytymisen arvioinnin kriteerit vuosiluokilla 1-3 Porvoon suomenkieliset koulutuspalvelut

15 Erinomaisesti Oppilaan käytös on moitteetonta ja hän edistää myönteistä ilmapiiriä.
Oppilas toimii aina hyvien tapojen sekä koulun sääntöjen ja toimintatapojen mukaisesti on oikeudenmukainen, auttavainen ja suhtautuu ihmisiin ja kouluympäristöön myönteisesti ● ottaa huomioon toiset ihmiset ● arvostaa omaa ja toisten tekemää työtä ● edesauttaa luokan työrauhaa ja myönteistä ilmapiiriä ja toimii esimerkillisesti. ● työskentelee vastuullisesti ja huolehtii hyvin työympäristöstään ja välineistään

16 Erinomaisesti jatkoa…
Käyttäytymiselle asetettuja tavoitteita Oppilas ottaa huomioon muut ihmiset ja ympäristön noudattaa yhteisesti sovittuja toimintatapoja ja sääntöjä kykenee asialliseen ja tilannetietoiseen käyttäytymiseen vuorovaikutustilanteissa Arviointi ei kohdistu oppilaan persoonaan, temperamenttiin eikä muihin henkilökohtaisiin ominaisuuksiin.

17 Kiitettävästi Oppilaan käytös on lähes moitteetonta ja hän pyrkii edistämään myönteistä ilmapiiriä.
Oppilas ● toimii hyvien tapojen sekä koulun sääntöjen ja toimintatapojen mukaisesti ● on oikeudenmukainen, auttavainen ja suhtautuu ihmisiin ja kouluympäristöön myönteisesti ● ottaa huomioon toiset ihmiset ● arvostaa omaa ja toisten tekemää työtä ● ylläpitää omalta osaltaan luokan työrauhaa ja myönteistä ilmapiiriä ● työskentelee vastuullisesti ja huolehtii hyvin työympäristöstään ja välineistään

18 Hyvin Oppilaan käytös on hyvää perustasoa ja hän ylläpitää myönteistä ilmapiiriä omalta osaltaan
Oppilas ● toimii yleensä hyvien tapojen sekä koulun sääntöjen ja toimintatapojen mukaisesti ● on yleensä oikeudenmukainen, auttavainen ja suhtautuu ihmisiin ja kouluympäristöön myönteisesti ● ottaa yleensä huomioon toiset ihmiset ● arvostaa omaa työtään ● ylläpitää yleensä omalta osaltaan luokan työrauhaa ja myönteistä ilmapiiriä ● työskentelee yleensä vastuullisesti ja huolehtii työympäristöstään ja välineistään

19 Osittain Oppilaan käytös on ajoittain perustasolla.
Hän tarvitsee kuitenkin muiden tukea ja ohjausta. Oppilas ymmärtää käytöksessään olevan puutteita ja hän pyrkii korjaamaan niitä. Oppilas ● toimii ajoittain hyvien tapojen sekä koulun sääntöjen ja toimintatapojen mukaisesti ● on ajoittain oikeudenmukainen, auttavainen ja tarvitsee ohjausta kouluympäristöön myönteisesti suhtautumisessa tarvitsee ohjausta ja tukea toisten ihmisten huomioimisessa oman työn arvostamisessa työrauhan ylläpidossa vastuullisesti työskentelemisessä ja työympäristöstään ja välineistään huolehtimisessa

20 Tavoitteet saavuttamatta
Oppilas ei ole saavuttanut käyttäytymiselle asetettuja tavoitteita.

21 nivelvaihekeskustelut
Varaa aika nyt Nivelvaiheen arviointilomake Lukutestien tulokset Siirtyminen kolmannelle luokalle

22 3. Luokan opettajat 2a-luokan uusi ope on Reija lindström
Taru lindholm jatkaa erkkana 2b-luokan uusi ope on Anu turunen Taru lindholm jatkaa erkkana

23 Kevätpuuhaa ja päivämääriä
24.4. ATTE –SHOW klo , koulupäivä päättyy show’n jälkeen 24.4. Ilta-Atte -show klo perheille ja sukulaisille. Tervetuloa! 18.5. Kevätretki klo Korkeasaareen. 2A ja 2B menevät yhdessä. Molemmilta luokilta tarvitaan kaksi huoltajaa mukaan retkelle. Järkkääkö 2a grilli-illan tms.? 29.5. OPPILASKUNNAN IDEOIMAA OHJELMAA, turnauspäivä jne. 30.5. OPET vs. OPPILAAT –PESISMATSI koulupäivän päätteeksi klo alkaen. 31.5. KEVÄTJUHLA klo 18.00, 1-8 luokat 2.6. KEVÄTKIRKOT klo 12.00, 1.-3.lk ja lk tuomiokirkko, 4.-5.lk ja pienluokat pikkukirkko. Retkipäivä (eväät) 3.6. LUKUVUODEN PÄÄTÖSJUHLA klo 8.30


Lataa ppt "2B Vanhempainilta 20.4. 2017."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google