Tavoitteet antaa eri maista tuleville nuorille mahdollisuus tapaamiseen ja mielipiteiden vaihtoon Antaa nuorille tietoa Kreikan historiasta ja kulttuurista.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ESIOPETUS lapsen ilo ja oikeus Varhaiskasvatuspäällikkö Pauliina Virta
Advertisements

CERN Projekti Jyväskylän normaalikoulussa 2000 – 2007.
MITÄ KV-YHTEISTYÖ EDELLYTTÄÄ KOULUTUSOHJELMILTA JA OPETUSSUUNNITELMILTA? Ammattikorkeakoulutuksen kokonaisvaltainen kansainvälistyminen ja tuloksellinen.
. Rauman freinetkoulu.
Jukka Vehviläinen / DiaLoog Omia polkuja ammatillisessa koulutuksessa Omapolku-hankkeen päätösseminaari
Vapaaehtoistyö lukiossa
SUOMEN OLYMPIA-AKATEMIA
Maahanmuuttajataustaisten opiskelijoiden tukeminen Variassa Kamut-projektin yhteenvetoa Varian opettajien kokemuksia.
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
Juhani Pihkala 2005 Opiskelijoiden ohjaus- ja tukitoimien kehittäminen.
Sosialisaatio Sosialisaation käsitteellä kuvataan prosessia, jossa yksilöstä kasvaa yhteisönsä jäsen. Uusi sukupolvi oppii ja se opetetaan kulttuurinsa.
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
Oulun aikuislukio 2014.
Sijaisperheiden ja sijoitettujen lasten kanssa tehtävä työ
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
YK:n lapsen oikeuksien sopimus (LOS)
Kulttuuri- ja liikuntapolku Espoossa. Valtioneuvoston asetus peruskouluille 1435, 3 § ’Opetuksen tulee antaa oppilaille perusta laajaan yleissivistykseen.
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
DEMOKRATIA, OSALLISUUS JA VAIKUTTAMINEN UNESCO-KOULUSSA
TH Osaamisen ja sivistyksen asialla TAITEEN PERUSOPETUS Jorma Kauppinen.
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
ITÄINEN ALUE Oppilashuoltohankkeen esittely. Itäinen alue (Ahtialan kaupunginosa n asukasta)  Alueella on neljä päiväkotia; Ahtialan, Herrasmannin,
Opiskelijan kannustaminen työssäoppimiseen ja näyttöihin Kotityö- ja puhdistuspalvelujen perustutkinnossa Nakkila Pirkko
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
Näin me ajatellaan – Nuorten kuulemisen tuloksia keväältä 2010.
HUIPPU – NUORTEN TYÖLLISTYMISTÄ EDISTÄVIEN HYVIEN KÄYTÄNTÖJEN LEVITTÄMINEN Kv-tapaamisen tulokset Groningen, Hollanti 11. –
Korkeakouluopiskelija yhteis- kunnallisena toimijana tiimi: PirAMK, SeAMK, VAMK Taru Kiuru
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
TEUVAN LUKION COMENIUS-HANKE ”EVERY HUMAN IS UNIQUE” Teuvan lukion Comenius-hanke käynnistyi vuonna 2011 ja kumppanimaitamme ovat Portugal, Mallorca ja.
OPISKELIJANA MAAILMALLA
LATAAMO osallisena yhteisössä. Lataamo -työskentelyn tavoitteet Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa. Tehdä näkyväksi osallisuuden toteutumista.
Kysely OSAKOn Going Abroad -päivien yhteydessä Bastian Fähnrich, : N = 35 opiskelijaa (Oulainen 2007: N = 66 opiskelijaa (Oulainen) + 29 (Oulu)
OTE ammattiin – KIINNI elämään Kotityöpalvelujen ammattitutkinto tuettuna oppisopimuskoulutuksena.
KummiWiki Verkostoituminen ja jaettu asiantuntijuus yrittäjyyden oppimisympäristönä Turku Sirkka Hulkkonen Omnia.
Tuula Savikuja, Helsingin seudun erilaiset oppijat ry./HERO
Rahoitus: ESR, Etelä-Suomen lääninhallitus Koulutuskeskus Salpaus – Tavoitteena on edistää nuorten työllistymistä vahvistamalla.
Vuoden 2011 toiminta alkaa tammikuussa Joensuussa yhteistapaaminen Esitellään mestariluokat Keskustellaan toiminnasta Työpajatoimintaa.
TYÖELÄMÄÄN TUTUSTUMINEN (TET)
Pietarilaiset vieraat oppitunneilla ja koulupäiväämme seuraamassa Vierailussa on tutustuttu koulun arkeen ja juhlaan.
Venäläistä kulttuuria aidoissa tilanteissa Kansainvälisyyskasvatusta Helsingin normaalilyseossa.
Monikulttuurinen osallisuus. Miten monikulttuurinen ympäristö muuttaa osallisuuden tukemista? Taustaa osallisuusajattelulle Lotta Haikkola Tutkija, VTT.
Työ elämään 2015 nuorten ammatti- ja kesätyötreffit Ti klo Oulun kaupunginteatterilla Kaarlenväylä 2, Oulu.
Nuorten näköistä toimintaa Espoossa KOPPI Kohti kuntouttavampia työelämäpalveluita –hanke Projektisuunnittelija Hilla-Maaria Sipilä Tampere.
Kielten laitos HALUATKO KIELENKIINTOISEN OPISKELUPAIKAN?
SOS II Rakenteellinen sosiaalityö Työpaja 1 Tampere
NUORISO ON YHTEISKUNNAN TÄRKEIN VOIMAVARA - Rotary Youth Leadership Awards Suomen Rotary © 2012.
Hyvinvoiva lapsi ja nuori, Toimeenpano Edistetään oppilas- ja opiskeluikäisten psykososiaalisen hyvinvoinnin tukemista palvelurakenteita ja - prosesseja.
Punaisen Ristin kummiluokkatoiminta
Mikä EduMAP? Rahoitus EU Horizon2020-ohjelmasta Tampereen yliopiston johtama hanke, yhteistyössä Foredata Oy & 7 kumppania Euroopasta.
VALINNAISET AINEET Piirros Mika Kolehmainen.
TET =Työelämään tutustuminen
Fyysisen aktiivisuuden lisääminen oppilaitosten arjessa
Opetussuunnitelmassa 2016
Lions tietoa uusille jäsenille
Tiimijaksolla Turun Lyseon lukiossa
Nykyisin tehdään kiinnostavaa tutkimusta ihmisen DNA:sta Katso video: Mitä tämä kertoo ihmisten.
Yhdenvertaisuus koulussa
Tavoitteet Tarjota nuorelle myönteisiä kokemuksia, kivaa tekemistä ja kavereita Tukea nuoren kasvua ja vahvistaa luottamusta omiin kykyihinsä ja mahdollisuuksiinsa.
NUORISOVAALIT
KIINNOSTAAKO KANSAIN- VÄLINEN NUORISOVAIHTO ?
TET =Työelämään tutustuminen
Oman elämän raiteilla!.
Nokian kaupungin liikuntapalvelut
Lastensuojelun sosiaalityön moniammatillisen toimintamallin kehittämistyöryhmä kokousversio.
Lastensuojelun sosiaalityön moniammatillinen toimintamalli 22. 2
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Näkökulmia katsomuskasvatukseen
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Esityksen transkriptio:

