Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi!

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

FISH! Parantaa työmoraalia ja saa sinut rakastamaan työntekoa!
Moodlen ohje opiskelijoille
Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi!
Tiedonhaku internetistä Viralliset tiedonlähteet
Tuntisuunnitelmat nimi, puhelin, ohjaajan nimi
• Agronetiin rakennettu sähköinen toimintaympäristö, joka kokoaa yhteen kaikki koulutukseen liittyvät osa-alueet AGRONET-OPPIMISYMPÄRISTÖ Oppimisympäristö.
Ohje PowerPoint esityksen tekoon
III KANSAINVÄLISET SUHTEET (HI03)
Vektorit MA 05 Mihin lukiolainen tarvitsee matematiikkaa
7.-luokan historia kunnialla läpi!
Kaunis elämä – lapsena toisen maailmansodan jaloissa Toisen maailmansodan aikaisia alkuperäislähteitä Isosta-Britanniasta 1) Selvittäkää, mitä saamanne.
Lukemaan oppii vain lukemalla
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
I YHTEISKUNTATIETO (YH01)
- Kirja: Linkki 2, taloustieto, WSOYpro - Kurssin pelisäännöt: - Yli 5 poissaoloa  lisätehtäviä - Yli 7 poissaoloa  ei arvostelua - 3 myöhästymistä 
Miellekartta ja kuvakollaasi Virikkeitä hiekkavalukorujen suunnitteluun Helena Vuorio 2007.
Toteuttava taho: nimi: pvm: 11. joulukuuta 2014 OPINNÄYTETYÖ Valttikiri.
Opinnäytetyö Rautalankamalli
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
OHJEITA YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN VALMISTAUTUVALLE.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kurssityön laatiminen Puolalanmäen lukio VA4 syksy 2006 Anne Lindholm.
OHJEITA TET-RAPORTIN TEKEMISEEN
Korkeakouluopiskelutaidot 5 op Tutkinto-opetuksen seuraaminen
Essee on kirjoitelma, jossa on paljon kirjoittajan omia ajatuksia.
Olet ostamassa omaa asuntoa Pirkanmaalta. Bruttopalkkasi on 2971 €/kk, josta sinulle käteen jää verojen jälkeen 2018 €/kk. Omia säästöjä sinulla on 8000.
TYÖELÄMÄN ARKIVIESTINTÄ
Tekstien moniäänisyys
AINEISTOPOHJAINEN KIRJOITELMA
Tiedonhaku OUTI-verkkokirjastosta Yläkoulu Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto.
Tiedonhaku OUTI-verkkokirjastosta Yläkoulu Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto.
TUTUSTU KIRJAILIJAAN Tarinoita kirjoittajan takaa.
Palautetaidot ja opponointi Rinna Toikka. Opponoinnin tarkoitus Oppia lukemaan kriittisesti Laajentaa näkökulmaa Synnyttää tieteellistä keskustelua Auttaa.
Mervi Väisänen OPINNÄYTETYÖSUUNNITELMAN ESITYS JA OPPONOINTI.
Lähdekritiikki SÄRMÄ S Lähde - alkuperäinen ammennuspaikka.
TIETEELLISTÄ TUTKIMUSTA TERVEYDEN HYVÄKSI. TERVEYSTUTKIMUS ▪ MONITIETEISTÄ.
On hyvä oppia tuntemaan itseään Hurtig
MATEMATIIKAN OPETTAJAHARJOITTELU OPEA510 NORMAALIKOULU.
Avaimia oppimiseen  Kuuntele tarkkaavaisesti  Tee muistiinpanoja  Selvitä asiat, joita et ymmärrä  Keskustele, kysy, kyseenalaista, arvioi  Etsi lisätietoja.
ABI-INFO SYKSYN ENGLANNIN YO-KOE. SYKSYLLÄ KIRJOITTAVAT VAHVAT OSAAJAT.
Luetko oman alan uutisia säännöllisesti? Mistä luet niitä?
Keskiviikko 18. toukokuuta 2016
Ohjeita….
Sadusta uutiseksi Kirsi Hautamäki.
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Luen, kirjoitan ja kerron
Finnan käyttäjäkysely 2016
Tänään tutkimme mediakriittisyyttä
3. Terveystottumusten tutkiminen
Yleisten kirjastojen tulokset
Finnan käyttäjäkysely 2016
ESSEE.
Kotiessee Ohjeet.
Kansainväliset suhteet Uutistapahtumien seuraaminen
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
OSAO Myllytulli Taina Kylmänen, Marjo Ahola
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
OPISKELEN KYSYMYSTEN AVULLA
Seurantatehtävät ja niiden suorittaminen
Opettajan nimi | kurssin numero
Oppimisen polut oppimista eriyttämässä
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
TERVEYSTIETO 8 Aloitus.
Muokkaus Mari Lampinen,
Tervetuloa uudelle luokalle!
Vaikuta vallanpitäjiin Lobbaamisen ABC toiminnanjohtaja Anne Porthén
Kysy kirjastonhoitajalta
Esityksen transkriptio:

Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi! Vihko ja kirja aina mukana Liimaa monisteet vihkoon/tee monistetasku Kirjoita läksyt vihkoon - Aina vihkomuistiinpanot ja kirjan kappale - Tehtäviä - Kolme kertaa läksyt tekemättä 45 min läksyparkki Koenumero, kotitehtävät, tuntiaktiivisuus, ajankohtaisten asioiden seuraaminen, projektit, esitelmät, vihkotyöskentely = Yhteiskuntaopin arvosana Kysy aina, jos on epäselvää tai et ymmärrä Aktiivisella ja positiivisella asenteella pääset pitkälle!

- Tehtäviä: 1) Lue kpl 1 ja mieti mitä sana yhteiskunta tarkoittaa? Mitä yhteiskuntaan kuuluu? Mikä on yhteiskunnan vastakohta? 2) Ota 2 sanomalehteä (esim. AL, HS) seuraavalle tunnille - Kuvalähde: Milla Paloniemi, Kiroileva siili

YKSILÖ, PERHE JA YHTEISKUNTA AJANKOHTAISESSA UUTISOINNISSA Yksilötyö/parityö Tarkoitus seurata uutisointia ja herättää keskustelua Ohjeet: Seuraa lehdistöä 2 viikon ajan joka päivä ja kerää artikkeleita seuraavista aiheista Suomalaisten oikeudet ja velvollisuudet (esim. opintotuki, asepalvelus) Vähemmistöt Perhe (esim. parisuhde, avoliitto/avioliitto, avioero, lapsiperheiden tukeminen) Asuminen Terveyspalvelut Vanhukset Tuet/Vakuutukset Verotus Kulutus  

Muista kirjata julkaisupäivämäärä ja lehden nimi uutisotsikon perään heti, kun löydät sen. (Aamulehti 12.8.2007) Internet-lähteissä sivuston nimi/tekijä, osoite ja päivämäärä, jolloin olet vieraillut sivulla Aamulehti, http://www.aamulehti.fi/uutiset/stt/kotimaa/ 12.8.2007 Kirjastosta löytyvät seuraavat lehdet: Aamulehti, Helsingin Sanomat, Kauppalehti

2) Valitse löytämistäsi artikkeleista yksi aihe, josta teet tarkemman esitelmän - Etsi aiheesta lisätietoa muista lehdistä/internetistä - Taustoita aihe oppikirjan avulla. - Tämän lisäksi voit etsiä lisätietoa myös muualta (Kirjaa tietolähteet ylös) 3) Tee aiheesta diaesitys tai A4, jossa on pääkohdat uutisesta ja aiheen taustoitus 4) Lopuksi keksi kolme aiheeseen liittyvää kysymystä, joista on helppo keskustella luokan kanssa (Mitä mieltä olette…)

5) Koulussa esittele lyhyesti, millaisia artikkeleita olet löytänyt 5) Koulussa esittele lyhyesti, millaisia artikkeleita olet löytänyt. Tämän jälkeen pidä tarkempi esitelmä (n. 10 min) valitsemastasi aiheesta Lopuksi esitä mielipidekysymykset, joista keskustellaan luokan kanssa Arviointi: Aiheeseen paneutuminen, suullisen esityksen selkeys ja havainnollisuus, Arvosteluasteikko: 4 – 10