Verkkokaupan asiakaspalvelu kuntoon Kirsi Mikkola 27.3.2014.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
esitämme SLIDEPLAYER.FI
Advertisements

-23. maailmanjamboree järjestetään Japanissa Yamaguchin maakunnassa Leirille odotetaan noin partiolaista yli 150 maasta. -Maailmanjamboree.
Kartat Ilkka Kauppinen
Polkupyöräpysäköinnin kehittämissuunnitelmia Vanhalle Asemalle, Asema-aukiolle ja Kauppakadulle.
GOLFMESSUT CASE: LAKESIDE GOLF, VAMMALA 2013 Suomen Golfliitto, Radiokatu 20, Helsinki, ESITYKSEN OTSIKKOsivu 2 LGV:n Kimmo Sirainen.
Hampuri, Saksa Löytää suunta, joka mahdollistaa Lions Clubs Internationalin saavuttavan sen täyden potentiaalin kansainvälisenä.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
QR-koodit opetuksessa Havainnollisuutta ja konkretiaa.
TerveTie Tampereen ryhmä
Verkkokauppaan nyt, mars, mars!
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA TAVOITTEET KOHDE- RYHMÄT STRATEGIA ARGUMENTOINTI RESURSSIT TOIMEN- PITEET SEURANTA.
Internetin palvelut Matti Meikäläinen. Internet-sivut (WWW) •Internetin suosituin palvelu •Sivujen selailuun tarvitaan WWW-selain –Mozilla Firefox –Internet.
Tammikuu  9.1. Japanilainen ateria  Kotiruokaa  Karjalaiset piirakat  Kalankäsittely  Makkaraa itse tehden  Mannerheimin.
Kelan organisaatio ja viestinnän palvelut toimittajille
Nuorten Tietokoneenkäyttö.
Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset.
Asiakaspalvelu verkossa
Sähköinen viestintä projektitoiminnassa Georges Segura / Hanna Toijala Sähköisen viestinnän muotoja ja web 2.0 työkaluja.
vuorovaikutteiset www-sivut 1.Asiakas-palvelinmalli kuvana Request Response request.asp response.asp.
Wikitellen Edupoli-Factian somekoulutus Tuija Marstio.
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
Matkailun myynti- ja jakeluprosessien johtaminen JAMK
TWITTER KIRJASTOPALVELUNA Krista Auvinen Lähteet:
Sosiaalisen median perusteet Ivalo Ilkka Kauppinen.
Kysy kirjastonhoitajalta -uudistus Vastaamisen konsepti • Kirjasto • Muut vastaajat • Kommentointi.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Verkkotaitokoulutus Aloitus. Koulutuksen sisältö Verkonkäytön perustaitoja (3.11.) Tiedonhaku verkossa (10.11.) Työnhaku verkossa (17.11.) Asiointi ja.
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Pelkosenniemi 1.
1 Senioreiden säästäminen ja maksutavat 2014 SENIOREIDEN SÄÄSTÄMINEN JA MAKSUTAVAT
Sosiaalisen median perusteet Rauma Ilkka Kauppinen.
Turvallisen asumisen apuvälineet, Palmia puhelin- ja hyvinvointipalvelut Y-päivä
*) Työttömät ilman lomautettuja Lähde: Työ- ja elinkeinoministeriön työttömyystilastot Työttömät* työnhakijat 1994–2014, syyskuu Yleisimmät.
Facebook Julkisella sektorilla Tom Laine Skype: tomlaine Mob
Säännöt 30 kuvaa 45 sekuntia / kuva 10 sekuntia kirjoitusaikaa Vastaus suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, tieteellisellä nimellä tai sen 3+3 lyhenteellä.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
TYTTÖJEN PELAAJAKARTOITUSJÄRJESTELMÄ
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Suuntaamattoman graafin syvyyshaku
Maaseutu.fi on uudistunut -
Tuetun oppisopimuskoulutuksen kehittäminen –hanke nykytila ja tulevat toimet Ulla Poutiainen
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Työttömät* työnhakijat ELY-keskuksittain *) Työttömät ilman lomautettuja Lähde: Työ- ja elinkeinoministeriön työttömyystilastot Työttömät* työnhakijat,
Viikko 13 (25. – 29.3.) 4. JAKSO ALKAA Maanantai: (25.3.) - Tiistai: (26.3.) -6A: Kulttuuripolku/Elokuvatyöpaja klo LK: MU-opiston puhallinorkesterin.
Polun pyöreä pöytä Eero Tuomenoksa Polku Eero Tuomenoksa Ohjelma 18:00 Polun tämän hetken tilanteen esittely 18:50 Polun kehityssuunnat.
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Heinolan AITY Yammer-perehdytys Suunnittelija Hanna Toijala, Koulutuskeskus Salpaus.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
IHANAT APPIST ja MONIPUOLISET MOBIILIT Ei takerruta protekniikkaan Syventäjä, ei itsetarkoitus Aina syntyy uutta Jo valokuva tuo mahdollisuuksia; kävelyt,
Luonnonvara- ja ympäristöalan tulevaisuus ja koulutuksen muutostarpeet Luonnonvara- ja ympäristöalan ammatillisen koulutuksen kehittämispäivä,
Heuristinen arviointi Käyttöliittymäseminaari Jere Salonen.
ROT
SAK:n ja liittojen sähköinen viestintä SAK Jäsenpalveluosasto Heli Nykänen.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
3D-mallinnus ja -tulostus tulevaisuuden ammattilaisen osaamispakkiin –seminaari
Viikko 12 (18. – 22.3.) LK TET Maanantai: (18.3.) - Tiistai: (19.3.) -8.LK: Tutustuminen Eseduun klo 9-15 Keskiviikko: (20.3.) -Rästikoe klo.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
ROT Lyseon lehti kaipaa toimittajia ja uutta nimeä! Katso marraskuun Jorma-lehti lyseo.mobie.fi/zine/32/cover. lyseo.mobie.fi/zine/32/cover.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Mikko Luttinen Optimointiopin seminaari - Kevät 2005 / 1 Vedonlyönti internetissä Mikko Luttinen.
VERKKOKAUPAT T-TK-1-2 Sara Rocco, Jaana Malm, Miko Pukkinen.
Sosiaalinen media: kun 500 miljoonaa ihmistä hajosi FaceBookiin.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Matkailun myynti- ja jakeluprosessien johtaminen JAMK
Esityksen transkriptio:

