Kielen ja kulttuurin kohtauspaikka

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SANAJÄRJESTYS.
Advertisements

Miksi ihmeessä opiskelisin saksaa?
Student Union TOKYO. ARVOT Opiskelijan hyvinvointi •Opiskelun tulee olla mahdollista kaikissa elämäntilanteissa. Hyvä opiskeluympäristö on yhteisöllinen,
T Software project – Final demo / 6 Metrix Workgroup Metrix Helsinki University of Technology Software Business and Engineering Institute.
Käytännön kieleen ja työelämään tutustuminen Sosiaali- ja terveysalalle valmistava koulutus nuorille maahanmuuttajille.
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Opiskelijavaihto ja työharjoittelu ulkomailla Tutorkoulutus Kansainväliset palvelut
Kielenopetus ja kielen oppiminen (suomi ja unkari), tie toimivaan yhteistyöhön Brunczel Andrásné Balogh Mária, opettaja, Suomi–Unkari seuran Tampereen.
Mitä opetan peruskoulussa/ ammatillisessa? (tärkeimmät sisällöt) Marja Yli-Kerttula Äidinkielissä 4 opintoviikkoa, jotka sisältyvät ammattitaitoa täydentävään.
ENA 1 Preppaus.
Kysely OSAKOn Going Abroad -päivien yhteydessä Bastian Fähnrich, : N = 35 opiskelijaa (Oulainen 2007: N = 66 opiskelijaa (Oulainen) + 29 (Oulu)
 vahva kirkko, kristinusko, monoteismi  ”Muista kuolevasi”  tuonpuoleisuuden korostuminen.
Vaillinaiset apuverbit: may
Apuverbirakenteiden mekaniikka Apuverbeihin pätevät verbiopin yleiset periaateet:Apuverbeihin pätevät verbiopin yleiset periaateet: 1) Modaalisen apuverbin.
Substantiivit Substantiivit ovat jonkin ihmisen, eläimen, asian tai esineen nimityksiä. - a pupil - a horse - an orange - a chair - time - history.
Welcome to Könönpelto School
In the morning I write in the office. Aamulla minä kirjoitan toimistossa. We don’t have a lunch break today. My boss’ salary is good. Our team is in a.
Vakiintuneet kustantajat ja uudet yrittäjät OA-monografiamaailmassa
Opiskelijavaihto ja työharjoittelu ulkomailla Tutoreiden koulutuspäivä Kansainväliset palvelut
Vieraat kielet Opetussuunnitelmassa Kieltenopetus Pöljän koululla Englantia opettaa Juhamatti Kalima, ruotsia Sari Korhonen. Saksan hoitavat etäopetuksena.
Romaaniset ja klassiset kielet. Avoimet oppiaineet kielten laitoksella Seuraavia oppiaineita voi opiskella vapaasti kielten laitoksella: Latinan kieli.
PASSIIVI WHAT IS DONE?. Miksi passiivi? - huomio kohdistuu tekemisen kohteeseen - varsinaista tekijää ei tunneta, se on itsestään selvä tai sillä ei ole.
Pääsihteerin rekrytointiprosessi - välipäivitys
Infinitiivi + to-partikkeli
VALINNAISET AINEET Piirros Mika Kolehmainen.
OLLA-verbit Olla-verbejä on englannin kielessä kaksi: ’be’ ja ’have’.
Kysymysten muodostaminen
Passiivin aikamuodot Passiivin preesens.
Kysymykset QUESTIONS P. 188.
ILLATIIVI. Translate the sentences.
Valittuja paloja kieliopista
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
LIITEKYSYMYKSET … vai mitä?.
Miten kerrotaan tekemisestä?
Aikamuodot.
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
RELATIIVI- JA INDEFINIITTIPRONOMINIT
EHTOVIRKEPARIT YHTEENVETO.
Verbin perusmuoto 1 ’TO SING’ OR ’SING’.
How should I ask my questions?
Johdantoseminaari.
AINO LISÄMENOARVIO Edustajisto
Mitä on tapahtunut? Mitä on tehty?
Muodolliset subjektit: ’it’ ja ’there’
Grammary What’s On 6 Unit 2.
Pilot Country Update Finland
Miten ilmaistaan tulevaa aikaa?
voida (can, to be able to) & saada (to get, receive)
A2-VENÄJÄ ДОБРО ПОЖАЛОВАТЬ!.
oulu. fi/tentti/rivitys/tenttilomake. php
Musiikin valinnainen.
UNIVERSITY EXAM L3 at 4.00 – 8.00 p.m.
UNIVERSITY EXAM L3 at 4.00 – 7.00 p.m.
Pohjois-Amerikka.
UNIVERSITY EXAM L5 at 4.00 – 8.00 p.m.
Näkökulmia ICF:n käyttöön asiakastyössä
IMPERFEKTI (teki, tapahtui)
UNIVERSITY EXAM L4 at 4.00 – 7.00 p.m.
UNIVERSITY EXAM L3 at 4.00 – 8.00 p.m.
Kielitietoisuus.
Kielitietoisuus.
Welcome to Könönpelto School
FUTUURI * ilmaisee tulevaa aikaa
MIKSI LUKIOON???.
SÄÄNNÖT.
Investointipäätökset Investment Decisions (244)

Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.
DO NOT ENTER the exam hall before you are allowed to.
DO NOT ENTER the exam hall before you are allowed to.
Esityksen transkriptio:

Kielen ja kulttuurin kohtauspaikka Oxford Kielen ja kulttuurin kohtauspaikka

Anu Vuotari-Filenius ja sari Vuohenkunnas 6-12.3.2016 Langage, Life and Culture in the Uk today

Kurssin anti - Saimme kielen oppimisen iloa takaisin, kun olimme itse opiskelijoina. Muistimme, miksi olimme aikoinamme kielestä innostuneet! Saimme tavata ja keskustella eri maiden kollegoiden kanssa koko Eurooppaa ja koululaitosta koskevista kysymyksistä Saimme laajentaa sanavarastoamme ja kulttuurin tietämystämme Saimme käyttää kieltä itse, ei vain opettaa!

Kolme tärkeintä: * Muissa maissa mahdollista opiskella enEmmän kirjallisuutta ja kulttuuria *heillä pitkälti samat opetusryhmät: oppilastuntemus * ei vastaavaa koerumbaa kuin meillä

Oxford was great, we should go every year! We will be back! Oxford was great, we should go every year!