Innovointiharjoitus Innovaatiojärjestelmät -kurssilla Tavoitteena on tutustuttaa opiskelijat uudella, paikkaan ja aikaan sitomattomalla työvälineellä.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
Advertisements

 Mukana 37 lukiota  Hankkeen kesto vuoden 2015 loppuun asti  Hanketta hallinnoi Nakkilan kunta/Nakkilan lukio  Hankelukiot kartallakartalla Nakkilan.
TIES322 Tietoliikenneprotokollat 2
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
Entä jos… näköaisti surkastuu? Entä jos… ohikiitävä hetki pysähtyy? Entä jos… arki murtuu? Entä jos… aistit.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info
ALOITUSINFO TYÖKYKYVALMIUDET. JA ETTÄ MISTÄ OLIKAAN KYSYMYS..? • Laajuus 1ov • YV-valinnainen • Työkykypassin ”kolmososio” • Mikä ihmeen työkykypassi?
Susanna Plathan1 Bambuser Ohjeet videon tekemiseen
Moodlen ohje opiskelijoille
Kansalaisvaikuttamisen verkkokurssi
Www-sivuston ja verkkopalvelun rakentaminen Miten tehdä yritykselle www-sivut?
Topirkka.fi portaali
Opiskeluaika 120 ov / 3 vuotta Tuotteen tekninen valmistus ja kädentaidot 20 ov Tuotteen suunnittelu ja valmistus 10 ov VALINNAISET OPINNOT 20 ov Yritystoiminta.
Wikitellen Edupoli-Factian somekoulutus Tuija Marstio.
Tietokoneen suojaaminen Juuso Juntunen Myllytulli Mytlpt09e 2010.
Kilpailuihin valmentautuminen EuroSkills tekninen delegaatti Tapio Kattainen, Skills Finland ry.
Kasvatustieteen psykologiset perusteet
KÄSITYÖN VIRTUAALILUOKAT TOIMINTAMALLIN ESITTELY - VERKKO-OPETUS - - OPETTAJAVERKOSTO - - VERKKOMATERIAALIT - Pirjo Sinervo 2004.
Oppijalähtöisten verkko-oppimisympäristöjen kehittäminen
Ohjeita Oppimisympäristön WWW-osoite ja etusivu.
Symbian ohjelmointi Harjoitustyöt Juha Turunen
Rekisteröityminen, vaihe 1/5 1. Klikkaa tästä.. Rekisteröityminen, vaihe 2/5 2. Rekisteröidy jäsensivujen käyttäjäksi tästä. Tarvitset jäsen- numerosi,
Minä oppijana 1 ov..
RajatOn Kehitys Jukka Vilen & Heli Korte TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Sosiaalisen median käyttötapoja lukion äidinkielen opetuksessa Moodle-oppimisympäristö ja muu sosiaalisen median välineistö oppikirjattoman opetuksen perustana.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Flickr-kuvahaku.
S Sosiaalitekniikka 1999 S Sosiaalitekniikka.
 Käytä Internet Explorer-selainta. Valitse selaimeksi Internet Explorer.
Pedagogiset haasteet tutkimuksessa: kirjapakettikurssi Kevät – syksy 2014.
JATKAJAKOULU Jatkajakoulun laadun arviointi. JATKAJAKOULU Kriteeristö ja laadun arviointi 1. arvioinnin kohteena ovat Jatkajakoulun käyneet opiskelijat.
Sosiaalinen media opetuksessa Pirita Nurmi Miksi? Yleensä lisämauste – etä- vai monimuoto? Ajasta ja paikasta riippumaton Antaa uusia välineitä.
MONIALAINEN LIIKKUVA TUKI HAJAUTETTUUN ASUMISEEN Arviointityöskentely
TOPLaaja Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Porvoo International College.
Tampereen aikuislukion etälukio Jaana Leppä vt. rehtori Tampereen aikuislukio Tampereen aikuislukio.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Blogit Oppimistehtävä Jorma Ronkainen IT-laitos2.
Työssäoppiminen eli TOP
Tehtävä: lukiokoulutusten vertailu
Palvelumuotoiluprojekti Palvelumuotoiluprojektin tehtävänanto Palvelumuotoiluprojekti toteutetaan yhteistyössä Design Museon kanssa. ”Designmuseo.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Kuvahaku internetistä ja kuvien laillinen käyttö.
Heuristinen arviointi Käyttöliittymäseminaari Jere Salonen.
Tietorakenteiden harjoitustyö (2 ov) Ryhmä 5, kesä Pietu Pohjalainen.
Digiviestinnän opinnot 8 ov Rovaniemen palvelualojen oppilaitos Kairatien yksikkö.
Tietojenkäsittelyn toisen lukuvuoden 1. lukukausityö Syksy 2010.
3D-mallinnus ja -tulostus tulevaisuuden ammattilaisen osaamispakkiin –seminaari
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
EWorking, eLearning käytännöt TKI:n ja opetuksen integroinnissa Leena Vainio, HAMK
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
XSL Teppo Räisänen
Metropolis - innovaatioviikko järjestetään Metropolia Ammattikorkeakoulussa nyt neljättä kertaa. Innovaatioprojektia.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Pekka Mild Optimointiopin seminaari - Syksy 2005 / 1 Monitavoitteiset vaikutuskaaviot; Ratkaisu.
Ohjelmistotuotanto - kurssin yleiset asiat Kevät 2004 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Monimedian työkurssi Johdantoluento Ilmari Laakkonen Huone 6535
Ohjelmistotekniikka - kurssin yleiset asiat Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTKK/Tite.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Kysymyksiä arviointiin ja kehittämiseen
ABISTA YLIOPPILAS Tiedotekirje kokelaille YTL:n sivustolla
ÄIDINKIELEN SÄHKÖINEN YLIOPPILASKOE
Luokan OneNote -muistikirja
KOTOUTTAMISPERHELUOKKA
Tervetuloa Innokylään
Patentit Kon
3 Tiedonhaku Sanahakupalvelut.
Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen-
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
w w w . v i r t u a a l i a m k . f i Yhteisötaide, 1 ov
Osallistava kerhotoiminta
Mistä on kyse?  Toive siirtyä paperitenteistä kokonaan sähköisiin tentteihin - Digiloikkarahaa asian eteenpäinviemiseksi Avoimia Moodletenttejä tehty.
FIT – Finanssitietojen päivitys
Esityksen transkriptio:

