Pelien Kehitys Toni Harju. Historia  Ensimmäiset pelit kehitettiin 50-luvulla  Tarvitsivat keskustietokoneen pelaamista varten  Näitä pelejä kehitettiin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Leikkaukset koulutuksesta ja tutkimuksesta. Leikkaukset koulutukseen ja tutkimukseen tällä hallituskaudella Leikkauksia on tehty • laskennallisista valtionosuuksista,
Advertisements

Sapuska - Kansainvälistä liiketoimintaa elintarvikkeista 2008 – 2012 Joensuu DM Copyright © Tekes.
Verkkoasioinnin uudistaminen – suuntaviivoja
Myyttejä tuulivoimasta
Paneeli – Tehokkuutta ja toimivuutta laadulla ja kilpailulla?
Pajulahden leiri HJK Arabia -06 HJK Töölö -06 Marko Hirvonen
Nuorten Tietokoneenkäyttö.
TEKNILLINEN KORKEAKOULU Energiatalous ja voimalaitostekniikka Senerin Syyspäivä Visioita energiamarkkinoista Pekka Pirilä Teknillinen korkeakoulu.
PELIPAJA 2011 IT’S ALL GAME!. PELIPAJA 2011 Pelipajat aikaisempina vuosina •Icestation C (Unreal 3.0/Win) •Tiny firefighters (XNA 3.1/Win) •Kalajoki Times.
Koulutuskeskus Salpaus Hyvä Yritys /Georges Segura - Outi Salmela Tervetuloa! Hyvä Yritys (ammatillinen oppimisympäristöjen kehittämishanke)
RedLynx,Tabella ja Atk-palvelut MikroMike
Kainuun digitaalinen tulevaisuus Mikko Setälä
Nuorten peliohjelmointi 2011
LOL- Lievästi Outoa Liiketoimintaa Ohjausryhmä
Ammattikorkeakoulujen TKI-johtajaverkosto
Tututusminen uuteen ilmiöön nuorisokulttuurissa. Mitä verkkopelaaminen on?  Verkkopelaaminen on monen ihmisen yhtäaikaista tietokone- tai konsolipelaamista.
Linnaseutu ry •Hämeenlinnan seudun maaseudun kehittämisyhdistys •Leader -rahoitus.
KALAJOKILAAKSON KOULUTUSKUNTAYHTYMÄ Educational Municipal Federation
Ahoplan OY. Yritys Suunnittelutoimisto – 2 työntekijää – LVI alan suunnittelu Laskee myös säästön saneerauskohteelle – Suunnittelee ilmanvaihto- ja lämmitysjärjestelmiä.
Pk-yritysbarometri, kevät 2014 Seuturaportti, Kymenlaakso.
Pk-yritysbarometri, kevät 2014 Seuturaportti, Kanta-Häme.
Uudet ulkomaiset yritykset v Lehdistötilaisuus Invest in Finland Tuomo Airaksinen
Antti-Jussi Lakanen Jyväskylän yliopisto. Tervetuloa ohjelmoimaan pelejä Kurssin esittely Kurssipäivien ohjelma Ohjaajat esittäytyvät Osallistujat esittäytyvät.
Satakunnan ammattikorkeakoulun Liiketalous Rauman henkilöstön ja Rauman talousalueen yritysten yhteistyön selvittäminen ja kehittäminen Enni Karvinen.
ENERGIAKATSELMUSPÄIVÄ Pietarissa Hyviä käytäntöjä ja tuloksia Suomen energiakatselmusohjelmasta Seppo Silvonen, Head of Unit.
Pk-yritysbarometri, syksy 2014 Seuturaportti, Keski-Pohjanmaa 1.
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
CAF Poliisihallinnossa
5 Suunnitteluvaihe Suunnitteluvaiheessa sisältötuotanto vaiheistetaan yleensä kolmeen päävaiheeseen IDEOINTI SUUNNITTELU TOTEUTUS Suunniteluvaihe on laajin.
Pk-yritysbarometri, syksy 2014 Seuturaportti, Kanta-Häme 1.
KUORTANE Seinäjoen seudun erityinen kuntajakoselvitys Raimo Harjunen ja Jouko Luukkonen
Perusarvon laskeminen
Tiivistetekniikka Oy Tiivisteratkaisut prosessiteollisuudelle Liukurengastiivisteiden kunnostus- ja huoltotoiminta (Huoltomyynti : Tomi Sillanpää)
ALAVUS Seinäjoen seudun erityinen kuntajakoselvitys Raimo Harjunen ja Jouko Luukkonen.
Pelien -ohjelmointi Syksy 2007 Vapaavalintainen opintojakso 3 op. ITP8TM003.
5.3 Toteutus Tuotantokäsikirjoitusten valmistuttua päästään rakentamaan lopullista tuotetta toteutus- vaiheessa. Tuotanto vaihe voi alkaa jo osittain tuotantokäsikirjoituksen.
Peliohjelmointia Jypelillä Tero Jäntti Tomi Karppinen Syksy 2009.
Perusterveydenhuolto – THL:n malli Yleislääkäripäivät
Jaakko Markkanen & Ari Laine. Yhteisö, joka kehittää työpöytäympäristöä KDE SC (Software Compilation) Avoimen lähdekoodin ja voittoa tavoittelematon yhteisö.
A VOIN PÄIVÄTOIMINTA K OIVUKYLÄN PALVELUTALOON Toimintataikurit Taija, Sari, Kati, Sini ja Hanna.
Tähän otsikko (Arial Narrow, koko 28 p) – Tähän tekstiä… (Fonttina Arial Narrow, koko 20 p) tähän tekstiä – tähän tekstiä Tekijä, pvm.
Mi Menetelmä tosiaikaiseen sivustomuokkaukseen Sulake Dynamoid | Strictly confidential – legally protected and privileged information Ilari Tuominen Software.
Pk-yritysbarometri, kevät 2015 Seuturaportti, Etelä-Savo 1.
World of Warcraft Maailman kovin Nettirooli peli kautta aikain.
Flash-pohjainen opetusvideosivusto haulikkoammunnasta
KESKI-POHJANMAAN KOULUTUSYHTYMÄ PaPaLaVa-projektista  Palapelillä laatua valinnaisuuteen  Uutta luova suunnittelu- ja kehittämistehtävä.
Pk-yritysbarometri, kevät 2015 Seuturaportti, Pirkanmaa 1.
Security-Enhanced Linux. Sisällys Yleistä Taustaa Toiminta Tulevaisuus Ongelmat Lähteet.
Pk-yritysbarometri, kevät 2015 Seuturaportti, Pohjois-Karjala 1.
Antti-Jussi Lakanen Jyväskylän yliopisto. Tervetuloa ohjelmoimaan pelejä Kurssin esittely Kurssipäivien ohjelma Ohjaajat esittäytyvät Osallistujat esittäytyvät.
S11-08 Workflow-tuote tuotantojärjestelmien integraatiossa Teemu Pekkanen Timo Schwarte.
3D –animaatio ja simulaatio Fysiikkamoottorit, Vaatteet, Karvat.
Käyttäjäkeskeiset tietoliikennepalvelut Harjoitukset Anssi Jääskeläinen VO:Tiistaisin 6606.
Jari Kuokka, Production Manager, Done Logistics Oy Portaaliprojektit ja Oracle Internet Platform.
SUSE Linux. Alunperin saksalainen lokalisointi Slackwaresta Julkaistiin vuonna 1994 S.u.S.E Linux 1.0:na Myöhemmin sisällytettiin Jurix- käyttöjärjestelmä.
Talvipäivä Vuokatissa
Suomen Partiolaiset, UPM, NordicEdu
Tutkimustietovarannon lähdetietovarantojen tilannekatsaukset
SULO Opiskelijan Oma Polku.
Yrityksen kilpailijat
Linux pelikäytössä Simo-Pekka Taurama.
Ota 2. jaksossa.
Pelaaminen Linuxilla.
GVK 70V historia Uudenvuodenaattona 1945 muutama nuori herra Turusta ja apteekkari Uusi-Kaarlepyystä päättivät perustaa yrityksen valmistamaan Eau de Colognea.
”Hissipuhe” Esitysmateriaalin runko ja sallittu sivumäärä.
Satelliittipaikannus
Mediakasvatus tietotekniikan opettajankoulutuksen näkökulmasta
Peliohjelmien ja muiden IT-ohjelmien suojauksesta
Esityksen transkriptio:

Pelien Kehitys Toni Harju

Historia  Ensimmäiset pelit kehitettiin 50-luvulla  Tarvitsivat keskustietokoneen pelaamista varten  Näitä pelejä kehitettiin myöhemmin tuotteiksi  Kunnon pelejä aloitettiin kehittämään 70-luvulla  90-luvulla siirryttiin 3D grafiikkaan  Vuodesta 2000 kehitysmaksut noussut $15 miljoonalla

Kehitys Prosessi  Esituotanto  Suunnittelu  Aikataulu  Tuotanto  Koodaus  Grafiikkat  Äänet  Testaus & Julkaisu  Alpha  Beta  Gold

Pelimoottori  Yleensä tehty C/C++:lla  Sisältää  Grafiikkakirjaston  Äänikirjaston  Fysiikkamoottorin  Esimerkkejä  Source  SCUMM  Unreal Engine

Kustantajat  Usein erillinen yritys  Rahoitus  Markkinointi  Ulkoinen tai sisäinen pelien kehitys  Yksinoikeudella jakavat heille kehitettyt pelit

Indie Kehitys (Itsenäinen Kehitys)  Kehitetään pelejä ilman kustantajaa  Usein pieni ryhmä (1-10 henkilöä)  Enemmän vapautta  Digitaalinen jakelu nostanut Indie pelien mahdollisuuksia  Kehitys mobiilialustoille

Pelien Kehitys Suomessa  Yrityksiä  Remedy  Bugbear  Rovio  Kuuluisia pelejä  Max Payne  Flatout  Angry Birds

Bugit Skyrim Bugs