TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Krista Auvinen 2011.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
esitämme SLIDEPLAYER.FI
Advertisements

SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Tiedonhaku Internetistä PODCASTING Katarina Andersson TU08se
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
OULU ADVANCED RESEARCH ON SOFTWARE AND INFORMATION SYSTEMS Teppo Räisänen | Oulun yliopisto Facebook API Teppo Räisänen Tietojenkäsittelytieteiden.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Valtteri Suominen Deviantart.
Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Reaaliaikainen tiedonhaku.
TIEDONHAKU INTERNETISTA JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ Krista Auvinen KIRAVO-projekti 2011.
INTERNET-TIEDONHAKU JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Twitter ja reaaliaikainen tiedonhaku.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Twitter hakusessa.
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
Sosiaalisen median verkkopalveluja Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
LinkedIn yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
TWITTER YRITYSTOIMINNAN TUKEMISESSA Kiravo-projekti 2012.
TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Kiravo-projekti 2011.
TWITTER KIRJASTOPALVELUNA Krista Auvinen Lähteet:
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Mikroblogit , & Soile Hietanen, Niklas Halttunen, Kauri Koponen, Eeva Jääskeläinen, Matti Karvinen, Susanna Kiljunen, Hanna Kankaanpää,
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
DIIGO TIEDONHALLINNASSA Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen, Marjut Lahtela ja Katariina.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Tiedonhaku Internetistä
Internetistä haku: USB portti – tiedonhaun vertailua Jouni Ojanperä TP09S
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
INTERNET-TIEDONHAKU JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta Netvibesissa: RSS-syötteet Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
TIEDONHAKU INTERNETISTA JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ Krista Auvinen KIRAVO-projekti 2011.
NIKO PARKKINEN & MATTI YLINIEMI SOSIAALISEN MEDIAN KÄYTTÖOHJEISTUS.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen, Marjut Lahtela ja Katariina Lauronen Twitter.
Maaseutu.fi on uudistunut -
Tiedonhaun työkalupakki - tiedonhaun tekniikka haltuun
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Minun tiedonhankinnan ympäristö
Office 365 –pilvipalvelut UEF:n opiskelijoille
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
FINGERPORI
Someoppaita – step by step Twitter AVO-hanke Creative Commons Nimeä-Tarttuva 3.0 SuomiNimeä-Tarttuva 3.0 Suomi.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Tiedonhaku Tiedonhankinta Tiedonhallinta Äidinkielen opetus 2.0.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ KIRAVO-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ Krista Auvinen KIRAVO-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket.
Pikaopas: © 2013 Microsoft Corporation. Kaikki oikeudet pidätetään. Lyncin aloitusnäyttö Lyncin aloitusnäytön vasemmassa osassa on ruutuja, joiden avulla.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Reaaliaikainen tiedonhaku.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Sosiaalinen media viestinnässä ja markkinoinnissa.
Kirjasto, kyläkeskus myös verkossa
TIEDONHAKU INTERNETISTÄ JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ
3 Tiedonhaku Sanahakupalvelut.
Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen-
Lue siitä lisää Microsoft SharePoint-uutiset
Esityksen transkriptio:

TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Krista Auvinen 2011

Twitter

Twitter Twitter on suuren suosion saavuttanut mikro- bloggauspalvelu, jonka avulla voit kommunikoida ystävien, perheen ja työkavereiden kanssa lyhyiden pikaviestien avulla. Voit kirjoittaa lyhyitä 140 merkin viestejä viestejä, joita kutsutaan tweeteiksi. Nämä viestit tulevat näkyviin Twitter-profiilissasi. Ne lähetetään myös seuraajillesi ja ovat haettavissa Twitter-haun avulla.

Twitter Twitter on yhdistelmä blogia, keskustelukanavaa, sähköpostia, pikaviestintää ja sosiaalista verkostoa. Se on helppokäyttöinen, nopea, yhteisöllinen väline, joka parantaa yrityksen saavutettavuutta ja verkkoläsnäoloa.