Verkkokaupan asiakaspalvelu kuntoon Kirsi Mikkola

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Asiakaspalvelun laadun tavoitteet ja mittarit verkossa SIVU 2

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Asiakaspalvelun laadun tavoitteet ja mittarit verkossa SIVU 3

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Asiakaspalvelun laatu verkkokaupassa Luotettavuus Reagointialttius Pätevyys Saavutettavuus Kohteliaisuus Viestintä Uskottavuus Turvallisuus Asiakkaan ymmärtäminen Palveluympäristö Vaihtoehtoisuus Käytettävyys Henkilökohtaisuus Mitä muuta? SIVU 5

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Asiakkaan kuuntelujärjestelmä Tarve & OdotusReklamaatio Asiakaspalaute Tuotteiden toteutus ja tuotekehitys Tarve & Odotus esimerkkikysely Asiakaspalaute Reklamaatio tapaus EllivuoriEllivuori SIVU 6

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy SIVU 7

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Asiakaspalvelumuodot verkkokaupassa – mitä sitten pitäisi valita? Kuvalliset asiakaspalvelupuhelimet Kuvalliset online palvelut Pikaviestimet; Windows Messenger, Skype Sosiaalinen media Twitter, Facebook, TripAdvisor Kysy kaverilta toiminnot Vertailu ja suosittelupalvelut FAQ eli usein kysytyt kysymykset Kyselylomakkeet Kivijalkamyymälän tiedot Asiakaspalvelusta vastaavien henkilöiden nimet ja puhelinnumerot, sähköpostiosoite Youtube -video asiakaspalvelun yleisimmin kysytyissä kysymyksissä Nauhoitettu asiakaspalvelutiedote Teksti- tai multimediapalauteviestit QR-koodit SIVU 8

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Tulee valita vähintään 5 asiakaspalvelumuotoa ja yhden tulee olla ylivertainen !

