Pysyneet ja pudotetut Katri Sarmavuori Verkkojulkaisu.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kokeen laatiminen ja arviointi Tiia Karpin
Advertisements

Argumentaatioanalyysi tekstitaidon tehtävänä
Taloushallinnon koodiston kehittäminen Alustus ammattikorkeakoulujen taloushallinnon seminaarissa Opetusneuvos Eija Somervuori.
Vanhuspalvelujen kirjaamisen haasteet
Ohjeet ja aikataulut Ohjeet kesällä valmistuville
Kaisa Koskinen Gradunteon eväät
ÄIDINKIELEN YLIOPPILASKOE
1 MARKKINAKATSAUS RAHASTOPÄÄOMA SUOMALAISISSA SIJOITUSRAHASTOISSA.
Ylioppilaskirjoitukset
Paimion lukio, Heikki Turpeinen Ylioppilaskokeiden aikataulua syksy 2012 ja kevät 2013 Vanhempainilta ja infot Paimion lukiossa TERVETULOA.
Kemian tentit ja yo-kirjoitukset 2014
Tervetuloa!.
Ylioppilastutkinto Äidinkieli/ Vieras kieli Reaalikoe
ABIEN VANHEMMAT Lyseonpuiston lukio. Miten valmistautua kokeisiin ? paras tapa tehdä säännöllisesti koulutyöt elää tasaisen terveellistä elämää.
Ä OHJAUSKESKUSTELU JA OHJAUKSEN TY Ö V Ä LINEET Teema 1. Ohjausprosessi ja ohjauksen ty ö v ä lineet Oppilaanohjauksen kehitt ä minen P ä ivi-Katriina.
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa. 2 Nykyiset linjaukset…  Oppilaan oikeusturvan kannalta on tärkeää, että päättöarvosanat on annettu samoin.
Joustavat opetusjärjestelyt Siilitien peruskoulu
LUKEMINEN Katri Sarmavuori Ad-symposium Äidinkielen opetustieteen ilmiönä Phenomen of instructional science of mother tongue.
Lotilan koulutiellä –itsearviointipassi luokille
Suonenjoen lukio1 YLIOPPILASTUTKINTO Kokelas on itse vastuussa siitä, että on selvillä yo-tutkintoon liittyvistä määräyksistä ja yo-kokeiden suoritusohjeista.
Abiturientin aikatauluja lukio-opinnot Ylioppilaskirjoitukset Jatko-opintoihin hakeminen.
Kati UtriainenOpinTori Yhteisöllinen oppiminen ja ryhmäohjaus kandidaatintutkielmassa TtL, assistentti Kati Utriainen TtT, yliassistentti Sanna-Mari.
Lukion oppimäärä.
Usein kysyttyjä kysymyksiä Miten työkokemus huomioidaan pisteytyksessä? -Työkokemuspisteet huomioidaan vasta lopullisessa valinnassa, ei siis esivalintavaiheessa.
Tunnetko tekstilajit, entä tekstityypit?
YLIOPPILASTUTKINTO VANHEMPAINILTA
Ylioppilaskirjoitukset Syksy Kirjoitusaineet Pakol.äidinkieli + 3  suomi (A- tai B-taso)  englanti (A- tai C-taso)  (1) reaalikoe  matematiikka.
Esseen kirjoittaminen
KRIITTINEN ELI KOMMENTOITU REFERAATTI
Tekstien moniäänisyys
FILOSOFIAN KOE YLIOPPILASKIRJOITUKSISSA. Kokeen sisältö -Koetehtävät perustuvat kursseihin FI1-FI tehtävään riittävät 1. kurssin tiedot -Myös oppiainerajat.
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa.
Tekstilajit, tekstityypit
Vanhoja tekstitaidon yo-kokeita
Esseekokeen aihepiirit ja tekstilajit TÄRPPEJÄ ÄIKÄN ESSEEKOKEESEEN?
Ohjeita valintaa varten
Filosofian ja ET:n kysymystyypit
YO-TUTKINNON RAKENNE 4 pakollista, yksi tai useampia ylimääräisiä
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
1. Monimuotoinen terveys
TEKSTITAIDON VASTAUS Ks. Särmä s. 392.
Tunnetko tekstilajit, entä tekstityypit?
Abiturientin ohje syksy 2017
Ylioppilastutkintolautakunnan kriteereitä
YLIOPPILASKIRJOITUKSET
Tiedeprojektin otsikko
Tutkimuksen abc.
Kurssit lukion kolmantena vuonna
Äidinkielen esseekoe Lukemisen, kirjoittamisen ja kypsyyden koe
Kieli, kirjallisuus ja identiteetti
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Tuottotehtävä tekstitaitokokeessa
Terveystiedon ainereaali
Työpaja 3 Sähköinen YO-koe.
Vinkkivideo työnhausta
AI8 muistiinpanot Ti
Sähköisen filosofian yo-kokeen pistekokous
Tasavirta-koulutus Imatra 7.10., 8.10., ,
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa
Ideaa lukemiseen Taina Kylmänen/OSAO
Tuottotehtävä tekstitaitokokeessa
Maantieteen preppaus.
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen
Sähköisen filosofian yo-kokeen arvostelu
2. ja 3. vuoden opiskelijoiden vanhempainilta
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
Muutokset matematiikan opetuksessa
Lukemisen, kirjoittamisen ja kypsyyden koetyyppi
Esityksen transkriptio:

Pysyneet ja pudotetut Katri Sarmavuori Verkkojulkaisu

Aineisto Kevään 2008 yo-koe 201 esseekokeen tekstiä 493 tekstitaitokokeen vastausta

Tutkimusongelmat 1.Miss ä m ää rin opettajan antamat pistem äää t pysyv ä t samoina sensorin arvioinnin tuloksena? 2.Miss ä m ää rin niiss ä on muutoksia, laskuja ja korotuksia?

Arvosanojen pysyvyys ja muuttuminen * Esseetehtävissä pysyvyys 52—59 % * Tekstitaitotehtävissä 73—79 %

Sensorin merkinnät esseessä Opettaja 30, sensori 25 Yll ä tt ä vi ä v ä itteit ä Hatara k ä sittely Opettaja 10, sensori 5 Koko lailla ohi teht ä v ä nannon Opettaja 35, sensori 30 Kokonaiskuva sekalainen

Päätelmät ja pohdinta Kaksipäiväisyys Päättökoe – kypsyyskoe Reaalikoemaisuus Oman oppiaineen sisällöt Arviointiongelmat Tekstitaidon kokeen kehittäminen

Tarvittava tutkimus Äidinkielen ylioppilaskokeen runotehtävät / runoanalyysi Novellianalyysi ylioppilaskokeessa Kirjan käsittely / esittely esseetehtävänä Tekstitaitokokeen tehtävänannot Esseekokeen tehtävänannot Kolumnin käyttö ylioppilaskokeen tehtävänä Ylioppilaskokeen mediatehtävät Ylioppilaskokeen asiantuntija-artikkelit Abiturienttien argumentointi Yo-tekstit genren ä. Mit ä genre ä teksteiss ä edellytet ää n?