Rohkea paikka BRAVE 5. oppimiskerta.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
Advertisements

Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info
Toimintaohjeet opelle
Vinkkejä sanojen muistamiseen •Visuaalisen muistin tukeminen ▫Sanan liittäminen kuvaan  pohdi, mitä oman kielen sanaa opeteltava sana muistuttaa  luo.
Katso Aitolasta lisää:
Musiikin ryhmäkoulutus
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
Palautetaidot ja opponointi
Katajanokka oppimisympäristönä Osallistavaa ja monipuolista opetusta omassa kaupunginosassa Tavoitteena on hyödyntää Katajanokkaa oppimisympäristönä monipuolisesti.
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Palautetaidot ja opponointi
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Kuvaus – Kamera - Käy. Ideoidaan. Suunnitellaan. Käsikirjoitetaan. Kuvataan. Näytellään. Editoidaan. Esitetään. Arvioidaan.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Tässä on kokoelma kaikista 8lk:lla tekemistäni töistä.
ATTO –aineiden integrointi
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
TVT-sovelluksia opiskelijoiden käyttöön
”Arviointi on kuin kamera, jolla voi ottaa kuvia osaamisen tasosta, oppimisprosessista tai opetuksen laadusta. Kuvat ovat usein luonteeltaan staattisia.
Kulttuurin ja taiteen välittyminen II Toiminnalliset ja osallistavat menetelmät museokasvatuksessa Sirpa Turpeinen 2008.
/ T. Ahlholm1 Korppi – salivarauksen tekeminen Pääset tekemään salivarausta joko suoraan lukujärjestysnäkymästä napauttamalla ristiä halutun.
Toimintaohjeet opelle
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
Padlet Opettajan ohjeet
Suomen Jääkiekkoliitto1 VUOROVAIKUTUS JA JOHTAMINEN LTV 2.
Palautetaidot ja opponointi Rinna Toikka. Opponoinnin tarkoitus Oppia lukemaan kriittisesti Laajentaa näkökulmaa Synnyttää tieteellistä keskustelua Auttaa.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
2. Oppimiskerta PERSISTENT
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
Super-Ippo Lopetuskerta.
LEMPIKOULU-OPPIMISKERRAN TEORIA
TU-C9290 Viestintä 2 Luento 4, Vastuuopettaja Miia Jaatinen, valtiot.tri, dosentti Kurssiassistentti Ilona Rahnasto.
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
ORGANISOINNIN PERUSTEET
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Innokas harrastus 7. Oppimiskerta EAGER.
Opiskelutaidot ja aineenopettajan ohjaus
Finnan käyttäjäkysely 2016
VALMENTAMISEN ETIIKKA
KTKP010 Oppiminen ja ohjaus (5 op)
Yleisten kirjastojen tulokset
Finnan käyttäjäkysely 2016
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
Millainen oppija sinä olet?
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Palautetaidot ja opponointi
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
KÄRSIVÄLLINEN PATIENT
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
NET – Nivelvaiheessa erityistä tukea - koulutus 6 op
30. TERVEYS ERI PUOLILLA MAAILMAA
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Liikunnan Perusopinnot
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Teknologian opetuskäyttö
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Tunne-Ippo ALOITUSKERTA STEP 3
Autokaupan toimintaympäristö
OP
Kaveritaidot.
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Liikunnan Perusopinnot
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Esityksen transkriptio:

Rohkea paikka BRAVE 5. oppimiskerta

ippovoima https://www.youtube.co m/watch?v=d- aQHMK24lA Keskustelua rohkeudesta ja unelmista

Socrative Valitse mieluisampi: 1. A) yksinlaulu B) kuorolaulu 2. A) omaperäiset vaatteet B)muotivaatteet 3. A) oma mielipide B) yleinen mielipide 4. A) teatterin lavalla B) teatterin yleisössä 5. A) joukkueen kapteeni B) pelaaja 6. A) benjihyppy B) kuperkeikka

Tavoitteena 5. oppimiskerralla on ymmärtää muistin merkitys, kun haluaa oppia uusia asioita. on oppia tekemään muistipalatsi ja käyttämään mielikuvia muistin tukena. on ymmärtää rohkeuden merkitys oppimisessa. on hahmottaa oppimistyyli näkemällä oppiminen

Lempi-Ippo Oman lempipaikan esittely (apukysymykset) Oppilaat etsivät oppimisympäristöstä lempipaikan ja työskentelevät siinä. Kuvapalvelusta https://www.flickr.com/photos/ etsitään lempipaikkaa vastaava lempikuva, viedään se Padletiin http://padlet.com/salla_venalainen/lempipaikka ja lisätään kuvateksti.

Ippo-jengi Käy keräämässä viisi rekisteritunnusta. Kysy ja kirjaa ylös luokkakaverisi toinen nimi. Haastattele aikuista: Millaista muistisääntöä käytät oppiaksesi ihmisten nimiä tai numeroita esim. kellonajat tai tunnukset.

Ippo-oppi Ippo-video Mielikuvat: Keksi muistisääntö ainakin yhdelle rekisteritunnukselle ja luokkakavereiden toisille nimille. Muistisäännöt viedään Padlet-seinälle https://padlet.com/salla_venalainen/rekisteritunnukset ja niitä tarkastellaan yhdessä. Keskustelutehtävät: Keksi muistisääntö, miten muistat paikkasi elokuvateatterissa: rivi 4 paikka 15, rivi 10 paikka 31, rivi 3 paikka 29) Kauppalistan muistaminen muistipalatsin avulla (riisimurot, maito, talouspaperi, appelsiinit).

Ippo ja minä Täydennä oppimispäiväkirja tämän oppimiskerran osalta. Pohdi ensi kerraksi, mikä on lempiruokasi ja valmistaudu esittelemään se muille (apukysymykset).

Ipon yläfemma Millaisia Ippo-tehtävät mielestäsi olivat? Miten ryhmä mielestäsi toimi (kavereiden kanssa keskustelu, kaverin auttaminen ja kannustus)? Millainen ilmapiiri Ippo- oppimiskerran aikana oli?

Lisätehtävä: Tarinakortti Tarinakortin aihe: Paikka