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Kuvalliset online asiakaspalvelut SIVU

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy SIVU 11

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy SIVU 12

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Skype Koppi / avoinna päivittäin Neuvonta esim. klo Muina aikoina asiakkaan käytössä www SIVU 13

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Sosiaalinen media Twitter, Facebook / Erilliset applikaatiot Mutta ei näin SIVU

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Sosiaalinen media Twitter, Facebook TWITTER#!/SouthwestAir service/ SIVU

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Asiakaspalvelu verkossa Kysy kaverilta toiminnot Vertailu ja suosittelupalvelut Keskustelupalsta Asiakkaiden suositukset FAQ eli usein kysytyt kysymykset SIVU

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Asiakaspalvelu verkossa Sähköpostiosoitteet Kivijalkamyymälän tiedot Asiakaspalvelusta vastaavien henkilöiden nimet ja puhelinnumerot, sähköpostiosoite ja kuvat! SIVU

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Asiakaspalvelu verkossa Youtube -video asiakaspalvelun yleisimmin kysytyissä kysymyksissä ANIMOTO SIVU 18

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Asiakaspalvelu verkossa Video, ääni ja ohjattu esitys Esim. Nauhoitettu asiakaspalvelutiedote Mutta ei näin Ääniohjattu asiakaspalvelu Teksti- tai multimediapalauteviestit Mitä muuta? Pikku kevennys: ;-) SIVU 19

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy QR-koodit Mobiilikoodiin on koodattuna informaatiota, jonka saa esille päätelaitteen ilmaisella lukijaohjelmalla. http-linkin saa avattua parilla napsautuksella Puhelinten parempi hyödyntäminen Quick Response eli QR-koodi on maailmanlaajuinen standardi ja suosituin erilaisista mobiilikoodeista Japanissa autonosavalmistaja Denso- Wave kehitti jo 1994 ja antoi vapaaseen käyttöön Käyttö kasvaa todella nopeasti myös länsimaissa SIVU 20

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy QR-koodit Tunnistaa kolmesta kohdistuskuvioista kulmissa Koostuu neliönmuotoisista pikseleistä, joita on sitä enemmän mitä enemmän halutaan merkkejä Koodin kuvio on tiheämpi, jos siinä on paljon tietoa SIVU

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Asiakaspalvelu Nimi, puh.numerot, osoite, Koodi painetaan käyntikorttiin Tieto on vCardmuodossa, joten se menee automaattisesti osoitekirjaan Kuvalähde: Lisää aiheesta: SIVU 22

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy SIVU

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Lisätiedon tarjoaminen Kun ASIAKAS HALUAA TIETOA, löydä keino tarjota se tehokkaasti, mutta helposti!in lisäät ostamisen todennäköisyyttä! ASIAKAS TULEE OHJATA tietoon? Miten kerrot, että tällainen palvelu on tarjolla, näkyvyys?! Sosiaalinen media ja sen keinot SIVU

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Lisätietoja ja kannusteita ostoprosessiin Paperiesitteisiin mobiilikoodi, jolla tarjoat videon tai äänitervehdyksen kännykkään --> lisättyä todellisuutta ja etäelämyksiä! SIVU 25

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Lisätietoja ja kannusteita ostoprosessiin Paperiesitteeseen mobiilikoodi, joka vie mobiilivaraussivulle Voi ostaa loman, palvelun, matkan, retken, mökin, safarin, jne. elämystarjoajan facebook-sivulle, jossa tehdään SOSIAALISTA MEDIAA, arvioidaan ja suositellaan! SIVU 26

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy Lisätietoja ja ohjausta PAIKALLE OHJATESSA eli koodi ohjaa verkkokarttaan Koodi voi olla esitteessä, tienvarsikyltissä, info- taululla, ilmoitustaululla Lähde: SIVU 27

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy SIVU

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy SIVU 29