LUOLA-PROJEKTI LOPPUESITTELY AgC224.2

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
0 Aloitussivu oppaat esittelevät pääosiot 2 Suomen kielen äännemaailma Ali 3 Matematiikka Ubah 1.0 Tietokoneen esittely Mai (audio + kuva) 1.1 Hiiriharjoitukset.
Advertisements

Tietokoneen osat v.2.5 Ohjelman avulla perehdyt tietokoneen sisältämiin osiin. Liikuta hiirtä kuvien päällä. Osan löytyessä ja nimen tullessa näkyviin,
Helppoa ja ymmärrettävää suomea
Vinkkejä sanojen muistamiseen •Visuaalisen muistin tukeminen ▫Sanan liittäminen kuvaan  pohdi, mitä oman kielen sanaa opeteltava sana muistuttaa  luo.
Lukemaan ja kirjoittamaan opettaminen 1.luokalla
Suomen kielen ominaispiirteet.
Oppimisen pelejä alakouluun
Koulussamme aloitettiin tukioppilastoiminta helmikuussa MLL:n paikallisjärjestön toimesta. Mitähän se on?
Jenna, Marika, Iiris. Esiintymismuodot: • Kielen äännerakenne epäselvä, metalingvistiset vaikeudet • Vaikeudet ääntämisessä, kirjoittamisessa, lukemisessa.
Pelin suunnittelu Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 /
"Maahanmuuttaja-opiskelijoiden oppimisvaikeuksien tunnistaminen" Turku
Luetaan! Kota-projekti, Diat laati Maija-Liisa Halme-Briedis.
Sovellusprojekti Jyväskylän yliopisto Tietotekniikan laitos.
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
ITK 2011 Juha-Matti Latvala FT, projektikoordinaattori
Puhuvia skannereita, lukevia kyniä ja muita vempaimia
LUOLA-PROJEKTI II VÄLIESITYS 1/12 AgC224.2
Kiinni tupakkaan Tupakointi vie elinvoimaa * Keskustelunaiheita
Kivimäen koulu 1. luokkien vanhempainilta
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
ITKY100 Yliopisto-opiskelu ja opintojen suunnittelu, op, Syksy 2011 Vastaava opettaja (TJT) Pekka 1.
2.3 Äänteistä tavuiksi ja sanoiksi
Käki-projekti 2. opponointi Käki-projekti 2. Opponointi
Peliohjelmointia Jypelillä Tero Jäntti Tomi Karppinen Syksy 2009.
TARE-projekti Jyväskylän yliopisto Tietotekniikan laitos Väliesittely.
Tässä on kokoelma kaikista 8lk:lla tekemistäni töistä.
Aihe: J2ME Log4J Esittäjä: Lokki-projekti Pvm: Loppuesittely.
Neuron Jyväskylän yliopisto Tietotekniikan sovellusprojekti Kevät 2004.
TVT (vaka) Projektitehtävä
II opponointi KOPPELO-projekti. Projektiorganisaatio Jäsenet: * Minna Hillebrand * Markus Silván * Antti Vanhanen * Marko Ylitalo Tilaajat.
EUROOPPALAISEN KUVATAITEEN TYYLISUUNTIA
SHAMAN-projekti Projektiryhmä Ohjaajat Tilaaja Marko Andersson
SHAMAN-projekti Projektiryhmä Ohjaajat Tilaaja Marko Andersson
Aihe: J2ME Log4J Esittäjä: Lokki-projekti Pvm: Väliesittely.
VOKAALIT, KONSONANTIT JA KAKSOISKONSONANTIT
Yo-kirjoitukset Yleisohje Matematiikka. Koetehtävät 15 samanarvoista tehtävää, laadittu pakollisten ja syventävien kurssien perusteella saa vastata enintään.
Kaakkuri Sovellusprojekti Esityksen rakenne Projektiorganisaatio Projektiorganisaatio Taustatietoja Taustatietoja Sovelluksen ominaisuudet.
Vauvan erityiset kyvyt ja taidot
Kottarainen Jyväskylän yliopisto - Sovellusprojekti WWW-pohjainen kyselysovellus.
Käki-projekti, Loppuesittely Käki-projekti Loppuesittely
Kuikka-projekti Loppuesittely Projektiorganisaatio Projektiryhmä –Salla Kalermo –Sami Kosonen –Lauri Pohjola –Antti Tourunen Ohjaajat –Jukka-Pekka.
Aihe: J2ME Log4J Esittäjä: Lokki-projekti Pvm: Väliesittely.
SHAMAN-projekti  Projektiryhmä Marko Andersson Mika Rinkinen Matti Törmä Timo Valonen  Tilaaja Jyväskylän yliopiston atk-keskus.
Kiiruna-projekti 2. Väliesittely
OptiLift OptiLift Jyväskylän yliopisto Jyväskylän yliopisto Sovellusprojekti, kevät 2004 Sovellusprojekti, kevät 2004.
Kuovi-projekti 1. Väliesittely Projektiorganisaatio Jäsenet: * Antti Hedlund * Juho Kortelainen * Jaana Ojala * Juhana Pikki Tilaaja ja tilaajan.
Luola-projekti. ”Luola-projekti toteuttaa lapsille suunnatun Lukutaitoa arvioivan pelin, jonka tarkoituksena on mitata lukemisen perusteiden edellyttämiä.
Neuron Jyväskylän yliopisto Tietotekniikan sovellusprojekti Kevät 2004.
ALEA-Projekti Loppuesittely.
Koskelo-projekti 1. Väliesittely Projektiryhmä Projektiryhmän jäsenet Perttu Lähdesmäki Harri Pitkänen Atte Pulkkis Irene Venäläinen Ohjaajat.
Kuovi-projekti 2. Väliesittely Projektiorganisaatio Jäsenet: * Antti Hedlund * Juho Kortelainen * Jaana Ojala * Juhana Pikki Tilaaja ja tilaajan.
PROJEKTISUUNNITELMA NURKKALA MAARIT & SAARIKKO SANNA Jyväskylän yliopisto syksy 2004.
Päättötyön esittelyohjeet
S2-opetus esiopetuksessa
SUOMEN KIELEN OMINAISPIIRTEET Suomi kuuluu uralilaiseen kielikuntaan, suomalais- ugrilaisten kielten ryhmään, ja sen sukukieliä ovat mm. viro, unkari ja.
Valmentajakoulutus Harjoittelun suunnittelu Liedon Pallo Hannu Paatelo.
KYSELYT SOVELTUVUUSKOKEESSA Kuullun ymmärtäminen, kuinka hyvin hakija kykenee pitämään kuulemaansa tietoa mielessä, keskittymiskyky, ohjeiden ymmärtäminen.
JOOSE - PROJEKTI Väliesittely Hannu Hautakangas, Nikolai Koudelia, Joel Lehtonen, Johan Nysten.
Kierros 3 - OLO Kuva. Tänään Lyhyesti kurssista tähän mennessä Viikon aiheiden esittely Jakautuminen ryhmiin ja työskentely ryhmissä – OLO1 –
Synodaalikokous Viisas kynä Kirjallisuusterapia Terapeuttinen vuorovaikutusprosessi Valmis tai itse tuotettu aineisto Yleensä ohjatussa ryhmässä.
Puhumista, kuuntelemista, lukemista, kirjoittamista?
1. Monimuotoinen terveys
Kieli, kirjallisuus ja identiteetti
JAPANIN KIELI japania kirjoitetaan merkeillä, joista jokainen vastaa käytännössä jotakin näistä: 1. sanaa 2. tavua 3. sanavartaloa 4. kirjainta 5. edellisen.
STARTTILUOKKA LUKIPULMIEN KUNTOUTTAJANA
Marja-Kristiina Lerkkanen
Arviointi Vsop-opetuksessa
Lukutaito ja syrjäytyminen
Video.
Digiopastus kirjastossa – googlen kaikki mahdollisuudet
Esityksen transkriptio:

LUOLA-PROJEKTI LOPPUESITTELY AgC

LUOLA-PROJEKTI LOPPUESITTELY PROJEKTIN OSAPUOLET Sovellusprojekti 2004, syksy: >> Tilaaja: Lapsitutkimuskeskus Heikki Lyytinen Marika Lindholm Sini Hintikka >> Laitos: Jyväskylän yliopisto Juhani Lammassaari Jukka-Pekka Santanen >> Projektiryhmä: Luola Kimmo Salakka Iivo Kapanen Kimmo Teerimäki Aleksi Keurulainen Päivi Arenius

LUOLA-PROJEKTI LOPPUESITTELY PROJEKTIN TAUSTA Tilaaja tuottanut useita lukutaitoon liittyviä pelejä. Esim. Lukevaksi-peli ja Ekapeli. Heikko lukutaito voi johtua monesta eri tekijästä. Nykyisin testaaminen tapahtuu kynällä ja paperilla suoritettavilla testeillä ammattilaisten toimesta. Pelisovellus apuvälineeksi lukutaidon ongelmien syiden kartoittamiseen.

LUOLA-PROJEKTI LOPPUESITTELY VAATIMUKSET 12 kenttää, joista jokainen mittaa yhtä tilaajan määrittelemää taitoa. Lokitiedosto, johon tallennetaan mittaustulokset. Asetustenhallintasovellus Pelaajien profiilit. Kilpapelaaja Adaptaation toteutus. Visualistin tekemät kuvat. Tilaajan toimittamat äänet.

LUOLA-PROJEKTI LOPPUESITTELY Onko kysyttävää?

LUOLA-PROJEKTI LOPPUESITTELY Kaksoistehtävämittaa ääniärsykkeellä annetun vihjeen jälkeisen valintareaktion nopeutta ja valinnan oikeellisuutta. Kategorinen havaitseminen mittaa lapsen kykyä erottaa pituudeltaan erilaiset vokaalit tai konsonantit toisistaan. Kirjoituksen mielessä käsittely mittaa lapsen taitoa tunnistaa kirjaimia niiden ulkomuodosta riippumatta. Kirjoitusvirheen tunnistus mittaa pelaajan taitoa erottaa väärinkirjoitetut sanat oikeinkirjoitetuista. Motorisen reaktion tarkkuus ja nopeus mittaa lapsen motorista taitoa hiiren käytössä. Nimenhaun sujuvuusmittaa lapsen kykyä yhdistää nimet kuviin. MITATTAVAT 12 TAITOA (1/2)

LUOLA-PROJEKTI LOPPUESITTELY Näppäimistön käyttövalmius mittaa lapsen taitoa käyttää näppäimistöä kirjoittamiseen. Puheäänen mielessä käsittely mittaa lapsen taitoa erottaa tietty äänne, tavu tai muu segmentti osana sanaa. Sanelukirjoitus näppäimistöä käyttäen mittaa lapsen valmiutta sanojen muodostamiseen näppäimistön avulla. Työmuistimittaa lapsen työmuistin kestoa ja sieltä tiedon palauttamisen tarkkuutta. Visuaalinen hakumittaa lapsen kykyä hakea kohde visuaalisesta ärsykekentästä. Äänten erottelumittaa lapsen kykyä yhdistää kuultu ääni sen pituuden ja/tai korkeuden perusteella vastaavaan visuaaliseen esitysmuotoon. MITATTAVAT 12 TAITOA (2/2)