Materiaalintuotanto kehittyy -” Kehittää. Alkuun löysyttää, irrottaa, avata, kiertää auki: samaa tarkoitti myös kehottaa.” (Sanojen synty) -Vanhat suomalaiset.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
Advertisements

FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus Sisältö • Visiointipäivän satoa • ACSI leirin tuloksia • Miten jatketaan eteenpäin.
Kuva oppimateriaalissa Otavan Opisto Jari Sarja.
Verkkopedagogiikan srip-tease -” Kehittää. Alkuun löysyttää, irrottaa, avata, kiertää auki: samaa tarkoitti myös kehottaa.” (Sanojen synty) -Vanhat suomalaiset.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Electronic Frontier Finland – EFFI ry Ville Oksanen Ohjelmistopatentit Vaihtoehtoinen näkökulma.
Orientaatio: Miksi näytän tämän videoklipin?
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 1 What is social media Lietsala & Sirkkunen.
YLEIS- JA KESTOPLUSKVAMPERFEKTI
Mat Decision Making and Problem Solving
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
Today’s Special ENA5 Fall älä jaa sanoja otsikon numero (älä muuta otsikkoa) sanamäärä ei saa ylittyä liikaa! sanaston monipuolisuus! ajattelun.
Lauseen sanajärjestys
Substantiivit Substantiivit ovat jonkin ihmisen, eläimen, asian tai esineen nimityksiä. - a pupil - a horse - an orange - a chair - time - history.
Irmeli Sinkkonen TkL, tutkija
Customer projects integrated within curriculum at Media Engineering programmes Erkki Rämö EVTEK University of Applied sciences R&D Seminar Case:
ENA TODAY’S SPECIAL. otsikko oltava täysin oikein; numero pitää olla; ei alleviivausta! oma nimi oikeaan yläkulmaan; marginaaliin ei mitään.
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
ENG Masters, part 2, Citing
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
SISÄPIHOJEN SUUNNITTELU HS – Space - Laine Anni - Terävä Jaana.
Miksi käydä koulutuksessa? Erkki Rämö. Omat koulutukseni kuukauden sisällä  Mindtrek € + matkat  Keksijänpäivä 6.110€  Mediapäivä €
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Päivi Paukku Language Centre
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
Toomas Tärk Viron matkailun edistämiskeskus Viro. Avaa aistit yllätyksille.
CAF eTool Rekisteröitymisen kautta maksutta käyttöön Kansallinen laatuhanke /TjV 1.
-skenaarioiden kirjoittaminen 1. pilotointiin -trendikysely 2.pilotointiin -1. esipilotointi ja 1. pilotointi Suomessa.
VISI-yhtiöt 2 2 Why UHF (860 MHz )? UHF operation power magnetic field UHF vs. inductive Longer read range Small antenna (50 MHz, 20
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Infinitiivi + to-partikkeli
Relatiivipronominit Relative pronouns.
OLLA-verbit Olla-verbejä on englannin kielessä kaksi: ’be’ ja ’have’.
Reports in Apply / eAge system
Kysymysten muodostaminen
IMMIGRATION TO RUSSIA / FINLAND
Kehittää skenaarioita tulevaisuuden oppimaisemista ja niiden mahdollisista vaikutuksista koulutukseen kansallisesti ja yleiseurooppalaisesti. Toimii ideapajana.
Can I Buy Renova Cream Online
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
Power Grammar: Konditionaali
Miten kerrotaan tekemisestä?
Words of quantity Open Road 6 pp
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
Perussanajärjestys Julie Silk, Riitta Silk 1 Open Road Open Road
Kestoperfekti Käyttö He has been writing that for half an hour.
Verbin perusmuoto 1 ’TO SING’ OR ’SING’.
Reflection in PLE Reflektio PLE:ssä
MyData – asiakas keskiöön
Pilot Country Update Finland
Miten ilmaistaan tulevaa aikaa?
voida (can, to be able to) & saada (to get, receive)
Indefiniittipronominit:
Muodollinen subjekti IT / THERE -LAUSEET.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Mitä tapahtuu? Mitä tehdään?
Risk analysis, risk attitudes
Vesikemian Professori
Optional A2 languages.
Hierarchical models Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
© Haaga-Helia StartUp School
Alustan hyödyntäminen opetuksessa Intermediate microeconomics 2018
Information for teachers
Lecture slides start on the next page.
Esityksen transkriptio:

Materiaalintuotanto kehittyy -” Kehittää. Alkuun löysyttää, irrottaa, avata, kiertää auki: samaa tarkoitti myös kehottaa.” (Sanojen synty) -Vanhat suomalaiset rukoilivat "kehitä meitä pakanoista" tarkoittaen "päästä meitä pakanoista". ( -”Englanninkielinen kehitystä merkitsevä sana "development" tulee latinasta, mutta sen merkityksen tausta on samantapainen: latinan sana "veloe" merkitsee verhoamista, peittämistä, salaamista ja "develoe" siis paljastamista. ( => kehittäminen" vapauttaa tai paljastaa jotakin, (on olemassa, mutta kätkettynä)

Kehitä meitä powerpointista ja PBL:stä -John Sweller New South Wales university -”It is more difficult to process information if it is coming at you in the written and spoken form at the same time. ” -” The findings that challenge common teaching methods suggest that instead of asking students to solve problems on their own, teachers helped students more if they presented already solved problems. -"Looking at an already solved problem reduces the working memory load and allows you to learn. It means the next time you come across a problem like that, you have a better chance at solving it,"

Luokkahuoneopetuksen tehokkuus on myytti -A good many reviews of the literature on the distance education effectiveness have concluded that distance education courses as effective as face-to-face courses (Allen, Bourihis, Burrell, & Mabry, 2002; Bernard et al., 2004; Cavanaugh, 2001; Machtmes & Asher, 2000; Mayzer & Dejong, 2003; Murphy, 2000; Phipps & Merisotis, 1999; Ramage, 2002; Russell, 1999; Schulman & Sims, 1999; Zhao & Tan, 2004).Allen, Bourihis, Burrell, & Mabry, 2002Bernard et al., 2004 Cavanaugh, 2001Machtmes & Asher, 2000Mayzer & Dejong, 2003Murphy, 2000Phipps & Merisotis, 1999 Ramage, 2002Russell, 1999Schulman & Sims, 1999Zhao & Tan, Russell's (1999) collected 355 studies ranging from 1928 to 1998 and covering all academic levels1999 -=> no matter what kinds of media were involved distance education was as effective as F2FE.

Tieto Olli-Pekka Heinonen Mäntyharjussa (professori ja hänen autonkuljettajansa) Wikipedia Hikipedia Citizendium väittää olevansa esikuvaansa luotettavampi

Kansalaismedia -yleissivistys ennen (read/write), seuraavaksi (read) ja nyt jälleen (read/write) -Blogit bloggaaminen on journalismia, jossa kirjoittaja raportoi itsestään. Mutta se, mitä bloggaajalle tapahtuu, ei koske pelkästään häntä itseään. Opetusblogi: Oppimisblogi:

Joukon viisaus -"Ihmiset joukkona, tiettyjen lainalaisuuksien ollessa voimassa, ovat viisaampia kuin yksikään sen yksilö" -”Why smart people defend bad ideas ” ”The problem with smart people is that they like to be right and sometimes will defend ideas to the death rather than admit they’re wrong. ” -”Tarkoitus on käytännössä tutkia, miten crowdsourcing - ilmiöstä teoriassa ja käytännössä tietävät ihmiset saadaan koottua työskentelemään yhteisen tavoitteen eteen niin, että reportaasista tulee parempi kuin jos sen kirjoittaisi yksi toimittaja tai toimitus keskenään.” - (

Creative Commons ja liikkuva kuva -” Allt tyder på ett genombrott för öppna lärresurser i skola och utbildning – det vill säga lärresurser som är tillgängliga för alla, gratis för den studerande och möjliga att anpassa efter egna intressen och behov.” ( -Virtuaaliset opintokäynnit -Opiskelijat kirjoittavat ja kuvaavat yritykselle tulevaisuustutkijan skenearion pohjalta juonellisen elokuvan, lyhytelokuvan tai mainoksen -Lopuksi materiaali on jo sovellus: