Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa 30.5.2001/Anneli.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Jyväskylän Yliopisto Psykologian Laitos
Advertisements

YLIOPISTOJEN AASIA-VERKOSTO
Heini-Marja Järvinen Turun yliopisto
Tohtoriopinnot CMT:ssä Pekka Isotalus Kaikki kuuluvat •Tampereen yliopiston tutkijakoulu •Viestinnän, median ja teatterin tohtoriohjelma •Oppiaineet:
TULEVAISUUDENTUTKIMUKSEN VERKOSTOAKATEMIA (TVA)
Kielitaidon kartuttaminen kuuluu kaikkeen opiskeluun
IST Julkaisuarkistojen yhteentoimivuus – standardit ja suosituksia Rita Voigt Teknillisen korkeakoulun kirjasto ja OA-JES Julkaisupäivä –
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
AlueKAVERI-hankkeen aloitusseminaari , Helsingin avoin yliopisto 1 Avoin yliopisto alueellisena toimijana -selvitys Ari Koski AlueKAVERI-hankkeen.
12/12/01USIX tapaaminen Kohti luonnollisempaa ihmisen ja koneen välistä vuorovaikutusta USIX kieliprojektien yhteistapaaminen 12/ Interact Project.
Virtuaaliyliopiston portilla Matti Sinko SVY:n kehittämisyksikkö Tampereella
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 1 Tampereen yliopiston virtuaaliyliopisto, mitä se on? Virtuaaliyliopistoseminaari TaY.
Virtuaaliyliopistoseminaari Yhteenveto Kari-Jouko Räihä.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
© Torsti Hyyryläinen 2009 ”Pienet maailmamme*” ajatuksia ja keskustelua verkostoitumisesta Torsti Hyyryläinen Jyväskylä * Duncan Watts & Stewen.
Tekesin organisaatio, verkosto ja budjetti. Tekes DM Kasvu- yritykset Nuoret yritykset Suuret yritykset ja julkiset organisaatiot.
Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 1 Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa?
Pirjo Rauhala, Tampereen e-oppimisen talkoot 1 Yliopisto eOppimisen toimijana Tampereen eOppimisen talkoot Seminaari
Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 1 Tervetuloa Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistoon Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen.
Viestintätutkimuksen nykytila: Ranska Liina Puustinen Helsingin yliopisto, viestinnän tutkimuskeskus CRC.
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Korkeakoulujen rakenteellinen kehittäminen Päivi Jokitalo Kirjastoverkkopäivät 2010.
OPEDA (OPH:n rahoittama EU-hanke) Opiskelijoiden erityisyyden huomiointi ja pedagogisen johtajuuden kehittäminen Peruskoulun lopettaneiden tukeminen jatko-opintoihin.
YLIOPISTO- KESKUKSET Esittely KUUSI YLIOPISTOKESKUSTA Yliopistokeskukset ovat osa suomalaista korkeakoulujärjestelmää. Ne toimivat kuudella.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Tekesin organisaatio, verkosto ja budjetti. Tekes DM Kasvu- yritykset Nuoret yritykset Suuret yritykset ja julkiset organisaatiot.
FSD:n seminaari Tutkimusmenetelmien oppimateriaalit ja verkko-opetus Tampere Tapani Alkula, HY Esimerkkinä on Helsingin yliopiston sosiologian.
Esittäytyminen.
Akkreditointi tarkoittaa erikoistumisopintojen arviointi- ja rekisteröintiprosessia, jota Korkeakoulujen arviointineuvosto on toteuttanut vuodesta 1999.
Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto.
FUNIMA Finnish Universities International Marketing and Admissions Helsingin yliopisto Rebekka Niskanen.
Sunnuntai, 29. maaliskuuta 2015 KORKEAKOULUJEN RAKENNEMUUTOKSEN VAIKUTUKSET AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIRJASTOIHIN FinELib-päivä Timo Luopajärvi.
” ILMAN PROJEKTIA MINULLA EI OLISI TUTKINTOA” TAMPEREEN YLIOPISTON INFORMAATIOTUTKIMUKSEN LAITOKSEN VALMIIKSI TYÖN OHESSA -PROJEKTI (2005 – 2006)
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Näkökulmia opintojen seurantaan biotieteissä Yliopistopedagogiikan yliopistonlehtori BioTDK Soila Judén-Tupakka.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Opintokaaren ammatillinen juonne kasvatustieteiden koulutuksessa TIINA KEMPPAINEN OULUN YLIOPISTO
Tampere Virtuaali AMK-seminaari Elsa Kallio1 Kokemuksia ja realismia tietoverkko-opetuksesta Elsa Kallio Oulun seudun ammattikorkeakoulu Tekniikan.
5/2004 CIMO Ulkomaisille opiskelijoille annettavan suomen kielen opetuksen kehittäminen Opetusministeriön toimeksiannosta CIMO asetti lokakuussa 2003 työryhmän.
TUHA-verkoston tapaaminen
Virtuaaliopetus Hämeen ammattikorkeakoulu Mustialassa Kohderyhmän näkökulmasta hyvät perusedellytykset tietoverkkojen hyödyntämiseen opetuksessa Opettajilla.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
OPEDA (OPH:n rahoittama EU-hanke) Opiskelijoiden erityisyyden huomiointi ja pedagogisen johtajuuden kehittäminen Peruskoulun lopettaneiden tukeminen jatko-opintoihin.
Samran Khezri Kieliparlamentti, Helsinki
Opettaja ja kansainvälinen PBL –perustainen verkko-opetus Irmeli Ahonen THM, fysioterapeutti
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
Ajankohtaista yliopistosektorilla MYR Koulutusjaosto Riitta Pyykkö.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Musiikin koulutusseminaari - valtakunnallinen koulutusrakenne ja työnjako Maija Innola Korkeakoulu- ja tiedepolitiikan osasto.
HELSINGIN YLIOPISTO AVOIN YLIOPISTO Tutustu eri aloihin, suorita yliopisto-opintoja etukäteen ja valmistaudu pääsykokeisiin 1 Youtube -Tussitaikurit Youtube.
Pirjo Rauhala, Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? 1 Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? Alustus Suomen virtuaaliyliopiston.
Anna-Katriina Salmikangas, LitT Liikuntatieteiden laitos
Kieliteknologian verkosto (KIT)
KTT Eliisa Troberg Helsingin yliopisto Ruralia-instituutti
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
Englanninkielisen opetuksen kehittäminen
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
Koulutuspäällikkö Taina Eriksson, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu
Cultura Yhdistävä tekijä
Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio
Virtuaaliyliopiston portilla
Pirita Seitamaa-Hakkarainen Johdatus käsityötieteeseen
TURUN MATKAILUAKATEMIA – ÅBO TURISMAKADEMI
Opettajan pedagogiset opinnot Humanistinen koulutusala
Esityksen transkriptio:

Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa /Anneli Lehtisalo

Viestintätieteiden yliopistoverkosto on valtakunnallinen yhteistyön organisaatio. Verkostossa ovat mukana kaikki alan pääainetason opetusta antavat oppiaineet kymmenestä eri yliopistosta ja korkeakoulusta. Verkoston toiminta käynnistyi virallisesti vuoden 1998 alussa opetusministeriön tuella.

Verkoston jäsenet Helsingin yliopisto Viestinnän laitos Helsingin yliopisto SSKH/journalistik Jyväskylän yliopisto Viestintätieteet/ journalistiikka Jyväskylän yliopisto Viestintätieteet/ yhteisöviestintä Jyväskylän yliopisto Viestintätieteet/ puheviestintä Tampereen yliopisto Informaatio- tutkimuksen laitos Tampereen yliopisto Tiedotusopin laitos Oulun yliopisto Informaatio- tutkimuksen laitos Turun yliopisto Mediatutkimus Lapin yliopisto Mediatieteen yksikkö Vaasan yliopisto Viestintätieteiden laitos Helsingin kauppakorkeakoulu Suomen kieli ja viestintä Åbo Akademi Informations- förvaltning Taideteollinen korkeakoulu Valokuvataide Taideteollinen korkeakoulu Graafinen suunnittelu Taideteollinen korkeakoulu Elokuvataide Taideteollinen korkeakoulu Medialaboratorio

Verkoston toiminnan tavoitteena on alan tieteellisen vuorovaikutuksen ja tiedonkulun parantaminen, alan perusopetuksen kehittäminen, erityisesti tietoverkkoja hyväksikäyttäen, jatkokoulutuksen kehittäminen, yhteisten tutkimus-, opetus- ja oppimateriaaliprojektien kehittäminen, sekäoppimateriaaliprojektien yhteisten uusien koulutusohjelmien tai erikoistumisopintojen suunnittelu.

Verkoston virtuaaliyliopistohanke? 5 suomenkielistä verkko-opintojaksoa ja 2 englanninkielistä verkko-opintojaksoa (lukuvuonna ), opiskelijatutorjärjestelmä, sekä jatko-opiskelijoiden verkostoitumisen tukeminen.

Verkoston verkko-opintojaksot Johdatus viestintätieteisiin (3 ov) syyslukukausi 2001 Current Issues in Communication and Information Sciences in Finland (2 ov) kevätlukukausi 2002 Mediakasvatus (2 ov) syyslukukausi 2001 Viestinnän etiikka ja lainsäädäntö (2 ov) syyslukukausi 2001 Tiedonlähteet ja -hallinta (2 ov) syyslukukausi 2001 Tieto ja viestintä organisaatiossa (2 ov) kevätlukukausi 2002 Finnish Media ja Communication System (3 ov) kevätlukukausi 2002

Opetustyöryhmä Verkoston johtoryhmä Koordinaattori Asiantuntijat Oppimateriaalin tekijät Opettajat Viestintätieteiden lehtori

Yhteistyöllä hyvää halvalla ja helposti? virtuaaliyliopistohanke lähti käyntiin vauhdilla - ratkaisuja ei ole vielä valmiina opintoja pitäisi olla tarjolla jo syksyllä verkoston organisaatio vasta opettelee yhteisten opintojen suunnittelua -> miten integroida opinnot laitoksen omaan opetusohjelmaan? -> mistä tekijät oppimateriaaleille, vetäjät kursseille? -> massakursseja kaikille vai pienryhmäopetusta harvoille? -> toimiiko valtakunnallinen etäopetus - toimisiko valtakunnallinen lähiopetus?

on pilottivuosi! hetkessä ei tule valmista - jos koskaan!

Viestintätieteiden yliopistoverkosto Anneli Lehtisalo, koordinaattori, (03)