Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari” Jouni Huotari ja IST5M1-ryhmä Kevät 2006 Versio 1.2.2006.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

KOTISIVUNI Esittely Sivut vaihtuvat 10 s välein diaesityksessä.
Ohjelmiston tekninen suunnittelu
Informaatioteknologian instituutti Esityksen tekeminen PowerPointilla Jouni Huotari.
SIVUAINEKURSSIT TIEDEKUNTIEN OPINTO-OPPAAT • PAINETUT OPPAAT → student center, kirjasto, tiedekuntien palvelupisteet • PAINETTUJEN OPPAIDEN.
Jouni Juntunen Oulun seudun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Netbeans ja XAMPP Projektin luominen.
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Tietokanta.
(Ravintolatietokanta) Paikkatietojärjestelmä ”Paikkari”
Peda.net 1 Jarkko Lampinen 2008 Verkko-opetuksen mitoitus.
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
Kirpparitietokanta Jouni Huotari ja IDM12S1-ryhmän opiskelijat *) IIZO3030 Tietokannat.
Kirpparitietokanta Jouni Huotari ja IDM12S1-ryhmän opiskelijat *) IIZO3030 Tietokannat.
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Matemaattisen ajattelun oppimisympäristö MAO. Kehitystyö alkoi keväällä 2006 Oriveden yhteiskoulu (luokat 7. – 9.) Matematiikan opettajat: Sauli Hartikainen.
Michael Sundvist, Jussi Huttunen, Tommi Vekkilä, Antti Raessalo TV10s1
CSC / Tietohallinnon asiakkaat ja tuotteet / Teemu Kemppainen Aikataulu 09:00-09:30Mallin kehitys versioon 1 ja tästä eteenpäin; UML-notaatio.
CSC / Tietohallinnon asiakkaat ja tuotteet / Teemu Kemppainen Käsitemalli kuvaa relevantit tiedot kohdealueelta. Tietotarpeet määrittävät relevantit.
Rekisteröityminen, vaihe 1/5 1. Klikkaa tästä.. Rekisteröityminen, vaihe 2/5 2. Rekisteröidy jäsensivujen käyttäjäksi tästä. Tarvitset jäsen- numerosi,
Osaamisenhallintajärjestelmä ”Komppari” (kompetenssien hallintajärjestelmä) Jouni Huotari & IDM6S1 Versio 0.3 ( ): lisätty käsitemallista versio,
Energiatarpeen laskentaohjelmisto Jouni Huotari & IIZO3030 Tietokannat –opintojakson opiskelijat (S2010) Päivitetty : lisätty toimeksiantajan.
Ohjelmistotekniikka - Tenttiin valmistautumisesta Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Analyysi Analyysi = kreik. irrottaa: hajottaa osiinsa, eritellä, jäsentää. voi käsitteellisesti tarkoittaa kahta erilaista asiaa: muotoanalyysi: miten.
matematiikan ja luonnontieteiden pedagogiikan professori, OKL, JY
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Metropolian kirjasto oppimisen tukena. Häkkinen / Ylitalo-Kallio Mistä tietoa? Metropolian kirjaston kokoelmat ja www-sivut
Yliopistojen yhteisen YDW tietovaraston määrityshanke - tilannekatsaus Tampere
Korkeakoulujen tietomalli: Tutkimus
1 Hajautetut tietojärjestelmät RASE  Miksi? Järjestelmän osista saadaan selkeitä kokonaisuuksia Kokonaisuuksia voidaan käyttää eri järjestelmissä.
W w w. h a m k. f i Verkko-opiskelu Yrittäjyyden ja liiketoiminnan KT-keskuksessa Emmi Tarvainen
Käyttöohje: Kuinka liittyä ryhmään. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Energiatarpeen laskentaohjelmisto Jouni Huotari & IIZO3030 Tietokannat –opintojakson opiskelijat (S2010)
1.4. Integroimismenetelmiä
PrePets 2015 Kauniainen - Helsinki - Mäntsälä. TITLE | 2 PRESIDENTIN “10 KÄSKYÄ” PrePets –
