Acceptability and QoS vs.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Advertisements

Varainhankinnan uusi aikakausi!
Kysely- tai ilmoittautumislomakkeen luominen Google Driveen
15. Loogiset operaatiot.
Matkalippujen tilaaminen internetin kautta
1. Lukupiiri: Tehtävien purku
Seminaari Tampereella MENITUKI-OHJELMA.
Kotimainen suoraveloitus poistuu käytöstä – Laskuttajan uudet vaihtoehdot kuluttajalaskutukseen
Tämän esityksen avulla osaat ladata PAF 5
Koulutuksiin ilmoittauminen Wilman kautta Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
Kuluttajan e-lasku Lyhyt tietopaketti laskuttajille
Kuntalaispalautteen kokoamispalvelu Multibase Oy Tämä on kuvaus palvelumallista, jonka pohjalta Kauniaisten kaupunki käynnisti pilottiprojektin. palvelumalli:1-3.
Kuluttajan e-lasku Lyhyt tietopaketti kuluttajalle
Kalastuslupien sähköinen kuittivihko on nopein ja helpoin tapa saada yhdellä tilauksella kalastusluvat suurellekin ryhmälle.
Huoltajan henkilökohtaisen Wilma-tunnuksen luominen
DIIGO TIEDONHALLINNASSA Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Moodlen ohje opiskelijoille
Holvi.com -maksutili 1 Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa
Vähennykset Asiakas Jäsen 1 Osk Muut jäsenet Toimittaja.
Historia • Blogger-palvelun perusti pieni sanfranciscolainen yritys nimeltään Pyra Labs jo vuoden 1999 elokuussa • Bloggerin kehittivät kolme kaveria,
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Yrittäjyyskirjaston käyttäjäkysely – Tulokset.
Espoon Internet-sivuston uudistus Kristiina Andreasson
WIKISPACE ohjeita. Sivun muokkaaminen •Valitse Edit This Page •Kirjoittele, lisää kuvia, muokkaa tekstiä •Tallenna •Muokkaa lisää….history näyttä kaikki.
NY Menestyksen avaimet – oma talous hallussa!. Lisämateriaalia opettajan opaaseen: NY Menestyksen avaimet – Oma talous hallussa! Maksaminen ja ostaminen.
työskentelyn hallinta
I-DAYS Petri Kemppainen I-DAYS palvelu varmistaa, että tärkeät päivät tulevat huomioitua ajoissa ja oikealla tavalla.
Kirjaston verkkopalvelu Kirkes-kirjastojen asiakkailla on mahdollisuus käyttää IntroActive-verkkopalvelua internetissä. Verkkopalvelussa voi mm.  uusia.
Tilastotietoja pankkien maksu-järjestelmistä Suomessa
DIIGO TIEDONHALLINNASSA Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen, Marjut Lahtela ja Katariina.
Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 / Jyväskylän yliopisto.
Ohjeita Oppimisympäristön WWW-osoite ja etusivu.
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
Verkkopankin käytettävyys
Tekstiasiakirjan kirjoittaminen
Tekstin muotoilu Wordilla:
1 TILASTOTIETOJA PANKKIEN MAKSU- JÄRJESTELMISTÄ SUOMESSA
1 Senioreiden säästäminen ja maksutavat 2014 SENIOREIDEN SÄÄSTÄMINEN JA MAKSUTAVAT
1 IGI-tiedot ovat nyt kaikkien kirkon jäsenten ulottuvilla Internetissä osoitteessa
Slideshare koonti Mervi Isola.
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
Verkkokaupan perustaminen
Verkkokauppa Internetissä on isompi tavaravalikoima kuin lähimmässä kauppakeskuksessa, siitä voit olla varma.
Kasvihuonetuki 2014 Ohje hakijalle
Tilastotietoja pankkien maksujärjestelmistä Suomessa
 Visuaalinen ilme: ◦ Pirteä, kesäinen ◦ Etusivu ”täynnä”  Tietokentät: ◦ Etusivulla paljon ja monipuolisia (Facebook, ajankohtaista ja tarjoukset) ◦
Kansalaisen asiointitili asiakkaan näkökulmasta Sähköisen asioinnin tietoturvallinen viestintäkanava kansalaisen ja viranomaisen välillä. Osa Suomi.fi-portaalia.
Mitä kuuluu rakennekaavioille? Jari Sjölund
Heuristinen arviointi Antti Nummiaho Johdanto (1/3) Heuristinen arviointi on käytettävyyden arviointia ilman käyttäjää. Se on yksinkertainen,
Lync Web App Pikaopas: Kokoukseen soittaminen
© 2010 IBM Corporation1 Objektien käyttöoikeudet  Kaikilla sisällönhallinnan objekteilla on käyttöoikeudet. Käyttöoikeudet on jaoteltuina Lukuoikeuksiin,
Kirjastot.fi-chat Nina Granlund Kirjastot.fi-toimitus.
Haluatko osallistua Suomen judon strategian muovaamiseen ja toteuttamiseen? Tässä yksi tapa.
Käyttöohje: Kuinka liittyä osastoon. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Käyttöohje: Kuinka liittyä ryhmään. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Matkailun nettisivujen analysointi
MultiMaker 7.0 Workshop Ohjelma, jossa voidaan luoda näyttäviä multimediasisältöjä. Yhtä sisältökoko-naisuutta kutsutaan esitykseksi. Ohjelmointitaitoja.
VERKKOKAUPAT T-TK-1-2 Sara Rocco, Jaana Malm, Miko Pukkinen.
Tervetuloa seitsemännen vaikuttavuus- tutkimuksen julkistustilaisuuteen!
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
Kuluttajatarvitsee pankkia Kuluttaja tarvitsee pankkia s
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Näin ilmoitat ja maksat arvonlisäveron
Lasten ja nuorten kulttuurikeskus metku
Käyttöliittymä.
Verkkokauppa Internetissä on isompi tavaravalikoima kuin lähimmässä kauppakeskuksessa, siitä voit olla varma.
PaikkaOppi Mobiilin käyttöohje
M1Plus: perusohje mallin suunnitteluun
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
Maakuntaproto.
Esityksen transkriptio:

Acceptability and QoS vs. Jani Nieminen, Otto Parantainen, Olli Rahikka, Marko Rosberg, Maria Tulensalo

Palveluiden valinta Valitsimme kaksi erilaista verkkopankkia Osuuspankki (www.op.fi) S-Pankki (www.s-pankki.fi) Näitä kahta pääsi käyttämään testitunnuksilla Lisäksi osalla ryhmän jäsenistä kokemusta valituista palveluista Ennakkoasenteet melko neutraaleja

Käyttäjäryhmän valinta Pankkien asiakkaat, joilla on pääsy Internetiin ja tarvittavat tunnukset Ikä 15+ ”Normaalit” aistit

Käyttäjäryhmän tarpeet Perustarpeet Laskujen maksaminen Tilin saldotiedot Palkan, tukien, eläkkeen ja tilisiirtojen vastaanottaminen Tilisiirrot Verkkomaksut (esim. verkkokaupat) Lisäpalvelut Sijoituspalvelut Sähköinen tunnistautuminen

Nielsenin malli + + + + + + + + - + + - + + + + - + - + + + - + - +

Käyttäjämäärän kasvu Hyödyt yksittäiselle käyttäjälle Lisää palautetta Laskut ja tilisiirrot liikkuvat nopeammin pankin sisällä Vertaistuki Kaksisuuntaisuus Kun lisää käyttäjiä, laadun määrän voisi kuvitella nousevan Tuotekehitys halpenee Palvelun tuottamisen kustannus/asiakas halpenee

Heuristiikat Käytä yksinkertaista ja luonnollista vuoropuhelua Puhu käyttäjien kieltä Älä rasita käyttäjien muistikuormaa Ole yhdenmukainen Anna palautetta Osoita selkeä poistumistapa Mahdollista oikopolut Anna selkeät virheilmoitukset Ehkäise virhetilanteet Anna apua tarvittaessa

Laadun arviointi 1/4 Osuuspankki: + polku tulee näkyville (pääsee helposti takaisin): 3,6,7 + kuitenkin aina samanlainen pohja: 1,3,4 + virheilmoitukset selkeät (esim. laskun maksu): 8 + laskun maksussa kysymysmerkki-apu hyvä: 10

Laadun arviointi 2/4 - vetovalikko ongelmallinen: välillä valitaan tilejä, välillä jotain muuta: 1,4 - ohjeet ei aina esillä: 10 - haku ei toimi/ei anna 1. parasta tulosta: 1,7 - englannin kielisillä sivuilla hajonneita linkkejä: 9 - engl. verkkopankki vain tekstipohjainen: 4

Laadun arviointi 3/4 - avaimen syöttö kesken käytön: 1 - etusivu huono: 7 - "helpompi avata tili kuin maksaa lasku": oikea ja vasen palkki toisinpäin: 7 - viestejä ei voi poistaa ennen kuin ne on lukenut: 7 - fontin koolle ei löytynyt nappia/linkkiä: 1 ±pikavalikko todella vaikea huomata oikeasta reunasta, muuten hyvä: 7 ±paljon toimintoja, jos vain löytää oikean: 7

Laadun arviointi 4/4 Uusi OP-versio (marraskuun lopusta alkaen) + Parannukset Selkeämpi ylävalikko Vasemmassa reunassa sivupalkit Vetopikavalikko selkeämpi ja paremmassa paikassa Mainoksia karsittu Uusi värimalli (harmaa-oranssi) Yleisilme miellyttävämpi Muutos huonompaan Omat tilit ja omat kortit eivät näy samanaikaisesti etusivulla

Jatkuvan seurannan suunnittelu Haastattelut Kyselyt Kanon kysely

Kanon malli

Kanon kysely Järjestelmällinen tapa ryhmitellä asiakkaan tarpeita Kysymykset 2-puolisia: Vastaajan tunne kun tuotteella tai palvelulla on jokin tietty ominaisuus Vastaajan tunne kun tuotteella tai palvelulla ei ole jotain tiettyä ominaisuutta Vastausasteikot: Pidän paljon, Pidän, EVVK, En pidä, En todellakaan pidä

Matriisi tarpeiden kategoriointiin Absence I really like it I like it I feel indifferent I do not like it I really do not like it Questionable answer Excitement need Performance need Negative evaluation Not interested Basic need Presence