Kurssilla käytettävät työkalut

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tuloksellinen Java-ohjelmointi Luku 3 Luokkien käyttäminen
Advertisements

TIEA221 Opetuspelin kehittäminen, op
© Jukka Juslin1 Ohjelmointitaito (ict1td002, 12 op) Opintojakson esittely Kevät 2008 Jukka Juslin, Raine Kauppinen Tuloksellinen Java-ohjelmointi.
KYAMK/J. Ansamäki/Olio-ohjelmointi
Monimediaista sisältöä verkkokursseille ideoita sisällöntuotantoon Kajaani Terho Kontioinen Joensuun yliopisto.
SIVUAINEKURSSIT TIEDEKUNTIEN OPINTO-OPPAAT • PAINETUT OPPAAT → student center, kirjasto, tiedekuntien palvelupisteet • PAINETTUJEN OPPAIDEN.
Peliohjelmointia Jypelillä
Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 / Jyväskylän yliopisto.
Kurssilla käytettävät työkalut
Tärkeämpää kuin arvaatkaan
Julkaisukielet ja - tekniikat tMyn1 Julkaisukielet ja -tekniikat •Verkko-ohjelmointi voidaan jakaa kahteen osaan: asiakaspuolen ja palvelinpuolen ohjelmointiin.
Pelin suunnittelu Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 /
Nuorten peliohjelmointi 2011
LibraryThing. fi.librarything.com/ • Maailman suurin kirjakerho. Sisältää n. 50 miljoonan kirjan luettelointitiedot käyttäjää. • Et tarvitse.
Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 / Jyväskylän yliopisto.
Ohjelmointi Vesa Lappalainen jyu class Hello { public static void main(String[] args) { System.out.println("Hello world!"); } }
Peliohjelmointia Jypelillä Tero Jäntti Tomi Karppinen Vesa Lappalainen Jonne Itkonen Jyväskylän yliopisto/Tietotekniikan laitos Helsinki
Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 / Jyväskylän yliopisto.
Käytännön ohjelmointi ja käytännön ketterä testaus
Kuinka käyttää paint.net.  Työkalupalkki sisältää napit kaikille yleisille komennoille, asetukset miten kuva näytetään ja asetukset monien työkalujen.
Antti-Jussi Lakanen Jyväskylän yliopisto. Tervetuloa ohjelmoimaan pelejä Kurssin esittely Kurssipäivien ohjelma Ohjaajat esittäytyvät Osallistujat esittäytyvät.
Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 / Jyväskylän yliopisto.
Windows Presentation Foundation UxE:n näkökulmasta
Hyödynnä nettiä historiassa ja yhteiskuntaopissa.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTON KIRJASTO Kirjastoinfot uusille opiskelijoille Tutorit ilmoittavat ryhmänsä infoihin Korpin kautta Infoja ke pe 5.9. ja ma.
Tehosta työskentelyä tutuilla toimisto-työkaluilla (MS Office)
 Tärkeämpää kuin arvaatkaan 1. Et ole ehkä koskaan tarvinnut varmistuksia, mutta… …ennemmin tai myöhemmin se tapahtuu sinullekin. 2PowerPoint harjoitus.
13. Hyvä ohjelmointitapa (osa 1)
© Jukka Harju, Jukka Juslin
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
T / PPT / Jari Mäntylä1 IOBASE PPT Menetelmäesitys : Konfiguraatiohallintasuunnitelma.
GNU-ohjelmointityökalut Jussi Raunio TI09OHJ
Mikä ihmeen Office 365? Office 365
Ohjelmointi Vesa Lappalainen jyu class Hello { public static void main(String[] args) { System.out.println("Hello world!"); } }
Matematiikkaa tietokoneella mikko opettaa Sagen avulla matematiikkaa ja ohjelmointia
HOPS-projekti Koulutusteknologian perusopinnot Henna Mikkola Merja-Maaria Oinas Tiina Torvinen.
Toimisto-ohjelmat TVT osana Sädettä. Tehdään kyselylomake joko tekstinkäsittely- tai taulukkolaskentaohjelmalla. Pilvipalveluita käytettäessä saadaan.
Peliohjelmointia Jypelillä Tero Jäntti Tomi Karppinen Syksy 2009.
KTKO104 Tieto- ja viestintätekniikka Tuokio – 3.12 Tuukka Kivioja | Samuel Rahikainen |
ARTIKKELI- JA LEHTITIETOKANNAT
Aihe: J2ME Log4J Esittäjä: Lokki-projekti Pvm: Loppuesittely.
KTKO104 Tieto- ja viestintätekniikka
PELIEN SUUNNITTELUA ALGORITMIT JA NIIDEN SUUNNITTELU Jussi RaskuSeinäjoen Kansalaisopisto Aki Sirviö2014.
Lyhyt johdanto CVS:ään (ict1td002 - Ohjelmointitaito)
Vaasan yliopisto Tietojenkäsittely TiTe.1020 Avoin lähdekoodi - Open Source.
ITKY104 IT kaikkialla, 2 op Alku- ja perusinfo
Tiedostojen käsittely
ruudulla pieni, kirjoita iso näppäimistöltä
Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 / Jyväskylän yliopisto.
KTKO104 Tieto- ja viestintätekniikka Tuokio 8 – ”Pikkujoulu” Tuukka Kivioja | Samuel Rahikainen |
Tentti. Olio-ohjelmoinnin perusteet | Kevät 2015 | Jorma Laurikkala2 Tentti Torstaina klo 16–20 D10ab (Päätalo). Pääasiassa Java-ohjelmien kirjoittamista.
Lisäinformaation arvo monikriteerisessä projektiportfoliovalinnassa (aihe-esittely) Jussi Hirvonen Ohjaaja: Eeva Vilkkumaa Valvoja: Ahti Salo.
Software product lines. Suomeksi ohjelmistotuotelinja Kuvaa metodeja ja työkaluja tuottaa yhteiskäytettävää koodia samankaltaisissa sovelluksissa Tarkoituksena.
Antti-Jussi Lakanen Jyväskylän yliopisto. Tervetuloa ohjelmoimaan pelejä Kurssin esittely Kurssipäivien ohjelma Ohjaajat esittäytyvät Osallistujat esittäytyvät.
Moodlen opetus, projekti- ja intrakäyttö samassa organisaatiossa Pauliina Veräväinen, TaY.
Peliohjelmointikurssi koululaisille
Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2011 / Jyväskylän yliopisto.
Symbian ohjelmointi Ti Symbian ohjelmointi 2.2 harjoitus Juha Turunen
TVT101 - Johdatus tieto- ja viestintäteknologiaan
PELIOHJELMOINTI SEINÄJOEN KANSALAISOPISTO Jussi Rasku Aki Sirviö.
Foreign Function Interface Antti Marttila Funktio-ohjelmointi 2.
WWW-sivuston ja verkkopalveluiden rakentaminen
SULO Opiskelijan Oma Polku.
EV3-ohjelmointi Lumapäivät Lahti.
Lasten ja nuorten kulttuurikeskus metku
Symbian-työkaluja Kurssilla käytettävä ympäristö
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Tervetuloa kirjastoon Suomessa
Mobiilimaksaminen.
AI ja KU soveltava 2h (8.-9.lk)
Esityksen transkriptio:

Kurssilla käytettävät työkalut Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 / Jyväskylän yliopisto

Lista kurssilla käytettävistä työkaluista Ohjelmointiympäristö: Microsoft Visual Studio 2008 Ohjelmointikirjasto: Jypeli Versionhallinta: TortoiseSVN

Microsoft Visual Studio 2008 Ohjelmointiin tarkoitettu ”monitoimiympäristö” Koodin kirjoittaminen, virheiden jäljittäminen, jne. Express-versio löytyy ilmaiseksi netistä, voit asentaa kotikoneelle ja jatkaa tehtäviä siellä Visual Studion esittely

Jypeli-kirjasto Pelikurssin ohjaajien kehittämä koodikirjasto Koodikirjastoon on koottu paljon valmiiksi kirjoitettua ohjelmakoodia Koodi on koottu kokonaisuuksiksi, joita voidaan helposti käyttää Visual Studiosta käsin

Jypeli-kirjasto Esimerkki (kuvitteellinen): Auto Autossa on pyörät (yleensä 4 kpl), kori, jne. Nämä kaikki pitää ohjelmoida erikseen Kirjastoon tehdään Auto-niminen kokonaisuus, joka sisältää kaikki vaadittavat osaset Visual Studiossa voidaan luoda näytölle uusi ”Auto”-olio ilman, että meidän tarvitsee luoda kaikkia osia ja toimintoja erikseen  Nopeuttaa työskentelyä  ”Pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen!”

TortoiseSVN Ohjelma, jolla voi pitää kirjaa, mitä muutoksia koodiin on tehty Kätevä isommissa ohjelmointiprojekteissa Toimii myös varmuuskopiona

Kurssin verkkosivut https://trac.cc.jyu.fi/projects/npo09_pelit Sisältää lukujärjestyksen ja tehtävät Myöhemmin myös tehtävien ratkaisut