Tavoitteet antaa eri maista tuleville nuorille mahdollisuus tapaamiseen ja mielipiteiden vaihtoon Antaa nuorille tietoa Kreikan historiasta ja kulttuurista sekä kertoa olympialaisten historiallisesta taustasta kehittää ja ylläpitää eri kulttuureista tulevien nuorten välisiä yhteyksiä rasismia ja muukalaisviha vastustamiseksi muodostaa nuorten työpajoja, joiden innoituksena ovat olympialaisten viiden renkaan symboloimat arvot ja periaatteet antaa nuorille mahdollisuuksia vaihtaa kokemuksia siitä, miten monikulttuurisissa yhteiskunnissa voi säilyttää oman identiteettinsä tutustuttaa nuoret vuoden 2004 olympialaisiin olympialaisten arvojen hengessä antaa tietoa vuoden 2006 kulttuuripääkaupungista Patraksesta antaa nuorille mahdollisuus laajentaa maailmankuvaansa suvaitsevaisuuden hengessä, rakentaa itsetuntoa ja tutustua uusiin ihmisiin.

Aktiviteetit Tutustuminen Ateenaan yhden päivän ajan Tutustuminen PROTASI- järjestöön ja paikalliseen oppilaitokseen Patraksessa kahden päivän ajan Tutustuminen Olympiaan ja osallistuminen työpajatyöskentelyyn sekä muihin aktiviteetteihin neljän päivän ajan

Työpajat Suunnitteilla on viisi erilaista työpajaa, jotka symboloivat olympialaisten viittä rengasta. SEVACH- ryhmä huolehtii työpajojen organisoinnista. Työpaja työskentelyyn osallistuvat eri maista tulevat opiskelijat. Työpajoissa suunnitellaan musiikkiesityksiä, tehdään käsitöitä, pelataan ja leikitään. Opettajat osallistuvat työryhmiin, joiden tavoitteena on kehittää toiminnallista oppimista.