LEARNING AND HEALING THROUGH EXPRESSION Grundtvig learning partnership 2011-2013.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tietokantakehitys kiinteäksi osaksi modernia ohjelmistokehitystä Vesa Tikkanen |
Advertisements

Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
Kuinka kiinnostunut on/aktiivisesti seuraa eri aihepiirejä koskevia uutisia, ohjelmia ja kirjoituksia Lähde: Tiedebarometri 2013 Research.fi.
TIETOTEKNIIKAN HÖYDYNTÄMISEN ESTEETTÖMYYS HENRY HAGLUND HAGLUND NETWORKS OY VSTKY SEMINAARIPÄIVÄ TURKU __________________________________________________.
Tutkimus- ja kehittämisprosesseja keväällä 2012 Heikki Hannula.
Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Hakemusarviointi Suomen Akatemiassa Professori Anssi Auvinen Terveyden tutkimuksen toimikunta.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
Monien mahdollisuuksien OpinOvi – Avataan se yhdessä. Two different projects funded by ESF Varsinais-Suomen OpinOvi –project is implemented in co- operation.
Tulevan ohjelmakauden ( ) suunnittelua Tiedonkulun tehostaminen ja koulutuksen kehittäminen B1.2 Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus,
Pielisen Karjalan kehittämiskeskus Pielisen Karjalan Kehittämiskeskus Oy PAWT: Työssä kaiken ikää TERVETULOA! Asko Saatsi Toimitusjohtaja, KTT PIKES.
EU monikielisyyttä edistämässä Hannele Nevalampi
Skills Finland ja valmennuksen tulevaisuus
PETS Leppävaaran Laurea Tervetuloa – Välkommen – Welcome Rehtori Pentti Rauhala, Laurea.
Post-Piloting Interview (Post-Piloting-Haastattelu) Last updated: , Bastian Fähnrich Haastattelussa perehdytään INMO-kurssin keskeisiin asioihin.
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
Levels? Matti Isokallio Berliinin kommunikea “Ministers encourage the member States to elaborate a framework of comparable and compatible qualifications.
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Meri Koivusalo1 Social funds, social policy and social development.
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
Avaussanat – UCEF Markku Markkula: Yliopistollisen aikuiskoulutuksen erityishaasteet Taloudellinen perusta on saatava kestäväksi –Nykyiset markkinat.
NATURE Tuula Isohanni, Doctor of Arts, Art coordinator, Aalto University AALTO-UNIVERSITY ARTCOORDINATION Art is ON.
SoberIT Ohjelmistoliiketoiminnan ja –tuotannon instituutti TEKNILLINEN KORKEAKOULU T Käyttöliittymien ja käytettävyyden seminaari Kontekstiherkkyydestä.
Natural Europe Winter School Yleisesittely. Keywords: natural history, environmental education, informal education, educational pathways, learning in.
Agora Cnterin monitieteellisen tutkimuksen toimintaympäristö Jyväskylän yliopistossa AGORA CENTER MATEMAATTIS- LUONNONTIETEET INFORMAATIO- TEKNOLOGIA TALOUSTIETEET.
SISÄPIHOJEN SUUNNITTELU HS – Space - Laine Anni - Terävä Jaana.
Suomalaisen ammatillisen koulutusosaamisen vienti
Callidus-tutorointi pähkinänkuoressa
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
SaLUT – Saimaan korkeakoululiikunta
-skenaarioiden kirjoittaminen 1. pilotointiin -trendikysely 2.pilotointiin -1. esipilotointi ja 1. pilotointi Suomessa.
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 1 Pvm Tekijä RISE  Reintegration into Society through Education and Learning  Vankilaopetuksen kv-projekti.
Yhteistyössä Suomen Olympiakomitea ja Adecco Finland.
Overvieuw of Vegetables and Fruit Import to Finland and Quality Requirements Inex as Purchasing Company Inex Quality Policy Quality Requirements Quality.
Examples of succesful LEADER implementation and good practices Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto: Eurooppa investoi maaseutualueisiin.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Erasmus+ Mitä se tarjoaa urheiluseuroille? WELCOME TO ERASMUS+
Major practical purposes Forms of research knowledge
Green Play Erasmus + Sport -hanke
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
Ready, steady....GO & GET INTERNATIONAL Kansainvälisyys on taitolaji
AINO LISÄMENOARVIO Edustajisto
Reflection in PLE Reflektio PLE:ssä
Opening: Matti Hyvärinen
Scientific/artistic competence; what does the student know in theory.
Yhdessätekemistä yli rajojen
Lahti-Nastola axis Linda Toivonen & Juho Ylen
Vesikemian Professori
Optional A2 languages.
Hierarchical models Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Mikko Keränen Director RDI
NORDIC HOT WORK Hot Work And Insurance in Finland
Entrepreneurship in South-West Finland The Federation of Finnish Enterprises, South-West Region Miia Kaerala, event coordinator.
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
The Icelandic model Bragi Gudbrandsson, General Director of the Government Agency for Child protection in Iceland.
HEI ICI annual reporting 2017: results, feed-back, lessons learned
Language proficiency requirements implementation in Finland
Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.
Aurinkolahti Comprehensive School
Refernce: Reference: VA.EHS Version: 5.0 Gemalto Oy HSE Policy
KNK-tutkimus Suomessa Mitä tapahtuu väitöskirjan jälkeen?
Information for teachers
Gemalto Vantaa HSE Policy
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
New digital solutions for lifelong learners
Esityksen transkriptio:

LEARNING AND HEALING THROUGH EXPRESSION Grundtvig learning partnership

Project objectives The main objective is to facilitate a better social reintegration for inmates and to enhance them with abilities and knowledge useful after release. The specific objectives: – turn passive life in prison into an active one – rise awareness and emphasize the importance of learning – develop life skills – therapeutical intervention trough art therapy – expression of anger and stress in creative forms / channels – preparing for release and recidivism prevention Learning and healing through expression

The project seeks solutions for the following problems: Integration and adaptation difficulties of the prisoners to the penitentiary environment Delinquency subculture pressure Insufficient specialized training of the staff involved in the social reintegration Lack of a diversified collaboration of the penitentiary with the community educational environment, meant to complete the prisoners’ reintegration strategy with the help of specialists in education. Learning and healing through expression

Partners Fundatia Umanitaria Rescue, Romania, coordinator Hellenic Actions for Human Rights - Pleiades, Greece I.P.S.S.A.R ”K Wojtila” Sezione Associata di Catania, Italy Casa Circondariale Catania Bicocca – Area Pedagogica, Italy Kriminaalihuollon tukisäätiö, Finland Piippolan ammatti- ja kulttuuriopisto, Finland Learning and healing through expression

Mitä muuta? More information alalle.com/lahte/ alalle.com/lahte/ Karoliinan mielestä olisi ”hyvä tuoda esiin myös se, kuinka vankilaopetus näkyy organisaation työssä muutenkin tärkeässä roolissa.” Learning and healing through expression