Innovointiharjoitus Innovaatiojärjestelmät -kurssilla Tavoitteena on tutustuttaa opiskelijat uudella, paikkaan ja aikaan sitomattomalla työvälineellä tapahtuvaan ”avoimeen” innovointiin. Tehtävänä on osallistua käyttäjänä, arvioida ja kommentoida erilasia käyttäjävetoisia innovaatioympäristöjä Tarkoituksena on ensimmäisessä vaiheessa tutustua käyttäjänä innovaatioympäristöihin –Kirjaudu vähintään kahdelle käyttäjävetoista innovointia toteuttavalle sivustolle –Käy säännöllisesti innovointialustoilla ja osallistu alustojen toimintaan niiden mahdollistamilla tavoilla –Vaiheen kesto 31.3 asti Toisessa vaiheessa opiskelija tekee sivustoista SWOT-analyysit ja vertailee niiden toimintaa sekä toisiinsa että kurssilla käsiteltyihin teorioihin –Vaiheen kesto 30.4 asti –Palautus harjoitustyön yhteydessä

Sivustot −Quirky: −Avainklubi: −Threadless: −Top Coder: −Tuki:

Tehtävä 1.Valitse listalta 2 kpl sivustoa 2.Osallistu käyttäjänä valitsemillesi sivustoille 3.SWOT kokeilluista innovaatioalustoista, vertailu kurssilla käytyihin asioihin / näkökulmiin: miten toteutettu / toteutuu sivustoilla?