Leena Salminen Kansallinen elektroninen kirjasto Halti-tietokannan esittely ( FinElib-päivä
Taustaa I Halti on ERM- järjestelmä = työkalu kirjastoille e- aineistojen hallintaan Asiakaslähtöisyys (FinELibin strategia) Konsortion jäsenmäärän kasvu
Taustaa II Palvelun ominaisuuksien määrittely – syksy 2004 Tekninen toteutus 2005 – Aluksi opiskelijatyönä – Jatkokehitys ulkoistettu hankkeen laajuuden vuoksi (Eduix Oy) – Asiakaskäyttöliittymä 02/2006
Ominaisuudet Käyttäjätunnukset kaikilla FinELib- konsortion jäsenorganisaatioilla: Kaksi tasoa: –Muokkausoikeudet (admin-tunnus) Yhteystietojen ja salasanojen muuttaminen Katselutunnusten lisääminen (1-5 / organisaatio)? –Katseluoikeudet Oman organisaation tietojen katseluoikeudet –Yleiset kirjastot: maakuntakirjastot
Ominaisuudet Omat aineistot ja tilaukset Oman organisaation tiedot Aineistojen käyttötilastot FinElib-henkilöstön yhteystiedot Tunnukset) Ilmoittautuminen aineistoihin Tiedotus (ryhmäsähköpostit) Käyttöohje
Raportit Raportteja myös asiakkaille (tulossa) – Aineistojen käyttötilastot – Tunnukset (tulossa) – Yhteystiedot – ( konsortion jäsenet/kustantajat/välittäjät) – Tilaukset ja hinnat (tulossa) – IP-osoitteet
Portaali -välilehti Kaikki aineistoihin ja portaaliin liittyvä tieto yhdestä paikasta –Tunnukset –Ladattavat lehti- ja e-kirjatiedostot –FinElib-aineistot ja asennusohjeet –Linkit lomakkeisiin (Extranet)? –Muuta tarpeellista?
Yleistä Haltin asiakastunnukset lähetetty organisaatioille Omien tietojen tarkistus Kehittämisehdotukset Haltia kehitetään vuorovaikutteisesti asiakkaiden kanssa palaute: