Opetuksen ja tutkimuksen viitearkkitehtuurit yhteentoimivuuden ja yhteistyön mahdollistajina Nestori Syynimaa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Soveltuuko asiantuntijatehtävien luokittelu tutkijoiden, yliopistojen ja rahoittajien käyttöön? RAKETTI-TUTKI / Tietomallityöryhmän seminaari
Advertisements

Ryhmät Pekka Linna, CSC.
Uusia avauksia korkeakouluyhteistyössä tutkimuksen tukipalveluiden ja hallinnon alueella - Tutkimuksen tuen ja hallinnon verkosto RAKETTI -päätösseminaari.
KOKOA 1: ylitarkastaja Ilmari Hyvönen, OKM, puheenjohtaja
Korkeakoulutuksen ja tutkimuksen yhteiset arkkitehtuurit
TUTKI Tietomallityöryhmä RAKETTI-TUTKI Tietomallityöryhmä.
Korkeakoulutuksen ja tutkimuksen yhteisten arkkitehtuurien tilanne ja hallintamallin tilanne IH
Korkeakoulujen, OKM:n ja CSC:n tietohallintoyhteistyö RAKETTI –hankkeen jälkeen Ilmari Hyvönen
OKM:n CSC:ltä korkeakouluille ostamien palveluiden ohjaus Ilmari Hyvönen.
Julkisen hallinnon arkkitehtuurihierarkia
Tietohallintolaki edellyttää, että julkisen hallinnon viranomaisten on tietojärjestelmien yhteentoimivuuden mahdollistamiseksi ja varmistamiseksi suunniteltava.
Korkeakoulujen ICT-palveluiden arkkitehtuurin kannalta huomioitavat muut arkkitehtuurit Korkeakoulujen tietohallinto- ja ICT-ohjausryhmä, Ilmari.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
Arkkitehtuurityön jatkovalmistelu
ATT-seminaari KOKONAISKUVA AVOIMEN TIETEEN JA TUTKIMUKSEN PALVELUISTA JA TUTKIMUSPROSESSIN AVOIMUUDESTA Erja Heikkinen Tämä teos on lisensoitu.
Duaalimallin lyhyt historiikki. Duaalimalli näkökulmia 1) Instituutiolähtöinen Yliopistolla ja ammattikorkeakouluilla erilaiset tehtävät, tavoitteet,
Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys- hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus ja opetusklinikoiden vastuuhenkilöiden tapaaminen Helsingissä.
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
Opiskelun ja opetuksen digitaalisten palveluiden tutkimus- ja osaamisverkosto ja oppimisanalytiikan kansallisen palvelun kehitys Antti Mäki ,
AVOIMEN TIETEEN EDISTÄMINEN YLIOPISTO(I)SSA EEVA NYRÖVAARA
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurit Verkostoryhmän työskentelyn käynnistyminen Anne Kauhanen-Simanainen.
ORCID-tutkijatunnisteen käyttöönotto Hanna-Mari Puuska Julkaisutiedonkeruuseminaari
Miten tietoa voisi kysyä vain kerran? JulkICT/ Yhteinen tiedon hallinta (YTI) -hanke Tietoarkkitehtuuri ja sisältömääritykset
CSC:n tietovarastoihin liittyvä toiminta Tietovarastofoorumi
Oulun yliopisto Turun yliopisto Lapin yliopisto Aalto-yliopisto Tampereen teknillinen yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto
KTPO-CSC-vuosisopimukseen liittyviä kuulumisia Juha Haataja
Tutkimuksen viitearkkitehtuuri – Tutkimuksen tuen ja hallinnan näkökulma Mari Riipinen Turun yliopisto.
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Tutkimuksen tuen ja hallinnon verkosto TUHA
Tieteiden talo, Helsinki
Semanttisen yhteentoimivuuden viitekehys
Open Science Turun yliopistossa
OPETUS- JA KULTTUURIMINISTERIÖN
Tutkimuksen tuen ja hallinnon verkosto TUHA
Synergiaryhmä työpaja – Siirto-opiskelijat
korkeakoulutuksen ja tutkimuksen ICT:n
Tutkimustietovarannon ohjausrakenne
korkeakoulutuksen ja tutkimuksen ICT:n
Tietomallit digiaikaan
OKM:N HALLINNONALALLE
Arkkitehtuurit ohjaavat Valtakunnalliset, keskitetyt ICT-palvelut
Open Science Turun yliopistossa
Tietopolitiikka ja julkisen hallinnon ICT
Asettamiskirje: Korkeakoulujen tietohallinto-ja ICT-ohjausryhmän täsmennettynä tehtävänä on:
VIRTA-OHJAUKSEN JATKO
Korkeakoulutuksen ja tutkimuksen
VIRTA-julkaisutietopalvelu ja tutkijan tietovirrat
ORCID-tutkijatunnisteen käyttöönoton edistäminen
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
VIRTA-opintotietopalvelun tietojen avaaminen korkeakoulujen BI-kehittäjien käyttöön Tilannekatsaus Helena Majamäki
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Tietovarannosta tehtävien suorien tiedonkeruiden tarkistusprosessin muutos Helena Majamäki KOTA-seminaari, Lappeenranta.
OKM AJANKOHTAISTA
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Perusterveydenhuollon kehittäjien verkostotapaaminen
Kokonaisarkkitehtuurin kehitys kohdealueelle
Asiakas- ja potilastietojen toissijaisen käytön kokonaisarkkitehtuuri
Luova- muutosohjelma Päivitetty Hanketoimisto
Tervetuloa Kaikille eväät elämään – verkostopäivään 24. 1
KTPO:n palvelukokonaisuuksien tiivis esittely
Ohjaus ja yhteistyö: toimeenpanosuunnitelman tilanneraportti Maritta Korhonen (puheenjohtaja) Minna Saario (sihteeri)
Opiskelijoiden terveydenhoitouudistus ja maksujen kerääminen 2020
Etunimi Sukunimi titteli.
Uusien kirjastojärjestelmien yhteentoimivuuden edellytyksistä
SAUX Sähköinen arkisto
Loikkia kansainvälisten, kansallisten ja paikallisten pilvipalveluiden kuilujen yli
RYHMÄTYÖ kansalliset ORL-laaturekisterit
Research Data Management Agents
Tutkimushallinnon sanaston julkistus ja sanaston käyttö
Esityksen transkriptio:

Opetuksen ja tutkimuksen viitearkkitehtuurit yhteentoimivuuden ja yhteistyön mahdollistajina Nestori Syynimaa

Seminaari Järjestäjänä KA-SIG 19.1.2016 kello 10:00 – 15:45 Helsingin yliopiston Minerva tori Ilmoittautuneita 71 (79%) Puhujia 13 Tavoitteena OKM hallinnonalalla tehdyn kokonaisarkkitehtuurityön esittely Palaute: Aiheet oman työn kannalta relevantteja 4,38/5,00 Kiinnostus samankaltaiseen tapahtumaan 4,25/5,00 Overall 8,25/10,00

Lähtökohta

Tutkimuksen ja opetuksen ohjelmalinjat Sisältö Aihe Puhuja OKM puheenvuoro Ilmari Hyvönen, ylitarkastaja, OKM Norsunluutornista ruohonjuurelle ja takaisin – kuinka jalkautat kokonaisarkkitehtuuria Aija Palomäki, enterprise architect, Samlink Oy Hallinnonalojen rajat ylittävää yhteistyötä: Arkaluonteisen tiedon tutkimuskäytön viitearkkitehtuuri Risto Kaikkonen, yksikön päällikkö/tietovarantopalvelut, THL KA-SIG toiminnan esittely Patrik Maltusch, Aalto yliopisto Tutkimuksen ja opetuksen ohjelmalinjat Yhteinen ja semanttisesti yhteentoimiva tietoarkkitehtuuri Suvi Remes, projektipäällikkö, CSC BencHEIT tiedon hyödyntäminen ja ICT-tulevaisuusbarometri Tuomo Rintamäki, Tietohallintojohtaja, Metropolia Ilmari: Tavoitteena yhteentoimivuus KA:n kolme tarkoitusta=yhteinen kieli, ohjaus, tekniset määritykset

Sisältö: ohjelmalinjat Tutkimuksen ohjelmalinja Puhuja Tutkijan tietovirrat Hanna-Mari Puuska, CSC Tieteellisen laskennan viitearkkitehtuuri Jussi Heikonen, CSC ATT kokonaisarkkitehtuuri Mika Karjalainen, Silver Planet Tutkimuksen tuen ja hallinnon kokonaisarkkitehtuuri Mari Riipinen, Turun yliopisto Opetuksen ohjelmalinja Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tuen ja hallinnon viitearkkitehtuuri Mikael Seppälä, fitforpurpo.se Oppijan tietovirrat Helena Majamäki, CSC Tietovirrat opiskelijan näkökulmasta Sara Miettunen, Frank Oy