Tähän tarvittaessa otsikko Vertailu tietojärjestelmäpalvelujen järjestämisestä Kirkkonummen kunta / perusturva 25.4.2013 Perusturvajohtaja Liisa Ståhle.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Läpäisyhankkeet ja ammatillisen koulutuksen kehittäminen
Kuntauudistuksen muutostuki Muutosviestintä kunta- ja sote-uudistuksessa – iltapäiväseminaari Neuvotteleva virkamies Ville-Veikko Ahonen, VM
Medinet- hoitopalvelu siellä missä potilas on
Henkilöstön virkistysrahan käyttö HUS:ssa
Yhteistyössä Tietohallinto liikunnassa ja urheilussa
Savuton sairaala – mitä ja miksi?
Antti Iivanainen Hankejohtaja Hanketoimisto
Ennakoiva rekrytoinnin kokonaisprosessi
E-kirjojen lukulaitteet ja sähköiset aineistot
YHTEISTYÖSSÄ Opintohallinnon tietojärjestelmän modernisoinnin esiselvitysprojekti 11/2011-6/2012.
Mikä on Peppi projekti ja miten se etenee?
Laaja-alaista ja systemaattista vaarojen tunnistamista ja niiden aiheuttamien riskien suuruuden sekä merkityksen arvioimista. Ennakoivaa työsuojelua -
Perustulo Mitä se maksaa?. Esitettyjä väitteitä Perustulo kaksinkertaistaa valtion menot Perustulo vie rahat hyvinvointipalveluista Perustulo pakottaa.
TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta.
Metropolialueen kuntajakoselvitys Metropolområdets kommunutredning Millaiseen metropoliin Helsingin valtuusto Matti Vatilo Kuntajakoselvittäjä.
Metropolialueen kuntajakoselvitys Tilannekatsaus 5 kunnan henkilöstötyöryhmä Mikko Pukkinen, Cay Sevón, Matti Vatilo Kuntajakoselvittäjät.
Uudenmaan ja Itä-Uudenmaan väestö- ja työllisyyskatsaus 2/08 Uudenmaan ja Itä-Uudenmaan väestö- ja.
MILLAINEN METROPOLIKAUPUNKI? Myyrmäki Mikko Pukkinen Kuntajakoselvittäjä.
MILLAINEN METROPOLIKAUPUNKI? Matinkylä
Kuntaliitto Arto Koski Erityisasiantuntija 2000-luvun kuntajakoselvitysten sisällöt ja kehittämistarpeet.
Talouspalvelut Markku Vehmas KUUMA-johtokunta
Sähköinen portfolio - kyvyt.fi
ESPOON KESKUS METROPOLISSA Espoon kuntalaiskuuleminen Cay Sevón Kuntajakoselvittäjä.
Kokemuksia LÄÄKEHANKINNOISTA KUNTIEN YHTEISENÄ TOIMINTANA
ProAgriaYrityspalvelut Menestyksen mahdollisuuksia ProAgrian palvelut ovat investointeja tulevaisuuteen.
Sivu 1 Tilannekatsaus Maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020.
Tähän tarvittaessa otsikko Vertailu tietojärjestelmäpalvelujen järjestämisestä Kirkkonummen kunta / perusturva Perusturvajohtaja Liisa Ståhle.
MANNER-SUOMEN ESR-OHJELMAN TOTEUTUMINEN
HUS-SERVIS.
- tilannekatsaus ohjausryhmälle Totti Tuhkanen.
Suurten ja keskisuurten kaupunkien terveys- ja sosiaalitoimen kustannukset Erityisasiantuntija Teija Mikkola.
Asumisen strategia Suunnittelupäällikkö Kirsti Ruislehto Järvenpää KUUMA-johtokunta Kirkkonummi.
Erityisasiantuntija Teija Mikkola Suurten kaupunkien terveydenhuollon kustannukset vuonna 2008 Espoo, Helsinki, Jyväskylä, Kotka, Kuopio, Lahti, Oulu,
FinELib-aineistojen kilpailuttaminen Osa FinELibin aineistoista (vuosittain n aineistoa) kilpailutetaan hankintalain mukaisilla menettelyillä Aineisto.
Tähän tarvittaessa otsikko Terveys-/hyvinvointikeskushankkeen toiminnallista tarkastelua eri vaihtoehtojen pohjalta Perusturvalautakunnan kokous
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut UKJ toteutusvaihtoehtojen tutkiminen Minna Kivinen, UKJ-ohjausryhmän kokous
Tulevaisuudennäkymiä: yliopistouudistus, Oodi ja RAKETTI -hanke IH/oprek.
MAHDOLLISUUKSIEN MARKKINAT IHMISARVOFOORUMI 2010 KANAVATYÖSKENTELY klo Ihan sama ihmisarvo?
TERVEYSPOLITIIKKASEMINAARI Terveydenhuollon rahoituksen uudistaminen Ylijohtaja Marina Erhola.
Konkreettiset tehtävät kunnassa ja alueella Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen – vastuut ja tehtävät uusissa rakenteissa, TERVE-SOS 2015,
Valtakunnalliset vammaisneuvostopäivät Jukka Lindberg, tilaajajohtaja.
TULEVAISUUDEN KUNTA alustavia nostoja ja havaintoja MDI:n selvitysmateriaalista Vantaa |
Nuorisotakuun seuranta Uudenmaan alueella, toukokuu 2014 Tutkija Jouni Nupponen Uudenmaan ELY-keskus.
Nuorisotakuun seuranta Uudenmaan alueella, marraskuu 2014 Tutkija Linnea Alho Uudenmaan ELY-keskus 1.
Nuorisotakuun seuranta Uudenmaan alueella, lokakuu 2014 Tutkija Linnea Alho Uudenmaan ELY-keskus 1.
Etelä-Suomen Sote-alue (järjestämisvastuu) Etelä-Suomen neuvottelukunta Verkosto kaikkien eri toimijoiden kesken. 1-2 krt vuodessa puolen päivän työseminaari.
Tietoja muuttoliikkeestä. Nettomuutto Vantaan suuralueille PKS = Vantaa, Espoo, Helsinki, Kauniainen KUUMA = Hyvinkää, Järvenpää, Kerava, Kirkkonummi,
Tuula Miettinen/ Espoon kaupunki
Työpaikka- ja elinkeinorakenne
Sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatio- ja palvelutiedon hallinta
Turvapalvelut alkaen -vaihtoehtojen vertailu
Työvoiman saatavuus ja tulotaso
Toimintakulttuurin muutos
Tea Tikkanen / Helsingin kaupunki
Tea Tikkanen / Helsingin kaupunki
Yhteenvetoa Selvitys asiakas- ja potilastietojen toissijaisen käytön kokonaisarkkitehtuurin nykytilasta
Kokemuksia LÄÄKEHANKINNOISTA KUNTIEN YHTEISENÄ TOIMINTANA
Osallistuminen ja kuntademokratia
Tea Tikkanen / Helsingin kaupunki
Tea Tikkanen / Helsingin kaupunki
Minna Joensuu/ Espoon kaupunki
Yhdyskuntarakenne, liikkuminen ja ympäristö
Espoo – Kauniainen – Kirkkonummi – Vihti -selvitys
Maakunnan konserniohjauksen työkalut
Osallistuminen ja kuntademokratia
RIVAKKA OTE! OTE-kärkihanke projekti 7: Polut hoitoon ja kuntoutukseen
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Minna Joensuu/ Espoon kaupunki
Esityksen transkriptio:

