Oppimispelit  QR-koodit  Mitä peleistä voi oppia?  Luentotehtävä.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oikeaan aikaan, oikeassa paikassa, missä tahansa Omalta koneelta toimiva ja helposti toteutettava verkkokokous opetuksen, ohjauksen ja kokousten välineenä.
Advertisements

QR-koodit opetuksessa Havainnollisuutta ja konkretiaa.
Miksi ihmeessä opiskelisin saksaa?
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
Stored Procs Pientä ja yleistä asiaa monelta eri kantilta.
Samran Khezri Turun Normaalikoulu 2008
Perusopetuksen oppilaat 2014 Generated on :03.
Sensorinen integraatio
tavallisen opettajan kokemina
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
PowerPointin mahdollisuudet Adobe Connect-etäopetuksessa
Webropol-sovellus tiedon keräämiseen Hanna-Maija Huhtala Kristiina Kurki.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Poimintoja Sanomalehti opetuksessa -kyselystä. Kartoitimme Sanomalehtien Liitossa opettajien kokemuksia sanomalehden opetuskäytöstä, Sanomalehtiviikosta.
TIEP114 Tietokoneen rakenne ja arkkitehtuuri, 3 op
IHANAT APPIST ja MONIPUOLISET MOBIILIT Ei takerruta protekniikkaan Syventäjä, ei itsetarkoitus Aina syntyy uutta Jo valokuva tuo mahdollisuuksia; kävelyt,
2014 Outi Kokkonen ja Kirsi Urmson
E –oppikirjan käyttöönotto
Löytöretkipuisto Opas toiseen maailmaan Minna Kytölä, OVI-hanke Anna Linnakylä, OVI-hanke.
OVI -portaali, kaikki mitä olet toivonut verkossa olevilta peleiltä Minna Kytölä, Anna Linnakylä ja Petri Lounaskorpi Oppimispelit ja virtuaaliset ympäristöt.
Veli-Pekka Lifländer VERKKOPOHJAISEN OPPIMISYMPÄRISTÖN SUUNNITTELU SISÄLTÖ: Opetussuunnitelman yleinen osa Opetuksen sisältöideat Opetussuunnitelman erityinen.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Esitelmä 5 – Henri Tokola Optimointiopin seminaari - Syksy 2009 Kotitehtävä 5: LEKIN-ohjelman käyttö.
Oppiaine-kokonaisuus
Johdatus ohjelmointiin  Ohjelmointi opetuksessa  Opetussuunnitelma-tehtävä  Ohjelmointityökalut ja -välineet.
Konneveden kunta Jyväskylän yliopiston Agora Center
KOKO KYLÄ KOULUNA: ILMIÖPOHJAINEN OPPIMISKOKONAISUUS KULTTUURIHISTORIALLISEN MOBIILIPOLUN RAKENTAMINEN YHTEISÖLLISENÄ OPPIMISPROJEKTINA Raikun koulun oppilaat,
TUTUSTU KIRJAILIJAAN Tarinoita kirjoittajan takaa.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
HELSINGIN YLIOPISTO AVOIN YLIOPISTO Tutustu eri aloihin, suorita yliopisto-opintoja etukäteen ja valmistaudu pääsykokeisiin 1 Youtube -Tussitaikurit Youtube.
Mediataikuri-hanke Kirjaston uusi mediakasvatusmalli varhaiskasvatukseen Kirjastopäivät 2015 Lea Kuusirati.
PowerPoint Esitysgrafiikkaohjelma. Esitysgrafiikka ohjelmaa voi käyttää moniin eri tarkoituksiin  Tärkein on ehkä suullisen esityksen täydentäminen.
TVT JA VIRTUAALINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ VLE = Virtual Learning Environment ICT = Information and Communication Technology Kymintehtaan koulu.
Tervetuloa keskustelukurssille!. Kurssi-info Puhutaan suomea Tilanteet, puhefunktiot Keskustelut, pelit, roolileikit… Vaihdetaan ryhmää / paria usein.
MVLT-KOULUTUKSEN AIHEET 1. MAALIVAHTIPELIN PERUSTEET 2. PELI LUONNE LUISTELU 3. OPPIMINEN 4. PELIKÄSITYS 5. MAALIVAHDIN TEKNISET- JA LAJITAIDOT 6. PELIASENTO.
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Vastaa lomakkeen lämmittelykysymyksiin:
Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?
Tervekoululainen.fi // UKK-instituutti
OPPIMISEN ARVIOINTI TYÖKALUN KÄYTTÄMINEN OPISKELIJA
Tampere, Oulu Petri Ahokas
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
Lukion tuntijakotaulukko 2016
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
Tavoitteet ja arviointi
Webropol-sovellus tiedon keräämiseen
Ilmaiset mobiilisovellukset liikunnan ja terveystiedon opetuksen tukena Katariina Autio, LitM, hankepäällikkö, Smart Moves -hanke Raija Oksanen, KM, suunnittelija,
Valtakunnallinen lastensuojelujärjestö
Tietotekniikkaa alakouluilla
Maaselän koulun 4. lk:n vanhempainiltaan
Mikä on monialainen oppimiskokonaisuus?
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Quizlet-sovelluksen käyttöopas
OPH Tulevaisuuden oppimisympäristö oppimisen tukena Sylvään koululla
Webropol-sovellus tiedon keräämiseen
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
A2-kieli-info.
ARVIOINTIKAVERI Oppiaine/ jakso/aika:__________________________________ Saavuttaaksesi hyvät taidot (arvosanan 8) tässä jaksossa, sinun tulee oppia seuraavat.
Helsingin yliopiston Avoin yliopisto tietojärjestelmätilanne Opiskelijan polku järjestelmien läpi opiskelemaan Joanna Veinio
Mahdollisuus monipuoliseen kielitaitoon
Oppilaiden omiin laitteisiin Antti Karvonen
Otsikon asettelu Alaotsikko
Tunne-Ippo ALOITUSKERTA STEP 3
TIETOJENKÄSITTELYN OPETUS AMMATTI-KORKEAKOULUISSA
Terveiset opistoistamme Jämsästä, Ranualta ja Reisjärveltä!
Case-linkit sana&search[asiasana]=Yhteistoimintamenettely
2.3 Tutustutaan kirjastoihin
Esityksen transkriptio:

Oppimispelit  QR-koodit  Mitä peleistä voi oppia?  Luentotehtävä

QR-koodit  QR (Quick Response)-koodi eroaa normaalisti viivakoodista siten, että se sisältää informaatiota sekä pysty- että vaakasuunnassa.  QR-koodin tekeminen on helppoa

Mitä peleistä voi oppia?  Silmä-käsikoordinaation parantuminen  Yritys-erehdysprosessi  Englannin kieli  Yleistietoa  Historiallisia faktoja  Tietoteknisiä taitoja  Looginen päättelykyky  Sorminäppäryys

Luentotehtävä 1. Tutustu alla olevien linkkien takaa löytyviin oppimispeleihin (linkeistä myös QR- koodit). 2. Valitse peleistä yksi ja esittele se tunnin lopuksi ryhmälle. Voit kertoa esimerkiksi seuraavia asioita: Minkä oppiaineen opetukseen peli sopii? Mitä sen pelaamisesta voi oppia? Esimerkkejä oppimis- ja opetuspeleistä (TIEA361) Oppimispelit ja virtuaaliset ympäristöt (Peda.net)