Tulevaisuus on nuorten! Millainen olisi hyvä opettaja?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Advertisements

Ranskan A2-etäopetus Turussa  Adoben Connect Pro –verkkokokousjärjestelmä  oppilaita /luokka-aste, etäringissä 2-3 koulua  jokaisella tietokone,
Ranskan etäopetus alakoulussa
AINA KANNATTAA YRITTÄÄ vinkkejä yrityksen ja koulun yhteistyöhön.
Ilman jatkuvaa kehitystä ja muutosta tulevaisuus on epävarma Konkreettisia askelia, joilla saavutamme visiomme Arvot Missio Perustehtävä Visio Millainen.
LIIKKUMAAN AKTIVOINNIN KETJU Auli KanervaSanna Salonen.
Koulussamme aloitettiin tukioppilastoiminta helmikuussa MLL:n paikallisjärjestön toimesta. Mitähän se on?
Mitä nuorille kuuluu? Eveliina Karjalainen.  Toisilla näyttää menevän paremmin kuin koskaan, toisilla huonommin kuin koskaan. Molemmat ryhmät tuntuvat.
Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Tämän päivän suomalainen koulu  Innovatiivinen  Antaa mahdollisuuksia sekä opettajalle että oppilaalle.
Nuorten peliohjelmointi 2011
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
JOENSUU OHJAAJAKOULUTTAJA- TYÖRYHMÄ. 1.1 OHJAAJAKOULUTUKSET A koulukohtaisesti: moduuli 1 B yksiköiden välisessä yhteistyössä: moduuli 2 (Jyväskylä,
Antti-Jussi Lakanen Jyväskylän yliopisto. Tervetuloa ohjelmoimaan pelejä Kurssin esittely Kurssipäivien ohjelma Ohjaajat esittäytyvät Osallistujat esittäytyvät.
YVI Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutukseen!
Kaikille kaveri -vanhempainilta
Ops -ryhmätyöskentelyä
Anna kehitysmaiden lapsille hyvä koulutus – ja tulevaisuus! Päivätyökeräys 2014–2015.
Creative Commons ja yhteisöttömän aineiston lumo Tietoisku Jari Sarja Otavan Opisto.
Prosessikuvaus Joensuun normaalikoulun OPS –prosessista 2003
Täydellinen koulu.
TYÖNIMI: Pelaamalla kuntoon Projektin toinen työnimi: Bandy is fun, parasta paikanpäällä nautittuna Suomen Jääpalloliitto ry.
YVI – oppimisympäristö YVI-oppimisympäristön viestintä yhteistyökumppaneille.
OPETTAJANA SUOMESSA. Tilastokeskuksen aineisto opettajista vuodelta 2005 Ikärakenne (yli 50v)  Perusopetuksessa yli 6000  Lukiossa yli 2700  Luokanopettajia.
Ville Käytetään autenttisia tilanteita; keskusteluja Jivkan ja muiden toimijoiden välillä; haastattelut, dialogit Koulunkäyntiavustajan ammattitutkinnon.
Kuvaus – Kamera - Käy. Ideoidaan. Suunnitellaan. Käsikirjoitetaan. Kuvataan. Näytellään. Editoidaan. Esitetään. Arvioidaan.
Etäopetus pelittää verkossa Tampere ja Turku aktiviisina kehittäjinä Riitta Mäkelä-Metsälä | Antti Huttunen | Päivi Luoma.
Verkkokiusaamisen ehkäiseminen
Entäpä jos oppilaat, vanhemmat ja lähialueen asukkaat opettaisivat toisilleen hallitsemiaan tietoja ja taitoja?
MITEN OPETTAJA VOI TUKEA YHTEISÖLLISESTI TOIMIVAN RYHMÄN TYÖSKENTELYÄ? Vasara oy.
TYÖELÄMÄÄN TUTUSTUMINEN (TET)
Etäopetuksen avustajien koulutus Asialista O Esittelyt ja yhteystiedot O Etäopetus Turussa O Connect Pron lyhyt esittely O Etätunnin.
USUKO - Uuden Sukupolven Koulu ( ) Monikanavainen oppimateriaalikeskus Integroi erityyppisiä oppimisratkaisuja ja –resursseja Laiteriippumaton.
Venäläistä kulttuuria aidoissa tilanteissa Kansainvälisyyskasvatusta Helsingin normaalilyseossa.
TraiNet –tapaaminen Rajat ylittävä yhteistyö TURKU AMK Paneelikeskustelu.
Nuoren näkyminen ja nähdyksi tuleminen sekä yhteistyö laadun varmistajana Nuori Kulttuuri -toiminnassa Sari Rehèll , Turku.
Tulevaisuus on nuorten! Pitäisikö virheistä oppia? Materiaalin ovat laatineet: Tuija Saarivirta ja Matti Varjo Rauman normaalikoulu, 2013 Kuva ClipArt.
Nuoret elävät tulevaisuudessa! Mitä taitoja tulevaisuudessa tarvitaan? Materiaalin ovat laatineet: Tuija Saarivirta ja Matti Varjo Rauman normaalikoulu,
Tulevaisuus on nuorten! Millainen olisi tulevaisuuden koulu? Materiaalin ovat laatineet: Tuija Saarivirta ja Matti Varjo Rauman normaalikoulu, 2013 Kuva.
Osallistavan työotteen testi kasvatusalan ammattilaisille Nuorten Keski-Suomi ry Olli Haronoja, Joonas Marjanen, Arttu Viitasaari, Mikko Ylämäki.
Nuorten arvioita kuntapalveluista Tulossa: Gretschel, Anu & Kauniskangas, Eija (maaliskuu 2012) Nuoret kuntapalveluja arvioimassa – peruspalvelujen arvioinnin.
Nivelvaihe yläkoulusta jatko-opintoihin Tuija Harakka, Milla-Miia Luosujärvi, Marja Asikainen ja Kirsti Linnoinen; päivitys Janne.
Yläkoulutoiminta Pääkaupunkiseudun urheiluakatemia
Nuorisotyön ja koulun yhteistyötä Iisalmessa Esimerkkinä yhteistyöstä: HUPIA-päihdekasvatusrata HUPIA-päihdekasvatusrata.
Punaisen Ristin kummiluokkatoiminta
Ops-iltapäivä
Kokemuksia pilottikouluista
Normaalikoulujen tuki perusopetuksen opetussuunnitelmatyölle
RAUMAN KAUPUNGIN KOULUPSYKOLOGIEN TYÖNKUVA
Ohjaamot ja etsivä nuorisotyö
SMART Table (Kaijan kokeilu)
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan,
Omakylä Vuolenkoski Oy:n ympärivuotinen työvoimavuokrapalvelu
Tasa-arvosuunnitelma
OPStuki 2016 – Paikallisen opetussuunnitelmaprosessin tukikoulutus
Yhteistyö eri luokka-asteiden välillä eli Supportive Cross-age-peer-tutoring KAT.
Tikkurilan Judokat ry 40 vuotta
Ops-iltapäivä Raumanmeri
TOIMINTAMALLI KESKUSTELU MAHDOLLISUUKSIEN MUKAAN OPPILAAN KANSSA
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Pulmapeli.
eNORSSI TYÖSEMINAARI JYVÄSKYLÄSSÄ
Lohja Janiina Mieronkoski, RIKU
Opiskeluhuollon palvelut
Lasten ja nuorten seksuaalinen kaltoinkohtelu ja väkivalta
Ruokakasvatusta yhdessä
Lukutaidon merkitys – opettajan näkökulma Tampereen yläkoulusta
Mikä? Kenelle? Miksi? Eeva-Riitta Yliniva 2017.
Esityksen transkriptio:

Tulevaisuus on nuorten! Millainen olisi hyvä opettaja? Kuva ClipArt Kuva ClipArt Tulevaisuus on nuorten! Millainen olisi hyvä opettaja? Nuoret yrittäjät kertovat mielipiteensä, mitä eväitä koulun olisi pitänyt heille antaa ja mitä he toivoisivat uudistuvasta koulusta. Tomi Kokkonen, nuori yrittäjä, Turku Tatu Laine, nuori yrittäjä, Turku Mikko Rindell, nuori yrittäjä, Salo Materiaalin ovat laatineet: Tuija Saarivirta ja Matti Varjo Rauman normaalikoulu, 2013

Hyvä opettaja Katso video innostaa välittää oppilaistaan ja heidän kehittymisestään kannustaa yhteisöllisyyteen kannustaa uusiin ratkaisuihin reagoi tilanteisiin ja yksittäisten oppilaiden asioihin tarjoaa erilaisia virikkeitä ottaa uusia työkaluja käyttöön Materiaalin ovat laatineet: Tuija Saarivirta ja Matti Varjo Rauman normaalikoulu, 2013

YVI- hanke 2010-2013 http://www.yvi.fi