Tähän tarvittaessa otsikko Vertailu tietojärjestelmäpalvelujen järjestämisestä Kirkkonummen kunta / perusturva Perusturvajohtaja Liisa Ståhle

Vertailu tietojärjestelmäpalvelujen järjestämisestä Apotti Apottiin siirtyminen luvulla Nykytilan jatkaminen Yhteistyön rakentaminen Espoon kanssa Asiakkaiden / potilaiden tietojen siirtyminen salassapitosäännöt huomioiden Tietojen yhteiskäyttö mahdollista, ”yksi potilas / asiakas - yhdet tiedot” Tietojen yhteiskäyttö mahdollista vasta 2020-luvulla Säilyy ennallaan – tiedot siirtyvät huonosti Toiminnan- ohjaukselliset ominaisuudet* OvatVasta 2020-luvullaEi ole Sähköiset palvelut / sähköinen asiointi Kiinteä osa järjestelmää Mahdollistuu luvulla Käyttöönotto teknisesti ongelmallista ja yksittäisratkaisuina kallista *Resurssien, työprosessien ja kapasiteetin ohjaus, seuranta, arviointi, raportointi, johtaminen

Apotti Apottiin siirtyminen luvulla Nykytilan jatkaminen Yhteistyön rakentaminen Espoon kanssa Nykyisten järjestelmien siiloutuneisuus Siiloutuneisuu- desta päästään eroon Jatkuu luvulle Siiloutuneisuus jatkuu Siiloutuneisuus säilyy Kanta-hanke (eArkisto jne.) Sisällytettävä Järjestelmän kypsyystaso Kypsyystaso nousee; avaa uusia mahdollisuuksia Kypsyystaso nousee vasta 2020-luvulla Ollaan pitkään sidoksissa nykyisen kypsyystason järjsetelmiin Ollaan pitkään sidoksissa nykyisen kypsyystason järjestelmissä (siirtyminen nyt käytössä olevasta Pegasoksesta /Proconsonasta Espoon Efficaan merkitsee siirtymistä samantasoiseen järjestelmään) Vertailu tietojärjestelmäpalvelujen järjestämisestä

Apotti Apottiin siirtyminen luvulla Nykytilan jatkaminen Yhteistyön rakentaminen Espoon kanssa Järjestelmätuki- ja kehitys Isommat hartiat jakamassa Laajempaa tukea vasta 2020-luvulla Omilla kapeilla harteilla Omilla ja Espoon tuella Toiminnan kehittämisen tuki Alusta alkaen sisäänrakennettu kehittämisen tuki Heikko 2020-luvulle asti HeikkoNykyisen kaltainen Vertailu tietojärjestelmäpalvelujen järjestämisestä

Apotti Apottiin siirtyminen luvulla Nykytilan jatkaminen Yhteistyön rakentaminen Espoon kanssa Työvoiman rekrytointi Kilpailukyky vahvistuu Kilpailukykyetu saavutetaan jälkijunassa Kilpailukyky ennallaan / heikkenee Kilpailukyky ennallaan Kunnan julkikuva Tulevaisuus- orientoitunut, halu ja rohkeus olla mukana uuden luomisessa Luodaanko kuvaa uskalluksen puutteesta, passiivisesta varmistajasta? Luodaanko kuvaa uskalluksen puutteesta, säilyttävästä kunnasta? Luodaanko kuvaa uskalluksen puutteesta, säilyttävästä, isoa naapuria peesaavasta kunnasta? Toimittajariippu- vuus (loukku) Vähentyy merkittävästi Vähentyy vasta 2020-luvulla Täydellinen Nykytilanteen mukainen Vertailu tietojärjestelmäpalvelujen järjestämisestä

Apotti Apottiin siirtyminen luvulla Nykytilan jatkaminen Yhteistyön rakentaminen Espoon kanssa Valmistelu- ja suunnitteluvaihe en kustannukset ( ) € €- Syntyy, euromäärä avoinna Kokonais- kustannukset miljoonasta eurosta / 10 vuotta joko väestömäärään ja / tai käyttöliittymä- määrään suhteutettu osuus miljoonasta eurosta / 10 vuotta joko väestömäärään ja / tai käyttöliittymä- määrään suhteutettu osuus* Arvioidut nyk. järj. n. 5,0-6,0 milj.€ / 10 v. lisättynä tarvittavien uusien suhteellisen kalliiden erillishankintojen kustannuksilla Kustannusten suuruus avoinna * Nykyinen järjestelmätoimittaja voi ”väliajan” laskuttaa vielä arvioitua korkeammilla kustannuksilla

Yhteistyön rakentaminen Espoon kanssa Pegasos (Kirkkonummi) Effica (Espoo) Effica (Espoo) Neuvottelut aloitettava Käytössä eri järjestelmät, jotka ominaisuuksiltaan samantasoiset  Ei muutosta parempaan

Apotti –hankkeen suhde kunta- ja sote-rakenneuudistukseen (ml metropolihallinto)* Itsenäinen kunta, jolla järjestä- misvastuu sote- palveluista Itsenäinen kunta, jonka sotepalvelut vastuu- kunnalta Metropoli- vaihtoehto I ** Metropoli- vaihtoehto II *** Vaihto- ehtoinen kuntajako- selvitysalue (Kirkkonummi, Siuntio ja Inkoo) Apotin uudelleen arviointi Ei tarvetta Joudutaan arvioimaan Ei tarvetta Joudutaan arvioimaan Ei tarvetta * Metropolialueen esiselvitys – alustavat ehdotukset vaihtoehdoista ** Espoo, Helsinki, Vantaa, Kauniainen, Kirkkonummi, Sipoo, Vihti *** Espoo, Kauniainen, Kirkkonummi