FELT IN FOCUS 5.-11.7.2009 – International Felt Symposium.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KIRJASTOSEKTORIEN VÄLINEN YHTEISTYÖ : TAITOJEN JA TIETOJEN JAKAMINEN Työkierto Jyväskylän kirjastoissa – mistä kaikki alkoi.
Advertisements

Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Vaasan Ammattikorkeakoulu
Lasten kilpailutoiminnan kehityshanke
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
PAKOLLINEN KANSAINVÄLISTYMISJAKSO TUTKINTOVAATIMUKSISSA TAVOITE: Opiskelijalla oltava valmiudet työskennellä kansainvälisessä toimintaympäristössä. LÄHTÖKOHTA:
KORKEAKOULUOPISKELI- JOIDEN LIIKKUVUUTTA TUKEVAN OHJAUKSEN JA NEUVONNAN LAADUN PARANTAMINEN (SUMOHE)
OSAAMISEN KARTOITUS AMMATILLISISSA OPPILAITOKSISSA
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Kansainvälistä joustavaa oppimista ITK, Aulanko Education and Technology Transfer Division, CERN Switzerlandhttp://cern.ch/webuniversity.
VERTAISOHJAUS OSANA AMMATTIKORKEAKOULUN OHJAUSTOIMINTAA Laura Savolainen Metropolia Ammattikorkeakoulun opiskelijakunta METKA
Koulutuksen keskeyttämisen ehkäisy Pedagoginen kehittämistyö Toukokuu 2014 Sauli Korhonen, Mari Kukkola ja Marja Ruotsalainen.
KOULUTUSPSYKOLOGIA S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot –
Ammatillisen koulutuksen kielikoe
ETwinning Mikä eTwinning on? Komission hanke, jolla halutaan antaa mahdollisimman monille oppilaille mahdollisuus tutustua ja työskennellä.
ATOT TYÖSSÄOPPIEN ATTO-AINEIDEN TYÖVALTAISTAMINEN, ESIM. TYÖPAJAT, YHTEISOPETTAJUUS KENELLE? KAIKILLE TEKEMÄLLÄ OPPIVILLE MITÄ TARKOITTAA? KAIKKI ATOT.
Verkko-opetuksen suunnittelusta Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
Ongelmaperustainen oppiminen
Hyvät käytännöt koulutuskuntayhtymän arjessa Skills-seminaari Eeva-Maija Mäntynen.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Ammattistartti ja seuranta Seminaari Ahlmanin ammattiopistolla Tampere Ulla Aunola.
Ajankohtaista tietoa Omnian Ammattistartista ja tehostamishankkeesta
W w w. h a m k. f i / a o k k AMK-opintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajataustaisille Riihimäki Vesa Parkkonen ja Riitta Metsänen.
Taitaja2008-tapahtuman vaikutuksista: Kisojen järjestäjän näkökulma.
ATTO- aineiden suorittaminen verkkopakettien avulla on saanut omaan suosion opiskelijoiden keskuudessa; tarvittaessa apuna oli erityisopettaja tai lisäopetustilan.
Rahoitus: ESR, Etelä-Suomen lääninhallitus Koulutuskeskus Salpaus – Tavoitteena on edistää nuorten työllistymistä vahvistamalla.
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
Ympäristökasvatusstrategian työryhmä Ympäristökasvattajan odotukset ja toiveet Jenni Minkkinen Langinkosken lukio
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari” Jouni Huotari ja IST5S1-ryhmä Kevät 2006.
FC HONKA AKATEMIA.
Uudenkaupungin lukiosta valmistuneiden ylioppilaiden SIJOITTUMISTIETOJA Opinto-ohjaaja Mirja Niiranen Uudenkaupungin lukio
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
TYÖELÄMÄÄN TUTUSTUMINEN (TET)
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
Oppimaan oppiminen ja ammatillisuuteen kasvu 1.5 ov Mari
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
Some – opettajan ja opiskelijan työkaluina
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
IFLA International Federation of Library Associations
Ajankotaista Skills Finlandin toiminnasta ja tulevaisuudesta
VALMA-koulutus Edupolissa
Tuuli-webinaari Ohjelma:
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Maakunnallinen OPS-koordinaatioryhmä
TraiNet, Postitalo KTT Lauri Tuomi
ABISTA YLIOPPILAS AIKATAULUJA.
Koulu-kirjasto-yhteistyön vuosikello
TAI:n valmistutuminen
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Oppisopimuskoulutukseen valmentautumisen vaiheet
Tammikuu 2010 MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI PERJANTAI LAUANTAI
OsaOppi IV– Osaamisen osoittaminen digitaalisilla osaamismerkeillä
Valma Oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Tammikuu 2010 SUNNUNTAI MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI
Ylpeästi amis, tavoitteena varma työpaikka –
8. Luokkalaisten TET Tämä esitys käsittelee PowerPointin uusia ominaisuuksia. Se kannattaa katsella diaesityksenä. Näistä dioista saat ideoita esityksiin,
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Tiedot, taidot ja osaaminen – osaamisesta kertominen
Uusien opiskelijoiden info Liikkuvuuspalvelut Juhani Moisio
JHL SATAKUNNAN ALUERYHMÄN toimintasuunnitelma 2018
OSAAMISEN KARTTUMINEN TYÖELÄMÄN TOIMEKSIANTOJEN KAUTTA
Elokuu 2009 MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI PERJANTAI LAUANTAI
Ajankohtaista OSAOssa Koulutuspalvelupäällikkö Tiina Kuokka
Varttivaltuuston vuosikello
Oppisopimuskoulutukseen valmentautumisen vaiheet
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Esityksen transkriptio:

FELT IN FOCUS – International Felt Symposium

Koulutukseen valmistautuminen •vinkki tapahtumasta kesällä 2006 •symposiumin anti syyskuu 2008: kurssit, opintovierailut, gaala-illallinen, muu ohjelma, osallistujat •ennakkoilmoittautuminen lokakuu 2008: kurssivalikoimaan tutustuminen (sisällöt, opettajat) •kahden kurssin valitseminen •paikka varasijalta varmistuu maaliskuu 2009 •tapahtumaorganisaation tiedotteet pitkin kevättä •Opeko ”Ruosteenpoistoa ja rohkaisua” -kurssi 5 pv kevät 2009 •valmistautuminen kesäkuu 2009: huopakukkanen, mitä mukaan ja mitä voi hankkia paikan päällä

Koulutuksen aikainen työskentely •kaksi kurssia, opintokäynnit, gaalaillallinen, Felt Fashion Show, uudet materiaalit •verkottuminen alan toimijoiden kanssa •kokemusten ja ajatusten vaihto •ammatillinen kehittyminen: tieto-taito, kielitaito/ammattiterminologia, opetusmetodit •kuvamateriaalin kartuttaminen

Kurssin jälkeen •symposiumannin jakaminen: kuvat, kokeilutyöt, ideat, materiaalit myös muiden käyttöön •kuvavaihtareita, s-postiviestittelyä huopatuttavien kanssa •artikkeli Tekstiiliopettaja-lehteen 3/2009 •asiantuntijavierailun suunnittelu ja järjestäminen opistoon

Täydennyskoulutuksen anti Organisaatiolle •kansainväliset tuulahdukset •kielitaidon karttuminen •ammatillisen osaamistason kohentuminen •tietotaidon jakaminen kollegoille •liikkuvuustietoisuus

Täydennyskoulutuksen anti Opiskelijoille •uudet vaikutteet ja opit •laaja kuvamateriaali inspiraatioiden lähteenä •innostus uuden oppimiseen •kansainväliset ”tuulahdukset” ns. kotikansainvälisyys

Liikkuvuuskokemuksen hyvä toimintatapa  verkottuminen alan toimijoiden kanssa  yhteistyön viriäminen  asiantuntijavierailun suunnittelu ja toteuttaminen  kansainvälisesti tunnetun tekstiilitaiteilijan kurssit lisäarvo opistossa: uuden oppiminen ja motivaatio sekä näkyvyys