Home-sivu Profiili - sivu

Lähteet: users/ Käyttäjät ovat kaikenlaisia ihmisiä ympäri maailmaa. Vuonna 2010 Twitterilla on 105 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää. 180 miljoonaa uniikkia vierailijaa kuukaudessa. Twitteriin tehdään 50 miljoonaa tweettia päivässä. 75% Twitterin käytöstä tulee sen ulkopuolisista palveluista Twitter

Twitter on nyt nopeimmin kasvava hakukone Twitterista haetaan tietoa 800 miljoonaa kertaa päivässä. Se on 24 miljardia hakua kuukaudessa, joka on enemmän kuin Bing (4.1 milj.) ja Yahoo (9,4 milj.) - hakujen määrä. Lähteet: Twitter Now the World's Fastest Growing Search Engine

Peruskäsitteitä Tweet: itsenäinen max. 140 merkin pikaviesti

@käyttäjänimi : avoin viesti toiselle palvelun käyttäjälle #hashtag: Twitterin ”asiasanoja” eli hashtageja käytetään ryhmittelemään ja kokoamaan tietty keskustelu keskenään mm. jotta keskustelu aiheen ympäriltä löytyisi helposti

Retweet: jonkun toisen tweetin lähettäminen uudestaan omassa tweetvirrassa

Miten yritykset käyttävät Twitteria? Maineen seurannassa - mitä yrityksestäsi, alastasi ja tuotteistasi puhutaan? Asiakaspalvelu: asiakkaiden tai potentiaalisten asiakkaiden kanssa keskustelu ja neuvonta, palautteisiin vastaaminen Verkostoituminen muiden oman alan toimijoiden kanssa Tuotteiden markkinointi, alennukset ja kampanjat Yrityksen kotisivun käytön lisääminen Uusia asiakkaiden löytäminen

Twitter For Business: 6 Ways Brands Use Twitter

Asiakaspalvelu

Tuotteiden markkinointi

Tapahtumien markkinointi

Kilpailut

Muita hyödyllisiä Twitteriin liittyviä palveluita: Tweetdeck ja Seesmic – Twitterin työpöytäsovellukset Echofon – Firefox-lisäosa ja iPhone applikaatio Twitpic – jaa kuvia Twitterissa Bit.ly – verkko-osoitteen lyhentäminen Twitterholic – suosituimmat Twitter-käyttäjät

Tiedonhaku Twitterista Twitterin sisältö on reaaliaikaisen verkon sisältöä. Kun haet yritystäsi koskevaa tietoa Twitterista, haet sitä reaaliaikaisen verkon haulla tai hakukoneella.

Mitä reaaliaikainen tiedonhaku on? Tavallisessa internet-tiedonhaussa hakukoneet seulovat internet-sivuja ja ajan myötä sivustoille kehittyy ranking-järjestys. Ranking eli sivuston nouseminen hakutuloksen kärkeen johtuu yhdeltä osaltaan sivuston linkityksen paljoudesta. Tästä syystä Wikipedia nousee hauissa yleensä kärkeen. Hakutulosten ranking on melko staattinen ja se saattaa muuttua aika ajoittain. Perinteiset hakukoneet eivät siis tämän toimintaperiaatteensa takia pysty luotaamaan sitä, mitä on juuri nyt julkaistu internetissa. Reaaliaikaisen aineiston hakukoneet on tehty sitä varten, että ne luotaavat sitä sisältöä, mihin perinteiset hakukoneet eivät yllä.

Mitä reaaliaikainen tiedonhaku on? Reaaliaikaisessa haussa haetaan materiaalia, joka on julkaistu reaaliaikaisesti. Reaaliaikaista sisältöä eli esim. Twitter tweetteja julkaistaan 27.3 miljoonaa jopa päivä ja Facebook statusviestejä 40 miljoonaa päivittäin. Reaaliaikaisesti julkaistun materiaalin tuottamisella ja sen julkaisulla on lyhyt tai olematon aikaväli. Esimerkiksi julkaiset ottamasi valokuvan saman tien kuin se on otettu tai julkaiset ajattelemasi ajatukset saman tien Twitterissa, kun olet ne ajatellut.

Reaaliaikainen haku Seurataksesi, mitä sinusta, yrityksestäsi ja alastasi puhutaan Twitterissa hae esim. nimelläsi, käyttäjänimelläsi, brändilläsi, kilpailijoilla ja termeillä, jotka liittyvät alaasi. Googlen reaaliaikainen haku Twitter search Addictomatic