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari” Jouni Huotari ja IST5S1-ryhmä Kevät 2006.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Osaamisenhallintajärjestelmä
Opettaja ja kansainvälinen PBL –perustainen verkko-opetus Irmeli Ahonen THM, fysioterapeutti
MATEMAATTISET OHJELMAT Oulun normaalikoulun TVT-koulutus 2006 Ari Heimonen.
Harjoitus 5 Kurssien alussa opettaja kierrättää ilmoittautumispaperin opiskelijoilla. Opiskelijoilta kerätään seuraavat tiedot:  nimi  sähköposti  ryhmä.
MERI-LAPIN KIRJASTOT Tieto haltuun -opetusmateriaali, OP 1 1 Hei, olen Dinius ja tässä on kaverini Mauri Mato. Voi ei, Diniuksen lukuhammasta.
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa tehtävän idea: luokanopettaja Minna Glogan toteutus: koordinaattori Virpi Hirvensalo.
Otsikkoesseen kirjoitusprosessi. Prosessin työvaiheet 1. Aineistoon ja tehtävänantoihin tutustuminen 2. Valitun tehtävän avaaminen 3. IDEOINTI 4. Näkökulmien.
Tervekoululainen.fi // UKK-instituutti
Elämän juna Elämä on kuin junamatka.
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa
Työelämän tekstejä sähköposti.
(Ravintolatietokanta) Paikkatietojärjestelmä ”Paikkari”
KV –vaihtopaikkojen hallintajärjestelmä ”KV_vaihto”
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
Yhteistyö eri luokka-asteiden välillä eli Supportive Cross-age-peer-tutoring KAT.
Järjestöt työnantajina
Tiedonhaku kirjastossa
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari”
Elämän juna Elämä on kuin junamatka.
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari”
THL – SÄHKÖINEN JULKAISEMINEN MÄÄRITTELYTYÖPAJA
Ohje liitteiden lisäämiseksi
Opastus Office-ohjelmien saloihin
Elämän juna Elämä on kuin junamatka.
(Ravintolatietokanta) Paikkatietojärjestelmä ”Paikkari”
CLT132 Tehtävät (viikko 5).
Lammas.
Elämän juna Elämä on kuin junamatka.
Elämän juna Elämä on kuin junamatka.
Elämän juna Elämä on kuin junamatka.
Kirjaston tiedonhaun opetus ja tiedonhakijan reitti
Käsitemallinnus Jouni Huotari
= = 62 9 ∙ 7 - 1= 62 8 ∙ = 62 (3 + 5) ∙ 6 = : 2 ∙ (15 – 7) = ∙ = 48 7 ∙ : 3 = 48 ( ) : 3 +
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Esityksen transkriptio:

Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari” Jouni Huotari ja IST5M1-ryhmä Kevät 2006 Versio

Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä Ongelmana on, että IT-instituutissa eri opettajilla on eri paikat, mihin opettaja tallentaa materiaalia, esim. R5, L-asema, batman, GroupWise, kotisivut (eli opettajan H-asema tai batman tai joku muu) Joskus myös erilainen tapa/muoto tallentaa opetus- ym. materiaalia (txt, html, doc, pdf, jne.) saattaa aiheuttaa ongelmia

Käsite-ehdokkaat Opetusmateriaali Opettaja Paikka (esim. R5, L-asema, batman, GroupWise) Materiaalin muotoa ei tarvitse tallentaa tietokantaan, joten rajataan se tässä vaiheessa pois

Käsitteiden väliset moni-moneen- yhteydet OpettajaPaikka tallentaa * * Opetusmateriaali tallentaa * 1* *

Käsitteiden väliset moni-moneen- yhteydet on purettu OpettajaPaikka Opetusmateriaali tallentaa * 1 * * Materiaalin tallennuspaikka

Lisätehtävä Mieti, kuinka liittäisit OPINTOJAKSO- käsitteen jo tehtyyn käsitemalliin