Prosessiongelmien analysointi- ja ratkaisupohjia Qualitas Fennica Oy Työkaluja | Qualitas Fennica Oy.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ohje kuunteluanalyysiin
Advertisements

T Software project – Final demo / 6 Metrix Workgroup Metrix Helsinki University of Technology Software Business and Engineering Institute.
Open Road    Relatiivipronominit Julie Silk, Riitta Silk.
Tutkimuksesta uutta tietoa ja liiketoimintaa – Tekesin TUTL-haku 2/2014 New knowledge and business from research ideas – TUTL application round 2/2014.
Mat Decision Making and Problem Solving
Ribbon regulations. CURRENT REGULATIONS 1 § Ylioppilaskunnan nauha Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan (AYY) tunnus on kaksivärinen ylioppilaskuntanauha.
Lauseen sanajärjestys
Irmeli Sinkkonen TkL, tutkija
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
ENG Masters, part 2, Citing
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
SoberIT Ohjelmistoliiketoiminnan ja –tuotannon instituutti TEKNILLINEN KORKEAKOULU T Käyttöliittymien ja käytettävyyden seminaari Kontekstiherkkyydestä.
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Backcasting GOHERR Simo Sarkki. Backcasting Skenaariot (exploratory) kuvaa mahdollisia muutoksia konteksteissa, joihin ei pystytä juurikaan.
Yhteistyössä Suomen Olympiakomitea ja Adecco Finland.
Efesolaiskirje luku 1: 3-14 Kristuksessa siunattu Ephesians chapter 1:3-14 In Christ you are blessed.
Pääsihteerin rekrytointiprosessi - välipäivitys
Infinitiivi + to-partikkeli
Tervetuloa suomen kielen kurssille!
Relatiivipronominit Relative pronouns.
OLLA-verbit Olla-verbejä on englannin kielessä kaksi: ’be’ ja ’have’.
Suomen Akatemian avoimen tieteen linjaukset
Reports in Apply / eAge system
Kysymysten muodostaminen
Kysymykset QUESTIONS P. 188.
Heippa taas! Kiva nähdä!.
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
Interrogative sentences
LIITEKYSYMYKSET … vai mitä?.
LENTISTÄ LIIKKARILLA LA 5.4.
Words of quantity Open Road 6 pp
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
RELATIIVI- JA INDEFINIITTIPRONOMINIT
INFINITIIVI / ING-MUOTO
Verbin perusmuoto 1 ’TO SING’ OR ’SING’.
How should I ask my questions?
What is Direct Carrier Billing?
Grammary What’s On 6 Unit 2.
Yhteiskuntaoppi, oppitunti 3
Reflection in PLE Reflektio PLE:ssä
MyData – asiakas keskiöön
voida (can, to be able to) & saada (to get, receive)
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
Yhdessätekemistä yli rajojen
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Shortened clauses / sentences
Tulevaisuussuunnitelma Osa 3
Introduction to decision analysis
Risk analysis, risk attitudes
Probability models and decision analysis : introduction
COMMON FINNISH WORDS.
Optional A2 languages.
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Probability models and decision analysis
Introduction to decision analysis
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
Hankalia (?) tilanteita Tammikuu 2014 Keke Tulomäki
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
SALASSAPITOSOPIMUS NON-DISCLOSURE AGREEMENT
Mini-Research Assignment
Alustan hyödyntäminen opetuksessa Intermediate microeconomics 2018
Information for teachers
Lecture slides start on the next page.
NoodleTools: How to Cite
Project Title By Design and format everything as you see fit. Make it look visually appealing, professional and easy to understand. Don't get too crazy.
Project Charter  ► PROJECT OVERVIEW PROJECT MILESTONES
Esityksen transkriptio:

Prosessiongelmien analysointi- ja ratkaisupohjia Qualitas Fennica Oy Työkaluja | Qualitas Fennica Oy

2 Nimeä ongelma tai kehittämistarve Kuvaa miksi ongelma, mitä haittaa aiheuttaa asiakkaille ja organisaatiolle Kuvaa mitä tiedetään nyt, mitä, missä, milloin, miten ilmenee, missä ei ilme- ne jne. Käytä esim. 5 x Miksi? tai kalanruoto- kaaviota tai syy – seurauskaaviota tms ongelman juurisyyn tunnistamiseksi Määrittele tavoitetila, johon pyritään Kuvaa ratkaisu, miten juurisyy pois- tetaan Kuvaa toteutustoimenpiteet Kuvaa mitä tuloksia saatiin aikaan Kuvaa miten valvotaan ratkaisun pysyvyyttä Käytä ongelmanratkaisutekniikoita prosessin ongelmien juurisyiden tunnistamisessa ja ratkaisun määrittämisessä 2

Title: What you are talking about. Background Current Situation Goal Analysis Recommendations Plan Follow - up Why are you talking about it? Where do we stand? Where we need to be? What is the specific change you want to accomplish now? -What is the root cause(s) of the problem? - What is your proposed countermeasure(s)? What activities will be required for implementation and who will be responsible for what and when? How we will know if the actions have the impact needed? What remaining issues can be anticipated?  What’s the problem?

Title: What you are talking about Background Current Conditions Target/Goal(s) Analysis Proposed Countermeasure(s) Plan Followup Why you are talking about it. - What is the business reason for choosing this issue? Where things stand today. - What’s the problem with that, with where we stand? - What is the actual symptom that the business feels that requires action? Show visually – pareto charts, graphs, drawings, maps, etc. The specific outcome required for the business. - What is the specific change you want to accomplish now.? - How will you measure success? The root cause(s) of the problem. - Why are we experiencing the symptom? - What constraints prevent us from the goal? Choose the simplest problem-solving tool for this issue: - Five whys - Fishbone - QC Tools - SPC, Six Sigma, Shainen, others… Your proposal to reach the future state, the target condition. - What alternatives could be considered? - How will you choose among the options? What decision criteria? How your recommended countermeasures will impact the root cause to change the current situation and achieve the target. A Gantt chart or facsimile that shows actions/outcomes, timeline and responsibilities. May include details on the specific means of implementation. - Who will do what, when and how? Indicators of performance, of progress. - How will we know if the actions have the impact needed? - What are the critical few, visual, most natural measures? Remaining issues that can be anticipated. - Any failure modes to watch out for? Any unintended consequences? Ensure ongoing P-D-C-A. Ownerinitials

Title Reason for choosing issue: – Brief – One or two bullets Analysis – Visual – Charts – QC Tools – Fishbone – 5 Whys Current Conditions – Summary – Visual – Map? – Pareto? Problem Statement – what’s the actual pain/symptom being felt? Just the facts Countermeasure Options – 1) ?? – 2) ??? Goal/Target Condition Brief One or two bullets Evaluation of Options Criteria 2) Name: Coach: